-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 - Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.
Завершена
4 551 269.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2.5% або 113 700.00 UAH
мін. крок: 2.5% або 113 700.00 UAH
Період оскарження:
11.10.2022 12:31 - 17.11.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на рішенння Замовника
Номер:
9f969601c7914aa8b7e6f82bc88c0b0d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-11-004025-a.c2
Назва:
Скарга на рішенння Замовника
Скарга:
СКАРГА
на рішення замовника
11 жовтня 2022 року Акціонерним товариством «Укргазвидобування» в особі філії "Полтавагазвидобування», код ЄДРПОУ 00153100 (надалі за текстом – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, оприлюднено оголошення про проведення процедури - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, очікувана вартість 4 551 269,00 грн. (надалі за текстом – Процедура закупівлі).
Вид предмету закупівлі: Товари.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 21.11.2022 р. 15:00.
Свої пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД";
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ";
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК";
- ПП "ПРОМІНСТАЛ";
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАЗСЬОРФ".
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, зазначено етап Процедури закупівлі – Прекваліфікація (період оскарження).
На етапі прекваліфікації Замовник розглядає тендерні пропозиції учасників та має підтвердити відповідність кожного з них технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав для відмови в участі згідно Закону України «Про публічні закупівлі», і за результатами відповідності технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям Замовник приймає рішення про допуск до аукціону (другого етапу) чи відхилення пропозиції учасника.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, Замовником прийнято рішення - Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a, дата публікації 08 грудня 2022 року (надалі за текстом – Рішення Замовника).
Згідно Рішення Замовника допущено до аукціону:
- ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД";
- ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ";
- ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК";
- ПП "ПРОМІНСТАЛ";
- ТОВ "ГАЗСЬОРФ".
Відповідно до положень ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно абз.3 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗСЬОРФ» (надалі – Учасник) не погоджується з вищевказаним Рішенням Замовника, в частині допущення до аукціону тендерних пропозицій:
- ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД";
- ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ";
- ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК";
Як наслідок, керуючись положеннями ст. 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник реалізує своє право на подання скарги та обґрунтовує її наступним.
НЕПРАВОМІРНІСТЬ ДОПУЩЕННЯ
ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"
Згідно Тендерних пропозицій ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" запропоновано однаковий товар одного виробника: Arrow Engine Company, Tusla, Oklahoma, USA щодо позиції № 35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy. Каталожний номер: 124-A-96 або еквівалент», а також допущено однакову помилку щодо застосування виключення вимоги про підтвердження локалізації виробництва.
Згідно Додатку 3.1 Тендерної документації для підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим вимогам, щодо позиції №35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy. Каталожний номер: 124-A-96 або еквівалент», встановлено такі вимоги, -
«3.1.3. Надати довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію), який сформований Уповноваженим органом (вказаний ступінь локалізації повинен відповідати підпункту 1 пункту 61 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» на дату подання цінової пропозиції), та/або зазначенням безпосереднього посилання на відповідний товар, оприлюднений на веб-порталі електронної системи закупівель та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу;
-або
на підтвердження того, що запропонований товар виготовляється нерезидентом, надати копію сертифікату* про походження товару або лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату походження товару при поставці (в разі наявності вказаної країни виробника товару в переліку країн, з якими укладено угоди про державні закупівлі з урахуванням порогових значень для АТ «Укргазвидобування»), а також надати лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, складений в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару.
* - Відповідно до частини 3 статті 43 Митного кодексу України сертифікат про походження товару — це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо в країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
Вимога стосовно підтвердження ступеню локалізації не застосовується до товару, країною походження (виробництва) якого є країна, з якою Україна уклала Угоду, та країна, яка є учасником Угод про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася, з урахуванням порогових значень, а саме:
- 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для робіт) СПЗ** для угоди про вільну торгівлю між Україною та державами Європейської асоціації вільної торгівлі (в яку входять Швейцарія, Ліхтенштейн, Норвегія та Ісландія) (ЄАВТ) (ратифіковано Законом України № 4091-VI від 07.12.2011) - Розділ 6: Державні закупівлі);
- 412 000 (для товарів та послуг) та 5 150 000 (для робіт) євро*** для угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами (ратифіковано Законом України № 1678-VII від 16.09.2014 – Глава 8: Державні закупівлі, Додаток ХХІ до Глави 8: Державні закупівлі);
- 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг) СПЗ для угоди про вільну торгівлю між Україною та Канадою (CUFTA) (ратифіковано Законом України від 14.03.2017 року № 1917-VIII - Глава 10: Державні закупівлі);
- 418 000 (для товарів та послуг) та 5 225 000 (для виконання робіт) євро*** для угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії (ратифіковано Законом України від 16.12.2020 № 1100-IX) – Глава 8: Державні закупівлі, Додаток ХVI до Глави 8
- 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг) СПЗ для угоди про державні закупівлі Світової організації торгівлі
Закон України № 1029-VIII “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”
Даний перелік міжнародних угод не є вичерпним. Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
**- Спеціальні права запозичення (СПЗ) — резервний та платіжний засіб, що емітується Міжнародним Валютним Фондом (МВФ). Існує лише в безготівковій формі у вигляді записів на банківських рахунках.
Розрахунок порогових значень базується на середньому денному курсі національної валюти в СПЗ за попередній дворічний період (наприклад, на 2022–2023 рр. розрахунок проводиться з урахуванням курсу з листопада 2019 року по жовтень 2021 року). На 2022–2023 рр. для України цей курс складатиме 1 СПЗ = 37,8442 грн. Наступне коригування порогових значень буде здійснено через два роки і набуде чинності з 01.01.2024.
*** - в перерахунку курсу НБУ на день подання тендерної пропозиції
Замовник під час розгляду тендерної пропозиції самостійно перевіряє подані учасником документи щодо вищезазначеної вимоги.»
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ДОПУЩЕННЯ ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД"
ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД" файлом «Лист-щодо-локалізації.pdf» надано лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату походження товару при поставці, в якому зазначено, що до складу тендерної пропозиції додаються копії сертифікатів із перекладами; оригінали сертифікатів будуть надані при постачанні продукції; а також вказано країну походження запропонованого товару: Сполучені Штати Америки.
Однак, в порушення умов Додатку 3.1 Тендерної документації, ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД" не надано:
Лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, складений в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару, або
Довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію).
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД" НЕ відповідає вимогам Замовника, щодо підтвердження відповідності запропонованого товару, згідно умов п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації.
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ДОПУЩЕННЯ ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД"
ТОВ " ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК " файлом «Кваліфікаційні документи.zip» надано файл «Лист щодо сертифікатів (поз.35).pdf», який містить лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату походження товару при поставці, в якому зазначено, що до складу тендерної пропозиції надано копію сертифікату відповідності та копію сертифікату походження на продукцію, у т.ч. і для позиції №35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy. Каталожний номер: 124-A-96 або еквівалент»; оригінали відповідних документів будуть надані при постачанні продукції; а також вказано країну походження запропонованого товару: Сполучені Штати Америки.
Однак, в порушення умов Додатку 3.1 Тендерної документації, ТОВ "Науково-виробнича компанія " ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК " не надано
Лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, складений в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару, або
Довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію).
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" НЕ відповідає вимогам Замовника, щодо підтвердження відповідності запропонованого товару, згідно умов п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації.
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ДОПУЩЕННЯ ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"
ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" файлом «Лист стосовно локалізації.pdf» надано Лист-обґрунтування складений в довільній формі за підписом керівника учасника, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва до виробника Arrow Engine Company, Tusla, Oklahoma, USA щодо позиції № 35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy, з тих підстав, що Сполучені Штати Америки входять до переліку країн-учасниць Угоди про державні закупівлі Світової організації торгівлі, ратифікованої ратифіковано Законом України від 13.03.2016 року №1029-VII “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі») з урахуванням порогових значень, а саме: 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг) СПЗ.
Учасник заперечує щодо доводів ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" про застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, виходячи з наступного.
Пунктом 29-1 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначено, що ступінь локалізації виробництва - показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі.
Зокрема, Розділ Х Закон «Прикінцеві та перехідні положення» було доповнено пунктом 6-1, згідно з яким строком на 10 років замовник здійснює закупівлю окремих назв товарів виключно якщо ступінь їх локалізації виробництва дорівнює або перевищує певний встановлений рівень (від 10 % до 40 %).
Так, у 2022 році рівень локалізації має становити 10 % та щороку збільшуючись на 5 % має досягнути рівня 40 % з 2028 року до завершення десятирічного строку.
Особливості здійснення закупівель застосовуються до Переліку товарів окресленого, згідно підпункту 2 пункту 6-1 Розділу Х Закону, і зокрема насоси та компресори, які є видом предмету закупівлі у Процедурі закупівлі.
Відповідно до положень абзацу другого п.п.4 п.6-1 Розділу Х Закону встановлено, що цей пункт не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі", а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Зокрема, вимога стосовно підтвердження ступеню локалізації не застосовується до товару, країною походження (виробництва) якого є учасниця УГОДИ ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ (ратифіковано Законом України від 13.03.2016 року №1029-VII “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі») з урахуванням порогових значень, які визначені згідно додатків до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі».
Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі вирішено, що відповідно до положень статті XXIV:2 Угоди 1994 року та статті XXII:2 переглянутої Угоди, Україна може приєднатися до Угоди про державні закупівлі на умовах цього рішення та додатків до нього.
Згідно Додатку 3 до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі» визначено контрольні параметри порогових значень СПЗ (СПЗ – спеціальні права запозичення), а саме: 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг), що застосовуються при здійсненні закупівель підприємствами, установами, організаціями включеними до індикативного переліку або установою, підприємством чи організацією, яка є афілійованою з вищевказаними особами, які, зокрема, здійснюють діяльність у сфері забезпечення виробництва, транспортування, постачання, зберігання газу.
Згідно інформації розміщеній на офіційному сайті Замовника https://ugv.com.ua/uk/page/pro-kompaniu, АТ «Укргазвидобування» - 100% дочірнє підприємство НАК «Нафтогаз України». У 2021 році компанія забезпечила видобуток 12,93 млрд куб. м. товарного газу, який був відпущений населенню і ТКЕ.
При цьому, згідно Додатку 3 до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі», - НАК «Нафтогаз України» включене до індикативного переліку установ, підприємств чи організацій, що відповідають критеріям щодо установ, підприємств чи організацій, наведених в цьому додатку.
Таким чином, при здійсненні публічних закупівель, щодо АТ «Укргазвидобування» застосовуються порогові значення, згідно умов Додатку 3 до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі» Угоди про державні закупівлі, як на підприємство, яке є афільованим з НАК «Нафтогаз України».
Спеціальні права запозичення – резервний та платіжний засіб, що емітується Міжнародним Валютним Фондом, і згідно розрахунку значень, що базується на середньому денному курсі національної валюти в СПЗ за попередній дворічний період, на 2022 – 2022р.р. для України цей курс складатиме 1 СПЗ = 37,8442 грн., тобто еквівалент 400 000 СПЗ – становить 15 137 682,00 грн.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, очікувану вартість Процедури закупівлі - 4 551 269,00 гривень, а це 120 263 СПЗ.
Отже, положення абзацу другого п.п.4 п.6-1 Розділу Х Закону застосовується до відкритих торгів з публікацією англійською мовою «ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 - Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW)PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 - Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine)», код закупівлі UA-2022-10-11-004025-a.
З огляду на вищевикладене, доводи про застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва до виробника Arrow Engine Company, Tusla, Oklahoma, USA щодо позиції № 35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy, що наведені в листі-обґрунтуванні ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ", - є необґрунтованими.
При цьому, ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" не надано Довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію), чим порушено умови п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації.
Вищевикладене доводить, що ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК", порушили умови п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації Тендерної документації Процедури закупівлі.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, Замовник НЕ відхилив тендерні пропозиції ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" з приводу їх невідповідності умовам зазначеним в п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, і допустив вищевказаних учасників до участі в аукціоні у Процедурі закупівлі, чим порушив приписи ч. 1 ст. 5, п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
ВИСНОВКИ
Тендерна пропозиція ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД" не відповідає вимогам чинного законодавства України та умовам п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, в зв’язку з чим, наявні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД".
Тендерна пропозиція ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" не відповідає вимогам чинного законодавства України та умовам п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, в зв’язку з чим, наявні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ».
Тендерна пропозиція ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" не відповідає вимогам чинного законодавства України та умовам п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, в зв’язку з чим, наявні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК".
З огляду на вищевикладене, Рішення Замовника, в частині щодо відповідності тендерних пропозицій ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" і допущення цих учасників до аукціону в Процедурі закупівлі, порушують права та законні інтереси ТОВ «ГАЗСЬОРФ», як учасника даної процедури, так як через порушення Замовником положень Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерної документації, Учасник не може реалізувати свої господарські інтереси.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст.ст.5, 18, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати неправомірним та скасувати рішення Замовника від 08 грудня 2022 року (Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a) у процедурі закупівлі - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, в частині визнання відповідності кваліфікаційним критеріям тендерних пропозицій ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК", і допущення цих учасників до аукціону у Процедурі закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення від 08.12.2022 року (Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a) у процедурі закупівлі - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, в частині визнання відповідності кваліфікаційним критеріям тендерних пропозицій ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК", і допущення цих учасників до аукціону у Процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 12.12.2022 12.12.2022 17:18
- рішення від 14.12.2022 №7371.pdf 14.12.2022 15:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.12.2022 №7604.pdf 22.12.2022 11:47
- рішення від 21.12.2022 №7604.pdf 26.12.2022 14:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2022 17:36
Дата розгляду скарги:
21.12.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.12.2022 15:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.12.2022 14:37
Задовільнена:
Так
Скарга
Скасована
11 жовтня 2022 року Акціонерним товариством «Укргазвидобування» в особі філії "Полтавагазвидобування», код ЄДРПОУ 00153100 (надалі за текстом – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, оприлюднено оголошення про проведення процедури - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, очікувана вартість 4 551 269,00 грн. (надалі за текстом – Процедура закупівлі). Вид предмету закупівлі: Товари. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 21.11.2022 р. 15:00. Свої пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники: - Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД"; - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"; - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"; - ПП "ПРОМІНСТАЛ"; - Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАЗСЬОРФ". Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, зазначено етап Процедури закупівлі – Прекваліфікація (період оскарження). На етапі прекваліфікації Замовник розглядає тендерні пропозиції учасників та має підтвердити відповідність кожного з них технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав для відмови в участі згідно Закону України «Про публічні закупівлі», і за результатами відповідності технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям Замовник приймає рішення про допуск до аукціону (другого етапу) чи відхилення пропозиції учасника. Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, Замовником прийнято рішення - Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a, дата публікації 08 грудня 2022 року (надалі за текстом – Рішення Замовника). Згідно Рішення Замовника допущено до аукціону: - ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД"; - ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"; - ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"; - ПП "ПРОМІНСТАЛ"; - ТОВ "ГАЗСЬОРФ". Відповідно до положень ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно абз.3 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗСЬОРФ» (надалі – Учасник) не погоджується з вищевказаним Рішенням Замовника, в частині допущення до аукціону тендерних пропозицій: - ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД"; - ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"; - ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"; Як наслідок, керуючись положеннями ст. 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник реалізує своє право на подання скарги та обґрунтовує її наступним.
Номер:
f03c3630b60e428b995f3075e2090884
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-11-004025-a.c1
Назва:
11 жовтня 2022 року Акціонерним товариством «Укргазвидобування» в особі філії "Полтавагазвидобування», код ЄДРПОУ 00153100 (надалі за текстом – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, оприлюднено оголошення про проведення процедури - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, очікувана вартість 4 551 269,00 грн. (надалі за текстом – Процедура закупівлі). Вид предмету закупівлі: Товари. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 21.11.2022 р. 15:00. Свої пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники: - Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД"; - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"; - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"; - ПП "ПРОМІНСТАЛ"; - Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАЗСЬОРФ". Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, зазначено етап Процедури закупівлі – Прекваліфікація (період оскарження). На етапі прекваліфікації Замовник розглядає тендерні пропозиції учасників та має підтвердити відповідність кожного з них технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав для відмови в участі згідно Закону України «Про публічні закупівлі», і за результатами відповідності технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям Замовник приймає рішення про допуск до аукціону (другого етапу) чи відхилення пропозиції учасника. Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, Замовником прийнято рішення - Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a, дата публікації 08 грудня 2022 року (надалі за текстом – Рішення Замовника). Згідно Рішення Замовника допущено до аукціону: - ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД"; - ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"; - ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"; - ПП "ПРОМІНСТАЛ"; - ТОВ "ГАЗСЬОРФ". Відповідно до положень ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно абз.3 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗСЬОРФ» (надалі – Учасник) не погоджується з вищевказаним Рішенням Замовника, в частині допущення до аукціону тендерних пропозицій: - ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД"; - ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"; - ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"; Як наслідок, керуючись положеннями ст. 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник реалізує своє право на подання скарги та обґрунтовує її наступним.
Скарга:
СКАРГА
на рішення замовника
11 жовтня 2022 року Акціонерним товариством «Укргазвидобування» в особі філії "Полтавагазвидобування», код ЄДРПОУ 00153100 (надалі за текстом – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, оприлюднено оголошення про проведення процедури - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, очікувана вартість 4 551 269,00 грн. (надалі за текстом – Процедура закупівлі).
Вид предмету закупівлі: Товари.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 21.11.2022 р. 15:00.
Свої пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД";
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ";
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК";
- ПП "ПРОМІНСТАЛ";
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАЗСЬОРФ".
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, зазначено етап Процедури закупівлі – Прекваліфікація (період оскарження).
На етапі прекваліфікації Замовник розглядає тендерні пропозиції учасників та має підтвердити відповідність кожного з них технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав для відмови в участі згідно Закону України «Про публічні закупівлі», і за результатами відповідності технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям Замовник приймає рішення про допуск до аукціону (другого етапу) чи відхилення пропозиції учасника.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, Замовником прийнято рішення - Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a, дата публікації 08 грудня 2022 року (надалі за текстом – Рішення Замовника).
Згідно Рішення Замовника допущено до аукціону:
- ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД";
- ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ";
- ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК";
- ПП "ПРОМІНСТАЛ";
- ТОВ "ГАЗСЬОРФ".
Відповідно до положень ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно абз.3 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗСЬОРФ» (надалі – Учасник) не погоджується з вищевказаним Рішенням Замовника, в частині допущення до аукціону тендерних пропозицій:
- ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД";
- ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ";
- ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК";
Як наслідок, керуючись положеннями ст. 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник реалізує своє право на подання скарги та обґрунтовує її наступним.
НЕПРАВОМІРНІСТЬ ДОПУЩЕННЯ
ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК"
Згідно Тендерних пропозицій ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" запропоновано однаковий товар одного виробника: Arrow Engine Company, Tusla, Oklahoma, USA щодо позиції № 35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy. Каталожний номер: 124-A-96 або еквівалент», а також допущено однакову помилку щодо застосування виключення вимоги про підтвердження локалізації виробництва.
Згідно Додатку 3.1 Тендерної документації для підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим вимогам, щодо позиції №35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy. Каталожний номер: 124-A-96 або еквівалент», встановлено такі вимоги, -
«3.1.3. Надати довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію), який сформований Уповноваженим органом (вказаний ступінь локалізації повинен відповідати підпункту 1 пункту 61 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» на дату подання цінової пропозиції), та/або зазначенням безпосереднього посилання на відповідний товар, оприлюднений на веб-порталі електронної системи закупівель та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу;
-або
на підтвердження того, що запропонований товар виготовляється нерезидентом, надати копію сертифікату* про походження товару або лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату походження товару при поставці (в разі наявності вказаної країни виробника товару в переліку країн, з якими укладено угоди про державні закупівлі з урахуванням порогових значень для АТ «Укргазвидобування»), а також надати лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, складений в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару.
* - Відповідно до частини 3 статті 43 Митного кодексу України сертифікат про походження товару — це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо в країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
Вимога стосовно підтвердження ступеню локалізації не застосовується до товару, країною походження (виробництва) якого є країна, з якою Україна уклала Угоду, та країна, яка є учасником Угод про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася, з урахуванням порогових значень, а саме:
- 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для робіт) СПЗ** для угоди про вільну торгівлю між Україною та державами Європейської асоціації вільної торгівлі (в яку входять Швейцарія, Ліхтенштейн, Норвегія та Ісландія) (ЄАВТ) (ратифіковано Законом України № 4091-VI від 07.12.2011) - Розділ 6: Державні закупівлі);
- 412 000 (для товарів та послуг) та 5 150 000 (для робіт) євро*** для угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами (ратифіковано Законом України № 1678-VII від 16.09.2014 – Глава 8: Державні закупівлі, Додаток ХХІ до Глави 8: Державні закупівлі);
- 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг) СПЗ для угоди про вільну торгівлю між Україною та Канадою (CUFTA) (ратифіковано Законом України від 14.03.2017 року № 1917-VIII - Глава 10: Державні закупівлі);
- 418 000 (для товарів та послуг) та 5 225 000 (для виконання робіт) євро*** для угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії (ратифіковано Законом України від 16.12.2020 № 1100-IX) – Глава 8: Державні закупівлі, Додаток ХVI до Глави 8
- 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг) СПЗ для угоди про державні закупівлі Світової організації торгівлі
Закон України № 1029-VIII “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”
Даний перелік міжнародних угод не є вичерпним. Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
**- Спеціальні права запозичення (СПЗ) — резервний та платіжний засіб, що емітується Міжнародним Валютним Фондом (МВФ). Існує лише в безготівковій формі у вигляді записів на банківських рахунках.
Розрахунок порогових значень базується на середньому денному курсі національної валюти в СПЗ за попередній дворічний період (наприклад, на 2022–2023 рр. розрахунок проводиться з урахуванням курсу з листопада 2019 року по жовтень 2021 року). На 2022–2023 рр. для України цей курс складатиме 1 СПЗ = 37,8442 грн. Наступне коригування порогових значень буде здійснено через два роки і набуде чинності з 01.01.2024.
*** - в перерахунку курсу НБУ на день подання тендерної пропозиції
Замовник під час розгляду тендерної пропозиції самостійно перевіряє подані учасником документи щодо вищезазначеної вимоги.»
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ДОПУЩЕННЯ ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД"
ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД" файлом «Лист-щодо-локалізації.pdf» надано лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату походження товару при поставці, в якому зазначено, що до складу тендерної пропозиції додаються копії сертифікатів із перекладами; оригінали сертифікатів будуть надані при постачанні продукції; а також вказано країну походження запропонованого товару: Сполучені Штати Америки.
Однак, в порушення умов Додатку 3.1 Тендерної документації, ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД" не надано:
Лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, складений в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару, або
Довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію).
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "Науково-виробнича компанія "УКР-ЛЕНД" НЕ відповідає вимогам Замовника, щодо підтвердження відповідності запропонованого товару, згідно умов п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації.
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ДОПУЩЕННЯ ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД"
ТОВ " ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК " файлом «Кваліфікаційні документи.zip» надано файл «Лист щодо сертифікатів (поз.35).pdf», який містить лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату походження товару при поставці, в якому зазначено, що до складу тендерної пропозиції надано копію сертифікату відповідності та копію сертифікату походження на продукцію, у т.ч. і для позиції №35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy. Каталожний номер: 124-A-96 або еквівалент»; оригінали відповідних документів будуть надані при постачанні продукції; а також вказано країну походження запропонованого товару: Сполучені Штати Америки.
Однак, в порушення умов Додатку 3.1 Тендерної документації, ТОВ "Науково-виробнича компанія " ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК " не надано
Лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, складений в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару, або
Довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію).
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" НЕ відповідає вимогам Замовника, щодо підтвердження відповідності запропонованого товару, згідно умов п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації.
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ДОПУЩЕННЯ ДО АУКЦІОНУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ"
ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" файлом «Лист стосовно локалізації.pdf» надано Лист-обґрунтування складений в довільній формі за підписом керівника учасника, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва до виробника Arrow Engine Company, Tusla, Oklahoma, USA щодо позиції № 35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy, з тих підстав, що Сполучені Штати Америки входять до переліку країн-учасниць Угоди про державні закупівлі Світової організації торгівлі, ратифікованої ратифіковано Законом України від 13.03.2016 року №1029-VII “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі») з урахуванням порогових значень, а саме: 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг) СПЗ.
Учасник заперечує щодо доводів ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" про застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, виходячи з наступного.
Пунктом 29-1 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначено, що ступінь локалізації виробництва - показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі.
Зокрема, Розділ Х Закон «Прикінцеві та перехідні положення» було доповнено пунктом 6-1, згідно з яким строком на 10 років замовник здійснює закупівлю окремих назв товарів виключно якщо ступінь їх локалізації виробництва дорівнює або перевищує певний встановлений рівень (від 10 % до 40 %).
Так, у 2022 році рівень локалізації має становити 10 % та щороку збільшуючись на 5 % має досягнути рівня 40 % з 2028 року до завершення десятирічного строку.
Особливості здійснення закупівель застосовуються до Переліку товарів окресленого, згідно підпункту 2 пункту 6-1 Розділу Х Закону, і зокрема насоси та компресори, які є видом предмету закупівлі у Процедурі закупівлі.
Відповідно до положень абзацу другого п.п.4 п.6-1 Розділу Х Закону встановлено, що цей пункт не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі", а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Зокрема, вимога стосовно підтвердження ступеню локалізації не застосовується до товару, країною походження (виробництва) якого є учасниця УГОДИ ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ (ратифіковано Законом України від 13.03.2016 року №1029-VII “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі») з урахуванням порогових значень, які визначені згідно додатків до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі».
Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі вирішено, що відповідно до положень статті XXIV:2 Угоди 1994 року та статті XXII:2 переглянутої Угоди, Україна може приєднатися до Угоди про державні закупівлі на умовах цього рішення та додатків до нього.
Згідно Додатку 3 до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі» визначено контрольні параметри порогових значень СПЗ (СПЗ – спеціальні права запозичення), а саме: 400 000 (для товарів та послуг) та 5 000 000 (для будівельних послуг), що застосовуються при здійсненні закупівель підприємствами, установами, організаціями включеними до індикативного переліку або установою, підприємством чи організацією, яка є афілійованою з вищевказаними особами, які, зокрема, здійснюють діяльність у сфері забезпечення виробництва, транспортування, постачання, зберігання газу.
Згідно інформації розміщеній на офіційному сайті Замовника https://ugv.com.ua/uk/page/pro-kompaniu, АТ «Укргазвидобування» - 100% дочірнє підприємство НАК «Нафтогаз України». У 2021 році компанія забезпечила видобуток 12,93 млрд куб. м. товарного газу, який був відпущений населенню і ТКЕ.
При цьому, згідно Додатку 3 до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі», - НАК «Нафтогаз України» включене до індикативного переліку установ, підприємств чи організацій, що відповідають критеріям щодо установ, підприємств чи організацій, наведених в цьому додатку.
Таким чином, при здійсненні публічних закупівель, щодо АТ «Укргазвидобування» застосовуються порогові значення, згідно умов Додатку 3 до Додатку А «Умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі» Угоди про державні закупівлі, як на підприємство, яке є афільованим з НАК «Нафтогаз України».
Спеціальні права запозичення – резервний та платіжний засіб, що емітується Міжнародним Валютним Фондом, і згідно розрахунку значень, що базується на середньому денному курсі національної валюти в СПЗ за попередній дворічний період, на 2022 – 2022р.р. для України цей курс складатиме 1 СПЗ = 37,8442 грн., тобто еквівалент 400 000 СПЗ – становить 15 137 682,00 грн.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-11-004025-a, очікувану вартість Процедури закупівлі - 4 551 269,00 гривень, а це 120 263 СПЗ.
Отже, положення абзацу другого п.п.4 п.6-1 Розділу Х Закону застосовується до відкритих торгів з публікацією англійською мовою «ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 - Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW)PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 - Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine)», код закупівлі UA-2022-10-11-004025-a.
З огляду на вищевикладене, доводи про застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва до виробника Arrow Engine Company, Tusla, Oklahoma, USA щодо позиції № 35 «Масляний насос в зборі. Оригінальна назва товару (Англ.): Oil Pump Assy, що наведені в листі-обґрунтуванні ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ", - є необґрунтованими.
При цьому, ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" не надано Довідку/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію), чим порушено умови п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації.
Вищевикладене доводить, що ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК", порушили умови п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації Тендерної документації Процедури закупівлі.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, Замовник НЕ відхилив тендерні пропозиції ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" з приводу їх невідповідності умовам зазначеним в п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, і допустив вищевказаних учасників до участі в аукціоні у Процедурі закупівлі, чим порушив приписи ч. 1 ст. 5, п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
ВИСНОВКИ
Тендерна пропозиція ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД" не відповідає вимогам чинного законодавства України та умовам п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, в зв’язку з чим, наявні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД".
Тендерна пропозиція ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" не відповідає вимогам чинного законодавства України та умовам п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, в зв’язку з чим, наявні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ».
Тендерна пропозиція ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" не відповідає вимогам чинного законодавства України та умовам п.п.3.1.3 Додатку 3.1 Тендерної документації, в зв’язку з чим, наявні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК".
З огляду на вищевикладене, Рішення Замовника, в частині щодо відповідності тендерних пропозицій ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК" і допущення цих учасників до аукціону в Процедурі закупівлі, порушують права та законні інтереси ТОВ «ГАЗСЬОРФ», як учасника даної процедури, так як через порушення Замовником положень Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерної документації, Учасник не може реалізувати свої господарські інтереси.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст.ст.5, 18, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати неправомірним та скасувати рішення Замовника від 08 грудня 2022 року (Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a) у процедурі закупівлі - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, в частині визнання відповідності кваліфікаційним критеріям тендерних пропозицій ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК", і допущення цих учасників до аукціону у Процедурі закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення від 08.12.2022 року (Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2022-10-11-004025-a) у процедурі закупівлі - відкриті торги з публікацією англійською мовою ПГВ 22Т-071_ДК 021:2015 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Частини запасні до двигуна ARROW) PGV 22T-071_DK 021:2015 - 42120000-6 – Pumps and compressors (Spare parts for the ARROW engine), ідентифікатор закупівлі: код UA-2022-10-11-004025-a, в частині визнання відповідності кваліфікаційним критеріям тендерних пропозицій ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКР-ЛЕНД", ТОВ "ЕНЕРГОСПЕЦМЕТАЛ" та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЗАВОД ТЕХНОВІК", і допущення цих учасників до аукціону у Процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга від 12.12.2022 12.12.2022 16:24
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
12.12.2022 16:30