• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Виготовлення технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок територіальної громади

Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 1 послуга (площа 544,8 км.кв), згідно Додатку 2 до тендерної документації

Завершена

1 027 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 135.00 UAH
Період оскарження: 04.10.2022 14:59 - 16.10.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення порушень законодавства

Номер: c4e5b74af8224df3b7f0629b09ae0d29
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-04-007874-a.a2
Назва: Вимога про усунення порушень законодавства
Вимога:
Відповідно до п. 3-6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім цього, відповідно до ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та практика Європейського Суду з прав людини застосовується в Україні як джерело права. Пунктом 70 Рішення ЄСПЛ у справі «Рисовський проти України» (заява № 29979/04) передбачено, що згідно принципу «належного урядування» на державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок («Лелас проти Хорватії», заява N 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і «Тошкуце та інші проти Румунії», заява N 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах («Онер'їлдіз проти Туреччини», п. 128, та «Беєлер проти Італії», п. 119). Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків («Лелас проти Хорватії», п. 74). Із зазначених принципів слідує, що замовник повинен сформувати свою тендерну документацію максимально прозоро; зазначити чіткий перелік документів, які повинен надати учасник в максимально зрозумілій формі; не включати до тендерної документації вимог, що не передбачені законодавством. В тендерній документації встановлено наступні вимоги щодо матеріально-технічної бази учасника, зокрема наявність: - GPS-приймача не менше 1 (однієї) одиниці; - безпілотного авіаційного комплексу не менше 1 (однієї) одиниці; - квадрокоптера не менше 1 (однієї) одиниці; - лідара не менше 1 (однієї) одиниці; - електронного тахеометра не менше 1 (однієї) одиниці. Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах територіальної громади визначений «Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України №1147 від 03.11.2021 р (далі Методика). Зазначена методика для проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок не передбачає проведення жодних геодезичних робіт та вимірювань. Таким чином, визначення в тендерній документації такого обов’язкового для учасника обладнання як: GPS-приймач, безпілотний авіаційний комплекс, квадрокоптер, лідар та електронний тахеометр не відповідають вимогам Методика, є дискримінаційними та створюють можливості для корупційних зловживань. Крім цього, в тендерній документації визначено необхідність наявності в учасника спеціалізованого ліцензованого програмного забезпечення в кількості не менше ніж 3 (трьох) одиниць. Однак не вказано, що це за програмне забезпечення. Таким чином, така вимога не є чіткою та зрозумілою, як того вимагає Закон, та створює можливості для корупційних зловживань. Також, в кваліфікаційних вимогах тендерної документації передбачено обов’язкову наявність в учасника кваліфікованого інженера-геодезиста та гіс-спеціаліста. Методика не передбачає проведення жодних геодезичних робіт та вимірювань, а також створення будь-яких геоінформаційних систем, тому вимога щодо обов’язковості таких працівників не відповідає вимогам законодавства, є дискримінаційною та створює можливості для корупційних зловживань Таким чином, замовник в порушення визначених в п. 3-6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів закупівель, включив до тендерної документації нечіткі, незрозумілі вимоги та вимоги, що не передбачені законодавством. Тобто, включивши до тендерної документації такі вимоги замовник створив умови для зловживань та дискримінації неугодних учасників. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо: - внести зміни до тендерної документації та вилучити з неї дискримінаційні вимоги щодо обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які повинен мати учасник, а саме вилучити обов’язковість: GPS-приймача, безпілотного авіаційного комплексу, квадрокоптера, лідара та електронного тахеометра; - внести зміни до тендерної документації та уточнити, яке саме ліцензійне програмне забезпечення повинен мати учасник та обґрунтувати необхідність такого у кількості не менше 3-штук; - внести зміни до тендерної документації та вилучити з неї дискримінаційні вимоги щодо обов’язкової наявності в учасника кваліфікованого інженера-геодезиста та гіс-спеціаліста.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На Вашу вимогу від 09 жовтня 2022 р. номер UA-2022-10-04-007874-a.a2 надаємо наступну відповідь. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації зазначає один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Також, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Визначена тендерною документацією кількість фахівців, зокрема сертифікований інженер - геодезист, гіс- спеціаліст, та обладнання, зокрема GPS-приймач, безпілотного авіаційного комплексу, квадрокоптер, лідар та електронний тахеометр, а також така кількості ліцензійного програмного забезпечення, обумовлені значною площею, великим об`ємом робіт та стислими термінами їх виконання, а також складністю території (передгірська територія, густо заліснена територія). Постанова Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 року № 1147 передбачає геоінформаційне моделювання для визначення коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), відповідно до чого передбачена наявність гіс-спеціаліста. Враховуючи зазначене, Замовником встановлена вимога щодо наявності в штаті учасника за основним місцем роботи кваліфікованого інженера-геодезиста та гіс-спеціаліста, та вимога щодо матеріально-технічної бази, відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін до тендерної документації. При формуванні даної документації замовником дотримано всіх принципів здійснення публічних закупівель та жодним чином не встановлені вимоги, які можуть призвести до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.10.2022 00:01
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога про усунення порушень законодавства

Номер: de6e42b3c7874c618679a3c55e9a2b2a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-10-04-007874-a.a1
Назва: Вимога про усунення порушень законодавства
Вимога:
Відповідно до п. 3-6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім цього, відповідно до ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та практика Європейського Суду з прав людини застосовується в Україні як джерело права. Пунктом 70 Рішення ЄСПЛ у справі «Рисовський проти України» (заява № 29979/04) передбачено, що згідно принципу «належного урядування» на державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок («Лелас проти Хорватії», заява N 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і «Тошкуце та інші проти Румунії», заява N 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах («Онер'їлдіз проти Туреччини», п. 128, та «Беєлер проти Італії», п. 119). Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків («Лелас проти Хорватії», п. 74). Із зазначених принципів слідує, що замовник повинен сформувати свою тендерну документацію максимально прозоро; зазначити чіткий перелік документів, які повинен надати учасник в максимально зрозумілій формі; не включати до тендерної документації вимог, що не передбачені законодавством. В тендерній документації встановлено наступні вимоги щодо матеріально-технічної бази учасника, зокрема наявність: - GPS-приймача не менше 1 (однієї) одиниці; - безпілотного авіаційного комплексу не менше 1 (однієї) одиниці; - квадрокоптера не менше 1 (однієї) одиниці; - лідара не менше 1 (однієї) одиниці; - електронного тахеометра не менше 1 (однієї) одиниці. Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах територіальної громади визначений «Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України №1147 від 03.11.2021 р (далі Методика). Зазначена методика для проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок не передбачає проведення жодних геодезичних робіт та вимірювань. Таким чином, визначення в тендерній документації такого обов’язкового для учасника обладнання як: GPS-приймач, безпілотний авіаційний комплекс, квадрокоптер, лідар та електронний тахеометр не відповідають вимогам Методика, є дискримінаційними та створюють можливості для корупційних зловживань. Крім цього, в тендерній документації визначено необхідність наявності в учасника спеціалізованого ліцензованого програмного забезпечення в кількості не менше ніж 3 (трьох) одиниць. Однак не вказано, що це за програмне забезпечення. Таким чином, така вимога не є чіткою та зрозумілою, як того вимагає Закон, та створює можливості для корупційних зловживань. Таким чином, замовник в порушення визначених в п. 3-6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів закупівель, включив до тендерної документації нечіткі, незрозумілі вимоги та вимоги, що не передбачені законодавством. Тобто, включивши до тендерної документації такі вимоги замовник створив умови для зловживань та дискримінації неугодних учасників. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо: - внести зміни до тендерної документації та вилучити з неї дискримінаційні вимоги щодо обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які повинен мати учасник, а саме вилучити обов’язковість: GPS-приймача, безпілотного авіаційного комплексу, квадрокоптера, лідара та електронного тахеометра; - внести зміни до тендерної документації та уточнити, яке саме ліцензійне програмне забезпечення повинен мати учасник та обґрунтувати необхідність такого у кількості не менше 3-штук.
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: 1
Дата скасування: 09.10.2022 19:19