• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Котляревського в с. Шабельники Піщанської сільської територіальної громади Золотоніського району Черкаської області (ДК 021:2015 – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Торги не відбулися

1 781 541.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 907.71 UAH
Період оскарження: 17.10.2022 11:25 - 28.11.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на зміни до ТД

Номер: 3c9364ede9b345679f8468dca99bc8e7
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-003288-a.a7
Назва: Скарга на зміни до ТД
Скарга:
Скарга у вкладенні
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.11.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.11.2022 14:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.11.2022 14:20
Дата виконання рішення Замовником: 24.11.2022 18:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення № 6644-р/пк-пз від 08.11.2022 внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – "Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Котляревського в с. Шабельники Піщанської сільської територіальної громади Золотоніського району Черкаської області (ДК 021:2015 – 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-10-17-003288-a та оприлюднено документацію в новій редакції з урахуванням внесених змін та перелік змін, що вносяться до закупівлі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГДОРСТРОЙ", Петросян Артур Каджикович 380984100044 regdorstroy2014@gmail.com http://www.regdorstroy.kiev.ua/
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови Тендерної документації

Номер: 27c4d98f134c4b5abbf273dea0e72f11
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-003288-a.a6
Назва: Скарга на умови Тендерної документації
Скарга:
Найменування органу оскарження: Скаржник: Замовник: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства публічних закупівель вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03035, тел.: (044)594-64-12, факс: (044)520-10-42; http://www.amcu.gov.ua, код ЄДРПОУ 00032767 Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ» Код ЄДРПОУ 39391847, юр. адреса: 08130, Україна, Київська область, Бучанський район (Києво-Святошинський район), с. Святопетрівське, вул.. Теплична, буд. 38, кв.193; факт. адреса: 08130, Україна, Київська область, Бучанський район, с. Петроппавлівська Борщагівка, вул. Соборна, 1-б, оф. 217; м.т. (098)4100044 e-mail regdorstroy2014@gmail.com ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПІЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ Код ЄДРПОУ 04410841, 19723, Україна , Черкаська обл., село Піщане, вул.Шеремета Руслана, будинок 98А; Відповідальна особа: Поїздник Ірина Миколаївна Посада: Спеціаліст 1 категорії відділу бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Піщанської сільської ради, уповноважена особа Адреса: Україна, 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане, вул. Шеремета Руслана, будинок 98А Тел./факс: +380982506039 e-mail: v04410841@ukr.net СКАРГА Строки оскарження. 17 жовтня 2022 року Замовником опубліковано Тендерну документацію публічної закупівлі UA-2022-10-17-003288-a, де строки кінцевого подання пропозиції зазначено 02.11.2022 р. 00:00 Нами оскаржуються зміни до Тендерної документації, внесені Замовником 20 жовтня 2022 року. Кінцевий строк подання пропозицій не змінено. Згідно ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за чотири дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до ст. 253 ЦК України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Таким чином, перебіг десятиденного строку оскарження Змін, що внесені 20.10.2022 починається з 21.10.2022 і обмежується чотирма днями до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме – закінчується 29.10.2022р. 00:00 год. Предмет оскарження У публічній закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-17-003288-a; Замовником в тендерній документації в редакції від 20.10.2022 (що в подальшому не змінилася в оскаржуваній частині) вимагається зокрема наступне: «Учасник закупівлі під час надання забезпечення пропозиції, для підтвердження права Гаранта на здійснення відповідної діяльності, через електронну систему закупівель надає також скановані копії наступних документів: - свідоцтво про реєстрацію страхової компанії в Державному реєстрі фінансових установ; - ліцензію на здійснення страхової діяльності у формі добровільного страхування фінансових ризиків видану Нацкомфінпослуг або НБУ (або інформацію у вигляді довідки, яка підтверджує наявність діючої ліцензії, що надає право провадити вищезазначену діяльність); - внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил»), затверджені Страховиком та зареєстровані (затверджені) НБУ. «Правила» мають відповідати наступним критеріям: а) складені відповідно до конкретного виду добровільного страхування (згідно із Законом України «Про страхування», «Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)». Вид страхування має бути чітко визначений у «Правилах» та\або додатках до них (визначення неконкретного виду страхування, або зазначення його у вигляді «інших видів страхування» у «Правилах» (та\або додатках до них) - не відповідає нормам страхового законодавства та вимогам цього оголошення); б) затверджені фінансовою установою (страховою компанією) та зареєстровані (затверджені) НБУ (як самі «Правила» так і витяги та додатки до них); в) підтверджують право гарантування та укладення з боку страховика договорів добровільного страхування фінансового ризику ризиків, пов’язаних з невиконанням або незалежним виконанням страхувальником вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі, договору про закупівлю; г) підтверджують, що до страхових ризиків відносяться: - відкликання пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем спрощеної закупівлі; - ненадання переможцем спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбаченого оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.» ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» з метою участі у даній закупівлі почав пошук страхових компаній, які підпадають одночасно під усі критерії, встановлені Замовником для Страховика. Первинний пошук не дав позитивних результатів, а саме: не було знайдено Страховика, котрий одночасно відповідає усім вимогам замовника. Так, при зверненні до ПрАТ «Європейський страховий альянс» (ЄДРПОУ 19411125) нам в усній формі було відмовлено у наданні страхової гарантії, оскільки у даної компанії відсутній страховий продукт «страхування фінансових ризиків». Письмової відповіді не було надано. Вказана нами інформація може бути перевірена за допомогою звернення до даної страхової компанії та на офіційному сайті https://eia.com.ua/ . При зверненні до ТОВАРИСТВА З ДОДАТКОВОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ ГЕШТАЛЬТ ГРУП» Код ЄДРПОУ 42801912, нам в телефонному режимі повідомили, що страхова компанія раніше видавала страхові гарантії, але припинила надавати їх, тому не може надати забезпечення жодної тендерної пропозиції. Письмової відповіді не було надано. Вказана нами інформація може бути перевірена за допомогою звернення до даної страхової компанії та на її сайті https://gestalt-insurance.com/ru/ . На офіційному сайті АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНГО» (Код ЄДРПОУ 16285602) в розділі «Клієнтам» підрозділі «дивитися всі продукти» https://ingo.ua/privatnim-osobam відсутній продукт «Страхування фінансових ризиків». На офіційному сайті ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ЄВРОІНС УКРАЇНА» (Код ЄДРПОУ 22868348) https://euroins.com.ua/ також відсутній продукт «Страхування фінансових ризиків». На офіційному сайті АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «КРАЇНА» (Код ЄДРПОУ 20842474) https://krayina.com/ також відсутній продукт «Страхування фінансових ризиків». На офіційному сайті ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ОРАНТА» (Код ЄДРПОУ 00034186) https://oranta.ua/ також відсутній продукт «Страхування фінансових ризиків». При зверненні до Приватного акціонерного товариства «СТРАХОВА КОМПАНІЯ ПРЕСТИЖ» (код ЄДРПОУ 38272117) нам повідомлено представником, що дана компанія надає страхові гарантії, в тому числі щодо страхування фінансових ризиків в рамках забезпечення тендерних пропозицій, однак перешкодою для надання забезпечення пропозиції по закупівлі UA-2022-10-17-003288-a є саме вимога Замовника подати у складі пропозиції «внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил»), затверджені Страховиком та зареєстровані (затверджені) НБУ» … «б) затверджені фінансовою установою (страховою компанією) та зареєстровані (затверджені) НБУ (як самі «Правила» так і витяги та додатки до них);». Так, Національний Банк України відмовив їм у реєстрації Правил зі змінами, оскільки процедуру реєстрації скасовано законодавством, зокрема: «09.10.2022 набрала чинності постанова Правління Національного банку від 07.10.2022 No 216 “Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів”, якою унесено зміни до Положення про ліцензування, зокрема, в частині скасування обов’язку надавача фінансових послуг подавати документи до Національного банку у разі виникнення змін у правилах добровільного страхування та права Національного банку повідомляти надавача фінансових послуг про невідповідності оновлених правил добровільного страхування вимогам законодавства України з питань регулювання ринків фінансових послуг» Крім того, 18.11.2021 року прийнято новий Закон України «Про страхування» № 1909-IX, який набрав чинності 19.12.2021 року, де пунктом 1 Розділу XV. «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» внесено зміни до ст. 6, ст 17 ЗУ «Про страхування» (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 7, ст. 50 із наступними змінами) – в тому числі виключено вимогу про реєстрацію уповноваженим органом Правил страхування. Нами у системі публічних закупівель 20.10.2022 року було подано вимогу Замовнику №UA-2022-10-17-003288-a.b4 про виключення з Тендерної документації вимоги щодо реєстрації «Правил» в НБУ, або вказати альтернативу для Страховиків, які внесли зміни до Правил в період, коли за законодавством їх реєстрація скасована. Замовником відхилено нашу вимогу і надано відповідь: «Відповідно до розділу 48 "Документи, що подаються заявниками … до Національного банку для включення відомостей до Реєстру, отримання ліцензії" (підпункт 19 пункту 400) Постанови Національного Банку України від 24.12.2021 №153 "Про затвердження Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг" заявник (страхова компанія) для отримання ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг, зазначених у пункті 65 глави 5 розділу II цього Положення, подає до Національного банку копію правил страхування, підписаних керівником заявника, для кожного добровільного виду страхування та правила страхування у форматі Word - для заявників, які мають намір провадити діяльність з надання послуг з добровільного страхування. Відповідно до пункту 488 вищевказаної Постанови НБУ, надавач фінансових послуг зобов’язаний надати Національному банку протягом 15 робочих днів після виникнення змін у правилах добровільного страхування, передбачених в підпункті 19 пункту 400 глави 48 розділу II цього Положення: - копію правил добровільного страхування в новій редакції та правила добровільного страхування в новій редакції в електронній формі у форматі Word. Відповідно до пункту 490 вищевказаної постанови Національний банк протягом 15 робочих днів із дня надходження повідомлення про виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка міститься в заяві про включення до Реєстру, уносить відповідні зміни до Реєстру, тобто реєструє правила та зміни до них. Таким чином, протягом тривалого часу та на даний час повноваження щодо реєстрації Правил відносяться до НБУ.» Також замовником відхилено нашу вимогу про надання переліку страхових компаній, які відповідають критеріям, визначеним у тендерній документації. Надано відповідь що у системі закупівель достатньо закупівель із забезпеченням пропозиції у виді страхових гарантій. Переліку таких закупівель не надано. Також 21.10.2022 року нами було подано вимогу Замовнику № UA-2022-10-17-003288-a.b5 з закликом проконсультуватися зі спеціалістами у сфері страхування для правильного формування вимог Тендерної документації. Замовником вимогу не задоволено. 28.10.2022 року ПрАТ «СК «ПРЕСТИЖ» на наше звернення було надано лист-роз’яснення №10-28-00169 від 28.10.2022 року, у якому зазначено, що ПрАТ «СК «ПРЕСТИЖ» станом на 27.10.2022 має правила надання фінансових послуг - діючі Правила добровільного страхування фінансових ризиків (далі - «Правила»), нова редакція яких була затверджена наказом Голови Правління ПрАТ «СК «ПРЕСТИЖ» № 70 від 30.09.2022, які підтверджують право гарантування та укладення з боку страховика договорів добровільного страхування фінансового ризику ризиків, пов’язаних з невиконанням або незалежним виконанням страхувальником вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі, договору про закупівлю, що доступні в публічному доступі на офіційному сайті ПрАТ «СК «ПРЕСТИЖ» www.prestige-ic.com.ua, в розділі «Правила страхування». З 19 грудня 2021 року Національний банк України не здійснює затвердження/реєстрацію правил надання фінансових послуг (правил страхування) у зв’язку зі змінами законодавства. 24 грудня 2021 року правлінням Національного банку України була прийнята постанова № 153, пункт 488 якої містив обов’язок надавала фінансових послуг протягом 15 робочих Днів повідомляти Національний банк України про внесення змін до правил надання фінансових послуг.(https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_24122021_153) Нова редакція Правил була затверджена ПрАТ «СК «ПРЕСТИЖ» 30 вересня 2022 року і вже 07 жовтня 2022 року Правила у новій редакції були направлені Національному банку України. Однак, саме 07 жовтня 2022 року Національний банк України приймає постанову Правління № 216, якою вносяться зміни до постанови № 153, зокрема з пункту 488 виключені положення в частині повідомлення надавачами фінансових послуг Національного банку України у разі внесення змін до правил надання фінансових послуг (правил страхування). Постанова набула чинності 09.10.2022. (https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_07102022_216 ) Таким чином, починаючи з 19 грудня 2021 року правила надання фінансових послуг страховиками (правила страхування) затверджуються тільки страховиками, не затверджуються і не погоджуються Національним банком України. А з 09 жовтня 2022 року скасована вимога щодо обов’язкового повідомлення страховиками Національний банк України про внесення змін до правил страхування. При перевірці даної інформації нами встановлено, що дійсно Постановою Правління НБУ №216 від 07.10.2022 (сторінка 52 документу) викладено в новій редакції пункт 400 Постанови правління НБУ №153 від 24.12.2021, в тому числі виключено вимогу до Заявника надавати для отримання ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг - копію правил страхування. Також (сторінка 86 документу) викладено в новій редакції пункт 488, 489 Постанови №153, виключено вимогу сповіщати НБУ про зміни у Правилах страхування. У зв’язку зі змінами, пункт 490 Постанови №153 також не регламентує реєстрацію НБУ змін до Правил страхування Заявника. Окрім цього, при перевірці завершених закупівель даного замовника за 2021 та 2022 роки нами було встановлено, що раніше ним у документаціях Оголошень і Тендерних документаціях періодично вимагалося надання забезпечення пропозиції / тендерної пропозиції у виді банківської гарантії. Вимога про надання страхової гарантії, і подання «Правил» затверджених НБУ застосована замовником вперше у даній закупівлі UA-2022-10-17-003288-a, паралельно із триваючими спрощеними закупівлями UA-2022-10-17-002193-a та UA-2022-10-17-001531-a. Означена інформація наявна у системі публічних закупівель. Таким чином, Вимога Замовника про подання у складі «внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил»), затверджені Страховиком та зареєстровані (затверджені) НБУ» а також «Правила» мають відповідати наступним критеріям:… б) затверджені фінансовою установою (страховою компанією) та зареєстровані (затверджені) НБУ (як самі «Правила» так і витяги та додатки до них)» - звужують конкуренцію тим, що ми, як учасник закупівлі, не можемо знайти підходящу Страхову компанію до завершення строків подання тендерних пропозиції, чим позбавлені шансу на успішну участь у закупівлі. Дане суперечить частині 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» , а саме: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…» Дане також суперечить принципам закупівель, визначеним статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням» На наш погляд, переліченими перепонами для участі в даній закупівлі Замовник забезпечує успішну участь невідомого нам учасника, який має пряму інформаційну взаємодію із Замовником і сповіщений про Страхову компанію, або перелік страхових компаній, які надають страхові гарантії зі страхування фінансових ризиків та одночасно їх Правила зареєстровані саме в НБУ. Відповідно до ч. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» «За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.» Керуючись ст. 5, ст. 18, ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОШУ: 1) Прийняти скаргу до розгляду 2) прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі 3) зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови про обов’язкову реєстрацію Національним Банком України Правил надання фінансових послуг Страховика, який надає забезпечення тендерної пропозиції учасника у виді страхової гарантії. Директор ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» Петросян А.К.
Дата розгляду скарги: 08.11.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.11.2022 14:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2022 10:41
Дата виконання рішення Замовником: 11.11.2022 15:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №6644-р/пк-пз від 08.11.2022 внесено змінило тендерної документації за процедурою закупівлі - "Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Котляревського в с. Шабельники Піщанської сільської територіальної громади Золотоніського району Черкаської області (ДК 021:2015 - 45230000-8 -Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № иА-2022-10-17-003288-а та оприлюднено документацію в новій редакції з урахуванням внесених змін та перелік змін, що вносяться до документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГДОРСТРОЙ", Петросян Артур Каджикович 380984100044 regdorstroy2014@gmail.com http://www.regdorstroy.kiev.ua/
Вимога
Відхилено

Застосовано старе законодавство

Номер: 798b064bfc8e40de98f52f6ccd957f0f
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-003288-a.b5
Назва: Застосовано старе законодавство
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовнику. Вами вимагається що внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг мають відповідати наступним критеріям: а) складені відповідно до конкретного виду добровільного страхування (згідно із Законом України «Про страхування», «Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)». Повідомляємо, що «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» СКАСОВАНО ще 12 травня 2021 року відповідною постановою КМУ №470 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/470-2021-%D0%BF#Text). Просимо детально вивчити предмет та/або проконсультуватися зі спеціалістами у сфері страхування і надання фінансових послуг, здійснення контролю у сфері фінансових послуг та ПРИВЕСТИ ДОКУМЕНТАЦІЮ ЗАКУПІВЛІ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ЧИННОГО ДІЮЧОГО ЗАКОНОДАВСТВА. Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Постановою Кабінету Міністрів України №470 від 12.05.2021 року скасовано постанову КМУ від 7 грудня 2016 р. № 913 про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), оскільки дана постанова регулювала діяльність Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг. Оскільки дана сфера була передана до компетенції Національного Банку України. На даний час ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг регулюються Постановою НБУ 24.12.2021 № 153, відповідно правила надання фінансових послуг страхової компанії мають відповідати наступним ліцензійним умовам, встановленим даною Постановою НБУ. Тендерна документація не містить посилання на необхідність надання правил, які відповідають вимогам саме постанови КМУ від 7 грудня 2016 р. № 913 про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВНЕСЕНІ ЗМІНИ НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ЧИННОМУ ЗАКОНОДАВСТВУ

Номер: 401ca80d0ded4aa197821da99e9ce736
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-003288-a.b4
Назва: ВНЕСЕНІ ЗМІНИ НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ЧИННОМУ ЗАКОНОДАВСТВУ
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. Вами внесено зміни щодо вимог про надання документів страхової компанії. Тепер у Документації вимагається надати «внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил»), затверджені Страховиком та зареєстровані (затверджені) НБУ». Нажаль дані вимоги також не відповідають ЧИННОМУ законодавству. Так, стаття 16 Закону України «Про страхування» № 85/96-ВР від 07.03.1996 року містила припис: «ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ РОЗРОБЛЯЮТЬСЯ СТРАХОВИКОМ ДЛЯ КОЖНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ ОКРЕМО І ПІДЛЯГАЮТЬ ЗАТВЕРДЖЕННЮ КОМІТЕТОМ У СПРАВАХ НАГЛЯДУ ЗА СТРАХОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПРИ ВИДАЧІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРАВО ЗДІЙСНЕННЯ ВІДПОВІДНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ.» Даний Закону в редакції від 07.11.2001 набув іншого змісту і аж до 21.12.2021 року вимога щодо Правил страхування була розміщена у статті 17 у наступній редакції: «ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ РОЗРОБЛЯЮТЬСЯ СТРАХОВИКОМ ДЛЯ КОЖНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ ОКРЕМО І ПІДЛЯГАЮТЬ РЕЄСТРАЦІЇ В УПОВНОВАЖЕНОМУ ОРГАНІ ПРИ ВИДАЧІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРАВО ЗДІЙСНЕННЯ ВІДПОВІДНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ». Крім того, частина 3 статті 6 даного Закону у цей самий період встановлювала, що «ВИДИ ДОБРОВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ, НА ЯКІ ВИДАЄТЬСЯ ЛІЦЕНЗІЯ, ВИЗНАЧАЮТЬСЯ ЗГІДНО З ПРИЙНЯТИМИ СТРАХОВИКОМ ПРАВИЛАМИ (УМОВАМИ) СТРАХУВАННЯ, ЗАРЕЄСТРОВАНИМИ УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ» Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 166 від 14 березня 1993 р. було створено Комітет у справах нагляду за страховою діяльністю (Укрстрахнагляд), який підпорядковувався Кабінету Міністрів і забезпечував реалізацію державної страхової політики. Він проіснував до 1 березня 2000 р. Після 1 березня 2000 р. державний нагляд у страхуванні здійснював Департамент фінансових установ та ринків при Міністерстві фінансів України, до складу якого входило Управління страхової діяльності із відділами. Відповідно до Указу Президента України N 1070/2011 від 23 листопада 2011 року була утворена Національна комісія , що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), яка і покликана була в тому числі реєструвати ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ. Указом Президента України № 259/2020 від 30 червня 2020 року Припинено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації. Постановою Правління Національного Банку України № 82 від 25.06.2020 постановлено: «НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ З 01 ЛИПНЯ 2020 РОКУ Є ПРАВОНАСТУПНИКОМ НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ (ДАЛІ - НАЦКОМФІНПОСЛУГ), У ЗДІЙСНЕННІ ПОВНОВАЖЕНЬ ТА ВИКОНАННІ ФУНКЦІЙ З ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА НАГЛЯДУ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМИ АКТАМИ НАЦКОМФІНПОСЛУГ, ДЕРЖАВНОЇ КОМІСІЇ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ. НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ ЯК ПРАВОНАСТУПНИК НАЦКОМФІНПОСЛУГ ЗАБЕЗПЕЧУЄ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ, ВІДНЕСЕНИХ ДО ПОВНОВАЖЕНЬ НАЦКОМФІНПОСЛУГ, ПРАВЛІННЯМ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ, УПОВНОВАЖЕНИМ КОЛЕГІАЛЬНИМ ОРГАНОМ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ АБО УПОВНОВАЖЕНОЮ ПОСАДОВОЮ ОСОБОЮ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ.» Таким чином: - з 14.03.1993 року повноваження щодо реєстрації ПРАВИЛ СТРАХУВАННЯ належали Укрстрахнагляду - з 01.03.2000 року ці повноваження перейшли до Департаменту фінансових установ та ринків при Міністерстві фінансів України - з 23.11.2011 року ці повноваження перейшли до Нацкомфінпослуг - і з 01 липня 2020 перейшли до Національного Банку України. РАЗОМ З ТИМ, ПРОСИМО ЗВЕРНУТИ ВИКЛЮЧНУ УВАГУ НА ТЕ, ЩО 18.11.2021 року прийнято новий Закон України «Про страхування» № 1909-IX, який набрав чинності 19.12.2021 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20/conv#n2315) (далі по тексту – Новий закон). Пункт 1 Розділу XV. «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Нового закону зазначає, що «ЦЕЙ ЗАКОН НАБИРАЄ ЧИННОСТІ З ДНЯ, НАСТУПНОГО ЗА ДНЕМ ЙОГО ОПУБЛІКУВАННЯ, ТА ВВОДИТЬСЯ В ДІЮ З 1 СІЧНЯ 2024 РОКУ, КРІМ: ПІДПУНКТУ 29 … ЦЬОГО РОЗДІЛУ, ЯКІ НАБИРАЮТЬ ЧИННОСТІ ТА ВВОДЯТЬСЯ В ДІЮ З ДНЯ, НАСТУПНОГО ЗА ДНЕМ ОПУБЛІКУВАННЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ». У свою чергу, підпункт 29 Розділу XV Нового закону встановлює: «у Законі України "Про страхування" (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 7, ст. 50 із наступними змінами): - частину третю статті 6 викласти в такій редакції: "ВИДИ ДОБРОВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ, НА ЯКІ ВИДАЄТЬСЯ ЛІЦЕНЗІЯ, ВИЗНАЧАЮТЬСЯ ЗГІДНО З ПРИЙНЯТИМИ СТРАХОВИКОМ ПРАВИЛАМИ (УМОВАМИ) СТРАХУВАННЯ"; - у статті 17: частину першу викласти в такій редакції: "ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ РОЗРОБЛЯЮТЬСЯ СТРАХОВИКОМ ДЛЯ КОЖНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ ОКРЕМО"; - частини третю і четверту виключити. ОТЖЕ, 3 19.12.2021 року ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ не реєструються в НБУ і НБУ офіційно відмовляє у реєстрації Отже, на ринку фінансових послуг можуть одночасно існувати страховики, які мають Правила страхування затверджені наприклад Нацкомфінпослуг, якщо вони прийняті з 2001 і до 2019 року і не змінювались по цей час; одночасно страховики, які зареєстрували зміни або нові ПРАВИЛА в НБУ в період з 1 липня 2020 року і до 19 грудня 2021 року, якщо вони не змінювались у подальшому;, а також страховики з ПРАВИЛАМИ, які створені або зазнали змін після 19 грудня 2021 року і не підлягають реєстрації в НБУ, що не порушує Законодавство. З огляду на викладене, вимога Замовника про надання Правил, затверджених НБУ є дискримінаційною, оскільки змушує вдаватися до пошуків страхової компанії, яка затверджувала свої ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ у період з 01.07.2020 і по 19.12.2021. Це по-перше, звужує коло страховиків, яке може виглядати як спроба просувати послуги саме конкретного страховика на ринку страхових послуг; по-друге, це зменшує шанси учасників на успішну участь у закупівлі, оскільки строки подання пропозиції надто малі, а пошук відповідної страхової компанії займає час. Страхові компанії, до яких ми зверталися, і які б підходили під інші критерії Замовника, повідомили, що мають ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ до яких вносилися зміни після 19.12.2021 року і Нацбанк України відмовив у їх реєстрації. У зв’язку з цим, оскільки ЧИННИМ законодавством не передбачено реєстрацію ПРАВИЛ СТРАЗУВАННЯ в уповноваженому органі, вимога Замовника є дискримінаційною і такою що обмежує конкуренцію. Підсумовуючи, просимо привести документацію закупівлі у відповідність до ЧИННОГО законодавства про страхування, вказавши альтернативу (наприклад «або внутрішніх ПРАВИЛ СТРАХУВАННЯ, не зареєстрованих НБУ, якщо вони створені або змінені після 19.12.2021 року). Або ж вкажіть перелік страхових організацій які мають документи що Вами вимагаються, для укладання з ними Договорів страхування. В іншому випадку залишаємо за собою право оскаржувати умови Документації відповідно до законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до розділу 48 "Документи, що подаються заявниками (крім страховика-нерезидента) до Національного банку для включення відомостей до Реєстру, отримання ліцензії" (підпункт 19 пункту 400) Постанови Національного Банку України від 24.12.2021 №153 "Про затвердження Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг" заявник (страхова компанія) для отримання ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг, зазначених у пункті 65 глави 5 розділу II цього Положення, подає до Національного банку копію правил страхування, підписаних керівником заявника, для кожного добровільного виду страхування та правила страхування у форматі Word - для заявників, які мають намір провадити діяльність з надання послуг з добровільного страхування. Відповідно до пункту 488 вищевказаної Постанови НБУ, надавач фінансових послуг зобов’язаний надати Національному банку протягом 15 робочих днів після виникнення змін у правилах добровільного страхування, передбачених в підпункті 19 пункту 400 глави 48 розділу II цього Положення: - копію правил добровільного страхування в новій редакції та правила добровільного страхування в новій редакції в електронній формі у форматі Word. Відповідно до пункту 490 вищевказаної постанови Національний банк протягом 15 робочих днів із дня надходження повідомлення про виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка міститься в заяві про включення до Реєстру, уносить відповідні зміни до Реєстру, тобто реєструє правила та зміни до них. Таким чином, протягом тривалого чату та на даний час повноваження щодо реєстрації Правил відносяться до НБУ. Замовник не може рекомендувати відповідні страхові компанії, в той же час, в системі "Prozorro" значна кількість торгів, в яких вимагається забезпечення в вигляді страхової гарантії. Виходячи з викладеного, вимоги оголошення в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога про виключення вимоги щодо надання Правил і Програми з реєстрацією НБУ

Номер: c7bf2b0ce5364cd094f33ee290875efe
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-003288-a.c3
Назва: Вимога про виключення вимоги щодо надання Правил і Програми з реєстрацією НБУ
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. Вами у Тендерній документації викладена вимога про надання страхової гарантії, до якої додати Затверджені НБУ Правила і Програму. Оскільки Замовники часто копіюють умови документації з різних джерел, в тому числі з тендерних документацій інших замовників, не перевіряючи чи оскаржувались вони чи ні, Вважаємо за необхідне повідомити про наступне. Питання щодо надання Правил і Програми, затверджених НБУ вже оскаржувалось до АМКУ і Колегія визнала таку вимогу необґрунтованою і такою, що підлягає виключенню. Крім того, Нацбанк України надав своє роз’яснення з цього приводу. До Вимоги ми додамо рішення АМКУ, у пункті 4 (сторінка 6) якого розглянуто дане питання. Також додамо лист НБУ який має роз’яснення з даного питання. Просимо ознайомитися з даними документами і вимагаємо виключити вимогу про надання у складі пропозиції Програми і Правил, що зареєстровані НБУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши вашу вимогу повідомляємо, що до тендерної документації буде внесено зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога про усунення порушення

Номер: 4087b486fb014898b27fe7b20bf9dc38
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-003288-a.c2
Назва: Вимога про усунення порушення
Вимога:
Додатком 1 до Тендерної документації встановлено вимогу «Учасник повинен оглянути об'єкт, де передбачається надання послуг та ознайомитись з інформацію, яка може бути йому необхідна для підготовки тендерної пропозиції по закупівлі. За результатами огляду Учасник повинен скласти акт обстеження об’єкту , та після підписання його відповідальними особами зі сторони Учасника та Замовника завантажити його скановану копію у складі тендерної пропозиції . В разі відсутності в складі тендерної пропозиції Учасника сканованої копії акту огляду об’єкту, така тендерна пропозиція буде відхилена.» Скаржник вважає дану вимогу підтвердження відповідності вимогам Документації такою, що є не передбаченою для оголошеної процедури відкритих торгів та такою, що описує умови застосування процедури конкурентного діалогу (застосовується у випадку неможливості визначити необхідні технічні, якісні характеристики (специфікації) робіт). Натомість, порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписанням акту обстеження (огляду) об'єкту про підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об'єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника (у.т.ч. Скаржника) та є такою, що порушує положення даної статті. Вважаємо, що оскільки обсяги виконання робіт, технічні вимоги до предмету закупівлі є визначеними, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати акт обстеження об'єкту, підписаний Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Крім того, з підстав незалежних від учасників процедури закупівлі (у.т.ч. - Скаржника), Замовником може не підписаний зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника з причин, що не залежать від нього, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Даного висновку дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України у рішенні № 22302-р/пк-пз від 30.09.2021 по закупівлі UA-2021-09-09-003358-b. Зважаючи на наведене, вимагаємо виключити дану вимогу із Тендерної документації як таку що порушує принципи проведення публічних закупівель, встановлені ЗУ «Про публічні закупівлі». У разі невжиття відповідних дій Замовником, залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до АМКУ, відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! До тендерної документації буде внесено зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

усунення не законної вимоги

Номер: f9f22acf27b445979608a325fca3c567
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-003288-a.b1
Назва: усунення не законної вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, оголошення про закупівлю має наступні вимоги: "Учасник спрощеної закупівлі під час надання забезпечення пропозиції, для підтвердження права Гаранта на здійснення відповідної діяльності, через електронну систему закупівель надає також скановані копії наступних документів: - свідоцтво про реєстрацію страхової компанії в Державному реєстрі фінансових установ; - ліцензію на здійснення страхової діяльності у формі добровільного страхування фінансових ризиків видану Нацкомфінпослуг або НБУ (або інформацію у вигляді довідки, яка підтверджує наявність діючої ліцензії, що надає право провадити вищезазначену діяльність); - внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил») та відповідну «Програму добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог цього оголошення і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору» (далі – «Програма»), складену до «Правил» затверджену Страховиком та зареєстровані (затверджені) НБУ (як «Правила» так і «Програма»)." Звертаємо увагу на те, що з 29 грудня 2021 року скасована процедура обов’язкової реєстрації правил страхування у Національному банку України. Таким чином, станом на сьогодні, відповідно до законодавства України, правила страхування є внутрішнім документом страховика і не затверджується та не погоджується Національним банком України. ПРОСИМО усунити вимогу в оголошенні яка не відповідає ЗАКОНУ .
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши вашу вимогу щодо реєстрації правил надання фінансових послуг страхової компанії повідомляємо. Відповідно до розділу 48 "Документи, що подаються заявниками (крім страховика-нерезидента) до Національного банку для включення відомостей до Реєстру, отримання ліцензії" (підпункт 19 пункту 400) Постанови Національного Банку України від 24.12.2021 №153 "Про затвердження Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг" заявник (страхова компанія) для отримання ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг, зазначених у пункті 65 глави 5 розділу II цього Положення, подає до Національного банку копію правил страхування, підписаних керівником заявника, для кожного добровільного виду страхування та правила страхування у форматі Word - для заявників, які мають намір провадити діяльність з надання послуг з добровільного страхування. Відповідно до пункту 488 вищевказаної Постанови НБУ, надавач фінансових послуг зобов’язаний надати Національному банку протягом 15 робочих днів після виникнення змін у правилах добровільного страхування, передбачених в підпункті 19 пункту 400 глави 48 розділу II цього Положення: - копію правил добровільного страхування в новій редакції та правила добровільного страхування в новій редакції в електронній формі у форматі Word. Відповідно до пункту 490 вищевказаної постанови Національний банк протягом 15 робочих днів із дня надходження повідомлення про виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка міститься в заяві про включення до Реєстру, уносить відповідні зміни до Реєстру, тобто реєструє правила та зміни до них. Виходячи з викладеного, вимоги оголошення в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги: Відхилено