-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Автобус спеціалізований для перевезення школярів (ДК 021:2015: 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб)
Торги не відбулися
2 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
30.09.2022 10:50 - 06.10.2022 10:43
Вимога
Вирішена
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Номер:
e2247c129b9244a0b0a0b00a01df9efe
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-30-001941-a.b1
Назва:
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИКУ!
Звертаємось з даною вимогою і наголошуємо на порушенні Вами, як Замовником торгів, принципів здійснення публічних закупівель, що встановлюють дискримінаційні вимоги до учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та частини четвертої статті 22 Закону, а саме:
1. В Додатку 2 до «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 року № 169 (зі змінами від 24.06.2022 року) «Автобус спеціалізований для перевезення школярів (ДК 021:2015: 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб)», «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», пункт 2 «Вимоги до кількості місць для пасажирів та планування салону», окрім іншого, зазначено:
- автобус повинен мати не менше 29 місць для школярів;
Зазначені вимоги Тендерної документації є необґрунтованими та дискримінаційними обмеженнями, не передбаченими ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Пунктом 4 «Технічні вимоги» в ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» регламентовано, що Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів (автобуси ІІІ класу) призначені для перевезення більше 22 пасажирів. Визначення Замовником в тендерній документації кількості місць для школярів не менше 29 є дискримінаційним, таким, що звужує коло потенційних учасників тендеру, та штучно обмежуючи таким чином конкуренцію на відкритих торгах.
Згідно умов Тендерної документації, запропонований учасниками Товар повинен відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування Автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування). ДСТУ 7013:2009, на який посилається Замовник, встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус.
Зазначений стандарт містить виключний перелік технічних параметрів для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ дослідив дану ситуацію і надав відповідні роз’яснення, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (https://amcu.gov.ua/news/1). З огляду на цю позицію було задоволено скарги у закупівлях UA-2022-02-10-012948-b, UA-2022-06-24-001097-a тощо.
У зв’язку з чим, вимагаємо усунути вище перелічені порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію, та викласти вказані вище пункти технічних вимог (Додаток 2) без дискримінаційних положень та у відповідності до ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги».
У разі незадоволення Вами, як Замовником торгів цієї вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Додатки:
1. ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги»;
2. Рішення АМКУ від 10.05.2022 № 4506;
3. Рішення АМКУ від 14.07.2022 № 5104.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.PDF.asice.zip 05.10.2022 17:49
- рішення від 14.07.2022 № 5104.pdf 05.10.2022 17:49
- рішення від 10.05.2022 № 4506.pdf 05.10.2022 17:49
- dsty_7013-2009.pdf 06.10.2022 13:53
Дата подачі:
05.10.2022 17:49
Вирішення:
Шановний Учасник, відповідно до Вашого звернення щодо внесення змін до тендерної документації Відділу освіти, молоді та спорту, культури та туризму Аджамської сільської ради, повідомляємо про наступне.
Відділом освіти, молоді та спорту, культури та туризму Аджамської сільської ради (далі – Замовник) 30 вересня 2022 року була оголошена спрощена закупівля https: //prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-09-30-001941-а (ДК021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб).
Відповідно до п.31 ч.1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пунктом 3 ч.2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Частиною 1 та 3 ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що технічна специфікація повинна опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Звертаємо Вашу увагу, що Додаток 2 до Тендерної документації Технічні вимоги розроблені Замовником на підставі потреби замовника, з урахуванням вимог ДСТУ 7013:2009 „Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів «Технічні вимоги» та вимог чинного законодавства України. Характеристики предмету закупівлі мають відповідати Типовим перелікам, ДСТУ проте не дублювати їх зміст.
Оскільки Відділ освіти, молоді та спорту, культури та туризму Аджамської сільської ради проводить закупівлю для забезпечення шкільними автобусами територіальні громади, які знаходяться в сільській місцевості та особливостей маршрутів підвезення школярів, то відповідно, було враховано рекомендації щодо технічних характеристик шкільних автобусів для закладів, враховуючи їх особливості.
Зокрема, у пункті 4.1 Розділу 4 ДСТУ зазначено: «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів, залежно від виконання повинні відповідати вимогам ДСТУ UN/ЕСЕ R 52–01 для автобусів класу В, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36–03 для автобусів ІІІ класу за винятком вимог, наведених у цьому стандарті, та вимогам цього стандарту. Примітка. Тут і далі дія ДСТУ UN/ЕСЕ R 52–01 поширена на автобуси, призначені для перевезення не більше 22 пасажирів, а ДСТУ UN/ЕСЕ R 36–03 – на автобуси, призначені для перевезення більше 22 пасажирів».
У пункті 4.10.1 Розділу 4 ДСТУ зазначено: «Міцність кузовів автобусів, призначених для перевезення не більше 22 пасажирів, повинна відповідати вимогам ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 для автобусів класу В, а автобусів, призначених для перевезення більше 22 пасажирів, – ДСТУ UN/ECER66-00».
В пункті 4.11.6 Розділу 4 ДСТУ зазначено: «У автобусах, призначених для перевезення до 22 пасажирів, повинно бути передбачено не менше одного сидіння, а у автобусах, призначених для перевезення понад 22 пасажирів, – не менше двох сидінь для дорослих пасажирів, які супроводжують школярів. За наявності двох сидінь для згаданих осіб одне з них повинно бути розташоване в передній частині пасажирського салону, а друге – в задній. Розташування сидінь повинно дозволяти супровідним особам здійснювати нагляд за школярами під час руху автобуса».
З наведеного вбачається, що згідно вимог ДСТУ спеціалізовані автобуси для перевезення школярів поділяються на два типи, тобто для перевезення не більше 22 пасажирів та для перевезення більше 22 пасажирів.
Це беззаперечно надає право Замовникам, із урахуванням їхньої потреби та фінансової спроможності, вказувати в тендерній документації для перевезення скількох саме пасажирів повинен бути призначений необхідний їм спеціалізований автобус, тобто для перевезення не більше 22 пасажирів чи для перевезення більше 22 пасажирів.
Таким чином, по даній закупівлі Замовником, із урахування його потреби та фінансової спроможності, в тендерній документації (Додаток 2 до тендерної документації) зазначено вимогу, що необхідний Замовнику спеціалізований автобус повинен бути обладнаний відповідною кількістю місць для сидіння, а саме більше 22 пасажирів.
Тобто на даний момент у Замовника є потреба в спеціалізованому автобусі призначеному для перевезення більше 22 пасажирів, а саме 29 пасажирів та 2 супроводжуючих осіб.
Отже, зазначені вище умови тендерної документації узгоджуються з вимогами ДСТУ, що не є дискримінаційним по відношенню до учасників даної процедури закупівлі та не обмежує таким чином конкуренцію на спрощеній закупівлі.
Варто зазначити, що задоволення Вашої вимоги може призвести до вимушеної закупівлі Замовником товару, який не буде відповідати і не забезпечить в повній мірі потреб Замовника, що в свою чергу порушить принцип ефективності закупівлі передбачений в п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
За таких обставин, враховуючи вище викладене, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з всіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення та тендерної документації можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до вимог чинного законодавства.
Керуючись викладеним вище тендерний комітет не має підстав для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні