• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дорожнього покриття провулку Миру в с. Нова Гребля Золотоніського району Черкаської області (ДК 021:2015 – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Завершена

538 872.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 694.36 UAH
Період оскарження: 17.10.2022 10:45 - 21.10.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Застосовано старе (нечинне) законодавство

Номер: 103e1de97b57405687fb6eb379d7f5f5
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-002193-a.b5
Назва: Застосовано старе (нечинне) законодавство
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовнику. Вами вимагається що внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг мають відповідати наступним критеріям: а) складені відповідно до конкретного виду добровільного страхування (згідно із Законом України «Про страхування», «Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)». Повідомляємо, що «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» СКАСОВАНО ще 12 травня 2021 року відповідною постановою КМУ №470 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/470-2021-%D0%BF#Text). Просимо детально вивчити предмет та/або проконсультуватися зі спеціалістами у сфері страхування і надання фінансових послуг, здійснення контролю у сфері фінансових послуг та ПРИВЕСТИ ДОКУМЕНТАЦІЮ ЗАКУПІВЛІ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ЧИННОГО ДІЮЧОГО ЗАКОНОДАВСТВА. Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Постановою Кабінету Міністрів України №470 від 12.05.2021 року скасовано постанову КМУ від 7 грудня 2016 р. № 913 про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), оскільки дана постанова регулювала діяльність Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг. Оскільки дана сфера була передана до компетенції Національного Банку України. На даний час ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг регулюються Постановою НБУ 24.12.2021 № 153, відповідно правила надання фінансових послуг страхової компанії мають відповідати наступним ліцензійним умовам, встановленим даною Постановою НБУ. Тендерна документація не містить посилання на необхідність надання правил, які відповідають вимогам саме постанови КМУ від 7 грудня 2016 р. № 913 про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

НЕВІДПОВІДНІСТЬ ВНЕСЕНИХ ЗМІН

Номер: 07aef34497104c66a1ca326dfc0f4ed9
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-002193-a.b4
Назва: НЕВІДПОВІДНІСТЬ ВНЕСЕНИХ ЗМІН
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. Вами внесено зміни щодо вимог про надання документів страхової компанії. Тепер у Документації вимагається надати «внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил»), затверджені Страховиком та зареєстровані (затверджені) НБУ». Нажаль дані вимоги також не відповідають ЧИННОМУ законодавству. Так, стаття 16 Закону України «Про страхування» № 85/96-ВР від 07.03.1996 року містила припис: «ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ РОЗРОБЛЯЮТЬСЯ СТРАХОВИКОМ ДЛЯ КОЖНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ ОКРЕМО І ПІДЛЯГАЮТЬ ЗАТВЕРДЖЕННЮ КОМІТЕТОМ У СПРАВАХ НАГЛЯДУ ЗА СТРАХОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПРИ ВИДАЧІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРАВО ЗДІЙСНЕННЯ ВІДПОВІДНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ.» Даний Закону в редакції від 07.11.2001 набув іншого змісту і аж до 21.12.2021 року вимога щодо Правил страхування була розміщена у статті 17 у наступній редакції: «ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ РОЗРОБЛЯЮТЬСЯ СТРАХОВИКОМ ДЛЯ КОЖНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ ОКРЕМО І ПІДЛЯГАЮТЬ РЕЄСТРАЦІЇ В УПОВНОВАЖЕНОМУ ОРГАНІ ПРИ ВИДАЧІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРАВО ЗДІЙСНЕННЯ ВІДПОВІДНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ». Крім того, частина 3 статті 6 даного Закону у цей самий період встановлювала, що «ВИДИ ДОБРОВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ, НА ЯКІ ВИДАЄТЬСЯ ЛІЦЕНЗІЯ, ВИЗНАЧАЮТЬСЯ ЗГІДНО З ПРИЙНЯТИМИ СТРАХОВИКОМ ПРАВИЛАМИ (УМОВАМИ) СТРАХУВАННЯ, ЗАРЕЄСТРОВАНИМИ УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ» Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 166 від 14 березня 1993 р. було створено Комітет у справах нагляду за страховою діяльністю (Укрстрахнагляд), який підпорядковувався Кабінету Міністрів і забезпечував реалізацію державної страхової політики. Він проіснував до 1 березня 2000 р. Після 1 березня 2000 р. державний нагляд у страхуванні здійснював Департамент фінансових установ та ринків при Міністерстві фінансів України, до складу якого входило Управління страхової діяльності із відділами. Відповідно до Указу Президента України N 1070/2011 від 23 листопада 2011 року була утворена Національна комісія , що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), яка і покликана була в тому числі реєструвати ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ. Указом Президента України № 259/2020 від 30 червня 2020 року Припинено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації. Постановою Правління Національного Банку України № 82 від 25.06.2020 постановлено: «НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ З 01 ЛИПНЯ 2020 РОКУ Є ПРАВОНАСТУПНИКОМ НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ (ДАЛІ - НАЦКОМФІНПОСЛУГ), У ЗДІЙСНЕННІ ПОВНОВАЖЕНЬ ТА ВИКОНАННІ ФУНКЦІЙ З ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА НАГЛЯДУ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМИ АКТАМИ НАЦКОМФІНПОСЛУГ, ДЕРЖАВНОЇ КОМІСІЇ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ. НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ ЯК ПРАВОНАСТУПНИК НАЦКОМФІНПОСЛУГ ЗАБЕЗПЕЧУЄ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ, ВІДНЕСЕНИХ ДО ПОВНОВАЖЕНЬ НАЦКОМФІНПОСЛУГ, ПРАВЛІННЯМ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ, УПОВНОВАЖЕНИМ КОЛЕГІАЛЬНИМ ОРГАНОМ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ АБО УПОВНОВАЖЕНОЮ ПОСАДОВОЮ ОСОБОЮ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ.» Таким чином: - з 14.03.1993 року повноваження щодо реєстрації ПРАВИЛ СТРАХУВАННЯ належали Укрстрахнагляду - з 01.03.2000 року ці повноваження перейшли до Департаменту фінансових установ та ринків при Міністерстві фінансів України - з 23.11.2011 року ці повноваження перейшли до Нацкомфінпослуг - і з 01 липня 2020 перейшли до Національного Банку України. РАЗОМ З ТИМ, ПРОСИМО ЗВЕРНУТИ ВИКЛЮЧНУ УВАГУ НА ТЕ, ЩО 18.11.2021 року прийнято новий Закон України «Про страхування» № 1909-IX, який набрав чинності 19.12.2021 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20/conv#n2315) (далі по тексту – Новий закон). Пункт 1 Розділу XV. «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Нового закону зазначає, що «ЦЕЙ ЗАКОН НАБИРАЄ ЧИННОСТІ З ДНЯ, НАСТУПНОГО ЗА ДНЕМ ЙОГО ОПУБЛІКУВАННЯ, ТА ВВОДИТЬСЯ В ДІЮ З 1 СІЧНЯ 2024 РОКУ, КРІМ: ПІДПУНКТУ 29 … ЦЬОГО РОЗДІЛУ, ЯКІ НАБИРАЮТЬ ЧИННОСТІ ТА ВВОДЯТЬСЯ В ДІЮ З ДНЯ, НАСТУПНОГО ЗА ДНЕМ ОПУБЛІКУВАННЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ». У свою чергу, підпункт 29 Розділу XV Нового закону встановлює: «у Законі України "Про страхування" (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 7, ст. 50 із наступними змінами): - частину третю статті 6 викласти в такій редакції: "ВИДИ ДОБРОВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ, НА ЯКІ ВИДАЄТЬСЯ ЛІЦЕНЗІЯ, ВИЗНАЧАЮТЬСЯ ЗГІДНО З ПРИЙНЯТИМИ СТРАХОВИКОМ ПРАВИЛАМИ (УМОВАМИ) СТРАХУВАННЯ"; - у статті 17: частину першу викласти в такій редакції: "ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ РОЗРОБЛЯЮТЬСЯ СТРАХОВИКОМ ДЛЯ КОЖНОГО ВИДУ СТРАХУВАННЯ ОКРЕМО"; - частини третю і четверту виключити. ОТЖЕ, 3 19.12.2021 року ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ не реєструються в НБУ і НБУ офіційно відмовляє у реєстрації Отже, на ринку фінансових послуг можуть одночасно існувати страховики, які мають Правила страхування затверджені наприклад Нацкомфінпослуг, якщо вони прийняті з 2001 і до 2019 року і не змінювались по цей час; одночасно страховики, які зареєстрували зміни або нові ПРАВИЛА в НБУ в період з 1 липня 2020 року і до 19 грудня 2021 року, якщо вони не змінювались у подальшому;, а також страховики з ПРАВИЛАМИ, які створені або зазнали змін після 19 грудня 2021 року і не підлягають реєстрації в НБУ, що не порушує Законодавство. З огляду на викладене, вимога Замовника про надання Правил, затверджених НБУ є дискримінаційною, оскільки змушує вдаватися до пошуків страхової компанії, яка затверджувала свої ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ у період з 01.07.2020 і по 19.12.2021. Це по-перше, звужує коло страховиків, яке може виглядати як спроба просувати послуги саме конкретного страховика на ринку страхових послуг; по-друге, це зменшує шанси учасників на успішну участь у закупівлі, оскільки строки подання пропозиції надто малі, а пошук відповідної страхової компанії займає час. Страхові компанії, до яких ми зверталися, і які б підходили під інші критерії Замовника, повідомили, що мають ПРАВИЛА СТРАХУВАННЯ до яких вносилися зміни після 19.12.2021 року і Нацбанк України відмовив у їх реєстрації. У зв’язку з цим, оскільки ЧИННИМ законодавством не передбачено реєстрацію ПРАВИЛ СТРАЗУВАННЯ в уповноваженому органі, вимога Замовника є дискримінаційною і такою що обмежує конкуренцію. Підсумовуючи, просимо привести документацію закупівлі у відповідність до ЧИННОГО законодавства про страхування, вказавши альтернативу (наприклад «або внутрішніх ПРАВИЛ СТРАХУВАННЯ, не зареєстрованих НБУ, якщо вони створені або змінені після 19.12.2021 року). Або ж вкажіть перелік страхових організацій які мають документи що Вами вимагаються, для укладання з ними Договорів страхування. В іншому випадку залишаємо за собою право оскаржувати умови Документації відповідно до законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до розділу 48 "Документи, що подаються заявниками (крім страховика-нерезидента) до Національного банку для включення відомостей до Реєстру, отримання ліцензії" (підпункт 19 пункту 400) Постанови Національного Банку України від 24.12.2021 №153 "Про затвердження Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг" заявник (страхова компанія) для отримання ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг, зазначених у пункті 65 глави 5 розділу II цього Положення, подає до Національного банку копію правил страхування, підписаних керівником заявника, для кожного добровільного виду страхування та правила страхування у форматі Word - для заявників, які мають намір провадити діяльність з надання послуг з добровільного страхування. Відповідно до пункту 488 вищевказаної Постанови НБУ, надавач фінансових послуг зобов’язаний надати Національному банку протягом 15 робочих днів після виникнення змін у правилах добровільного страхування, передбачених в підпункті 19 пункту 400 глави 48 розділу II цього Положення: - копію правил добровільного страхування в новій редакції та правила добровільного страхування в новій редакції в електронній формі у форматі Word. Відповідно до пункту 490 вищевказаної постанови Національний банк протягом 15 робочих днів із дня надходження повідомлення про виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка міститься в заяві про включення до Реєстру, уносить відповідні зміни до Реєстру, тобто реєструє правила та зміни до них. Таким чином, протягом тривалого чату та на даний час повноваження щодо реєстрації Правил відносяться до НБУ. Замовник не може рекомендувати відповідні страхові компанії, в той же час, в системі "Prozorro" значна кількість торгів, в яких вимагається забезпечення в вигляді страхової гарантії. Виходячи з викладеного, вимоги оголошення в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога про усунення порушення

Номер: 26b146e3734c495ab606d34043a6955c
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-002193-a.b3
Назва: Вимога про усунення порушення
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. Вами у Тендерній документації викладена вимога про надання страхової гарантії, до якої додати Затверджені НБУ Правила і Програму. Оскільки Замовники часто копіюють умови документації з тендерних документацій інших замовників, не перевіряючи чи оскаржувались вони чи ні, Вважаємо за необхідне повідомити про наступне. Аналогічне питання щодо надання Правил і Програми, затверджених Нацкомфінпослуг/НБУ вже оскаржувалось до АМКУ і Колегія визнала таку вимогу необґрунтованою і такою, що підлягає виключенню. Крім того, Нацбанк України надав своє роз’яснення з цього приводу. До Вимоги ми додамо рішення АМКУ, у пункті 4 (сторінка 6) якого розглянуто дане питання. Також додамо лист НБУ який має роз’яснення з даного питання. Просимо ознайомитися з даними документами і вимагаємо виключити вимогу про надання у складі пропозиції Програми і Правил, що затверджені НБУ, або в інший спосіб привести вимоги Оголошення у відповідність до законодавства.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши вашу вимогу повідомляємо, що до оголошення буде внесено зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

незаконна вимога

Номер: 018bfee0c97f4a1f83722e82c9b6cbd1
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-002193-a.c2
Назва: незаконна вимога
Вимога:
Додатком 1 до Тендерної документації встановлено вимогу «Учасник повинен оглянути об'єкт, де передбачається надання послуг та ознайомитись з інформацію, яка може бути йому необхідна для підготовки тендерної пропозиції по закупівлі. За результатами огляду Учасник повинен скласти акт обстеження об’єкту , та після підписання його відповідальними особами зі сторони Учасника та Замовника завантажити його скановану копію у складі тендерної пропозиції . В разі відсутності в складі тендерної пропозиції Учасника сканованої копії акту огляду об’єкту, така тендерна пропозиція буде відхилена.» Скаржник вважає дану вимогу підтвердження відповідності вимогам Документації такою, що є не передбаченою для оголошеної процедури відкритих торгів та такою, що описує умови застосування процедури конкурентного діалогу (застосовується у випадку неможливості визначити необхідні технічні, якісні характеристики (специфікації) робіт). Натомість, порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписанням акту обстеження (огляду) об'єкту про підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об'єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника (у.т.ч. Скаржника) та є такою, що порушує положення даної статті. Вважаємо, що оскільки обсяги виконання робіт, технічні вимоги до предмету закупівлі є визначеними, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати акт обстеження об'єкту, підписаний Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Крім того, з підстав незалежних від учасників процедури закупівлі (у.т.ч. - Скаржника), Замовником може не підписаний зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника з причин, що не залежать від нього, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Даного висновку дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України у рішенні № 22302-р/пк-пз від 30.09.2021 по закупівлі UA-2021-09-09-003358-b. Зважаючи на наведене, вимагаємо виключити дану вимогу із Тендерної документації як таку що порушує принципи проведення публічних закупівель, встановлені ЗУ «Про публічні закупівлі». У разі невжиття відповідних дій Замовником, залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до АМКУ, відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! До оголошення буде внесено зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Усунення вимоги що не відповідає закону

Номер: 6c4281ef54654fb68fc28779842a5622
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-17-002193-a.a1
Назва: Усунення вимоги що не відповідає закону
Вимога:
Шановний Замовнику, оголошення про закупівлю має наступні вимоги: "Учасник спрощеної закупівлі під час надання забезпечення пропозиції, для підтвердження права Гаранта на здійснення відповідної діяльності, через електронну систему закупівель надає також скановані копії наступних документів: - свідоцтво про реєстрацію страхової компанії в Державному реєстрі фінансових установ; - ліцензію на здійснення страхової діяльності у формі добровільного страхування фінансових ризиків видану Нацкомфінпослуг або НБУ (або інформацію у вигляді довідки, яка підтверджує наявність діючої ліцензії, що надає право провадити вищезазначену діяльність); - внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил») та відповідну «Програму добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог цього оголошення і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору» (далі – «Програма»), складену до «Правил» затверджену Страховиком та зареєстровані (затверджені) НБУ (як «Правила» так і «Програма»)." Звертаємо увагу на те, що з 29 грудня 2021 року скасована процедура обов’язкової реєстрації правил страхування у Національному банку України. Таким чином, станом на сьогодні, відповідно до законодавства України, правила страхування є внутрішнім документом страховика і не затверджується та не погоджується Національним банком України. ПРОСИМО усунити вимогу в оголошенні яка не відповідає ЗАКОНУ .
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши вашу вимогу щодо реєстрації правил надання фінансових послуг страхової компанії повідомляємо. Відповідно до розділу 48 "Документи, що подаються заявниками (крім страховика-нерезидента) до Національного банку для включення відомостей до Реєстру, отримання ліцензії" (підпункт 19 пункту 400) Постанови Національного Банку України від 24.12.2021 №153 "Про затвердження Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг" заявник (страхова компанія) для отримання ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг, зазначених у пункті 65 глави 5 розділу II цього Положення, подає до Національного банку копію правил страхування, підписаних керівником заявника, для кожного добровільного виду страхування та правила страхування у форматі Word - для заявників, які мають намір провадити діяльність з надання послуг з добровільного страхування. Відповідно до пункту 488 вищевказаної Постанови НБУ, надавач фінансових послуг зобов’язаний надати Національному банку протягом 15 робочих днів після виникнення змін у правилах добровільного страхування, передбачених в підпункті 19 пункту 400 глави 48 розділу II цього Положення: - копію правил добровільного страхування в новій редакції та правила добровільного страхування в новій редакції в електронній формі у форматі Word. Відповідно до пункту 490 вищевказаної постанови Національний банк протягом 15 робочих днів із дня надходження повідомлення про виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка міститься в заяві про включення до Реєстру, уносить відповідні зміни до Реєстру, тобто реєструє правила та зміни до них. Виходячи з викладеного, вимоги оголошення в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги: Відхилено