• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Консультаційні послуги щодо проведення наглядових сертифікаційних аудитів

Торги не відбулися

40 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 200.00 UAH
Період оскарження: 29.09.2022 16:17 - 05.10.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні критерії в тендерній документації

Номер: f492ba2f8fd54207b93968fe92b72ee1
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-29-008525-a.c1
Назва: Дискримінаційні критерії в тендерній документації
Вимога:
Тендерна документація публічної закупівлі UA-2022-09-29-008525-a «Консультаційні послуги щодо проведення наглядового сертифікаційного аудиту, який підтверджує продовження дії сертифікату: ISO 14001:2015 «Система менеджменту навколишнього середовища» та Консультаційні послуги щодо проведення наглядового сертифікаційного аудиту, який підтверджує продовження дії сертифікату ISO 45001:2018 «Система менеджменту безпеки і гігієни праці» не відповідає предмету закупівлі та предмету Проєкту Договору про надання послуг (Додаток №3) та містить вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно пункту 11 Додатка №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі: Учасник має надати Сертифікати, видані відповідними уповноваженими установами/організаціями, що підтверджують проходження персоналом Учасника навчання та отримання відповідної кваліфікації, по наступних міжнародних стандартах: ISO 20700:2017 - Настанови для надання консультаційних послуг з питань управління. Міжнародний стандарт ISO 20700:2017 «Настанови для надання консультаційних послуг з питань управління» ніяким чином не відноситься до даної публічної закупівлі. Стандарт ISO 20700:2017 надає рекомендації щодо ефективного надання консультаційних послуг з менеджменту (управління) (див. офіційний сайт Міжнародної організації зі стандартизації (ISO), за посиланням https://www.iso.org/standard/63501.html). Стандарт ISO 20700:2017 надає рекомендації для консультантів. Консультування щодо систем менеджменту (управління) - участь у розроблянні, запроваджуванні або підтримуванні системи менеджменту (див. п. 3.3 міжнародного стандарту ISO/IEC 17021-1:2015 «Оцінка відповідності – Вимоги до органів, що здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту – Частина 1: Вимоги»). Сертифікаційний аудит - аудит, проведений аудиторською організацією, незалежною від клієнта та сторін, що покладаються на сертифікацію, з метою сертифікації системи менеджменту клієнта (див. п. 3.4 міжнародного стандарту ISO/IEC 17021-1:2015). Аудитор – особа, яка проводить аудит (п. 3.6 ISO/IEC 17021-1:2015). Предметом даної публічної закупівлі є проведення наглядового сертифікаційного аудиту, а не консультування щодо систем менеджменту. Аудитор проводить аудит та сертифікацію систем менеджменту, а не консультант, тому стандарт ISO 20700:2017, який стосується процесу надання консультаційних послуг, в даній публічній закупівлі не застосовний. Стандарт ISO/IEC 17021-1:2015 чітко розділяє два напрямки діяльності консультування та аудіювання, задля унеможливлення загрози неупередженості в процесі сертифікації (п. 4.2.4 ISO/IEC 17021-1:2015 здійснення аудиту систем менеджменту клієнта, якому орган з сертифікації надавав консультування щодо систем менеджменту, буде загрозою перевірки своєї діяльності; п. 5.2.5 Орган з сертифікації та будь-яка його частина як юридичної особи та будь-яка особа під організаційним контролем органу з сертифікації не повинні пропонувати або здійснювати консультування з питань систем менеджменту; п. 5.2.7 Випадки, коли клієнт отримав консультування щодо систем менеджменту від органу, що має взаємозв’язок з органом з сертифікації, є значною загрозою для неупередженості. Визнаним шляхом зменшення зазначеної загрози є те, що орган з сертифікації не повинен сертифікувати систему менеджменту щонайменше протягом двох років після закінчення консультування). Стандартом, яким керуються при проведенні сертифікаційних аудитів є - ISO/IEC 17021-1:2015, а не ISO 20700:2017. В тендерній документації помилково зазначається «консультант» замість «аудитора», наприклад: Учасник проводить наглядові сертифікаційні аудити за місцезнаходженням Замовника (із фізичною присутністю консультанта) та готує звіти по результатах проведення наглядового сертифікаційного аудиту. Звіти подаються у друкованому вигляді із підписом та печаткою* (*за наявності). Вимога щодо наявності сертифікату ISO 20700:2017 можна розцінювати як дискримінаційну та таку, що обмежує конкуренцію, відсутність такого сертифіката у персоналу органу з сертифікації (Учасника), унеможливлює перемогу у цій публічній закупівлі. Більш того, вимога щодо наявності сертифікату ISO 20700:2017 є абсолютно незаконною та протиправною, тим самим порушуються ч.1 ст. 5 та ч.5 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога: прибрати критерій, щодо наявності у персоналу Учасника сертифікатів навчання за стандартом ISO 20700:2017 – «Настанови для надання консультаційних послуг з питань управління» та привести тендерну документацію у відповідність з предметом закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Закон «Про публічні закупівлі» : 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати будь-які сертифікати ISO. Як вбачається із багатьох рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Колегія схвально відноситься до умов тендерних документацій щодо надання документів на підтвердження відповідності Учасників вимогам стандартів ISO. Наявність у підприємства сертифікатів на відповідність вимогам Міжнародної організації зі стандартизації свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами із загальноприйнятими міжнародними стандартами. Зокрема для закупівель у сфері сертифікації приділяється увага компетенціям та професійним характеристикам аудиторів та консультантів, що підтверджується відповідними сертифікатами. Пройти відповідну сертифікацію може будь-який учасник. Жодних обмежень щодо проходження учасниками такої сертифікації не має. Враховуючи наведене, дана вимога не може вважатись дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено