-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Постачання електроенергії
Завершена
2 054 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 272.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 272.00 UAH
Період оскарження:
12.10.2022 15:23 - 18.10.2022 15:28
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо незаконного відхилення пропозиції
Номер:
94b480d57bcf4900954642ae996db822
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-12-008406-a.b1
Назва:
Вимога щодо незаконного відхилення пропозиції
Вимога:
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.10.2022р., Замовником було прийнято незаконне рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ «ООЕК» у зв’язку з тим, що у складі пропозиції учасника надано аналогічні договори про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальної послуги.
Слід зазначити, що відповідно до вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Замовником встановлено необхідність надання таких документів:
не менш 2-х аналогічних за предметом закупівлі договорів шляхом надання:
- Копії виконаного аналогічного договору (з усіма додатками та додатковими угодами, що є його невід’ємними частинами) разом із підтверджуючими документами виконання договору у повному обсязі (акт/акти прийому-передачі електричної енергії споживачу);
- Листа – відгуку від контрагента (копію договору якого надається у складі пропозиції) з зазначенням номеру та дати договору.
Аналогічним вважається договір поставки аналогічних предмету закупівлі товарів – (ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія), який укладений з замовниками бюджетними організаціями.
Слід зазначити, що Замовник розкрив поняття аналогічного договору, а саме договір за предметом ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія), який укладений з замовниками бюджетними організаціями. Надані ТОВ «ООЕК» аналогічні договори повністю відповідають предмету закупівлі ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія та укладені з замовниками бюджетними організаціями.
Наказом Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. № 1082 передбачено внесення замовниками інформації в окремих полях назви предмета закупівлі та код предмета закупівлі.
При цьому листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03.09.2020 р. № 3304-04/53972-06 надані детальні пояснення щодо визначення предмета закупівлі.
Для товарів та послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015).
Отже, аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації.
Слід зазначити, що відповідно до позиції Мінекономіки на запит № 1126/2020, аналогічним (аналогічними) є договір (договори) щодо того самого предмета закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника та пункту 22 частини 1 статті 1 Закону. Вищезазначене підтверджується і практикою Органу оскарження. Наприклад, за рішенням Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — АМКУ) 16585-р/пк-пз від 20.07.2021, оголошення № UA-2021-06-10-004656-c було визнано аналогічним договір, який співпадав з Державним класифікатором (ДК 021:2015) товару, що закуповувався. Позиція АМКУ була пояснена тим, що оскільки замовником у документації не визначено формулювання щодо аналогічних договорів та відсутні будь-які інші вимоги щодо аналогічності договорів, учасник може надати будь-який документ про виконання аналогічного договору за тим самим четвертим знаком ДК 021:2015.
ТОВ «ООЕК» надано у складі своєї пропозиції договори, предмет закупівлі: Товар за ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія». Як уже було зазначено, відповідно до пункту 3 розділу І Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Предмет, що бажає закупити Замовник, також являє собою товар за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (електрична енергія). Таким чином, Товариство повністю виконало вимоги Замовника, щодо необхідності надання аналогічних договорів. Окрім того, зазначаємо, що аналогічний договір не може бути ідентичним, тотожним (договорів, які були б абсолютно однакові, неможливо надати, адже договір включає в себе як істотні умови в розумінні Господарського та Цивільного кодексів України, так і додаткову інформацію, яку контрагенти вважали за необхідне погодити). В даному випадку ТОВ «ООЕК» було надано договір з предметом ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія», тобто постачання товару «електрична енергія», з урахуванням розподілу для даної категорії Замовника, який відповідно до законодавства носить назву універсальна послуга. Універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», на всій території України. Тобто, як уже було зазначено, це і є постачання електричної енергії.
Таким чином, Замовник, безпідставно відхиливши пропозицію ТОВ «ООЕК», грубо порушив чинне закупівельне законодавство, оскільки товариством було повністю дотримано вимоги Замовника. Звертаємося до вас з вимогою скасування свого неправомірного рішення та повторного розгляду пропозицій у відповідності до законодавства.
В іншому випадку, з метою захисту своїх прав та законних інтересів будемо вимушені звернутися з заявою до Державної аудиторської служби України, для ініціювання моніторингу діяльності Замовника в сфері публічних закупівель, а також моніторингу законності проведення даної закупівлі. Також будемо наполягати на притягненні до адміністративної відповідальності винних посадових осіб замовника, що допускають такі грубі порушення у сфері публічних закупівель, а також перевірку на наявність корупційних зв’язків та змови, зокрема, уповноваженої особи Остапенко Світлани Русланівни з ТОВ «Оператор енергії».
Додатково повідомляємо, що в не залежності від рішення органів ДАСУ, будемо вимушені звернутися також з позовом до суду щодо неправомірного рішення Замовника та безпідставного відхилення товариства за даною Закупівлею.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на оскарження 27.10.2022 10:37
Дата подачі:
26.10.2022 17:19
Вирішення:
Відповідь на оскарження за спрщеної закупівленю за № UA-2022-10-12-008406-a
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.10.2022 10:39