• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м.Люблін) на ділянках км 245+948 – км 302+800, км 303+140 – км 303+952, загальною протяжністю 57,664 км (ліквідація руйнувань, деформацій дорожнього покриття)

Закупівля проводиться керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами)

Завершена

13 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 66 000.00 UAH
Період оскарження: 11.10.2022 18:01 - 17.10.2022 07:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення вимог Закону України "Про публічні закупівлі", порушення принципів конфіденційності

Номер: 2fb47dded0074a3fad6323ecac736f24
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-11-009710-a.b1
Назва: Порушення вимог Закону України "Про публічні закупівлі", порушення принципів конфіденційності
Вимога:
Ретельно проаналізувавши розміщене на веб порталі Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, нами виявлено дискримінаційні положення документації, які суперечать чинному законодавству щодо публічних закупівель та порушують принципи та норми визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме нами виявлено наступне порушення: Відповідно п. 2 «Інші документи» Додаток № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі ідентифікатор UA-2022-10-11-009710-a (посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-009710-a) - З метою підтвердження відсутності обставин, які визначені у частині 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник у складі пропозиції повинен надати інформаційну довідка (у довільній формі) про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури, яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці. Водночас інформаційна довідка повинна містити посилання на ідентифікатор даної закупівлі. Вимога встановлена Замовником порушує права учасника на конфіденційність до моменту розкриття пропозицій і не відповідає вимогам та принципам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне. Відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена конфіденційність даних про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. В даному випадку Замовником встановлено такі вимоги, що порушують конфіденційність при участі в закупівлі, оскільки до момент моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій Замовнику будуть відомі всі потенційні учасники закупівлі. Також відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник встановивши оскаржувану вимогу створив при проведенні закупівлі корупційні ризики, оскільки після отримання листа Замовника або підпису посадової особи Замовника на інформаційній довідці про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури – представнику/ам Замовника стає відома інформація про всіх учасників процедури закупівлі до моменту проведення аукціону. Також згідно з листом Мінекономіки вих. 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 р. підтвердження, що до відсутності підстав встановлених ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснюється учасником в довільній формі. Вказане підтверджує і ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої – «Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.». З метою захисту порушених прав та враховуючи вищезазначене, ВИМАГАЄМО виключити п. 2 «Інші документи» Додаток № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині – «яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Розглянувши Вашу вимогу про усунення порушення повідомляємо, що відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, тобто вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до оголошення виходячи зі специфіки предмета закупівлі та ситуації, яка на даний час склалася в країні. Згідно ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Також ч. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлена вимога у п. 2 «Інші документи» Додаток № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «З метою підтвердження відсутності обставин, які визначені у частині 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник у складі пропозиції повинен надати інформаційну довідка (у довільній формі) про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури, яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці. Водночас інформаційна довідка повинна містити посилання на ідентифікатор даної закупівлі.» жодним чином не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників, а лише несе застережні заходи щодо недобросовісних учасників. Водночас просимо звернути увагу на те, що дана спрощена закупівля проводиться керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами). Що стосується конфіденційності даних, то зазначаємо, що в ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено: «Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.». Тобто, дана стаття Закону стосується вимог щодо Електронної системи закупівель, а не вимог до оголошення про проведення спрощеної закупівлі а Замовник не є держателем та/чи розпорядником Електронної системи закупівель, не має технічної змоги вручатися в роботу Електронної системи закупівель, тому, відповідно, не може встановити норму, що порушує конфіденційність пропозицій до моменту розкриття їх системою. Що стосується твердження «Також згідно з листом Мінекономіки вих. 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 р. підтвердження, що до відсутності підстав встановлених ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснюється учасником в довільній формі» то зазначаємо, що у п. 2 «Інші документи» Додаток № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі чітко зазначено «Учасник у складі пропозиції повинен надати інформаційну довідка (у довільній формі)». Враховуючи вище викладене, встановлена Вимога не обмежує конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників та не порушує жоден з принципів передбачених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже відсутні будь які об’єктивні підстави для задоволення Вашої вимоги про усунення порушення поданої 12 жовтня 2022 року об 14 год. 08 хв. за № UA-2022-10-11-009710-a.b1.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 16.10.2022 14:01