-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 09310000-5 - електрична енергія (електрична енергія) (згідно документації (оголошення) спрощеної закупівлі)
Завершена
199 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
Період оскарження:
06.10.2022 13:24 - 12.10.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Скарга на неправомірне відхилення
Номер:
25e4b9f8058e4252a414230cd67cdb03
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-06-006042-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення
Вимога:
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.10.2022р., Замовником було прийнято рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ «ООЕК» у зв’язку з тим, що у складі пропозиції учасника надано відгук на аналогічний договір на універсальну послугу, що не відповідає вимогам розділу 12.2 документації (оголошення) спрощеної закупівлі.
Слід зазначити, що відповідно до вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Замовником встановлено необхідність надання таких документів:
-наявність документально підтвердженого позитивного досвіду виконання аналогічного договору: учасник повинен підтвердити досвід повного або часткового виконання аналогічного договору щодо поставки електричної енергії;
- відгук (рекомендаційний лист, тощо) від замовника (споживача) згідно аналогічного договору та щодо виконання учасником умов такого договору, що має бути датованим, а так само містити інформацію про реквізити відповідного аналогічного договору, щодо виконання якого надається зазначений відгук – номер (за наявності) аналогічного договору та дата його укладення.
Слід зазначити, що Замовник не розкриває поняття, які саме договори останній вважає аналогічними.
Наказом Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. № 1082 передбачено внесення замовниками інформації в окремих полях назви предмета закупівлі та код предмета закупівлі.
При цьому листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03.09.2020 р. № 3304-04/53972-06 надані детальні пояснення щодо визначення предмета закупівлі.
Для товарів та послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015).
Отже, аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації.
Слід зазначити, що відповідно до позиції Мінекономіки на запит № 1126/2020, аналогічним (аналогічними) є договір (договори) щодо того самого предмета закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника та пункту 22 частини 1 статті 1 Закону. Вищезазначене підтверджується і практикою Органу оскарження. Наприклад, за рішенням Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — АМКУ) 16585-р/пк-пз від 20.07.2021, оголошення № UA-2021-06-10-004656-c було визнано аналогічним договір, який співпадав з Державним класифікатором (ДК 021:2015) товару, що закуповувався. Позиція АМКУ була пояснена тим, що оскільки замовником у документації не визначено формулювання щодо аналогічних договорів та відсутні будь-які інші вимоги щодо аналогічності договорів, учасник може надати будь-який документ про виконання аналогічного договору за тим самим четвертим знаком ДК 021:2015.
ТОВ «ООЕК» надано у складі своєї пропозиції Договір № 04-108300/1 УП від 15.04.2020р., предмет закупівлі: Товар за ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія». Як уже було зазначено, відповідно до пункту 3 розділу І Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Предмет, що бажає закупити Замовник, також являє собою товар за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (електрична енергія). Таким чином, Товариство повністю виконало вимоги Замовника, щодо необхідності надання аналогічного договору. Окрім того, зазначаємо, що аналогічний договір не може бути ідентичним, тотожним (договорів, які були б абсолютно однакові, неможливо надати, адже договір включає в себе як істотні умови в розумінні Господарського та Цивільного кодексів України, так і додаткову інформацію, яку контрагенти вважали за необхідне погодити). В даному випадку ТОВ «ООЕК» було надано договір з предметом ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія», тобто постачання товару «електрична енергія», з урахуванням розподілу для даної категорії Замовника, який відповідно до законодавства носить назву універсальна послуга. Універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», на всій території України. Тобто, як уже було зазначено, це все ж те саме постачання електричної енергії.
Таким чином, Замовник, безпідставно відхиливши пропозицію ТОВ «ООЕК», грубо порушив чинне закупівельне законодавство, оскільки товариством було повністю дотримано вимоги Замовника. Звертаємося до вас з вимогою скасування свого неправомірного рішення та повторного розгляду пропозицій у відповідності до законодавства.
В противному випадку, з метою захисту своїх прав та законних інтересів будемо вимушені звернутися з заявою до Державної аудиторської служби України, для ініціювання моніторингу діяльності Замовника в сфері публічних закупівель, а також моніторингу законності проведення даної закупівлі. Додатково повідомляємо, що в не залежності від рішення органів ДАСУ, будемо вимушені звернутися також з позовом до суду щодо неправомірного рішення Замовника та безпідставного відхилення товариства за даною Закупівлею.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.10.2022 17:15
Вирішення:
Шановний учасник, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. Документація (оголошення) спрощеної закупівлі містила вимогу щодо того, що учасник повинен підтвердити досвід повного або часткового виконання аналогічного договору щодо поставки електричної енергії. Тобто, було чітко встановлено, яку інформацію щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору потрібно надати. Окрім того, відповідно до ч.7 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Жодних звернень за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимог до предмета закупівлі не надходило.
Вимога замовника передбачала надання аналогічного договору щодо поставки саме електричної енергії. Постачання електричної енергії - продаж, включаючи перепродаж, електричної енергії.
Універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України (Закон України “Про ринок електричної енергії”). В тариф універсальної послуги включається вартість послуг з розподілу електричної енергії.
Окрім того, при підтвердженні досвіду учасником не враховано вимоги оголошення абз.3 п.12.2.1 ч.12.2 , а саме: ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до ч. 2 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії». До вартості пропозиції учасником включається затверджений у встановленому законодавством порядку тариф на послуги з передачі електричної енергії та не включається вартість послуг з розподілу електричної енергії.
Окрім цього, зазначене рішення Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — АМКУ) 16585-р/пк-пз від 20.07.2021, оголошення № UA-2021-06-10-004656-c не є аналогічним до ситуації по даній спрощеній закупівлі, адже замовником у документації (оголошенні) спрощеної закупівлі визначено формулювання щодо аналогічного договору та наявна вимога щодо аналогічності договору.
Хочемо також відмітити, що у пропозиції учасника ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" надані документи: аналогічний договір та відгук, що несуть інформацію не для публічного доступу в умовах воєнного стану. Оприлюднення інформації про місцезнаходження військових об’єктів являється грубим порушенням чинного законодавства України. При висвітленні даної інформації чи отримали ви дозвіл від контрагента на її публічне оприлюднення? Невже за 2 роки діяльності ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" не було укладено жодного аналогічного договору на поставку електричної енергії? З якою метою висвітлювався відгук дворічної давнини з інформацією, що не підлягає публічному доступу? Адже уся інформація по даному об’єкту наразі закрита в електронній системі закупівель.
Отож, спрощена закупівля здійснюється замовником відповідно до норм чинного законодавства. Усі рішення прийнято остаточно та повторно переглядатися не будуть.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні