-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Аудиторські послуги (79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги)
Завершена
1 320 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 600.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2022 15:39 - 04.10.2022 09:00
Вимога
Відхилено
Скарга на рішення про відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі (UA-2022-09-28-008342-a)
Номер:
122354ba443a483886a96b58f8238b97
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-28-008342-a.a3
Назва:
Скарга на рішення про відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі (UA-2022-09-28-008342-a)
Вимога:
Див. лист у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Kreston Ukraine_Скарга UA-2022-09-28-008342-a.pdf 19.10.2022 20:53
Дата подачі:
19.10.2022 20:53
Вирішення:
Рішенням Уповноваженої особи від 18.10.2022 №52 пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Крестон Україна» на закупівлю аудиторських послуг (79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги) відхилено у зв’язку із невідповідністю умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі/документації закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, а саме:
Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ документації закупівлі Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та обов’язкового завантаження файлів, у тому числі:
- Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно з переліком та за формою, наведеною у Додатку 1 до документації.
Відповідно до Додатку 1 документації учаснику необхідно підтвердити відповідність кваліфікаційному критерію: Наявність в учасника закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи.
Учасник надає у складі пропозиції: скановану копію діючого сертифікату аудитора Керівника проекту, виданого Аудиторською Палатою України, та копія/ї сертифікату/ів, які підтверджують членство Керівника проекту хоча б в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА, DipIFR), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
На підтвердження вищезазначеної вимоги учасником у складі пропозиції надано довідку з інформацією, що керівником проекту є Деменко Владислав Геннадійович. Сканована копія діючого сертифікату аудитора Керівника проекту, виданого Аудиторською Палатою України, та копія/ї сертифікату/ів, які підтверджують членство Керівника проекту хоча б в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА, DipIFR), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW) додається.
Однак, в порушення вимог замовника, учасником надано копію Диплому з Міжнародної Фінансової Звітності, яким засвідчується, що Владислав Деменко Нагороджений Дипломом АССА з Міжнародної Фінансової Звітності. Вказаний документ не підтверджує членство Керівника проекту в міжнародній організації.
У зв'язку із зазначеним, Учасником не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію.
19.10.2022 рішення про відхилення пропозиції оприлюднено в електронній системі закупівель.
19.10.2022 через електронну систему закупівель надійшла скарга ТОВ «КРЕСТОН УКРАЇНА" на рішення про відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі. У вказаній скарзі ТОВ «КРЕСТОН УКРАЇНА" стверджує, що виконало всі вимоги документації спрощеної закупівлі, а пропозиція відповідає всім умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі.
Твердження ТОВ «Крестон Україна» про те, що виконало вимоги документації спрощеної закупівлі не відповідає дійсності та не є підставою для скасування рішення про відхилення його пропозиції, так як замовником встановлено чітку вимогу щодо підтвердження саме членства Керівника проекту в одній з міжнародних організацій. Надана копія діючого диплому DipIFR не містить інформацію щодо членства Владислава Деменка в Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів, тому не може бути прийнята замовником як належне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію.
Крім того, у своїй скарзі ТОВ «Крестон Україна» посилається на відсутність такого поняття як «членство в DipIFR». При цьому, учасник не скористався своїм правом, передбаченим п. 1 розділу ІІ документації закупівлі, у період уточнення інформації звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі/документації закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Зокрема щодо виключення зі складу документації закупівлі вимоги щодо підтвердження членства в DipIFR.
На підставі вищезазначеного, скарга ТОВ «КРЕСТОН УКРАЇНА" на рішення про відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі аудиторських послуг (79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги) задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Технічні характеристики
Номер:
a1a2f4802a844b40b84862a8bbe725ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-28-008342-a.a2
Назва:
Технічні характеристики
Вимога:
У додатку 2 закупівлі № UA-2022-09-28-008342-a (далі – Закупівля) «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» зазначено, що Виконавець повинен:
«5. Провести необхідні процедури, які вимагаються Міжнародним стандартом аудиту («МСА») 720.
6. Відповідно до МСА 705, у випадку надання негативної думки або відмови від висловлення думки, навести перелік інших питань, які б за інших обставин призводили б до модифікації аудиторської думки».
Вважаємо за необхідне звернути увагу на визначення сфери застосування МСА 720 «Відповідальність аудитора щодо іншої інформації»:
«Цей Міжнародний стандарт аудиту (МСА) розглядає відповідальність аудитора щодо іншої інформації, незалежно від того, чи є вона фінансовою або нефінансовою (крім фінансової звітності та звіту аудитора щодо неї), яка включається до річного звіту суб’єкта господарювання. Річний звіт суб’єкта господарювання може бути одним документом або сукупністю документів, які призначені для задоволення тієї самої мети».
В той же час пунктом 2 статті 3 Закону № 1639-IX передбачено, що Для включення до Реєстру суб’єкти ринку природного газу подають до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, заяву, до якої додаються, зокрема:
- розрахунок неоплаченої вартості обсягів природного газу, відображеної в обліку постачальників природного газу у період з 1 жовтня 2014 року до розрахункової дати у зв’язку з визнанням судами незаконними та нечинними актів Кабінету Міністрів України про затвердження норм споживання природного газу населенням без лічильників, підтверджений висновком суб’єкта аудиторської діяльності;
- розрахунок заборгованості постачальника природного газу в межах обсягів приведення до стандартних умов, проведений за методикою визначення питомих втрат природного газу при його вимірюваннях побутовими лічильниками в разі неприведення об’єму газу до стандартних умов, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 21 жовтня 2003 року № 595, що виникла в період з 1 грудня 2015 року до 1 жовтня 2018 року через приведення операторами газорозподільних систем об’ємів використаного побутовими споживачами природного газу до стандартних умов на обсяги, відмінні від визначених лічильниками, при здійсненні комерційних розрахунків, підтверджений висновком суб’єкта аудиторської діяльності;
- щомісячні розрахунки різниці між вартістю ресурсу природного газу, використаного постачальником для забезпечення потреб побутових споживачів протягом січня - квітня 2021 року включно, та вартістю реалізації цього ресурсу побутовим споживачам протягом січня - квітня 2021 року, <…> підтверджений висновком суб’єкта аудиторської діяльності;
- висновок суб’єкта аудиторської діяльності, складений за результатами оцінки та перевірки даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності постачальників природного газу станом на розрахункову дату, про підтвердження розрахунку сумнівної та/або безнадійної дебіторської заборгованості побутових споживачів з урахуванням усіх коригувань сумнівної та/або безнадійної дебіторської заборгованості, якщо такі мали місце у зв’язку з переоцінкою заборгованості побутових споживачів у фінансовій звітності постачальника.
Всі зазначені документи і відомості не є частиною річної звітності суб’єкта господарювання. Отже предмет закупівлі не може розглядатися, як аудиторське завдання, яке повинне виконуватися відповідно до МСА 720.
Тому просимо уточнити характеристики предмета закупівлі та внести відповідні зміни в частині визначення Міжнародних стандартів аудиту, відповідно до яких вимагається виконання завдання..
Пов'язані документи:
Учасник
- МСА.pdf 29.09.2022 15:00
Дата подачі:
29.09.2022 15:00
Вирішення:
За результатами розгляду вимоги учасника закупівлі будуть внесені відповідні зміни до документації спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
135f0f2d0a2d4b0e987a0c2fea8c0c40
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-28-008342-a.a1
Назва:
Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
Абзацом 20 статті 1 Закону України від 14.07.2021 № 1639-IX «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу» (далі – Закон № 1639-IX) встановлені наступні вимоги до суб’єкта аудиторської діяльності (далі – САД), висновки якого необхідні в процедурі врегулювання заборгованості відповідно до ст. 3 зазначеного Закону:
«суб’єкт аудиторської діяльності - суб’єкт аудиторської діяльності, внесений до розділу Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, що ведеться відповідно до закону, в частині суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, не менш як 10 працівників якого мають сертифікат, що визначає їхню кваліфікаційну придатність для провадження аудиторської діяльності на території України, і не менше 5 працівників - принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), - Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW), а також у складі якого не менше 60 працівників безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг і працюють на умовах повної зайнятості за трудовим договором»
Таким чином, спеціальним Законом № 1639-IX наперед визначено кваліфікаційні вимоги до персоналу САД, висновок якого вимагається в процедурі врегулювання заборгованості, а саме:
1) САД має бути внесений до 4-го розділу Реєстру;
2) у складі САД наявні 10 працівників, які мають сертифікат аудитора;
3) у складі САД наявні 5 працівників, які мають сертифікат, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC);
4) у складі САД наявні 60 працівників безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг і працюють на умовах повної зайнятості за трудовим договором.
Додатком 1 до тендерної документації закупівлі №UA-2022-09-28-008342-a встановлено вимогу щодо надання сканованих копій діючих сертифікатів, що підтверджують членство не менше як 10 працівників учасника в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
Враховуючи вищезазначене, тендерна документація Закупівлі містить дискримінаційні положення, які суперечать основним принципам здійснення закупівель та штучно обмежують конкуренцію, тим самим порушують наше право брати участь у даних торгах.
Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі) передбачено, що замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі при провденні спрощеної закупівлі.
Згідно Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки, наявність 10 працівників, які мають дипломи про членство в одній з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC) перечать основним принципам здійснення закупівель, вони є протиправними та дискримінаційними.
Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо переглянути кваліфікаційну вимогу щодо наявності не менше 10 працівників САД, що мають сертифікат, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), як таку, що може має ознаки дискримінаційної.
Вимагаємо привести її у відповідність до чинного законодавства України, у втому числі до кваліфікаційних вимог, встановлених абзацом 20 ст. 1 Закону № 1639-IX.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга кваліфікація.pdf 29.09.2022 14:58
Дата подачі:
29.09.2022 14:58
Вирішення:
За результатами розгляду вимоги учасника закупівлі будуть внесені відповідні зміни до документації спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено