• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи- За лотом 1: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною двох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д) За лотом 2: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною трьох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д)

Торги не відбулися

9 470 150.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 18 972.35 UAH
Період оскарження: 12.10.2022 15:40 - 07.11.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови Тендерної документації

Номер: 5b769b290fab498fad2be4107be9f73f
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-12-006458-a.b1
Назва: Скарга на умови Тендерної документації
Скарга:
СКАРГА щодо оскарження вимог тендерної документації Комунальним некомерційним підприємством "Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва" (далі по тексту – «Замовник») було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з публікацією англійською мовою) ідентифікатор UA-2022-10-12-006458-а. Предмет закупівлі: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи- За лотом 1: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною двох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д) За лотом 2: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною трьох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д), що зазначено у оголошенні та Тендерній документації (далі по тексту – «ТД»). Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІТ-Л» (далі по тексту – «Скаржник») виявив бажання взяти участь у закупівлі UA-2022-10-12-006458-а. При аналізі тендерної документації Замовника Скаржник встановив що Тендерна документація містить вимоги що мають ознаки дискримінації та звужують коло потенційних Учасників процедури закупівлі, створюючи дискримінаційні умови, зокрема для Скаржника як заінтересованої особи, яка має право і намір взяти участь у процедурі закупівлі та має можливість надати послуги, що є предметом закупівлі так і для інших суб’єктів господарювання. В обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав слід зазначити, що Замовник встановленими умовами Тендерної документації унеможливив участь Скаржника у торгах, оскільки виконати встановлені Замовником окремі умови зможе лише обмежена кількість Учасників ринку, включив до неї дискримінаційні вимоги, які істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних Учасників, тобто обмежують конкуренцію, що обумовлено наступним: 1. Перша вимога тендерної документації, що оскаржується. Тендерна документація, а саме: Частина 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» містить вимогу: «Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції сертифікати відповідності системи управління якістю ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 (видані Учаснику) зі знаком Національного агенства з акредитації України (НААУ) стосовно: - ремонту ліфтів, капітального ремонту з заміною ліфтів, монтажу, пусконалагоджування/налагодження ліфтів, технічного обслуговування; - будівництво житлових і нежитлових будівель; - організації будівництва будівель; - діяльність у сфері архітектури та інжинірингу. Додатково учасник повинен надати лист від акредитованого органу з сертифікації, що видав вищезазначені сертифікати, в якому підтверджується дійсність таких сертифікатів (вказаний лист повинен містити дату видачі, підпис уповноваженої особи органу з сертифікації та посилання на номер даної закупівлі).» Дана вимога містить ряд дискримінаційних ознак: По-перше: В Україні взагалі не існує і не видаються «сертифікати відповідності системи управління якістю ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001», а видаються сертифікати на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, ITD), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, ITD), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, ITD), що унеможливлює виконання даної вимоги замовника ЖОДНИМ з учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує права та законні інтереси всіх потенційних Учасників та Скаржника зокрема. По-друге: Замовник вимагає сартифікацію відповідності стосовно робіт і послуг які не відповідають предмету закупівлі код ДК 021:2015: 4540000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною пасажирських ліфтів...), а саме: «- будівництво житлових і нежитлових будівель; - організації будівництва будівель; - діяльність у сфері архітектури та інжинірингу», які жодним чином не стосуються предмету закупівель, та штучно значно звужують коло потенційних учасників та дискримінують їх права та законні інтереси. Замовником вимагається підтвердження Сертифікату ISO від учасника виконання саме вище перелічених робіт, які не передбачені умовами закупівлі, Замовником не обґрунтовано чому саме такі види робіт повинні бути сертифіковані учасниками, якщо вони не відносяться до предмету закупівлі. Зазначеною вимогою Замовник необґрунтовано ускладнює та завищує технічні вимоги до предмету закупівлі, чим порушує принципи недискримінації Скаржників та рівного ставлення до них; а також принцип добросовісної конкуренції серед Скаржників, визначені ст. 5 Закону. Слід зазначити, що Замовником умисно встановлено зазначену вимогу, оскільки саме такий сертифікат зможе надати обмежене коло учасників, що свідчить про змову Замовника з відповідним учасником ринку у сфері обслуговування ліфтового обладнання та пряме порушення законодавства та принципів закупівель. Скаржник, в свою чергу, пройшов сертифікацію та має сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) в яких сфера застосування, які повністю відповідають предмету закупівель і може та бажає прийняти участь в оскаржуваній закупівлі при усуненні вищезазначених дискримінаційних вимог та якісно виконати роботи для замовника відповідно до потреб зазначених в тендерній документації (додаються). По-третє: Замовник вимагає «Додатково учасник повинен надати лист від акредитованого органу з сертифікації, що видав вищезазначені сертифікати, в якому підтверджується дійсність таких сертифікатів (вказаний лист повинен містити дату видачі, підпис уповноваженої особи органу з сертифікації та посилання на номер даної закупівлі)». У відповідності до законодавства Органи Сертифікації зобов’язані вести і ведуть реєстри виданих та чинних Сертифікатів відповідності, тобто інформацію щодо дійсності наданих Учасниками Сертифікатів Замовник може самостійно перевірити з публічних джерел, а у відповідності до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.», тобто Замовник, встановивши в тендерній документації вимогу щодо надання такого листа, свідому порушує вимоги чинного законодавства України, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, Скаржника зокрема. Тим більше наразі частина органів сертифікації у зв’язку з військовим станом на території України не тимчасово не працюють з кореспонденцією і не можуть фізично підписати листа, що вимагається, частина органів сертифікації, що на момент видачі Сертифікатів працювали на підконтрольній території України а наразі перебувають у тимчасовій окупації (Херсон) та не можуть підписати і направити учасникам листа, що вимагається. Позиція щодо неможливості встановлення у тендерній документації обмежень щодо дискримінаційних вимог відносно Сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» зазначена у Рішенні № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021, оголошення № UA-2021-04-01-002563-c Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ( надалі - АМКУ). Згідно рішення АМКУ Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які зможуть надати наведений вище сертифікат на виробництво та / або реалізацію посудом саме з нержавіючої сталі, склокераміки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Відповідно до ч.2 та ч.4 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація Скаржника, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації Скаржника, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Отже, з метою забезпечення рівних прав для всіх ймовірних учасників закупівлі, забезпечення права скаржника на участь у закупівлі, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Частина 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, та викласти дану частину в наступній редакції: «Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції сертифікати відповідності системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) (видані Учаснику) стосовно робіт/послуг, що відповідають предмету закупівель». 2. Друга вимога тендерної документації, що оскаржується. Пункт 4.13. Додатоку 3 тендерної документації (за Лотом 1) та Пункт 4.13. Додатоку 3 тендерної документації (за Лотом 2) «Технічне завдання та вимоги (медико-технічні вимоги)» містить наступну дискримінаційну вимогу: «Учасник повинен надати копію діючого дозволу виданого Державною службою України з питань праці на початок (виконання) робіт підвищеної небезпеки відповідно до предмету закупівлі (разом з відповідним додатком у випадку його наявності) або декларації згідно з нормами чинного законодавства.» Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» а саме «Стаття 34. Право на виконання будівельних робіт 1. Замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об’єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;» «Стаття 37. Дозвіл на виконання будівельних робіт 1. Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт. 2. Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.» Порядок видачі дозволу на початок будівництва також регулюється Постановою Кабінету міністрів України №466 від 13 квітня 2011 року. Відповідно до вищезазначених нормативних документів уповноваженими державою органами щодо видачі зазначеного Дозволу є Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) але аж ніяк не Державна служба України з питань охорони праці. Тобто зазначеною вимогою тендерної документації Замовник дискримінує права та охоронювані законом інтереси Скаржника та інших учасників оскільки фактично унеможливлює участь у процедурі вимогою надання документу, якого не існує в природі. Отже, з метою забезпечення рівних прав для всіх ймовірних учасників закупівлі, забезпечення права скаржника на участь у закупівлі, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації замовника шляхом виключення п.4.13. Додатку 3 (за Лотом 1) та виключення п.4.13. Додатку 3 (за Лотом 2). Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Частина 4 статті 5 Закону передбачає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону. Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційних вимог, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним виконавцям послуг, а отже значно по меншій ціні надавати послуги, що призведе до економії коштів Замовника, що складаються фактично з коштів територіальної громади - населення. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва" привести тендерну документацію за ідентифікатором закупівлі UA-2022-10-12-006458-a у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні умови, зазначені у скарзі, виключивши дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені в даній скарзі. Перелік документів/доказів, що підтверджують порушення прав Скаржника Замовником, що додаються до Скарги: - Тендерна документація Замовника по процедурі UA-2022-10-12-006458-a, затверджена протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.10.2022 року. pdf ; - Сертифікат Скаржника ДСТУ ISO 14001-2015. pdf; - Сертифікат Скаржника ДСТУ ІSО 45001-2019.pdf; - Сертифікат Скаржника ДСТУ ІSО 9001-2015.pdf; - Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021р. pdf. Тендерна документація, та інші документи по суті та відносно перебігу процедури закупівлі містяться в електронній системі закупівель в загальнодоступному форматі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.11.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.10.2022 12:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.11.2022 13:43
Дата виконання рішення Замовником: 03.11.2022 16:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноваженою особою прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації відповідно до ч.2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), за якою Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮНІТ-Л", Самойленко Василь Петрович 380442990624 tender@unit-l.com http://www.unit-l.com
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 0603cb7e41ef4ee19ba5ee053999fffa
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-12-006458-a.b2
Назва: СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Консультаційно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» (далі по тексту – Замовник) в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про закупівлю робіт: ДК Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи За лотом 1: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною двох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д) За лотом 2: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною трьох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д). (далі – Предмет закупівлі). Очікувана вартість Предмету закупівлі – 9470150,00 грн. з ПДВ. За процедурою відкритих торгів, 11.11.2022 відбувся електронний аукціон, в якому взяло участь 3 (три) учасники. За результатами оцінки тендерних пропозицій та розгляду на відповідність вимогам тендерної документації, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД» (код за ЄДРПОУ 40240550) (далі – Скаржник) було визнано Переможцем процедури закупівлі (Протокольне рішення № б/н від 18.11.2022р. за Лотами 1 та 2 – Додається) з ціновою пропозицію у розмірі: - Лот 1: 3 746 655,50 грн. з ПДВ; - Лот 2: 5 672 169,42 грн. з ПДВ. Також, замовником 18.11.2022 року оприлюднено Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2022-10-12-006458-а (за Лотами 1 та 2) – Додається. Підстава подання скарги. Відповідно до Протокольного рішення уповноваженою особою від 08 грудня 2022 року (далі – Протокол, додається) оприлюдненого 09.12.2022 року, Замовником відмінено процедуру відкритих торгів на закупівлю за Лотами 1 та 2 Предмету закупівлі, відповідно до ст.32 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон про закупівлі), з причин унеможливлення та подальшої потреби в закупівлі робіт. Підставою для відміни процедури стала доповідна заступника директора з технічних питань Завялової Ніни Дорофіївни, в якій зазначається фізична неможливість виконання робіт по закупівлі за Лотами 1 та 2 Предмету закупівлі в зв’язку з обмеженим часом виконання зазначених вище робіт та непереборними обставинами, які виникають в країні в зв’язку з воєнним станом та наслідками воєнної агресії російської федерації, що завдала збитки енергетичній інфраструктурі УКРАЇНИ. Дані роботи та подальше фінансування цих робіт вважається неможливим та таким, що унеможливлюють подальше підписання договору з об’єктивних причин. Так як, установа не може на себе взяти гарантування фінансових зобов’язань в майбутньому. Рішення Замовника про відміну процедури закупівлі є таким, що суперечить ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерній документації та прийняте з метою уникнення проведення законної та відкритої закупівлі за процедурою – відкриті торги. Скаржник не може погодитися з рішенням уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі, викладеним у Протоколі від 08 грудня 2022 року, виходячи з того, що таке рішення суперечить нормам Закону про закупівлі та порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та об'єктивне, неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, та підписання з переможцем договорів/договору на виконання робіт (за Лотами 1 та 2). Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів. 1. У Замовника відсутні законні підстави для відміни тендеру, а його дії свідчать про порушення принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, виходячи з наступного. Статтею 32 Закону про закупівлі визначено вичерпний перелік підстав за якими Замовник має право відміни тендер. Про відміну тендеру з підстав, визначених у частинах першій та другій цієї статті, має бути чітко зазначено в тендерній документації. У разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Замовник у своєму протокольному рішенні про відміну № б/н від 08.12.2022 року (за Лотами 1 та 2) послався на ст. 32 Закону, з причин унеможливлення та подальшої потреби в закупівлі робіт. Протокол не містить будь-яких обґрунтованих підстав відміни тендеру. Що змінилося під час проведення процедури закупівлі та стало причиною відміни тендеру? Відповідно до п.1 ст.4 Закону про закупівлю, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі – Річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Згідно офіційно опублікованого річного плану закупівель Замовника - Комунального некомерційного підприємства «Консультаційно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2022-09-20-000916-a до річного плану закупівлі Замовника включена закупівля - Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи- За лотом 1: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною двох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д) За лотом 2: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною трьох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д). Очікувана вартість закупівлі - 9 470 150,00 грн. з ПДВ, орієнтовний початок проведення процедури закупівлі: жовтень 2022р. Жодних змін до Плану закупівель Замовника не внесено, що свідчить про необхідність у придбанні цих робіт у повному обсязі. В якості обґрунтування рішення про відміну процедури закупівлі, у протокольному рішенні № б/н від 08.12.2022 року, Замовник, на підставі доповідної заступника директора з технічних питань, зазначає про фізичну неможливість виконання робіт по закупівлі, в зв’язку з обмеженим часом виконання зазначених вище робіт та непереборними обставинами, які виникають в країні в зв’язку з воєнним станом та наслідками воєнної агресії російської федерації, що завдала збитки енергетичній інфраструктурі УКРАЇНИ. Дані роботи та подальше фінансування цих робіт вважається неможливим та таким, що унеможливлюють подальше підписання договору з об’єктивних причин. Так як, установа не може на себе взяти гарантування фінансових зобов’язань в майбутньому. Суб’єктивні міркування Замовника щодо можливості виконання, фінансування та інших обставин є необґрунтованими та суперечать принципам законодавства про закупівлі. Роботи виконуються на підставі Договору на виконання робіт, відповідно до Цивільного кодексу України та згідно істотних умов проекту договору до тендерної документації замовника. Права та обов’язки сторін, відповідальність сторін, обставини непереборної сили, вирішення спорів тощо визначаються положеннями укладеного договору. Тому, незрозуміло чому Замовник вирішив що умови договору не можуть бути виконані. Метою Закону про закупівлі є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ст. 3 п. 4 Закону передбачено, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. З огляду на все вищезазначене, дії Замовника щодо відміни цієї процедури закупівлі свідчать виключно про зловживання повноваженнями Замовника та намагання уникнути завершення законної процедури закупівлі, що є порушенням законодавства про закупівлі. 2. Відповідно до ч. 15 ст. 29 Закону про закупівлі визначено, за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом. Частиною 1 ст. 33 Закону про закупівлі визначено, що рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Отже з моменту визначення переможця закупівлі та встановлення відповідності пропозиції учасника (переможця процедури закупівлі) вимогам тендерної документації й вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" відміна процедури закупівлі, у порядку, передбаченому частиною першою статті 32 Закону про закупівлі є неможливою (зазначена позиція Верховного Суду викладена у Постанові від 30.09.2021 № 922/3928/20). Протокольним рішенням № б/н від 18.11.2022 р. за Лотами 1 та 2 (Додається) та Повідомленням про намір укласти договір про закупівлю за Лотами 1 та 2 (Додається), Замовник фактично підтвердив необхідність проведення закупівлі, однак Замовник прийняв незаконне та незрозуміле рішення про відміну процедури закупівлі. Слід зазначити, що Переможець виконав в повному обсязі умови частини 2 ст. 41 Закону, надавши замовнику на підпис Договори з додатками та всі необхідні документи, що підтверджується супровідним листом Вих.№ 97 від 05.12.2022 року (вхідний № 0108/1506 від 05.12.2022) - додається. Згідно частини 6 ст.33 Закону, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Але, з невідомих причин, Замовник не виконує визначену Законом про закупівлі процедуру. Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування. Виходячи з вищевикладеного, Замовник не довів відсутності потреби у закупівлі товарів, робіт чи послуг та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08 грудня 2022 року. Відміняючи процедуру закупівлі із зазначенням підстав, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, Замовник порушує наші законні права та інтереси охоронювані законодавством України «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, прийняте згідно протокольного рішення від 08.12.2022 року. 3. Зобов’язати Замовника виконати законні дії, а саме підписати договір/договори за результатом процедури закупівлі. 4. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: 1. Протокольне рішення уповноваженої особи від 08.12.2022 року № б/н на 2 арк. 2. Протокольне рішення про визначення переможця № б/н від 18.11.2022р. за Лотом 1 на 3 арк. 3. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за Лотом 1 на 2 арк. 4. Протокольне рішення про визначення переможця № б/н від 18.11.2022р. за Лотом 2 на 3 арк. 5. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за Лотом 2 на 2 арк. 6. Супровідний лист, Вих № 97 від 05.12.2022р. на 1 арк. Директор ТОВ "ВК "ІНТЕРБУД" Івашков М.Ю.
Дата розгляду скарги: 21.12.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.12.2022 13:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.12.2022 14:28
Дата виконання рішення Замовником: 29.12.2022 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне некомерційне підприємство "Консультативно- діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва" скасувало рішення про відміну процедури закупівлі – "Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи- За лотом 1: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною двох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства "Консультативно-діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва" за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д) За лотом 2: Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт з заміною трьох пасажирських ліфтів з облаштуванням безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у будівлі Комунального некомерційного підприємства "Консультативно - діагностичний центр дитячий Дарницького району м. Києва" за адресою: м. Київ, вул. Тростянецька, 8Д)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022- 10-12-006458-a.
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД", Давид Іванов +380662562366 interbudltd@ukr.net