-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Шкільні автобуси
Завершена
43 520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 217 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 217 600.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2022 14:41 - 04.10.2022 14:35
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
e87f8751c01b4e7da051ffe2711093ce
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-28-006910-a.c3
Назва:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
ТОВ «АВТОГРУПП» планує взяти участь у спрощеній закупівлі 17 (сімнадцяти) шкільних автобусів, що оголошена Департамент освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації (UA-2022-09-28-006910-a), з пропозицією закупівлі шкільних автобусів ЕТАЛОН А08116Ш виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод».
Проте, оголошенням про проведення спрощеної закупівлі передбачені вимоги, які суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та обмежують нашу участь у тендері, а саме: Додатку № 1, що має назву «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» документації, Замовником визначено вимогу:
«- товар має відповідати вимогам, визначеним Замовником що підтверджується вказаними конкретними характеристиками запропонованого Товару, а саме:
….
Колісна база - не менше 4300 мм».
Ця вимога є дискримінаційною тому, що шкільні автобуси, що можуть бути запропоновані нами до закупівлі у вказаному тендері, мають колісну базу 4200 мм, що лише на 100 мм (10 см) менше, ніж зазначено в документації.
Також, дана вимога у документації не відповідає вимогам встановленим до шкільних автобусів національним стандартом - ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги».
Антимонопольним комітетом України було направлено Міністерству освіти і науки України обов’язкові для застосування при проведенні закупівель Рекомендації від 01.06.2021 р. № 16-рк стосовно недопущення встановлення в технічній специфікації тендерної документації при закупівлі шкільних автобусів вимог, не передбачених національними стандартами України.
Вказаними рекомендаціями, зокрема, було зазначено, що встановлення в тендерній документації вимог до технічних параметрів шкільного автобуса, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників у тендерній документації Замовників, складеній під технічні параметри шкільних автобусів певного виробника, що призводить до значного звуження кола учасників закупівлі.
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні підтверджує, що наявність такої вимоги в документації є дискримінацією, а саме рішення № 15785-р/пк-пз від 12.07.2021.
Додатково звертаємо Вашу увагу, що в спрощеній закупівлі оголошеній Департаментом дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (UA-2022-09-23-004667-a) було встановлено аналогічну дискримінаційну вимогу, проте замовник вніс зміни та вилучив дану вимогу з документації, врахувавши рекомендації АМКУ та вимоги ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги».
Враховуючи викладене вище, прошу Вас внести зміни до документації та викласти її таким чином, щоб вона не містила дискримінаційних вимог.
У разі незадоволення цієї вимоги залишаємо за собою право на звернення до відповідних органів, на яких покладено контроль за дотриманням законодавства в сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2022 16:11
Вирішення:
Передусім дякуємо за Вашу позицію щодо відкритості при можливості звернутися з вимогою в електронній системі закупівель без ідентифікації.
Водночас за результатом аналізу вимоги не можемо погодитись, що зазначені в технічному завданні вимоги у додатку № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» є дискримінаційними та необгрунтованими та ставлять потенційних Учасників в нерівне становище.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Крім того, Закон «Про публічні закупівлі» або будь-який інший нормативний акт не дають чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
Разом з тим Верховний суд у своєму рішенні від 30.06.2021 р. у справі 826/7945/18 https://reyestr.court.gov.ua/Review/97977057 встановив, що замовник має право вибору технології виготовлення продукції, яка є предметом закупівлі, та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними характеристиками. Відповідність продукції позивача вимогам певних стандартів, які вказані у технічних вимогах, не забороняє замовнику встановлювати інші вимоги щодо предмета закупівлі, які відповідатимуть його потребам. Стосовно факту, що продукція щонайменше двох виробників може відповідати характеристиці, наведеній замовником у тендерній документації, Верховний Суд погоджується, що в спірних правовідносинах відсутнє обмеження конкуренції з боку замовника в частині встановлення на думку позивача по вказаній справі дискримінаційних умов тендерної документації. Водночас Верховний Суд зауважує, що Закони України «Про захист економічної конкуренції» та «Про публічні закупівлі» не визначають, що наявність двох і більше виробників певної продукції є доказом відсутності дискримінації, проте відсутність такої норми не є перешкодою для урахування такого критерію під час оцінки доводів скаржника щодо встановлення замовником дискримінаційних умов.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати товар, який відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі від різних виробників продукції.
Серед вибору шкільних автобусів, які представлені сьогодні на ринку України, Замовник формує характеристики предмета закупівлі, виходячи з наявної потреби Замовника.
Крім того, вимоги для шкільних автобусів єдині як для вітчизняних, так і закордонних виробників. Іноземні виробники також мають можливість пропонувати свої автобуси через офіційні представництва.
Також не погоджуємося, що дана вимога в оголошенні про проведення спрощеної закіпівлі не відповідає вимогам, встановленим до шкільних автобусів національним стандартом - ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів». Стандарт визначає загальні та спеціальні вимоги до шкільних автобусів, проте, жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони та жодних обмежень щодо встановлення додаткових вимог до технічних та якісних характеристик.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником в технічному завданні передбачено до більшості параметрів приписку «не нижче», «не менше», «від» щоб уникнути випадку, що технічні характеристики предмету закупівлі відповідають лише продукції одного виробника.
Крім того, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі визначено: у разі, якщо у Технічному завданні міститься посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника − читати «або еквівалент». Еквівалентом вважається товар, який повністю відповідає вимогам Замовника.
Еквівалент товару або його складової частини – вживається у значенні, як рівнозначний товар або його складова частина, що виражається в наявності однозначних співвідношень між технічними та якісними характеристиками до предмету закупівлі, що визначені Замовником, або якісно перевищують відповідні вимоги Замовника.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
your answer
Номер:
3cb57827fea543fcbd011e3ee0cea33a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-28-006910-a.b2
Назва:
your answer
Вимога:
nu kupliajte
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.09.2022 22:33
Вирішення:
Шановний учаснику! У зв’язку з тим що неможливо визначити сутність Вашої вимоги, вимога відхилена.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
terms
Номер:
d2366e0fa94046dd87fd46b5be1a5acf
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-28-006910-a.b1
Назва:
terms
Вимога:
We propose you to provide security of payment using standard banking procedure:
1. Either 100% advance payment against Advance Payment Guarantee: a) we open you Advance Payment Bank Guarantee of ICC URDG 758 form b) you pay in advance c) If we do not deliver, your bank draws money back from our bank using BG d) If we deliver, we provide copies of shipping documents and affidavit, confirming delivery, to our bank and it closes BG.
2. or 100% Bank Guarantee or Stand-By L/C, confirmed by first class Western bank: a) You open us Bank Guarantee, confirmed by Western bank, that bank will pay if you will not pay in time b) when goods are delivered and you did not paid in time, we provide documents to our BG issued bank with affidavit that goods are delivered, but you did not pay; bank draws money from guarantee. c) when goods delivered and you paid, you provide documents to BG issued bank with affidavit that goods are delivered; your bank closing BG. This procedure is existing from 16th Century. Talk with your bank. It is elementary procedure.
No other way is possible in actual situation.
Ми пропонуємо Вам забезпечити безпеку платежу за стандартною банківською процедурою:
1. Або 100% авансовий платіж із гарантією передоплати: а) ми відкриваємо вам банківську гарантію передоплати за формою ICC URDG 758 б) ви платите наперед в) якщо ми не доставимо, ваш банк повертає гроші з нашого банку за допомогою BG d) Якщо ми здійснюємо доставку, ми надаємо нашому банку копії транспортних документів і афідевіт, що підтверджує доставку, і він закриває BG.
2. Aбо 100% банківська гарантія або Stand-By L/C, підтверджена першокласним західним банком: a) Ви відкриваєте нам банківську гарантію, підтверджену західним банком, цей банк заплатить, якщо ви не заплатите вчасно b) коли товари доставлено, але ви не заплатили вчасно, ми надаємо документи до нашого банку, виданого BG, із підтвердженням того, що товари доставлено, але ви не заплатили; банк знімає гроші з гарантії. c) коли товар доставлено та ви оплатили, ви надаєте документи банку, який видав BG, із підтвердженням того, що товар доставлено; ваш банк закриває BG. Ця процедура існує з 16 століття. Поговоріть зі своїм банком. Це елементарна процедура.
Інший шлях у реальній ситуації неможливий.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.09.2022 21:58
Вирішення:
Шановний учаснику, дякуємо за Вашу пропозицію щодо способів забезпечення нами гарантій Вам здійснення безпечних платежів за стандартоною банківською процедурою, яка існує з 16 століття. Однак, умови здійснення оплати за поставлений товар визначено в проєкті договору та оголошенні про проведення даної спрощеної закупівлі, які відповідають чинному законодавству України. Тому пропозиція/вимога відхилена.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні