-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Труба поліетиленова для ремонту водопровідної мережі
Торги відмінено
1 093 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 930.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 930.00 UAH
Період оскарження:
05.10.2022 16:55 - 11.10.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога на скасування протокольного рішення уповноваженої особи №99 від 19.10.2022 року
Номер:
983c980241b24b2380d8ca787c2d61aa
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-05-011613-a.b1
Назва:
Вимога на скасування протокольного рішення уповноваженої особи №99 від 19.10.2022 року
Вимога:
19.10.2022 року на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель «Prozorro» уповноваженою особою Замовника було розміщено протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою №99.
Даним рішенням уповноваженою особою Замовника було визнано переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015 – 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труба поліетиленова для ремонту водопровідної мережі) учасника торгів – ТОВ ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ».
Проаналізувавши зміст тендерної пропозиції ТОВ ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» та додані до неї документи вважаємо, що пропозиція переможця не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та нормам чинного законодавства з огляду на наступне.
І. Підпунктом 1 п.4 Розділу IV «Підготовка та подання пропозицій» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено, що учасник повинен подати окремими файлами, зокрема, документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета Закупівлі, встановленим Замовником: сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання відповідності із зазначенням ТУ або ДСТУ, копії діючих сертифікатів на систему управління якістю або інші системи управління якістю, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспорт виробника, експлуатаційні документи тощо, стосовно предмету закупівлі у Додатку №1 Оголошення.
На виконання вищевказаних вимог. ТОВ ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» у складі пропозиції надано сертифікат ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) «Системи управління якістю. Даний сертифікат зареєстрований в реєстрі SYSTEM OF INTERNATIONAL CERTIFICATION (SIC) за № SIC.MS.040.ISO9001.2311.
Також, учасником у складі пропозиції було надано Сертифікат ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», зареєстрований в реєстрі органу сертифікації BRITISH CERTIFICATION BUREAU (BCEF) за №UA939342.
Однак, вищевказані сертифікати є жодним чином не підтверджуються проходження ТОВ ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» систем управління якістю та систем екологічного управління.
Відповідно до абз.1 ст.1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності;
Згідно до ст.6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Акредитація здійснюється національним органом України з акредитації.
Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність.
На території України національним органом України з акредитації є Національне агентство з акредитації України.
Статтею 6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено, що національний орган України з акредитації оприлюднює на своєму веб-сайті інформацію про результати його взаємного оцінювання, види діяльності з оцінки відповідності, щодо яких він здійснює акредитацію, та про будь-які пов’язані з цим зміни.
З вищевикладеного вбачається, що органи з оцінки відповідності перед початком своєї діяльності мають пройти акредитацію в Національному агентстві з акредитації України.
Однак, інформація про реєстри BRITISH CERTIFICATION BUREAU (BCEF) та SYSTEM OF INTERNATIONAL CERTIFICATION (SIC) та про органи з оцінки відповідності, які видали ТОВ ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» вищевказані сертифікати ISO, відсутні в реєстрах Національного агентства з акредитації України (НААУ) (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov/).
Більш того, на сайті Національного агентства з акредитації України вказана інформація про те з якими міжнародними організаціями та реєстрами співпрацює НААУ, зокрема з The ILAC Mutual Recognition Arrangement (ilac-MRA) та International Accreditation Forum (IAF), що вбачається з наступного посилання - https://naau.org.ua/news/do-uvagi-akreditovanikh-organiv-z-otsinki-vidpovidnosti.
При цьому, ані BRITISH CERTIFICATION BUREAU (BCEF), ані SYSTEM OF INTERNATIONAL CERTIFICATION (SIC) серед вищевказаного переліку не має.
З вищевикладеного вбачається, що органи з оцінки відповідності, які видали ТОВ «ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» сертифікат ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) «Системи управління якістю» та сертифікат Сертифікат ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», не проходили відповідну акредитацію в Національному агентстві з акредитації України, а їх сертифікати не мають жодної юридичної сили на території нашої держави.
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «ПГ «ПОЛІМЕРГАЗ» було надано у складі своєї пропозиції документи, які жодним чином не підтверджують наявність у учасника систем управління якістю, які вимагалися Замовником.
Крім того, в червні 2021 року Замовником було проведено закупівлю: ДК 021:2015 44160000-9 «Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби» (Труба ПЕ100 SDR 26 – 400х15,3 мм.),( Труба ПЕ100 SDR 26 – 400х15,3 мм., Номенклатурна позиція ДК 021:2015 код 44161200-8 : Водогінні труби), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-14-014189-b. (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-06-14-014189-b).
За результатами даної закупівлі вбачається, що Замовником вже відхилялась пропозиція ТОВ «ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ», зокрема, у зв’язку з тим, що учасником було надано сертифікати ISO (управління якістю), які були видані неакредитованим органом.
Враховуючи вищевикладене Замовник ігноруючи дане порушення, яке наявне в тендерній пропозиції ТОВ «ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» не тільки порушує вимоги норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель, а й суперечить раніше висловленим висновкам по аналогічним порушенням
Відповідно до п.5 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
ІІ. У складі пропозиції ТОВ «ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» було надано документ за вих.№10/10-22-05 від 10.10.2022 року (назва файлу «Технічна специфікація.pdf»).
Зі змісту даного документу вбачається, що учасником було визначено ціну пропозиції у розмірі – 784 860,00 (сімсот вісімдесят чотири тисячі вісімсот шістдесят) гривень 00 коп., з ПДВ.
При цьому, суму первинної пропозиції учасника визначена у розмірі – 654 050,00 (шістсот п’ятдесят чотири тисячі п’ятдесят) гривень.
З вищевикладеного вбачається, що сума пропозиції, яка вказана учасником у Технічній специфікації та сума яка вказана як первинна пропозиція є різними та не відповідають одна одній.
Відповідно до підпункту 5 п.4 розділу IV. Підготовка та подання пропозицій Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, в пропозиції ціни вказуються за кожну одиницю виміру, який пропонується учасником, із урахуванням кількості, що вимагається Замовником, та остаточно виводиться підсумкова ціна пропозиції. Ціною за одиницю має бути число, що є вираженням грошового значення (в гривнях з копійками), з кількістю знаків після коми (крапки) – не більше 2 (два) знаки.
Якщо учасник допустив арифметичну (технічну) помилку в ціні пропозиції (за одиницю, в підсумковій ціні), його пропозиція відхиляється як така, що не відповідає умовам Закупівлі.
З вищевикладеного вбачається, що учасником не було виконано вимоги Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, допущено невідповідність ціни, яка вказана в технічній специфікації та ціні з якою учасник починав приймати участь у закупівлі.
Окремо важливо вказати, що до даного порушення не можливо застосовувати норми, які передбачаються формальні помилки, з огляду на наступне.
Мінімальний перелік інформації, яка обов’язково має міститися в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, визначений ч.3 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», і про формальні помилки у цій нормі не згадується.
За змістом пункту 19 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведене до відхилення їх тендерної пропозиції є обов’язковим лише до тендерної документації, тобто документації щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель (пункт 31 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі).
З вищевикладеного вбачається, що формальні помилки можуть застосовуватись лише при проведенні відкритих торгів, але не до закупівель, які проводяться по спрощеній системі.
Враховуючи вищевикладене вбачається, що Уповноваженою особою Замовника було проігноровано вищевказані порушення, які наявні в тендерній пропозиції ТОВ «ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» та обрано переможцем закупівлі учасника пропозиція якого не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та нормам чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
У зв’язку з цим, вимагаємо скасувати протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою №99 від 19.10.2022 року.
Відповідно до ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.
ІІІ. Більш того, вищевказані дії уповноваженої особи Замовника містять склад адміністративного правопорушення передбаченого ч.3 ст.164-14КУпАП.
Відповідно до ч.3 ст.164-14КУпАП, придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У зв’язку з цим, у випадку ігнорування даної Вимоги, наше підприємство буде змушене звернутись до органу фінансового контролю з відповідною заявою про скоєння адміністративного правопорушення передбаченого ч.3 ст.164-14КУпАП.
З метою перевірки органом фінансового контролю правомірності та обґрунтованості визнання переможцем даної закупівлі ТОВ «ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ».
ІV. Крім цього, відповідно підпунктом 2 п.4 Розділу IV. «Підготовка та подання пропозицій» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, на вимогу Замовника Учасник, який перебуває у статусі «Кваліфікація», повинен надати протягом 3 (трьох) робочих днів з дати отримання такої вимоги, зразки товару, що пропонується ним для постачання за договором про закупівлю. Зразки товару надаються безкоштовно для проведення їх перевірки (випробувань) на відповідність вимогам, які встановлені Замовником до технічних, якісних та інших характеристик предмета Закупівлі.
Відповідно до п.1, п.5 та п.6 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч.2 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Пунктом 3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
У зв’язку з цим, просимо надати інформацію, чи направлялась вищевказана вимога ТОВ «ПГ «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ», який перебував у статусі «Кваліфікація» щодо надання зразків товару та надати підтвердження надсилання такої вимоги.
V. Окремо необхідно вказати на те, що уповноваженою особою Замовника було вчинено адміністративне правопорушення, яке передбачене ст164-14 КУпАП, що підтверджується наступним.
Відповідно до ч.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі
Інформацією про процедуру встановлено строк для учасників для Звернення за роз’ясненнями, а саме до 11.10.2022 року 00:00 годин.
З метою отримання роз’яснення до даної закупівлі Учасниками даної закупівлі 07.10.2022 року о 11:58 та 12:10 на електронному майданчику було розміщено питання щодо надання відповідних роз’яснень.
Однак, в порушення вимог ч.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноваженою особо Замовника було проігноровано розміщене від учасників питання та не надано на нього жодної відповіді, тим самим скоєно адміністративне правопорушення передбачене ст.16414 КУпАП.
Відповідно до ч.1 ст.44 Закону України «Про публічні закупівлі» за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
Частина 1 ст. 164-14 КУпАП встановлює порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З вищевикладеного вбачається, що Уповноваженою особою Замовника було порушено порядок проведення спрощеної закупівлі, який передбачений ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» та проігноровано питання щодо надання роз’яснень до змісту Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення ч.1 ст. 164-14КУпАП.
У зв’язку з цим, нашим підприємством буде направлено відповідну заяву до органу фінансового контролю щодо притягнення уповноваженої особи Замовника до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.164-14КУпАП.
Пов'язані документи:
Замовник
- прот 24.10.2022 14:12
Дата подачі:
20.10.2022 13:57
Вирішення:
1. Щодо сертифікації:
Стосовно поданих ТзОВ “ПГ”Терполімергаз” сертифікатів системи якості ISO 9001 і системи екологічного менеджменту ISO 14001, атестати акредитації ООВ, що видали вищевказані сертифікати, не вимагались тендерною документацією, а отже учасником не допущено будь-якого порушення.
2. Щодо ціни поданої учасником:
З цього приводу зазначаємо, що пропозиція ТзОВ “ПГ”Терполімергаз” визначена найбільш економічно вигідною саме за ціною вказаною учасником в електронній системі закупівель.
Ключовою для визначення переможця являється ціна вказана ним у електронній системі закупівель.
3. Щодо направлення зразків продукції:
Зазначаємо, що таке рішення залишається в площині волі Замовника, проте і Замовником і Учасником вчинені дії на виконання положень тендерної документації в частині обміну зразків.
4. Щодо ігнорування вимоги учасника:
З цього приводу зазначаємо, що в силу того, що дана закупівля є спрощеною, в Замовника виникає право, а не обов’язок, на надання відповіді/роз’яснень, або вчинення будь-яких інших дій, за результатом розгляду вимог.
5. Комплексно щодо посилань на вчинення адміністративних правопорушень:
Відповідно до статті 62 Конституції України, статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод особа вважається невинуватою у вчиненні злочину(правопорушення), доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено судом.
Ви ж, у своїй вимозі, використовуєте ствердну конструкцію(далі цитата): “Окремо необхідно вказати на те, що уповноваженою особою Замовника було вчинено адміністративне правопорушення, яке передбачене ст164-14 КУпАП”.
За своїм правовим статусом Ви не являєтесь ні уповноваженим органом, ні структурою, в компетенцію якої входить прийняття процесуальних рішень у справах про адміністративні правопорушення. Використання ж Вами ствердної форми у викладені вище цитаті говорить про те, що Ви допускаєте порушення основних принципів законності та Конституції України.
Більше того, посилання на вчинення нами правопорушення та форма подання про це відомостей, зокрема через правову погрозу звернення до правоохоронних органів, може бути розцінено нами як спосіб впливу на прийняття рішення щодо визнання переможця у тендерній закупівлі, що у своїй сукупності із зазначеним вище може говорити про наявність у Ваших діях складу правопорушення у сфері анти конкурентного законодавства.
Зважаючи на викладене, у нас відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги у повному обсязі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.10.2022 14:16