-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт Центру психологічної підтримки для студентів та інших категорій населення за адресою проспект Першотравневий, 27, м. Полтава – 45450000-6)
Обсяг послуг – 1 послуга. Загальна очікувана вартість закупівлі – 1 500 000,00 грн (Один мільйон п’ятсот тисяч грн 00 коп), з ПДВ. Місце надання послуг – проспект Першотравневий, 27, м. Полтава. Термін виконання послуг (тривалість виконання поточного ремонту) – з моменту підписання договору до 31 грудня 2022 року.Закупівля буде проводитися за рахунок коштів державного бюджету України по КЕКВ 2282.
Торги відмінено
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
14.10.2022 15:23 - 28.10.2022 01:00
Вимога
Без відповіді
Порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
80ef2dd821b94de1915086580b94fba4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-14-008664-a.a2
Назва:
Порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
За закупівлею «ДК 021:2015 – 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт Центру психологічної підтримки для студентів та інших категорій населення за адресою проспект Першотравневий, 27, м. Полтава – 45450000-6)» закупівля: UA-2022-10-14-008664-a в системі публічних закупівель уповноваженою особою Замовника було опубліковано протокол № 5-ГО від 04.11.2022 р. про прийняття рішення, яким відхилено пропозицію ТОВ «ОТЕКО».
Вважаємо дане рішення таким, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме право щодо застосування 24 години на усунення невідповідностей. В протоколі про відхилення пропозиції ТОВ «ОТЕКО» зазначено як причину відхилення наступне: 1) відповідно до підпункту 1.4. пункту 1 «Відомості про учасника» розділу «Інші документи (для учасників - юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців)» Переліку документів, які подаються всіма учасниками процедури закупівлі Додатку 1 до тендерної документації Учасником надається сканована копія паспорту громадянина України, або інший документ, що посвідчує особу уповноваженої особи Учасника. Учасником не надано сканованої копії паспорту громадянина України, або іншого документу, що посвідчує особу уповноваженої особи Учасника - Мельничука Андрія Васильовича. 2) Відповідно до підпункту 3. пункту 1 «Відомості про учасника» розділу «Інші документи (для учасників - юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців)» Переліку документів, які подаються всіма учасниками процедури закупівлі Додатку 1 до тендерної документації Учасник повинен надати лист-згоду особи, уповноваженої на підписання документів тендерної пропозиції та договору, складену в довільній формі (підписану, скріплену печаткою (за наявності), датовану, подану у сканованому форматі на обробку персональних даних. Учасником не надано лист-згоду особи, уповноваженої на підписання документів тендерної пропозиції та договору - Мельничука Андрія Васильовича. 3) Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» таблиці 1 Переліку документів, які подаються всіма учасниками процедури закупівлі Додатку 1 До тендерної документації Учасник повинен надати копію звіту про фінансові результати за останній звітній період (для юридичних осіб). Учасником надано копію звіту про фінансові результати за останній звітній 2021 рік, а не за останній звітний період 2022 року.
Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Частиною шістнадцятою статті 29 Закону визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Слід відмітити, що зазначена вище норма Закону була введена в дію Законом України від 19.09.2019 No 114-ІХ “Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” та розроблялася, ураховуючи практику застосування закупівельного законодавства. Так, надання учаснику права на усунення невідповідностей протягом 24 годин дозволяє замовнику не відхиляти за невідповідності умовам тендерної документації ті тендерні пропозиції, які є найбільш економічно вигідними за результатами електронного аукціону, але містять незначні помилки (неточності), які не впливають на ціну тендерної пропозиції та характеристики предмета закупівлі, а отже у такий спосіб може бути збережена найкраща ціна тендерної пропозиції, яка є найбільш економічно вигідною.
Таким чином, уповноваженою особою Замовника було порушено законодавство в наданні права на усунення невідповідностей протягом 24-х годин, що є обов’язковою вимогою для Замовника, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «ОТЕКО» містить невідповідності, які стосуються саме кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а також підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
У зв’язку з вищезазначеним, протокол № 5-ГО від 04.11.2022 р. про прийняття рішення, яким відхилено пропозицію ТОВ «ОТЕКО» є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», тому з метою недопущення порушення вимог законодавства вимагаємо скасувати протокол № 5-ГО від 04.11.2022 р. про прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено пропозицію ТОВ «ОТЕКО», та дотримуватись всіх принципів, зазначених статтею 5 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.11.2022 11:07
Вимога
Без відповіді
Неправомірне відхилення пропозиції
Номер:
f79a437abe2d42cf9881195a2a9c15e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-14-008664-a.c1
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції
Вимога:
Повідомляємо, що за закупівлею «ДК 021:2015 – 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт Центру психологічної підтримки для студентів та інших категорій населення за адресою проспект Першотравневий, 27, м. Полтава – 45450000-6)» закупівля: UA-2022-10-14-008664-a в системі публічних закупівель Замовником було опубліковано протокол № 4-ГО від 04.11.2022 р. про прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено пропозицію ФОП Петров А.О.
Вважаємо дане рішення неправомірними та прийнятими з грубими порушеннями чинного законодавства оскільки:
В протоколі про відхилення пропозиції ФОП Петров А.О. зазначено як причину відхилення наступне: «При перевірці КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify, Замовником виявлено наявність тільки прізвища та ініціалів особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа) - Петрова Андрія Олександровича. Назва учасника - Фізична особа підприємець Петров Андрій Олександрович, відсутня, що не відповідає вимогам тендерної документації.».
В тендерній документації Замовника за Закупівлею зазначено , що «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель.»
Також Міністерством цифрової трансформації України на запит від Антимонопольного комітету України додатково до листа від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 щодо використання електронних підписів під час здійснення публічних закупівель, щодо електронного підпису фізичної особи – підприємця повідомлялось наступне: «Оскільки Закон окремо не виділяє таку категорію користувачів електронних довірчих послуг, як фізична особа – підприємець, то така особа, може використовувати електронний підпис фізичної особи для електронної ідентифікації та як підпис». Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» користувачі електронних довірчих послуг – підписувачі, створювачі електронних печаток, відправники та отримувачі електронних даних, інші фізичні та юридичні особи, які отримують електронні довірчі послуги у надавачів таких послуг відповідно до вимог цього Закону. Підписувач – фізична особа, яка створює електронний підпис. Кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково мають містити, зокрема, ідентифікаційні дані, які однозначно визначають користувача електронних довірчих послуг, серед іншого, обов’язково: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) підписувача та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера, облікової картки платника податків, сповістили про це податкову та мають відповідну відмітку в паспорті). При цьому кваліфіковані сертифікати відкритих ключів можуть містити інші ідентифікаційні дані фізичних або юридичних осіб, необов’язкові додаткові спеціальні атрибути, визначені у стандартах для кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Ці атрибути не мають впливати на інтероперабельність і визнання кваліфікованих електронних підписів. Оскільки Закон окремо не виділяє таку категорію користувачів електронних довірчих послуг, як фізична особа – підприємець, то така особа, може використовувати електронний підпис фізичної особи для електронної ідентифікації та як підпис, що повністю відповідає діючому законодавству.
Також Згідно Регламенту роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Товариства з обмеженою відповідальністю "центр сертифікації ключів "Україна" (далі – Регламент), розміщеного за посиланням https://uakey.com.ua/files/uploads/f5f57c60cf53b6506e6ec65a0b2a88f1.pdf, не міститься інформації щодо ідентифікації та реєстрації саме фізичної особи-підприємця, лише юридичних осіб та фізичних осіб. Тобто поняття фізичної особи та фізичної особи-підприємця у регламенті не розмежовані, а тому підпис уповноваженої особи вважається накладеним та таким, що повністю відповідає всім вимогам Тендерної документації.
ФОП Петров А.О. в документах тендерної пропозиції в листі № 1 від 31.10.2022 р. зазначено, що «особою, що уповноважена представляти інтереси ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ ПЕТРОВА АНДРІЯ ОЛЕКСАНДРОВИЧА під час проведення закупівлі, підписувати документи, що входять до складу тендерної пропозиції, проекту договору та/або договору за результатами закупівлі, угоди про закупівлю і відповідні проекти договорів, цінової пропозиції та/або будь-які інші документи, підписувати договір про закупівлю та акти виконаних робіт за результатами закупівлі, є ПЕТРОВ АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, який є Уповноваженою особою і діє без довіреності.».
Кожен документ тендерної пропозиції ФОП Петров А.О. та пропозиція в цілому підписана кваліфікованим електронним підписом на захищеному носії у відповідності до вимог діючого законодавства та тендерної документації Замовника. Отже пропозиція Учасника ФОП Петров А.О. містить КЕП уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, який повністю відповідає всім діючим стандартам та вимогам згідно діючого законодавства.
Окремо зазначаємо, що практика Органу оскарження (Антимонопольний комітет України) свідчить, що за всіма скаргами з подібними питаннями Органом оскарження приймались рішення на користь фізичної особи-підприємця, який може використовувати КЕП фізичної особи. Як приклади можна розглянути рішення Органу оскарження за скаргами UA-2021-03-18-008118-a.b2 , UA-2021-08-31-006199-a.a1 тощо.
Таким чином Учасник ФОП Петров А.О. та його пропозиція повністю відповідає вимогам, встановленим Законом та у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції ФОП Петров А.О.
На підставі вищезазначеного вважаємо протокол № 4-ГО від 04.11.2022 р. про прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено пропозицію ФОП Петров А.О., неправомірним та прийнятим з грубими порушенням законодавства та ВИМАГАЄМО:
1. Згідно ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції ФОП Петров А.О. умовам тендерної документації;
2. З метою недопущення порушення вимог законодавства вимагаємо скасувати протокол № 4-ГО від 04.11.2022 р. про прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено пропозицію ФОП Петров А.О.;
3. Продовжити розгляд пропозицій Учасників за закупівлею відповідно до вимог Закону України про публічні закупівлі та іншого законодавства починаючи з пропозиції ФОП Петров А.О.
У випадку незадоволення даної вимоги ФОП Петров А.О. залишає за собою право звертатись до Органу оскарження (Антимонопольний комітет України), правоохоронних органів, Держаудитслужби та органів фінансового контролю відповідно до діючого законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_Полтава.pdf.p7s 04.11.2022 20:11
- Вимога_Полтава.pdf 04.11.2022 20:11
Дата подачі:
04.11.2022 20:12