• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні матеріали (Одноразовий одяг та покриття)

Завершена

485 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 425.00 UAH
Період оскарження: 13.10.2022 14:32 - 27.10.2022 01:00
Вимога
Відхилено

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Номер: 47aec6f797ae4db59abd20e693cc969d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-13-008070-a.a1
Назва: Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога:
Ознайомившись з оголошенням про проведення закупівлі за № UA-2022-10-13-008070-a, відкриті торгина закупівлю:ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Одноразовий одяг та покриття) а саме: (Чохол 240*30см, для ендоскопії, ламінований спанбонд 45г/м2, стерильний, одноразового використання, Покриття хірургічне, для операцій на черевній порожнині, 160*300см з адгезивним операційним полем 25*25см, СМС 35г/м2, стерильне одноразового використання, Покриття 160*240см, СМС 35г/м2, стерильне, одноразового використання, Халат хірургічний, розмір ХХL, СМС 35г/м2, стерильний, одноразового використання, Халат хірургічний, з внутрішньою поглинаючою, дихаючою зоною, підвищеного комфорту, розмір ХХL, довжина 140 см, матеріал ламін. СП 40 г/м.кв + спанлейс 45 г/м.кв, стерильний, одноразового використання, Комплект одягу захисного Анти-Снід, стерильний, одноразового використання, Рукавички медичні оглядові нітрилові Sempercare Silk нестерильні неприпудрені білого кольору.), як потенційний учасник цієї закупівлі, що має намір прийняти в ній участь, вивчивши вимоги до кваліфікації учасників довідались про порушення своїх прав та змушені звернутись до Вас з наступного приводу. Розуміючи вимоги Закону “Про публічні закупівлі”, як вбачається із його преамбули, Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. (ч.3 ст. 5 “Про здійснення державних закупівель”) Відповідно до ст.22 ч.4 ЗУ “Про публічні закупівлі”, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 15 ч.2, ч.3 ЗУ “Про захист економічної конкуренції”, Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються: надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами; Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-негосподарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. Згідно проведеного аналізу ринку медичних виробів, вважаємо, що у Додатку 2 до Тендерної документації товари об’єднані по дискримінаційному принципу, оскільки позиції № 5 (Халат хірургічний, з внутрішньою поглинаючою, дихаючою зоною, підвищеного комфорту, розмір ХХL, довжина 140 см, матеріал ламін. СП 40 г/м.кв + спанлейс 45 г/м.кв, стерильний, одноразового використання), виробник ПП «Релакс» та №7 (Рукавички медичні оглядові нітрилові Sempercare Silk нестерильні неприпудрені білого кольору) виробник ООО «ИГАР», пропонуються на ринку України лише від одного виробника, в той час як інші позиції представлені багатьма виробниками. Таким чином, зважаючи на вимогу Замовника щодо надання гарантійного листа від виробника, у того виробника, що виготовляє вищезазначений товар, складається привілейоване положення, що дає йому змогу впливати на весь лот в цілому і маніпулювати свої правом на надання гарантійного листа учасникам, в тому числі за попередньою змовою. Тому, дані вимоги Замовника, а саме, одночасне надання гарантійного листа від виробника і існування в межах однієї тендерної пропозиції ексклюзивного товару, та товарів представленими на ринку багатьма виробниками, обмежує наші можливості, як Учасника по тендерній пропозиції вцілому. Виходячи із вищевикладеного, керуючись ст. ст. 1, 5, 18, 23 ЗУ “Про публічні закупівлі”, ст. 15 ЗУ “Про захист економічної конкуренції”, звертаємось до вас з проханням самостійно усунути в тендерній документації дискримінаційні умови і як такі, що призводять до обмеження конкуренції. А саме, пропонуємо привести Додаток 2 до Тендерної документації у відповідність із вимогами закону шляхом виключення вимоги щодо надання гарантійного листа виробника або шляхом розділення самої «пропозиції» Замовника, вивівши позиції № 5 (Халат хірургічний, з внутрішньою поглинаючою, дихаючою зоною, підвищеного комфорту, розмір ХХL, довжина 140 см, матеріал ламін. СП 40 г/м.кв + спанлейс 45 г/м.кв, стерильний, одноразового використання), виробник ПП «Релакс» та №7 (Рукавички медичні оглядові нітрилові Sempercare Silk нестерильні неприпудрені білого кольору) виробник ООО «ИГАР» у окрему закупівлю. В іншому випадку, ми вимушені будемо подати скаргу до органу оскарження з метою визнання торгів на закупівлю № UA-2022-10-13-008070-a недійсними та протизаконними, оскільки вони не відповідають законодавству України.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу щодо «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» 19.10.2022, 11:13. ID: UA-2022-10-13-008070-A.A1, повідомляємо наступне: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Як передбачено ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. З урахуванням наведеного, КНП «Запорізький регіональний протипухлинний центр» ЗОР у тендерній документації передбачило певні вимоги до предмету закупівлі. Так, зокрема, КНП «Запорізький регіональний протипухлинний центр» ЗОР має намір придбати: Халат хірургічний, з внутрішньою поглинаючою, дихаючою зоною, підвищеного комфорту, розмір ХХL, довжина 140 см, матеріал ламін. СП 40 г/м.кв + спанлейс 45 г/м.кв, стерильний, одноразового використання та Рукавички медичні оглядові нітрилові Sempercare Silk нестерильні неприпудрені білого кольору. У своїй тендерній документації КНП «Запорізький регіональний протипухлинний центр» ЗОР зазначило лише медико-технічні вимоги до предмета закупівлі. Жодних посилань на виробника та/або торгівельну марку замовником не визначено. З метою отримання належного підтвердження щодо можливості поставки відповідного товару саме заявленої якості, замовником вимагалися відповідні докази, зокрема, ті, які підтверджують реєстрацію такого товару в реєстрі осіб відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Втім, така вимога не була передбачена до позиції під № 7: Рукавички медичні оглядові нітрилові Sempercare Silk нестерильні неприпудрені білого кольору. В будь-якому випадку слід звернути увагу на той факт, що відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Додаток 2 до Тендерної документації замовника містить примітку наступного змісту: у разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз "або еквівалент". Таким чином, вимоги Тендерної документації замовника не містять в собі будь-яких дискримінаційних умов щодо кола осіб, які можуть брати участь у даній закупівлі. З огляду на вищевикладене Замовником прийнято рішення відхилити вимогу Учасника
Статус вимоги: Відхилено