-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуги по встановленню системи пожежної сигналізації з розробкою проектної документації
Завершена
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
07.10.2022 13:51 - 19.10.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Необхідність внесення змін до тендерної документації, згідно вимог чинного законодавства України
Номер:
b75c9caab41d47859cb039aad36e7548
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.c8
Назва:
Необхідність внесення змін до тендерної документації, згідно вимог чинного законодавства України
Вимога:
Шановний Замовнику процедури закупівлі в тендерній документації, яку ви завантажили, відсутня інформація, яка є вихідної для розрахунку цінової (тендерної) пропозиції для всіх, без винятку Учасників. Ви що навмисно це робите, це вже видно неозброєний оком, якщо у вас є "потенційний переможець", то навіщо ви проводите закупівлю взагалі. Заключіть з даним представником прямий договір на проектування - розробку робочого проекту. А потім оголошуйте тендерну закупівлю на монтаж (встановлення) системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу.
В додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупів-лі» таблиці Переліку навчальних закладів по встановленню системи протипожежної сигналізації з розробкою проектної документації відсутня обов’язкова інформація стосовно загальної площі в м2 даних об'єктів проектування - а саме ЗЗСО № 23, ЗЗСО № 15, ЗЗСО № 319. Також відсутні скан-копії всіх поверхів та відповідно приміщень на поверхах, згідно технічного паспорту на кожен об'єкт проектування, які б надавали всю необхідну інформацію для Учасників процедури закупівлі.
По-перше, згідно чинного законодавства України при розрахунку кошторисної вартості розробки робочого(их) проекту(ів), по встановленню системи пожежної сигналізації в приміщеннях шкіл основним чинником, який впливає на ціноутворення - є загальна площа в м2 об'єкту проектування. Згідно Збірника цін на проектні роботи для будівництва (ЗЦПРБ-90) Розділ 60 «Автоматичні установки пожежогасіння, пожежної та охоронної сигналізації», таблиця 60-5.
По-друге, чинним нормативним документом для розрахунку кошторисної вартості виконання проектно-кошторисних робіт, згідно законодавства України є Наказ Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво). Розрахунок кошторисної вартості на виконання проектно-кошторисних робіт є Форма № 2-П - Додаток 4 до Настанови (пункт 2.19, 2.21, 3.2).
Виникає логічне запитання, яким чином Учасники можуть розрахувати вартість виконання робочого(их) проекту(ів) та кошторису (кошторисних розрахунків), проектно-кошторисної документації при відсутності вихідних даних, іншими слова «технічного завдання на проектування» від Замовника. Це неможливо взагалі!!!
По-третє, відповідно до чинного ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» в якому чорним по-білому зазначено п.5.3 Системи протипожежного захисту повинні проектуватися відповідно до вимог цих будівельних норм, нормативних документів, на які є посилання у цих будівельних нормах, інших нормативних документів, які містять вимоги щодо цих систем. При цьому вимоги пожежної безпеки, викладені в інших чинних нормативних документах, у тому числі галузевих (відомчих) нормах тощо, повинні бути не нижче рівня вимог цих будівельних норм.
Підставою для проектування СПЗ є завдання на проектування (додаток В), видане Замовником системи відповідно до ДСТУ-Н Б А.2.2-10 та [2], [33].
Чому у вас в тендерній документації відсутнє завдання на проектування для Учасників, як того вимагає чинний нормативний документДБН В.2.5-56:2014???
По-четверте, без скан-копії всіх поверхів та відповідно приміщень з їх характеристикою (їх призначенням) на поверхах, згідно технічного паспорту на кожен об'єкт проектування, жоден Учасник не зможе порахувати кількість автоматичних та ручних сповіщувачів, пожежних світлозвукових (світлових) оповіщувачів, довжину кабелів, наявність електротехнічних коробів, або пластмасової гофртруби, в яких прокладаються кабелі, монтажні комплекти і т.д. Це в черговий раз підтверджує, що вас є потенційний потенційний переможець, але цікаво, яким чином даний Учасник порахує вартість обладнання та матеріалів без технічного паспорту. Всім буде зрозуміло що це є попередні домовленості вас, як Замовника та відповідного Учааника, в якого будуть дані розрахунки.
По-п'яте, згідно Статті 22 частини 2 у тендерній документації зазначаються такі відомості: п.п.3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики пред-мета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
По-шосте, згідно статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
ч.1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
ч.3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Яким чином забезпечується вільний доступ до інформації, коли відповідної інформації, яка є вихідними даними для розрахунку кошторисної вартості проектно-вишукувальних та вартості обладнання та матеріалів відсутні взагалі!!! Це нонсенс.
Наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації, шляхом долучення до документів тендерної документації скан-копій планів всіх поверхів (з зазначенням призначення приміщення) об'єктів проектування та об'єктів в яких відповідно будуть проводитись монтажні роботи в подальшому, для розрахунку всіма Учасниками цінової тендерної пропозиції. В випадку ігнорування нашої вимоги, яка грунтується та базується на вимогах чинного законодавства України та здоровому глузду ми змушені будемо звернтутися з офіційною скаргою до АМКУ, і повірте ми це зробимо. Тому що це вже переходить всі допустимі рамки.
Учасники повинні розрахувати тендерну пропозицію без вихідних данних, це повний нонсенс і "маячня".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.10.2022 18:05
Вирішення:
Шановний Учаснику, вимоги тендерної документації розроблені відповідно до норм чинного законодавства України. При складанні вимог до тендерної документації були враховані всі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації Учасників, встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Повідомляємо, що технічні паспорти знаходяться на кожному об’єкті, доступ до їх перегляду надають директори кожному потенційному Учаснику.
Також, у кожного Учасника повинен бути інженер – проектувальник, який під час візуального огляду може правильно та у відповідності до всіх чинних норм спроектувати систему пожежної сигналізації у закладах освіти.
Додатково повідомляємо, що відповідно до п. 4 рішення № 6061-р/пк-пз від 29.09.2022 Антимонопольного комітету України з даного питання Вам було відмовлено у задоволені скарги в цій частині, оскільки Ви не довели та документально не підтвердили необхідність внесення змін до тендерної документації, а також документально не підтвердили неможливість виконання даної вимоги.
Тому, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
1ff8661eb7eb4ecdb4bab6ad0f3a2c6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.c7
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику процеудри закупівлі, в тендерній документації наявна дискримінаційна вимога до Учасників процедури закупівлі, а саме в додатку 2, ви вимагаєте від Учасників надати згідно п.4.4. Сертифікат SA 8000:2014 «Соціальна відповідальність» щодо проектування та монтажу систем пожежної безпеки, виданий Учаснику органом сертифікації, а згідно додатку 1 п.1.3. На підтвердження технологій надати - сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» щодо електромонтажних робіт, виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ або органом сертифікації, акредитованим іншим органом в Україні, що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації;
Дана вимога є дискримінаційною, та такою, яка не відповідає чинному законодавству України. Також вимога Замовника виглядає дивно та не зрозуміло, чому Замовник всупереч чинному законодавству України вимагає від Учасників в тендерній пропозиції надати міжнародний сертифікат SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність», і в тей же час також вимагає від Учасників надати Сертифікат відповідності ДСТУ ІSO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Оскільки Сертифікат SA 8000:2014 є аналогічним за своїм змістом до сертифікату відповідності ДСТУ ІSO 45001:2019, який прийнятий та діє на території України.
Сертифікат відповідності ДСТУ ІSO 45001:2019 також «підтверджує» застосування на підприємстві системи впровадження безпеки праці, охорони здоров’я тощо. Дана вимога є дискримінаційною оскільки вимогами Замовника (умовами тендерної документації) передбачено одночасно надати документи, які є ідентичними, дублюючими та взаємозамінними. Цей факт в повній мірі підтверджується проаналізувавши «сфери застосування» Сертифікату SA 8000:2014 та Сертифікату ДСТУ ІSO 45001:2019.
Учасники процедури закупівлі «НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ» мати обидва (аналогічні) сертифікати відповідності SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність» та ДСТУ ІSO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Для підтвердження Учасника відповідності умовам стандарту, згідно чинного законодавства України, Учаснику достатньо мати лише один з двох зазначених сертифікатів. Даним фактом, встановивши вимогу, щодо надання міжнародного сертифікату відповідності SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність», ви як Замовник процедури закупівлі навмисно «ЛОБІЮЄ» інтереси певного Учасника, який вже має в наявності міжнародний сертифікат SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність».
Встановивши вимогу, щодо надання Учасниками сертифікату відповідності SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність», Замовник свідомо та навмисно обмежує кількість потенційних Учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до офіційної інформації ніякої «міжнародної сертифікації» в українському правому полі не існує, навіть такого терміну. Довіра до результатів сертифікації базується на репутації сертифікуючих органів, які проводять «акредитацію» - процедуру підтвердження своєї технічної компетентності.
В Україні акредитуючим органом є Національне агенство по акредитації України, яке підвідомче Міністерству економічного розвитку та торгівлі НААУ та діє на основі Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (№ 720-IX від 17.06.2020, з усіма змінами та доповненнями).
Згідно Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» статті 1. Основні терміни та їх визначення акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та євро-пейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Відповідно до «Переліку органів з сертифікації систем менеджмента акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1» від 06.10.2022 року (долучаємо, як доказ), жоден орган з оцінки відповідності не має акредитації, щодо перевірки системи SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність", отже Учасник не може в законний спосіб та безперешкодно пройти перевірку на відповідність системи управління підприємства та відповідно отримати даний сертифікат.
Також міжнародний стандарт SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність"
не прийнятий та затверджений, згідно вимог чинного законодавства України, а відповідно відсутній у вільному доступі. Виникає чітке та логічне запитання, і це є відповідно загадкою, яким чином організація, підприємство чи фірма може розробити в себе на підприємстві «систему соціальної відповідальності», якщо в загальному доступі стандарт SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність" відсутній взагалі!!! Такоє є загадкою, яким чином організація, підприємство чи фірма може отримати сертифікат SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність", якщо відсутній відповідний стандарт.
Ви, як Замовник вимагаючи в тендерній документації надати: сертифікат SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність", грубо та цинічно порушує норми наступних Законуів України:
- ст.1. Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»;
- ст.5 ч.4 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі;
- ч.4 ст. 22 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна докуме-нтація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискри-мінації Учасників;
- ч.3. статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимоги щодо наявності в Учасника SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність" не передбачене чинним законодавством України і не може вимагатися Замовником.
Враховуючи вищезазначене, наполягаємо на внесенні Замовником відповідних змін до умов тендерної документації, шляхом видалення вимоги до Учасників щодо надання Учасниками сертифікату SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність".
В випадку ігнорування нашої вимоги, яка базується на доказах чинного законодавства України, ми змушені будемо, відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" звернутися з офіційною скаргою до АМКУ, адже маємо беззаперечні докази, що в свою чергу затягне процедуру закупівлі на невизначений термін.
Сподіваємося на здоровий глузд з боку Замовника та дотримання норм чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Перелік акредитованих ООВ від 06_10_2022.xlsx 12.10.2022 10:34
Дата подачі:
12.10.2022 10:35
Вирішення:
Шановний Учаснику, вимоги тендерної документації розроблені відповідно до норм чинного законодавства України. При складанні вимог до тендерної документації були враховані всі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації Учасників, встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Повідомляємо, що відповідно до пункту 1 наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 № 502, прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2021 року: ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування – На заміну ДСТУ OHSAS 18001:2010.
Цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, яка прагне створити, впровадити й забезпечити функціювання системи управління ОЗіБП, щоб покращити охорону здоров’я і безпеку праці, унеможливити небезпеки та зменшити ризики у сфері ОЗіБП (охоплюючи системні недоліки), реалізувати можливості у сфері ОЗіБП, а також реагувати на невідповідності в системі управління у сфері ОЗіБП, пов’язані з її функціюванням.
Цей стандарт відповідає вимогам ISO щодо стандартів на системи управління. Ці вимоги охоплюють структуру високого рівня, ідентичний основний текст і загальні терміни з основними визначеннями, розроблені для зручності користувачів, які впроваджують декілька стандартів ISO на системи управління.
Цей стандарт не містить вимог, специфічних для інших об’єктів управління, наприклад, до якості, соціальної відповідальності, екології, безпеки чи фінансів. Однак ці елементи можна узгодити чи об’єднати з елементами інших систем управління.
Зважаючи на вищевикладене, можна стверджувати, що стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) не є ідентичним, дублюючим та взаємозамінним до сертифікату SA 8000:2014 «Соціальна відповідальність», оскільки не охоплює сферу якості, соціальної відповідальності, екології, безпеки та фінансів.
Крім того зазначаємо, що отримати сертифікат SA 8000:2014 «Соціальна відповідальність» може будь – яка організація, яка відповідає вимогам даного сертифікату.
Тому, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
8a278b991c6643e7920f46db1be7f8e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.b6
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовник процедури закупівлі в тендерній документації ви вимагаєте від Учасників надати:
п.2.5. копії чинного витягу з протоколу засідання комісії та посвідчення керівника (директора) Учасника «Правил з охорони праці», Правил пожежної безпеки; Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»; Наказу «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»; з правил надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку та інших нормативно-правових актів у посадових осіб і спеціалістів підприємств». Також надати протокол або витяг з протоколу «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12) та посвідчення.
Яким боком взагалі до виконання робіт, які є предметом закупівлі відноситься керівник (директор), які роботи він виконує? Ознайомтесь та прочитайте уважно чиннну Постанову КМУ №852 від 23.11.2016 року!!!
Зазначена вимога, щодо наявності керівника (директора), є дискримінаційною для Учасника з юридичним статусом ФОП і ви навмисно обмежуєте кількість потенційних Учасників.
По-перше, фізична особа підприємець (ФОП) не є посадовою особою і не зобов’язаний ним бути, згідно чинного законодавства України. Цей факт підтверджується низкою чинних нормативних документів.
Згідно гл. 5 Цивільного кодексу України (далі ЦКУ) статті 50 Право фізичної особи на здійснення підприємницької діяльності, ч.2 Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому зако-ном. Інформація про державну реєстрацію фізичних осіб - підприємців є відкритою.
Згідно статті 128, ч.3 Господарського кодексу України (далі ГКУ)
ч.3. Громадянин може здійснювати підприємницьку діяльність:
- безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство, що ним створюється;
- із залученням або без залучення найманої праці;
- самостійно або спільно з іншими особами.
Відповідно до ч.3 ст.65 ГКУ зазначено, що для керівництва господарською діяльніс-тю підприємства власник безпосередньо або через уповноважені органи призна-чає керівника підприємства, а ось ч.4 ст.128 ГКУ говорить про право громадянина здійснювати управління заснованим ним приватним підприємством безпосередньо або через керівника
Проаналізувавши вимоги чинного законодавства України, а саме ЦКУ і ГКУ, можна чітко стверджувати, що всі згадки директора в нормативних документах у той чи інший спосіб пов’язані з керівництвом саме підприємством. У свою чергу, гл. 5 ЦКУ «Фізична особа — підприємець» не містить жодної згадки про створення ФОПом виконавчого органу та наймання директора (керівника).
По-друге, зазначена вимога, щодо наявності директора, є дискримінаційною, оскільки робо-ти, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі паперової або електро-нної Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами прова-дження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання пос-луг і виконання робіт протипожежного призначення.
Розділом «Загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення». в п.7. Для надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат забезпечує наявність мініма-льної кількості працівників. Допускається залучення керівників та виконавців робіт (пос-луг) одночасно для кількох видів робіт (послуг) за умови відповідності їх ступеня вищої освіти, визначеного цими Ліцензійними умовами для певного виду робіт (послуг).
Мінімальна кількість працівників (керівників та виконавців робіт (послуг), яка встанов-лена для певних видів робіт (послуг) цими Ліцензійними умовами, визначається штат-ним розписом ліцензіата або трудовим договором (контрактом).
По-третє, згідно чинної Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і вико-нання робіт протипожежного призначення», відповідно до розділу «Вимоги щодо вико-нання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуго-вування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуа-цією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень» виконання робіт, яких є предметом закупівлі Ліцензіат повинен відповідати наступним Кадровим вимогам:
п.14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівницт-во”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
п.15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (техніч-ного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслу-говування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апара-тури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
«Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб».
Таким чином, відповідно до чинного законодавства для виконання робіт, передбачених предметом закупівлі, достатньо мати керівника робіт та двох виконавців робіт. Звертаємо увагу, що законодавець встановлює лише конкретну мінімальну межу для кількості працівників, і є не зрозумілим, чому Замовник забирає на себе законодавчі функції та встановлює свою мінімальну межу, щодо кількості працівників.
Окрім того відповідно до чинного НПАОП 0.00-7.11-12 «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників»
п.2.5. Навчання і перевірка знань з питань охорони праці працівників, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання здійснюються відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511.
Відпоідно до додатку 3 до пункту 5.1 "Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці"
ПЕРЕЛІКУ посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці
п.1.1. Керівники, заступники керівників, головні спеціалісти, керівники основних виробничих та технічних служб підприємств, установ й організацій, об'єднань підприємств незалежно від форм власності та характеру виробничої діяльності, які безпосередньо пов'язані з організацією безпечного ведення робіт.
Тобто аналізуючи додаток 3 до пункту 5.1 "Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці", чітко можна зробити заключення що проходження навчання, яке вимагається вами, відповідно до чинного НПАОП 0.00-7.11-12 «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» повинен проходити, а відповідно і мати не керівник (директор) а керівник робіт, який відповідає за організацію за організацію безпечного виконанння робіт, відповідно до норм чинного законодавства України.
Враховуючи вищезазначене наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації, шляхом видалення повністю незаконної вимоги, щодо наявності керівника (директора) та відповідно копій чинного витягу з протоколу засідання комісії та посвідчення Учасника «Правил з охорони праці», Правил пожежної безпеки; Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»; Наказу «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»; з правил надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку та інших нормативно-правових актів у посадових осіб і спеціалістів підприємств». Також надати протокол або витяг з протоколу «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12) та посвідчення.
А вимогу, щодо наявності копій чинного витягу з протоколу засідання комісії та посвідчення Учасника, «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12) Учасник повинен (зобов'язаний) надати на керівника робіт, а не на директора (керівника) підприємтва, як того вимагає чинне законодавство України.
В випадку ігнорування нашої вимоги, яка підтверджена низками нормативних документів, щодо внесення змін до тендерної документації, ми змушені будемо, і повірте ми це зробимо, звернутися з офіційною скаргою до АМКУ, що в свою чергу затягне процедуру закупівлі. В нас як потенційного Учасника складається таке враження, що ви навмисно та грубр, своїми вимогами порушуєте чинне законодавство України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.10.2022 10:06
Вирішення:
Шановний Учаснику, серед іншого умовами тендерної документації передбачено: Документи, що не передбачені законодавством для Учасників – фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Проте відповідно до ст.2 ЦКУ суб’єктами цивільних (а отже й господарських) правовідносин є фізичні та юридичні особи. Відповідно до ст. 51 ЦКУ до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин. Відповідно до ст. 52 ЦКУ фізична особа-підприємець відповідає за зобов’язаннями, пов’язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном, крім майна, на яке згідно із законом не може бути звернено стягнення.
Таким чином, фізична особа-підприємець є повністю відповідальною за роботу ФОП, в тому числі в частині прийняття рішень, укладання договорів, прийняття на роботу інших осіб тощо. Тобто фізична особа-підприємець дійсно виконує функції одночасно і власника бізнесу, і органу управління ним, і роботодавця.
Отже, з урахуванням норм ЦКУ Замовник вважає за необхідне залишити вимоги тендерної документації без змін. При цьому звертаємо увагу, що Вам, як фізичній особі-підприємцю необхідно дотримуватись встановлених вимог, зокрема щодо фізичної особи-підприємця надати документи, які вимагаються щодо директора (як керівника).
Щодо чинного НПАОП 0.00-7.11-12 «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» повідомляємо.
Відповідно до підпунктів 1.1 та 1.2 НПАОП 0.00-7.11-12 «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», затвердженого наказом МНС України 25.01.2012 № 67 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2012 р. за № 226/20539, загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (далі – Вимоги) встановлюють вимоги щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці шляхом належного облаштування робочих місць і виробничих, санітарно – побутових та інших приміщень на підприємстві, в установі, організації, безпечного використання працівниками засобів праці, забезпечення навчання працівників і залучення їх до вирішення питань охорони праці, регулювання взаємовідносин з охорони праці між підприємствами у випадку залучення до виконання робіт працівників інших підприємств.
Дія цих Вимог поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності і видів діяльності.
Таким чином, фізична особа – підприємець, яка відповідно до норм ЦКУ, виконує функції і власника бізнесу, і органу управління ним, і роботодавця, повинна мати знання та навички щодо НПАОП 0.00-7.11-12, оскільки він є обов’язковим для всіх суб’єктів господарювання, в тому числі і для фізичної особи – підприємця, який наймає працівників.
Зважаючи на все вищевикладене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога в тендерній документації, яка не відповідає чинному законодавству України
Номер:
15628ab667d44f069dc0895df76c372a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.c5
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації, яка не відповідає чинному законодавству України
Вимога:
Шановний Замовнику в тендерній документації, наявна незрозуміла та дискримінаційна вимога, яка повністю суперечить чинному законодавству України, відповідно до додатку 1 ви вимагаєте від Учасників надати:
п.2.7. Копії свідоцтва про проходження спеціального навчання з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень щодо не менше 2-х електромонтерів ОПС, налагоджувальника КВП та автоматики, керівник робіт.
По-перше, відповідно до Закону України "Про освіту" № 2471-IX від 28.07.2022 з усіма змінами та доповненнями. Згідно розділу І
"ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ", статті 1. "Основні терміни та їх визначення" в якій чітко зазначено:
ч.6) заклад освіти - юридична особа публічного чи приватного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність;
ч.17) освітня діяльність - діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
ч.18) освітня послуга - комплекс визначених законодавством, освітньою програмою та/або договором дій суб’єкта освітньої діяльності, що мають визначену вартість та спрямовані на досягнення здобувачем освіти очікуваних результатів навчання.
По-друге, відповідно до статті 22 Організаційно-правовий статус закладів освіти Закону України "Про освіту"
ч.1. Юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.
Права та обов’язки закладу освіти, передбачені цим Законом та іншими законами України, має також фізична особа - підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності якого є освітня діяльність. Фізична особа - підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, освітня діяльність якого перестає бути основним видом його діяльності, втрачає права і обов’язки, у тому числі права на пільги, передбачені законодавством для закладу освіти.
Виникає логічне запитання до вас, як до Замовника - що це за таке "спеціальне навчання", ким це спеціальне навчання повинно проводитися і на останок, ким в законний спосіб видаються - свідоцтва про проходження спеціального навчання з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень щодо не менше 2-х електромонтерів ОПС, налагоджувальника КВП та автоматики, керівник робіт.
Дане специфічне та надумане вами, як Замовником навчання не є законним, адже повністю суперечить Закону України "Про освіту", окрім того на вашу думку це не дивно звучить - "навчанння", це якась повна "маячня" та ваша особиста "забаганка".
Відповідно до статті 22 ч.3 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ключове словосполучення "вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством".
Проходження кеівником та виконавцями робіт спеціального навчання з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень не передбачене Законом України "Про освіту" та жодним іншим нормативним актом. Установа, або організація, яка немає освітньої ліцензії або дозволу від міністертства освіти, щодо здійснення освітноє діяльності не має ніякого законного права здійснювати освітню діяльність і надавати Учасникам відповідно будь-які документи, або так звані посвідчення, щодо рівня отриманої освіти, а відповідно і знань.
Даною вимогою ви намисно обмежуєте кількість потенційних Учасників процедури закупівлі і порушуєте вимоги статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Наполягаємо на видаленні повністю незаконної вимоги до Учасників процедури закупівлі, щодо надання ними незрозумілого навчання від виробника, в іншому разі ми змушені будемо звернутися з офіційною скаргою до АМКУ, і повірте ми це зробимо. Ваші незаконні та надумані вимоги, які йдуть всуереч чинному законодавству та здоровому глузду нам вже вкрай набридли.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2022 13:41
Вирішення:
Шановний Учаснику, відповідно до частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких визначено наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Замовник прагне отримати послуги належної (високої) якості, тому вимагає наявність кваліфікованих працівників, які мають необхідні знання та досвід.
В свідоцтвах про проходження спеціального навчання зазначається інформація про те, які саме роботи протипожежного призначення, визначені ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, можуть виконувати працівники.
Відповідно до ПЕРЕЛІКУ послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, ліцензуванню підлягають такі види послуг і робіт протипожежного призначення:
1. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень.
3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4. Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Саме на ці види послуг і робіт протипожежного призначення працівники отримують свідоцтва про проходження спеціального навчання.
Таким чином, вимога щодо надання свідоцтва про проходження спеціального навчання працівників не є дискримінаційною, оскільки дані свідоцтва може отримати будь – який суб’єкт господарювання, який дійсно має кваліфікованих працівників та здійснює свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства України, в тому числі ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ.
Крім того зазначаємо, що є аналогічне рішення Антимонопольного комітету України щодо не дискримінаційності даної вимоги, а саме: п. 10 рішення № 5454-р/пк-пз від 18.08.2022 року.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
f067e8e0cee94c7fb9c7a8c7a68da5a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.a4
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику в тендерній документації, наявна незрозуміла та дискримінаційна вимога, яка повністю суперечить чинному законодавству України, відповідно до додатку 1 ви вимагаєте від Учасників надати:
2.7. Копії свідоцтва про проходження спеціального навчання з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень щодо не менше 2-х електромонтерів ОПС, налагоджувальника КВП та автоматики, керівник робіт.
По-перше, відповідно до Закону України "Про освіту" № 2471-IX від 28.07.2022 з усіма змінами та доповненнями. Згідно розділу І
"ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ", статті 1. "Основні терміни та їх визначення" в якій чітко зазначено:
ч.6) заклад освіти - юридична особа публічного чи приватного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність;
ч.17) освітня діяльність - діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
ч.18) освітня послуга - комплекс визначених законодавством, освітньою програмою та/або договором дій суб’єкта освітньої діяльності, що мають визначену вартість та спрямовані на досягнення здобувачем освіти очікуваних результатів навчання.
По-друге, відповідно до статті 22 Організаційно-правовий статус закладів освіти Закону України "Про освіту"
ч.1. Юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.
Права та обов’язки закладу освіти, передбачені цим Законом та іншими законами України, має також фізична особа - підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності якого є освітня діяльність. Фізична особа - підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, освітня діяльність якого перестає бути основним видом його діяльності, втрачає права і обов’язки, у тому числі права на пільги, передбачені законодавством для закладу освіти.
Виникає логічне запитання до вас, як до Замовника - що це за таке "спеціальне навчання", ким це спеціальне навчання повинно проводитися і на останок, ким в законний спосіб видаються - свідоцтва про проходження спеціального навчання з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень щодо не менше 2-х електромонтерів ОПС, налагоджувальника КВП та автоматики, керівник робіт.
Дане специфічне та надумане вами, як Замовником навчання не є законним, адже повністю суперечить Закону України "Про освіту", окрім того на вашу думку це не дивно звучить - "навчанння", це якась повна "маячня" та ваша особиста "забаганка".
Відповідно до статті 22 ч.3 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ключове словосполучення "вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством".
Проходження кеівником та виконавцями робіт спеціального навчання з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень не передбачене Законом України "Про освіту" та жодним іншим нормативним актом. Установа, або організація, яка немає освітньої ліцензії або дозволу від міністертства освіти, щодо здійснення освітноє діяльності не має ніякого законного права здійснювати освітню діяльність і надавати Учасникам відповідно будь-які документи, або так звані посвідчення, щодо рівня отриманої освіти, а відповідно і знань.
Даною вимогою ви намисно обмежуєте кількість потенційних Учасників процедури закупівлі і порушуєте вимоги статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Наполягаємо на видаленні повністю незаконної вимоги до Учасників процедури закупівлі, щодо надання ними незрозумілого навчання від виробника, в іншому разі ми змушені будемо звернутися з офіційною скаргою до АМКУ, і повірте ми це зробимо. Ваші незаконні та надумані вимоги, які йдуть всуереч чинному законодавству та здоровому глузду нам вже вкрай набридли.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2022 13:15
Вирішення:
Шановний Учаснику, відповідно до частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких визначено наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Замовник прагне отримати послуги належної (високої) якості, тому вимагає наявність кваліфікованих працівників, які мають необхідні знання та досвід.
В свідоцтвах про проходження спеціального навчання зазначається інформація про те, які саме роботи протипожежного призначення, визначені ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, можуть виконувати працівники.
Відповідно до ПЕРЕЛІКУ послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, ліцензуванню підлягають такі види послуг і робіт протипожежного призначення:
1. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень.
3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4. Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Саме на ці види послуг і робіт протипожежного призначення працівники отримують свідоцтва про проходження спеціального навчання.
Таким чином, вимога щодо надання свідоцтва про проходження спеціального навчання працівників не є дискримінаційною, оскільки дані свідоцтва може отримати будь – який суб’єкт господарювання, який дійсно має кваліфікованих працівників та здійснює свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства України, в тому числі ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ.
Крім того зазначаємо, що є аналогічне рішення Антимонопольного комітету України щодо не дискримінаційності даної вимоги, а саме: п. 10 рішення № 5454-р/пк-пз від 18.08.2022 року.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
8a64937d0aac4f13a9b4e0356e217355
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.b3
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику в тендерній документації в ДОДАТКУ 1 згідно п.2.5. ви вимагає від Учасників надати:
копії чинного витягу з протоколу засідання комісії та посвідчення керівника (директора) Учасника «Правил з охорони праці», Правил пожежної безпеки; Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»; Наказу «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»; з правил надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку та інших нормативно-правових актів у посадових осіб і спеціалістів підприємств».
По-перше, «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05), (далі - Типове положення) встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання.
По-друге, вимоги «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установа-ми та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.
По-третє, відповідно до «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05), все переховане Замовником навчання «Правил з охорони праці», Правил пожежної безпеки; Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробницт-ві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»; Наказу «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»; з правил надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку та інших нормативно-правових актів у посадових осіб і спеціалістів підприємств» входить в одне навчання, яке вимагається чинним законодавством України, яке має назву «загальний курс з охорони праці».
Вищезазначена нами інформація повністю підтвержується, відповідно до додатка 4 до п.5.1 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки з питань охорони праці» «ТИПОВИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН І ПРОГРАМА навчання з питань охорони праці посадових осіб» Теми 1 – 9.
Звертаємо увагу, що законодавець встановлює лише конкретні вимоги, щодо проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, щодо проходження навчання для посадо-вих осіб та виконавців, і є не зрозумілим, чому Замовник забирає на себе законодавчі функції та встановлює свої правила.
Наполягаємо на внесенні змін тендерної документації, щодо проходження навчання керівником (директором), як того трактує чинним нормативний документ, а саме «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки з питань охорони праці», а не так, як ви собі придумали!!!
В іншому разі, ми змушені будемо звернутися з офіційною скаргою (вимогою) до АМКУ, відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2022 12:52
Вирішення:
Шановний Учаснику, відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 337 (далі – Порядок), цей Порядок визначає процедуру проведення розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, що сталися з особами, визначеними частиною першою статті 35 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Вимоги цього Порядку поширюються на всіх юридичних і фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та осіб, зазначених в пункті 1 Порядку.
Відповідно до пунктів 4 та 5 Порядку, потерпілий або працівник, який виявив нещасний випадок, гостре професійне захворювання (отруєння), чи інша особа - свідок нещасного випадку повинні вжити всіх можливих заходів, необхідних для надання допомоги потерпілому та негайно повідомити про нещасний випадок безпосередньому керівникові робіт, службі охорони праці підприємства (установи, організації) або іншій уповноваженій особі підприємства (установи, організації).
Безпосередній керівник робіт чи інша уповноважена особа підприємства (установи, організації) зобов’язані:
терміново організувати надання першої домедичної допомоги потерпілому та забезпечити у разі потреби його направлення до закладу охорони здоров’я;
негайно повідомити роботодавцеві про те, що сталося;
зберегти до прибуття комісії з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння) обстановку на робочому місці, машини, механізми, обладнання, устаткування у такому стані, в якому вони були на момент нещасного випадку, якщо це не загрожує життю та здоров’ю інших працівників і не призведе до більш тяжких наслідків або порушення виробничих процесів.
Зважаючи на вищевикладене, можна стверджувати, що керівник (директор) підприємства повинен знати як провести розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, як та для кого проводяться медичні огляди працівників певних категорій, мати знання з правил надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, а також керуватися даними нормативно – правовими актами в своїй діяльності.
Таким чином, до даної Вимоги відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога в тендерній документації, яка суперечить чинному законодавству України
Номер:
3b747ae33fcb45bbbfeae19cc991bb0b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації, яка суперечить чинному законодавству України
Вимога:
Шановний Замовнику в тендерній документації наявна незрозуміла та дискримінаційна вимога, яка повністю суперечить чинному законодавству України.
Відповідно додатку 2 до тендерної документації ви вимагаєте:
Учасник повинен надати документальне підтвердження щодо проходження навчання для монтажу протипожежного обладнання від виробника (або представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або імпортера, або дилера, або дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний, сповіщувачі) щонайменше двох працівників.
По-перше, в вашій тендерній документації відсутній дефектний акт, або специфікація на обладнання, яке необхідно буде монтувати - відповідно відсутня інформація, щодо виробника обладнання. Виникає чітке, логічне запитання, в яких виробників Учасники повинні пройти дане спеціальне навчання - можливо у всіх, які є в Україні, так їх близько 20.
По-друге, відповідно до Закону України "Про освіту" № 2471-IX від 28.07.2022 з усіма змінами та доповненнями. Згідно розділу І
"ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ", статті 1. "Основні терміни та їх визначення" в якій чітко зазначено:
ч.6) заклад освіти - юридична особа публічного чи приватного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність;
ч.17) освітня діяльність - діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
ч.18) освітня послуга - комплекс визначених законодавством, освітньою програмою та/або договором дій суб’єкта освітньої діяльності, що мають визначену вартість та спрямовані на досягнення здобувачем освіти очікуваних результатів навчання.
Відповідно до статті 22 Організаційно-правовий статус закладів освіти
ч.1. Юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.
Права та обов’язки закладу освіти, передбачені цим Законом та іншими законами України, має також фізична особа - підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності якого є освітня діяльність. Фізична особа - підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, освітня діяльність якого перестає бути основним видом його діяльності, втрачає права і обов’язки, у тому числі права на пільги, передбачені законодавством для закладу освіти.
Виникає логічне запитання до вас, як до Замовника - на основі, якого документу, згідно чинного законодавства, яким є ліцензія, щодо надання освітніх послуг - виробник (або представництво чи філія виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або імпортер, або дилер, або дистриб’ютор, уповноваженого на це виробником протипожежного обладнання будуть здійснювати навчання, з видачею відповідного документу???
Дане специфічне та надумане вами, як Замовником навчання не є законним, адже повністю суперечить Закону України "Про освіту", окрім того на вашу думку це не дивно звучить - "навчанння" від виробника (або представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або імпортера, або дилера, або дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний, сповіщувачі) щонайменше двох працівників. Це якась повна "маячня"
Відповідно до статті 22 ч.3 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ключове словосполучення "вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством".
Проходження навчання для монтажу протипожежного обладнання від виробника (або представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або імпортера, або дилера, або дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний, сповіщувачі) щонайменше двох працівників не передбачене Законом України "Про освіту", в звязку з тим, що виробник облданання немає освітньої ліцензії і не має ніякого законного права здійснювати освітню діяльність і надавати Учасникам відповідно будь-які документи, щодо рівня отриманої освіти.
Даною вимогою ви намисно обмежуєте кількість потенційних Учасників процедури закупівлі і порушуєте вимоги статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Наполягаємо на видаленні повністю незаконної вимоги до Учасників процедури закупівлі, щодо надання ними незрозумілого навчання від виробника, в іншому разі ми змушені будемо звернутися з офіційною скаргою до АМКУ, і повірте ми це зробимо. Ваші незаконні та надумані вимоги, які йдуть всуереч чинному законодавству та здоровому глузду нам вже вкрай набридли.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2022 12:36
Вирішення:
Шановний Учаснику, відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимагається проходження навчання лише у виробників обладнання (або представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або імпортера, або дилера, або дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний, сповіщувачі), яке буде запропоноване при розробці проектно – кошторисної документації та буде монтуватися Учасником.
Метою даної вимоги є можливість Замовника переконатись в тому, що кожен з Учасників знає та вміє поводитись зі специфічним обладнанням та в змозі виконати повний цикл, починаючи із монтажних робіт та закінчуючи пусконалагоджувальними.
Виробники протипожежного обладнання самі зацікавлені в проведенні зазначених навчань та розміщують на своїх офіційних джерелах інформацію про можливість їх проведення.
Додатково повідомляємо, що доступ до проходження навчань відкритий, здійснюється в основному безкоштовно та на постійній основі, що ніяким чином не обмежує коло потенційних Учасників.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
cc512fd5f2db488bad834c6db04089fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-07-006585-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику в тендерній документації наявна дискримінаційна вимога до Учасників процедури закупівлі, а саме: в п.2.4. На керівника робіт, не менше 2-х електромонтерів ОПС, налагоджувальника КВП та автоматики надати:
- чинні протоколи або витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення з охорони праці, а саме: - загальний курс з охорони праці;
По-перше, Чиниим законодавством України, а саме «Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05), (далі - Типове положення) не передбачається та відповідно не може вимагатися навчання "з загального курсу з охорони праці для виконавців робіт, якими є електромонтери ОПС та налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування.
«Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05) чітко встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання.
По-друге, вимоги «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними устано-вами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.
Згідно Типового положення розділу 5. Навчання і перевірка знань з питань охорони праці посадових осіб
п.5.1. Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (додаток 4).
Згідно додатку 3 Типового положення (копія додатку 3 додається як доказ до скарги) «Переліку посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці» електромонтери ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики відсутні!!!
Електромонтери ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики не відносяться до категорії посадових осіб, а є виключно електротехнічним (оперативно-ремонтним) персоналом.
Виходячи з вищезазначеної інформації проходження навчання з «Загального курсу з охорони праці» для електромонтера(ів) ОПС та налагоджувальника КВП та автоматики не вимагається жодним чинним нормативним документом з Охорони праці, а відповідно не може вимагатися Замовником.
Звертаємо Вашу увагу, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінуючою з огляду на наступне: встановлена вимога порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників.
Встановлення вами, як Замовником дискримінаційної вимоги щодо проходження «Загального курсу з охорони праці» для електромонтерів ОПС та налагоджувальника КВП та автоматики є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов маючи всі передбачені Законом чинні посвідчення та витяги з протоколів, щодо проходження навчання і перевірки знань з питань охорони праці, ми не можемо розраховувати на перемогу, наша тендерна пропозиція буде відхилена Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до ФОП Мельниченко О.В. та інших суб'єктів господарювання.
Звертаємо увагу, що законодавець встановлює лише конкретні вимоги, щодо проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, щодо проходження навчання для поса-дових осіб та виконавців, і є не зрозумілим, чому Замовник забирає на себе законодавчі функції та встановлює свої правила.
Окрім того не зрозуміло чому ви в черговий раз порушуєте чинне законодавство України, а також не виконуєте рішення колегії АМКУ №6061 від 29.09.2022 року (питання 1) по оголошеному попередньо вами тендеру, який датований 8 вересня 2022 року - ID-тендеру - UA-2022-09-08-008005-a, який був оголошений вами як Замовником.
Читайте уважно рішення АМКУ, згідно питання 1. АМКУ зобов'язав вас усунути порушення та внести зміни до тендерної документації. Згідно якого законного рішення суду ви не виконали рішення АМКУ?
Наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації шляхом видалення повністю не законної вимоги до Учасників, щодо проходження навчання "з загального курсу охорони праці" для виконавців робіт - електромонтерів ОПС та налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування.
В іншому разі ми змушенні будемо звернутися з повторної скаргою до АМКУ, адже маємо рішення АМКУ та беззаперечні докази.
Сподіваємося на здоровий глузд з вашого боку.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2022 11:08
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відповідно до Вимоги Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”: пункт 2.4. розділу 2 тендерної документації замовником будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Так