• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги із санітарно-гігієнічної обробки, код 90920000-2 "Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень" за ДК 021:2015

Закупівля здійснюється у відповідності до норм Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану" від 28.02.2022 № 169 зі змінами в порядку проведення спрощених закупівель, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі».

Завершена

3 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 500.00 UAH
Період оскарження: 13.10.2022 15:28 - 19.10.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Про усунення дискримінаційних умов та приведення оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідність із вимогами законодавства.

Номер: 033bbe1b70de4223bb918be9be8eef18
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-13-009716-a.b1
Назва: Про усунення дискримінаційних умов та приведення оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідність із вимогами законодавства.
Вимога:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ, було оголошено закупівлю UA-2022-10-13-009716-a на Послуги із санітарно-гігієнічної обробки, код 90920000-2 "Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень" за ДК 021:2015. Детально проаналізувавши оголошення про проведення спрощеної закупівлі, було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Наступним вимагаємо: виключити пункт 6. Ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа. Зазначаємо, що послуги з дезінфекції підлягають ліцензуванню як вид медичної діяльності лише тоді, коли вони надаються як самостійні послуги в рамках медичної допомоги. Оскільки, послуги з дератизації, які є предметом закупівлі, надаються не в рамках медичної допомоги, не є медичною діяльністю та не включені до санітарно-профілактичних заходів в рамках меддопомоги, то ліцензія для здійснення зазначеної діяльності не вимагається. Відповідно до ст. 9 Закону України від 1 червня 2000 року №1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» зі змінами та доповненнями операції з постачання послуг з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не входять до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Для більш деталізованого вивчення даного питання надаємо посилання на лист Міністерства охорони здоров’я України від 11.08.2014 № 05.02-Д-1/1902-14/23264 «Щодо проведення дератизаційних робіт» в якому чітко визначено, що ліцензування діяльності з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не передбачено https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v3264282-14. Оскільки, законодавством відмінене ліцензування проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт і даний вид діяльності згідно КВЕД-2010 віднесений до коду 81.29. Інші види діяльності з прибирання (включає діяльність з дезінфекції, дезінсекції, дератизації будівель, суден, поїздів тощо), і таким чином, цим видом діяльності може займатися будь-який господарюючий суб’єкт. Замовник своїми вимогами ставить дискримінаційні вимоги по відношенню до всіх суб’єктів господарювання, які можуть виконати умови надання послуг, але не мають ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа. Оскільки дані положення оголошення про проведення спрощеної закупівлі суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. та приведення оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідність із вимогами законодавства. Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ, було оголошено закупівлю UA-2022-10-13-009716-a на Послуги із санітарно-гігієнічної обробки, код 90920000-2 "Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень" за ДК 021:2015. Детально проаналізувавши оголошення про проведення спрощеної закупівлі, було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Наступним вимагаємо: виключити пункт 6. Ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа. Зазначаємо, що послуги з дезінфекції підлягають ліцензуванню як вид медичної діяльності лише тоді, коли вони надаються як самостійні послуги в рамках медичної допомоги. Оскільки, послуги з дератизації, які є предметом закупівлі, надаються не в рамках медичної допомоги, не є медичною діяльністю та не включені до санітарно-профілактичних заходів в рамках меддопомоги, то ліцензія для здійснення зазначеної діяльності не вимагається. Відповідно до ст. 9 Закону України від 1 червня 2000 року №1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» зі змінами та доповненнями операції з постачання послуг з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не входять до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Для більш деталізованого вивчення даного питання надаємо посилання на лист Міністерства охорони здоров’я України від 11.08.2014 № 05.02-Д-1/1902-14/23264 «Щодо проведення дератизаційних робіт» в якому чітко визначено, що ліцензування діяльності з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не передбачено https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v3264282-14. Оскільки, законодавством відмінене ліцензування проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт і даний вид діяльності згідно КВЕД-2010 віднесений до коду 81.29. Інші види діяльності з прибирання (включає діяльність з дезінфекції, дезінсекції, дератизації будівель, суден, поїздів тощо), і таким чином, цим видом діяльності може займатися будь-який господарюючий суб’єкт. Замовник своїми вимогами ставить дискримінаційні вимоги по відношенню до всіх суб’єктів господарювання, які можуть виконати умови надання послуг, але не мають ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа. Оскільки дані положення оголошення про проведення спрощеної закупівлі суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» медична практика, у тому числі і за спеціальністю «Дезінфекційна справа», «Епідеміологія», «Медико-профілактична справа», «Загальна гігієна», лабораторна справа та багато інших спеціальностей, які не здійснюють безпосереднє лікування хворих підлягає ліцензуванню. Статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, із змінами і доповненнями встановлено, що провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), - тягне за собою накладення штрафу та іншу відповідальність. Щодо посилання на лист МОЗ України №05.02-Д-1/1902-14/23264 від 11.08.2014, то у листі вказано, що «Ліцензування діяльності з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт зазначеним Законом не передбачено». Наголошуємо, що в оголошенні про закупівлю вказана ліцензія не вимагається замовником, а вимагається передбачена вимогами чинного законодавства ліцензія на медичну практику за спеціальністю «Дезінфекційна справа.». Також звертаємо увагу, що відповідно до ст. 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»: «Юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках. Власники, а також керівники та інші посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності зобов'язані в межах своїх повноважень сприяти МЕДИЧНИМ працівникам у здійсненні заходів щодо захисту населення від інфекційних хвороб.». Окрім того, аналіз вимог тендерних документацій на закупівлю аналогічних послуг, що вже відбулися, свідчить про наявність щонайменше трьох суб’єктів господарювання тільки у м. Києві, які мають відповідні ліцензії МОЗ за спеціальністю «Дезінфекційна справа». Таким чином, оголошення про проведення спрощеної закупівлі відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» щодо дотримання принципів добросовісної конкуренції та не потребує внесення змін.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні