-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги не відбулися
440 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 400.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2022 14:39 - 10.10.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Надання довідки про створення Учасником на території Дніпропетровської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів структурного підрозділу
Номер:
36ee1fe04ca14035b338c16ab7cf5587
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-28-006861-a.c1
Назва:
Надання довідки про створення Учасником на території Дніпропетровської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів структурного підрозділу
Вимога:
Шановний Замовнику!
Встановлення вимоги щодо наявності в Учасників ЦОКу або структурного підрозділу на території Дніпропетровської області є дискримінацією по відношенню до потенційних Учасників тендера. У закупівлях мають право брати учась Учасники незалежно від їх місцезнаходження та наявності в них ЦОКу саме на визначеній Вами території.
Вимагаємо видалити дану вимогу з Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.09.2022 08:44
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за зауваження.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та електропостачальників.
Трактування вимоги стосовно «Надання довідки про створення Учасником на території Дніпропетровської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.» ґрунтується необхідністю підтвердження учасниками, для яких відповідно до положень п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 373 створення центрів обслуговування споживачів та/або кол-центрів не є обов'язковим.
Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів.
У свою чергу Замовник, як майбутній споживач, має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, особливо в нинішніх умовах воєнного стану в країні.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних/розрахункових та інших документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість.
Тому, вважаємо, що наш намір, як Замовника процедури закупівлі реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі».
Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Жоден нормативно-правовий акт як не визначає необхідність створення центру обслуговування клієнтів/кол-центру/контакт-центру на певній території, так і не заперечує їх створення.
На даний час на території Дніпропетровської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних електропостачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога відповідає вимогам антимонопольного законодавства.
Звертаємо увагу, дана довідка має бути надана лише тими учасниками, які обслуговують менше 50000 споживачів та створення центрів обслуговування споживачів для них не є обов'язковим та учасниками, які мають споживачів, кількість яких не перевищує 100000 та створення кол-центру для них є необов’язковим.
Частиною 3 ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.».
Таким чином, Ваші доводи, щодо вищевказаної довідки є лише Вашим припущенням, яке нічим не доведено.
Отже, вимога тендерної документації є ґрунтовною, не упередженою та не дискримінаційною по відношенню до інших Учасників процедури закупівлі, у тому числі і до Вашого Товариства.
Статус вимоги:
Відхилено