-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку
Завершена
676 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 380.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 380.00 UAH
Період оскарження:
04.10.2022 15:40 - 10.10.2022 09:00
Вимога
Відхилено
ISO 45001:2018
Номер:
a0e50100e21b46f08aa65777b06d2c1b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-04-008879-a.a3
Назва:
ISO 45001:2018
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації, та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
1.1. Відповідно до Додатку №3 до Тендерної документації від учасників вимагається: «Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого та якість матеріалів та сировини виготовлення цього Товару повинні відповідати вимогам зазначеним у стандартах ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018, технічних умовах, або іншій технічній документації зокрема, ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших національних стандартах, які діють на території України. Постачальник зобов’язаний одночасно з поставкою кожної партії Товару надати Замовнику оригінали або належним чином завірені копії документів (паспорт та/або сертифікат якості, декларацію відповідності на Товар, інші документи які є обов’язковими на Товар тощо), що підтверджують якість та відповідність Товару»
Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: «… один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Згідно з приписами ч. 1 ст. 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Ч. 3 ст. 23 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Ч. 5 ст. 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Таким чином, Закон дозволяє встановлювати:
- кваліфікаційні вимоги щодо учасників;
- технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів, послуг чи робіт шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти.
Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів ISO 45001:2018, виданих органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсних на момент подання пропозицій не відповідає вимогам статей 22, 23 Закону, виходячи з такого.
Дана вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату ISO 45001:2018 виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару.
Також хочемо зауважити, що отримання виробником Сертифікату ISO 45001:2018 не є обов’язковим так як цей стандарт ISO 45001:2018 своїми положенням слідує Структурі високого рівня інших стандартів ISO, таких як ISO 9001 (система управління якості) та ISO 14001 (система екологічного управління), тобто стандарт ISO 45001:2018 дублює положення які описуються у стандартах ISO 9001 та ISO 14001. Отже стандарт ISO 45001:2018 спрямований на інтеграцію з іншими стандартами системи управління, такими як ISO 9001 та ISO 14001, щоб підприємству було простіше ввести стандарти ISO 9001 та ISO 14001.
Враховуючи наведене вище вимагаємо виключити дискримінаційну вимогу та виклавши дану вимогу Додатку №3 до Тендерної документації у наступній редакції: «Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого та якість матеріалів та сировини виготовлення цього Товару повинні відповідати вимогам зазначеним у стандартах ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, технічних умовах, або іншій технічній документації зокрема, ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших національних стандартах, які діють на території України. Постачальник зобов’язаний одночасно з поставкою кожної партії Товару надати Замовнику оригінали або належним чином завірені копії документів (паспорт та/або сертифікат якості, декларацію відповідності на Товар, інші документи які є обов’язковими на Товар тощо), що підтверджують якість та відповідність Товару», оскільки вимога щодо надання сертифікату ISO 45001:2018 порушує принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.10.2022 23:25
Вирішення:
Ваше звернення з вимогою щодо усунення порушення стосується: «Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів ISO 45001:2018, виданих органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсних на момент подання пропозицій». Шановний учаснику, така вимога в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення) відсутня. В Додатку 3 є розділ «Документи, які повинен надати Учасник», а повний перелік документів, які має містити Пропозиція учасника спрощеної закупівлі, встановлений в п.15 Оголошення.
Додаток 3 Оголошення містить розділ «гарантійні вимоги», в якому зазначено «Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого та якість матеріалів та сировини виготовлення цього Товару повинні відповідати вимогам зазначеним у стандартах ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018, технічних умовах, або іншій технічній документації зокрема, ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших національних стандартах, які діють на території України. Постачальник зобов’язаний одночасно з поставкою кожної партії Товару надати Замовнику оригінали або належним чином завірені копії документів (паспорт та/або сертифікат якості, декларацію відповідності на Товар, інші документи які є обов’язковими на Товар тощо), що підтверджують якість та відповідність Товару». Тобто є вимога, але не до Учасника спрощеної закупівлі, а до Постачальника, при цьому якість та відповідність Товару документально підтверджується під час поставки Товару паспортом та/або сертифікатом якості, декларацією відповідності на Товар, іншими документами які є обов’язковими на Товар тощо. Вимога до того, що «Товар повинен відповідати вимогам зазначеним у стандартах ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018, технічних умовах, або іншій технічній документації зокрема, ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших національних стандартах, які діють на території України» – це лише загальна вимога до якості товару, який бажає придбати Замовник. Необхідно впевнитись, що витратні матеріали відповідають всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію, коли буде використовуватися неякісна, контрафактна або іншим чином невідповідна продукція. Тому Замовником перераховані стандарти, проте він не обмежує Постачальника в тому, що Товар може відповідати і іншим національним стандартам, які діють на території України.
Просимо також звернути Вашу увагу, що для закупівлі фотокопіювального та поліграфічного обладнання для офсетного друку Замовником оголошена СПРОЩЕНА ЗАКУПІВЛЯ, яка проводиться у відповідності до норм і вимог статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Тому всі посилання у Вашій вимозі на статті Закону, які регулюють проведення ВІДКРИТИХ ТОРГІВ не доречні.
Але принагідно повідомляємо, що відповідно до п.п. 4 та 5 ст. 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ (але не зобов'язаний) вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, а оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Закон не містить жодних обмежень для Замовника в частині визначення ознак предмету спрощеної закупівлі та вимог щодо надання будь-яких додаткових документів, які визначені замовником достатніми та належними для підтвердження якості товарів. Тож стосовно того, що Замовник вважає за потрібне, аби якість товару та якість матеріалів та сировини виготовлення товару відповідали вимогам зазначеним у стандартах ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018, технічних умовах, або іншій технічній документації зокрема, ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших національних стандартах, які діють на території України - є законним правом Замовника.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
PRINTALIST?
Номер:
218eb69a67274bec994469312fe71bb7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-04-008879-a.a2
Назва:
PRINTALIST?
Вимога:
Вимагаємо усунути дискримінаційну умову до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі , а саме:
Документи, які повинен надати Учасник:
- Лист–авторизацію від виробника продукції під торговою маркою PRINTALIST, що підтверджує статус Учасника в якості авторизованого партнера.
- Оригінал листа у формі електронного документу від виробника продукції під торговою маркою PRINTALIST, в якому буде підтверджена виробником гарантія на запропонований товар. Даний лист повинен бути наданий у формі електронного документу, складений українською мовою, адресований Замовнику торгів, містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2022 року.
- Продукція виробництва торгової марки PRINTALIST підтверджується сертифікатами якості, стандартами, технічними умовами або посвідченнями якості виробника тощо.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників які можуть пропонувати витратні матеріали інших виробників ніж PRINTALIST , а також надання авторизаційного листа від приватної компанії не передбачено ЗУ “Про публічні закупівлі “ для учасників та є дискримінаційною.
Вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги шляхом внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.10.2022 23:21
Вирішення:
Шановний Учаснику! Уважно дослідивши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Закупівля проводиться у відповідності до положень ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон). В абзаці 2 частини 4 статті 14 Закону зазначено, що Замовник може вказати які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, натомість обов’язкової вимоги зазначати обґрунтування та застосовувати вираз «або еквівалент» цією нормою не передбачено. Також Законом не міститься жодних обмежень для Замовника в частині визначення ознак предмету спрощеної закупівлі та вимог щодо надання будь-яких додаткових документів, які визначені Замовником достатніми та належними для підтвердження якості товарів. Предмет Закупівлі визначений Додатком №3, в якому серед ознак товарів, наведені вимоги, якими учасник має підтвердити якість запропонованого товару. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоновані учасниками витратні матеріали будуть відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію, коли буде використовуватися неякісна, контрафактна або іншим чином невідповідна продукція. Тому всі учасники закупівлі мають надати данні документи.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Еквівалент
Номер:
e0774bf2f25d4245bfca156505af2f22
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-10-04-008879-a.a1
Назва:
Еквівалент
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації, зокрема Додатку №3 до Тендерної документації, було встановлено не відповідність окремих положень вимогам чинного законодавства, адже в тендерній документації Замовник планує придбати частину Картрилжів виробництва компанії виробника друкуючого обладнання для якого вони призначені тобто оригінальні картриджі, та частина картриджів виробника PRINTALIST який не є виробником друкуючого обладнання а являється втробником акалогічних картриджів при цьому відсутній вираз «або еквівалент» та обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника.
Відсутність такого виразу у змісті Тендерної документації несе в собі загрозу порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення, створює нерівні умови для учасників у процедурі закупівлі, хоча ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняється встановлення жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім того, зі змісту ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» випливає, що до кожного посилання повинен додаватися вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ». Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника, або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути ОБГРУНТОВАНИМ та містити вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ».
Так як у Тендерній документації відсутній вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ», Замовник мав надати детальне обґрунтування, чому при наданні послуг дозволено застосовувати тільки оригінальні товари, а Технічна специфікація повинна була містити опис товару та вираз «або еквівалент». Отже, зазначена вимога чинного законодавства України щодо оформлення Тендерної документації не була виконана Замовником, а потреба в здійсненні обслуговування обладнання використовуючи тільки оригінальні витратні матеріали, є не зрозумілою та необґрунтованою, адже товарів з аналогічними характеристиками є безліч на ринку товарів відповідної групи.
До того ж, у Тендерній документації відсутня інформація та підтвердження, що Замовник у своїй роботі використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому може вимагатися виключно оригінальний товар даної групи.
Таким чином, відсутність виразу «або еквівалент», детального обґрунтування причини посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника в Додатку №3 до Тендерної документації несе в собі загрозу порушення положень чинного законодавства, що регулює порядок здійснення публічних закупівель, зменшує коло учасників, які мали б змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеження конкуренції. Враховуючи викладене та керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни у Додаток 3 тендерної документації шляхом включення до її розділів, додатків, технічної специфікації, виразу «або еквівалент».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.10.2022 23:18
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник!
Просимо звернути Вашу увагу, що для закупівлі фотокопіювального та поліграфічного обладнання для офсетного друку Замовником оголошена СПРОЩЕНА ЗАКУПІВЛЯ, яка проводиться у відповідності до норм і вимог статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Спрощеною закупівлею не передбачене складання Тендерної документації, а лише Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. В абзаці 2 частини 4 статті 14 Закону зазначено, що Замовник може вказати які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, натомість обов’язкової вимоги зазначати обґрунтування та застосовувати вираз «або еквівалент» цією нормою не передбачено. «Технічна специфікація» складена у відповідності до норм ст.23 Закону, на яку Ви посилаєтесь у своїй вимозі, не складається для формування Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а є частиною саме Тендерної документації, про що зазначено в п.3 ч.2 ст.22 Закону. Таким чином нами, як Замовником, під час проведення спрощеної закупівлі, жодним чином не було порушено норм і вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Також зауважуємо, що в Додатку 3 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником вимагаються аналогічні картриджі не тільки торгової марки PRINTALIST, а ще й Basf та G&G. Саме ці картриджі вже протягом довгого часу Замовник використовує в обслуговуванні своєї оргтехніки, вони зарекомендували себе як надійні і якісні, тому Замовник не вважає за потрібне їх замінювати на інші аналоги. До того ж під час планування та підготовки до проведення спрощеної закупівлі Замовником проводився аналіз ринку і була виявлена достатня кількість постачальників витратних матеріалів вказаних торгових марок. Оригінали картриджів за деякими позиціями вимагаються лише на ті принтери, де різниця вартості між оригіналом та його аналогом несуттєва. Отже вибір Замовником типів картриджів був обумовлений наявною потребою у закупівлі, попереднім аналізом ринку та досвідом їх використання, який підтверджує, що саме ці картриджі забезпечують довговічність і безремонтне обслуговування високовартісної швидкісної оргтехніки. Вважаємо, що нами, як Замовником дотримані всі принципи здійснення публічних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено