-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Придбання систем оповіщення та інформування населення - придбання та встановлення системи оповіщення населення в населених пунктах громади, а саме: в смт Доброслав, с.Трояндове, с.Кремидівка, с.Старі Шомполи Одеського району Одеської області
Завершена
1 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
Період оскарження:
14.10.2022 09:54 - 20.10.2022 08:00
Вимога
Вирішена
огляд об'єкту
Номер:
62d6e75b135841c29d85bcbf6e1bf600
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-14-001528-a.c2
Назва:
огляд об'єкту
Вимога:
ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 Цей стандарт поширюється "на проведення обстежень об'єктів для діагностування їх технічного стану та на моніторинг технічного стану під час використання за призначенням, а також (за потреби) в періоди нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення, консервації та ліквідації" (п.1.3) і ніякого відношення до ПОСЛУГ з придбання та встановлення системи оповіщення не має. Якби ви проводили закупівлю на роботи, а не на послуги, то використовували б цей стандарт, а також мали би проєкт на реконструкцію або будівництво і проходили би експертизу. Тому цей стандарт не передбачає виконання послуг.
Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації на підставі Рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a. Оскарження вимог тендерної документації.
Вимога тендерної документації: учасник, до закінчення строку подання пропозицій, повинен обов’язково оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі своєї пропозиції «Акт обстеження об’єкту», підписаний уповноваженими особами учасника та замовника. Учасник повинен відвідати об’єкт за вказаною адресою в оголошенні в робочий час з 8:00 до 17:00 при попередній згоді з керівником. У зв’язку з карантинними обмеженнями з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби Сovid-19, необхідно надіслати лист на адресу закладу, або зателефонувати для узгодження зручної дати та часу прибуття представників учасника на територію закладу для попереднього огляду об’єкту. Додаткова інформація щодо контактних даних є на офіційному сайті замовника.
В акті огляду обов’язково зазначається інформація про те, що учасник був на об’єкті, ознайомлений із документацією (проектом) та об’ємом необхідних робіт (наданих послуг). Акт повинен бути датований не раніше дати оголошення закупівлі. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті, та не надали акт обстеження, не беруться до уваги та не будуть розглядатися.
Позиція скаржника: встановлюючи відповідні вимоги, замовник порушує право скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом уповноваженої особи замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акту обстеження об’єкту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема скаржника, замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції.
Разом з тим, огляд об’єкту та ознайомлення з проектною документацією є важливим для учасників з точки зору правильної оцінки об’єму та характеру робіт, тобто дискримінація полягає в тому, що це має бути право учасників, а не обов’язок та не має бути обов’язкового складання акту за підписом уповноваженої особи замовника.
Скаржник зазначає, що встановлення такого дискримінаційного критерію є прямим умислом замовника щодо обмеження конкуренції та може призвести до розтрати бюджетних коштів, а також суперечить усім принципам здійснення публічних закупівель.
Позиція Колегії: за таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт за підписом представника замовника та представника учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, скаржника.
З незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не допустити учасника до об’єкту за вказаною адресою в оголошенні та не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Враховуючи вище викладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
Аналогічне рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a.
У разі відмови в усуненні порушення будемо змушені звернутися до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.10.2022 18:32
Вирішення:
Внесення відповідних змін
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
15.10.2022 22:29
Підтвердження вирішення:
В даній вимозі не наведено жодного факту порушення прав або дискримінації учасників діями замовника. З тексту виходить, що дискримінація учасника буде мати місце, якщо представник замовника відмовить учаснику в підпису акту огляду. Також повідомляємо, що, у відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель являється органом оскарження процедур закупівлі. Згідно ст.13 даного Закону спрощені закупівлі не відносяться до таких процедур. Таким чином погрози звернення до даного органу недоречні та безглузді. Проте, якщо вам дана вимога принципова, до оголошення будуть внесені відповідні зміни.
Вимога
Вирішена
Дискримінація учасників
Номер:
1445d12025ce431b9d957e73ffa62748
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-14-001528-a.c1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
В Додатку 3 до Оголошення про закупівлю прописана дискримінаційна вимога, а саме: "Під час періоду уточнення закупівлі учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт, скласти дефектний акт, погодити його з Замовником (селищним головою або першим заступником селищного голови) та надати сканкопію цього акту у складі своєї пропозиції. Учасник повинен знаходитись та бути зареєстрованим в Одеській області." Дана вимога спрямована виключно на обмеження конкуренції та допущення до участі в тендері виключно суб'єктів господарювання місце знаходження та реєстрації яких розміщенні виклчно на території Одеської області. Є рішення колегії АМКУ з аналогічного питання, які вимагають внести зміни до тендерної документації та усунути дану вимогу. Також порушенням є вимога обов'язкового огляду об'єкту. В звязку з воєнним станом, постійними повітряними тривогами, карантинними обмеженнями пов'язаними із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), ця вимога є недоцільною та дискримінаційною. ВИМАГАЄМО: виключити перелічені вище вимоги з Додатку 3 до Оголошення про закупівлю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.10.2022 14:43
Вирішення:
Вимога задоволена часково. В оголошення будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
14.10.2022 16:28
Підтвердження вирішення:
Вимога щодо виключення з оголошення про закупівлю обов’язкового місця знаходження та реєстрації Учасника в Одеській області задоволена. В оголошення внесені відповідні зміни.
Щодо вимоги обов’язкового огляду об’єкта в період уточнень. Вона передбачена п.1.1 Настанови щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану (ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016), в якому зазначено, що цей стандарт встановлює вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану. Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Отже, вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у п.2 ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Якщо попередня вимога щодо розташування та реєстрації Учасника може й порушує права претендентів з інших регіонів, то дана вимога ніяким чином їх не порушує тому, що як вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог Оголошення.