• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП

ЛОТ 1 Генератор дизельний потужністю 100 кВт, ЛОТ 2 Генератор дизельний потужністю 50 кВт

Закупівля здійснена відповідно до Постанови № 169 від 28.02.2022 року "Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану" зі змінами.

Завершена

1 950 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 4 250.00 UAH
Період оскарження: 07.10.2022 10:52 - 13.10.2022 10:57
Вимога
Вирішена

Щодо документів

Номер: d67265003cc14a17a709ce21cea41ef1
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-07-002814-a.a3
Назва: Щодо документів
Вимога:
Доброго вечора. Шановний замовнику, ми учасником, який є постачальником генераторних установок іноземного виробництва з частковим комплектуванням установки комплектуючими вітчизняного виробництва з рівнем локалізації 10 і більше відсотків. Ознайомлюючись із вимогами тендерної документації, нами виявлено, що Вами в п. 3.8.2 ЛОТ 1 та 3.8.9 ЛОТ 2 встановлено вимогу, яка є прямо дискримінаційною, зокрема: «…Товар повинен бути виготовлений компанією-виробником, система управління якістю якого відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», мати Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 «Охорона праці та и техніка безпеки», ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» на підтвердження чого учасником у складі тендерної пропозиції надається копії відповідних сертифікатів. …» Ми вважаємо, що вимога надання зазначених сертифікатів є прямо дискримінаційною. А враховуючи, що в країні воєнний стан є прямо такою, яка здійснює для учасника економічний тиск, що є в прямому причинному зв’язку із неможивістю більшості учасників приймати участь у закупівлі у зв’язку з відсутністю даних документів. ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності. Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально. Тобто, по перше Ваша вимога про надання даних сертифікатів створює неможливість прийняття участі учасникам, які не мають таких сертифікатів (чи/або строк дії яких закінчився). Варто зауважити, що війна в Україні продовжується більш ніж півроку, багато сертифікаційних організацій не працює, а якщо наше підприємство мало сертифікати з Вашого переліку то станом на зараз частина з низ втратила чинність, період для подачі пропозиції у спрощеній процедурі є обмеженим, тому ми навіть якби намагалися зробити собі сертифікати з переліку вище, не маємо змоги так як такі сертифікати отримуються протягом місяця за цей час опублікована Вами закупівля завершиться, а тільки зробимо сертифікати, які серед іншого дуже рідко вимагають. Законом передбачено, що учасник має право в тендерній пропозиції подати технічний паспорт щодо предмета закупівлі на підтвердження відповідності вимогам, у випадку неможливості отримання сертифікату з незалежних від нього причин до закінчення етапу подання тендерних пропозицій. Крім цього, звертаємо Вашу увагу на той факт, що сертифікати ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» на підтвердження чого учасником у складі тендерної пропозиції надається копії відповідних сертифікатів. …» є сертифікатами, які отримуються безпосередньо виробниками і надаються своїм дилерам/дистриб’юторам в якості підтвердження їх офіційної співпраці. В даному випадку наше підприємство є постачальником імпортних комплектуючих за допомогою яких в подальшому здійснює збірку єдиного комплексу генератора із одночасним використанням комплектуючих вітчизняного виробництва. Даний сертифікат було доцільно надавати та використовувати у період до моменту запровадження локалізації товару. Більше того, доводимо до Вашої уваги, що більшість іноземних постачальників не мають цього цих сертифікатів у застосуванні. Відповідно нам як українським постачальникам їх отримати просто не можливо. Встановлення вимог про надання зазначених сертифікатів свідчить про Вашу необізнаність у природі цих документів або ж встановлення вимог під чітко заздалегідь встановленого учасника. Більше того Вами встановлена вимога у « п. 3.5. Декларацію про відповідність Технічним регламентам: Безпечність машин (ДСТУ EN 60204-1:2019), Електромагнітної сумісності (ДСТУ EN 61000-6-2:2005), низьковольтного електричного обладнання та електромагнітної сумісності обладнання (ДСТУ EN 61000-6-4:2016). Декларації відповідності повинні мати посилання на конкретний артикул/модель виробу, що пропонується учасником.» повністю підтверджує якість та відповідність товару яка є цілком зрозумілою та логічною. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення даної вимогип. 3.8.2 ЛОТ 1 та 3.8.9 ЛОТ 2: «…Товар повинен бути виготовлений компанією-виробником, система управління якістю якого відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», мати Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 «Охорона праці та и техніка безпеки», ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» на підтвердження чого учасником у складі тендерної пропозиції надається копії відповідних сертифікатів. …» У випадку ігнорування даної вимоги ми будемо змушені звернутися з відповідною заявою до контролюючих органів (в тому числі до суду) з відповідним повідомленням.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Ваші вимоги враховані та відповідні зміни внесені до документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо документів

Номер: 514eaf57b99c4cc2bd2bd1dbda8cf1bd
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-07-002814-a.a2
Назва: Щодо документів
Вимога:
Доброго вечора. Шановний замовнику, ми учасником, який є постачальником генераторних установок іноземного виробництва з частковим комплектуванням установки комплектуючими вітчизняного виробництва з рівнем локалізації 10 і більше відсотків. Ознайомлюючись із вимогами тендерної документації, нами виявлено, що Вами в п. 3.8.2 ЛОТ 1 та 3.8.9 ЛОТ 2 встановлено вимогу, яка є прямо дискримінаційною, зокрема: «…Товар повинен бути виготовлений компанією-виробником, система управління якістю якого відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», мати Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 «Охорона праці та и техніка безпеки», ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» на підтвердження чого учасником у складі тендерної пропозиції надається копії відповідних сертифікатів. …» Ми вважаємо, що вимога надання зазначених сертифікатів є прямо дискримінаційною. А враховуючи, що в країні воєнний стан є прямо такою, яка здійснює для учасника економічний тиск, що є в прямому причинному зв’язку із неможивістю більшості учасників приймати участь у закупівлі у зв’язку з відсутністю даних документів. ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності. Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально. Тобто, по перше Ваша вимога про надання даних сертифікатів створює неможливість прийняття участі учасникам, які не мають таких сертифікатів (чи/або строк дії яких закінчився). Варто зауважити, що війна в Україні продовжується більш ніж півроку, багато сертифікаційних організацій не працює, а якщо наше підприємство мало сертифікати з Вашого переліку то станом на зараз частина з низ втратила чинність, період для подачі пропозиції у спрощеній процедурі є обмеженим, тому ми навіть якби намагалися зробити собі сертифікати з переліку вище, не маємо змоги так як такі сертифікати отримуються протягом місяця за цей час опублікована Вами закупівля завершиться, а тільки зробимо сертифікати, які серед іншого дуже рідко вимагають. Законом передбачено, що учасник має право в тендерній пропозиції подати технічний паспорт щодо предмета закупівлі на підтвердження відповідності вимогам, у випадку неможливості отримання сертифікату з незалежних від нього причин до закінчення етапу подання тендерних пропозицій. Крім цього, звертаємо Вашу увагу на той факт, що сертифікати ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» на підтвердження чого учасником у складі тендерної пропозиції надається копії відповідних сертифікатів. …» є сертифікатами, які отримуються безпосередньо виробниками і надаються своїм дилерам/дистриб’юторам в якості підтвердження їх офіційної співпраці. В даному випадку наше підприємство є постачальником імпортних комплектуючих за допомогою яких в подальшому здійснює збірку єдиного комплексу генератора із одночасним використанням комплектуючих вітчизняного виробництва. Даний сертифікат було доцільно надавати та використовувати у період до моменту запровадження локалізації товару. Більше того, доводимо до Вашої уваги, що більшість іноземних постачальників не мають цього цих сертифікатів у застосуванні. Відповідно нам як українським постачальникам їх отримати просто не можливо. Встановлення вимог про надання зазначених сертифікатів свідчить про Вашу необізнаність у природі цих документів або ж встановлення вимог під чітко заздалегідь встановленого учасника. Більше того Вами встановлена вимога у « п. 3.5. Декларацію про відповідність Технічним регламентам: Безпечність машин (ДСТУ EN 60204-1:2019), Електромагнітної сумісності (ДСТУ EN 61000-6-2:2005), низьковольтного електричного обладнання та електромагнітної сумісності обладнання (ДСТУ EN 61000-6-4:2016). Декларації відповідності повинні мати посилання на конкретний артикул/модель виробу, що пропонується учасником.» повністю підтверджує якість та відповідність товару яка є цілком зрозумілою та логічною. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення даної вимогип. 3.8.2 ЛОТ 1 та 3.8.9 ЛОТ 2: «…Товар повинен бути виготовлений компанією-виробником, система управління якістю якого відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», мати Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 «Охорона праці та и техніка безпеки», ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» на підтвердження чого учасником у складі тендерної пропозиції надається копії відповідних сертифікатів. …» У випадку ігнорування даної вимоги ми будемо змушені звернутися з відповідною заявою до контролюючих органів (в тому числі до суду) з відповідним повідомленням.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Ваші вимоги враховані та відповідні зміни внесені до документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: 94db46bb31d14c71933f32f7b7f74310
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-07-002814-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Дискримінація учасників П. 3.8.1 тендерної документації Товар повинен бути виготовлений компанією-виробником, система управління якістю якого відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», мати Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 «Охорона праці та и техніка безпеки», ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» на підтвердження чого учасником у складі тендерної пропозиції надається копії відповідних сертифікатів. Просимо видалити дискримінаційну вимогу щодо надання – сертифікатів, так як відповідно до норм чинного законодавства сертифікація є необовязковою. Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання зазначених Вами Сертифікатів Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності таких сертифікатів в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання таких Сертифікатів не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікатів не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікати не можуть бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікатів для початку було б добре ознайомитись зі значенням цих Сертифікатів та з тим, що саме вони підтверджують. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікати для підтвердження вимогам Тендерної документації та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про Сертифікати з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. - Систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015; - Систему екологічного управління ISO 14001:2015; - Систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018. Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар. Яким організаціям необхідно впровадити Систему Менеджменту ОЗіБП? Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці має бути впроваджена і сертифікована в організаціях, що прагнуть змінімізувати ризики, пов’язані зі здоров’ям та безпекою своїх співробітників. Новий міжнародний стандарт спрямований на підвищення безпеки праці, яка є юридичною вимогою, в організаціях будь-яких розмірів та галузей незалежно від їх місця розташування. В умовах великої конкуренції клієнт розраховує не лише на вигідні ціни від постачальника! Дії підприємств та організацій мають бути також спрямовані на забезпечення безперервного надання послуг або товарів, без затримок, які виникають у наслідок нещасних випадків під час виконання співробітниками своїх трудових обов’язків. Переваги сертифіката ISO 45001: • Міжнародний сертифікат, який допоможе збільшити вартість торгової марки • Збільшення рівня безпеки праці • Мінімізація ризику, поліпшення рівня безпеки завдяки системі моніторингу загроз та ризиків, управління загрозами для здоров’я та безпеки • Зниження витрат ОЗіБП. Поліпшення дієвості управління завдяки зменшенню кількості нещасних випадків і обмеження часу простоїв, зменшення кошту страхування, відшкодувань і штрафів за порушення законодавства • Відповідність вимогам світових концернів щодо ОЗіБП Переваги, що надає система за стандартом ISO 45001 підприємству. Стандарт ISO 45001 — це збірник найсучасніших світових вимог до охорони здоров’я і безпеки праці, які були зібрані з передового досвіду Міжнародної Організації Праці, та всіх існуючих до цього норм та стандартів. Тому, підприємство, що працює за вимогами цього стандарту має можливість: зменшити рівень травматизму і професійних захворювань; зменшити витрати на лікарняні і страхові виплати; підвищити лояльність співробітників, що зменшить плинність кадрів і підвищить продуктивність праці; o зміцнити імідж компанії; бути готовим до перевірок контролюючих органів, що зменшує можливість отримання штрафів. Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник висунув наступні вимоги у ТД. - Систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015; - Систему екологічного управління ISO 14001:2015; - Систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018. на підтвердження чого учасником у складі ТП надається копія відповідного сертифікату. . Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників Враховуючи вищевикладене, вищезазначена вимога є дискримінаційною, тому вбачається корупційна складова в даній вимозі, яка висунута під конкретного учасника. Вимагаємо, дотримуючись принципу недискримінації учасників, ДСТУ - Систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015; - Систему екологічного управління ISO 14001:2015; - Систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018. ВИМОГИ у Спрощені/Допорогові закупівлі є безпідставні щодо: чинних на момент подання пропозиції сертифікатів: - Систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015; - Систему екологічного управління ISO 14001:2015; - Систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 Ми Вас повідомили, що це все є не Законно для даної закупівлі. Стосовно ISO 8528-4 та ISO 8528-5 «Установки генераторні змінного струму з приводом від поршневих двигунів внутрішнього згоряння» цей сертифікат отримується безпосереднім виробником генераторів чи їх комплектуючих оскільки, починаючи з липня місяця діє принцип локалізації наше підприємство комплектує генератори із запчастин як імпортного так і вітчизняного виробництва. Ви розумієте взагалі сенс цих сертифікаті ? підприємства, які залучають вітчизняні комплектуючі у виробництво генераторів станом на зараз починаючи з липня місяця в принципі не можуть надати таких сертифікатів так як частина комплектуючих використовується вітчизняного виробництва, ба більше того не кожен іноземний виробник має такий сертифікат, оскільки він не є обов’язковим і європейські виробники не проходять дану сертифікацію задля одного тільки, щоб надати такий сертифікат своїм покупцям. Просимо категорично Видалити вимоги про надання зазначених сертифікатів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Ваші вимоги враховані та відповідні зміни внесені до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено