-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
34223000-6 «Причепи та напівпричепи»
Обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі
Завершена
3 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
Період оскарження:
04.12.2017 15:29 - 15.12.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Номер:
ff619c900af64f52880a18afa30d7533
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-04-002767-c.c1
Назва:
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Вимога:
В ДОДАТКУ 4 Тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ замовник зазначив, що предмет закупівлі повинен відповідати наступним технічним характеристикам:
маточини коліс шасі обладнані обгінними муфтами
розмір вимірювального колеса та коліс шасі дюйм – 4.00х8 тип Т520
вага – від 300 до 400 кг
діапазон вимірювальної швидкості – від 20 до 120 км/год
Зазначені вище параметри є специфічними виключно для обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі Skiddometer BV 11 Moventor Oy Inc. Viherkiitäjä 2 FI-33960 Pirkkala, Finland, що і зазначено замовником як Найменування Товару в ДОДАТКУ 4. Інші світові виробники мають інші технології що відповідають вимогам ІСАО, правилам FAA та діючим авіаційним правилам України і відповідно мають іншу конструкцію.
Так, наприклад обладнання маточин коліс шасі обгінними муфтами вважається застарілою технологією і використовується виключно у виробі Skiddometer BV 11 виробництва Moventor Oy Inc. Можлива точку зору, що обгінні муфти встановлюються з метою запобігання руйнування механізмів при маневруваннях вимірювального приладу, що позитивно впливає на довгочасність його експлуатації є хибною, що підтверджується самим фактом існування і належного функціонування аналогічного обладнання без обгінних муфт по всьому світу, включаючи Україну. Насправді ж, наявність обгінної муфти як додадкового елементу колеса тільки збільшує вартість обладнаня та витрати на обслуговування обладнання в цілому.
Щодо розмірів коліс. Зазначені в ТЕХНІЧНИХ ВИМОГАХ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ розміри коліс є так само приналежністю виключно конструкції Skiddometer BV 11 виробництва Moventor Oy Inc. Наприклад вироби компаній Findlay Irvine Ltd, Bog Road, Penicuik
Midlothian, EH26 9BU Scotland, UK та Douglas Equipment Ltd Village Road Arle Cheltenham, Gloucestershire GL51 0ABб England мають інші типорозміри колес ніж вимагаються замовником, хоча їх продукція є загальновідомою. Можлива точка зору на те, що інші типорозміри коліс є недоступними, тобто дефіцитними на ринку України за зваженими ринковими цінами – є хибним. У разі сумнівів в доступності шин замовник має можливість затребувати у учасників гарантійного листа щодо можливості постачання таких шин, або навіть наявності їх на складі в Україні.
Так само є хибною думка, що конструкції обладнання в яких вимірювальне колесо та колеса шасі мають різні розміри допускає більшу похибку при вимірюванні чи потребує більших експлуатаційних витрат. В деяких конструкціях сам принцип вимірювання коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі заснований на використанні різнорозмірних колес, що не тільки дає точні результати, але й зменшує знос шин за рахунок зменшення тертя що на них припадає.
А ні обладнання маточин колес обгінними муфтами, а ні розмір чи тип вимірювальних колес та колес шасі не впливають на якість вимірювання коефіцієнта зчеплення, ремонтопригодність виробу в цілому та експлуатаційні витрати.
Стосовно ваги. Замовник вимагає вагу обладнання від 300 до 400 кг. При цьому обладнання інших виробників є значно легшим, що не тільки полегшує роботу з ним для працівників, але й заощажує пальне автомобіля що використовується для буксирування самого обладнання.
Стосовно вимоги «діапазон вимірювальної швидкості – від 20 до 120 км/год». Предмет закупівлі обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі є спеціалізованим обладнанням для вимірювання коефіцієнту зчеплення, а не швидкості. Для вимірювання швидкості в транспортних засобах використовують обладнання іншої конструкції і призначення.
Також інформуємо, що вимоги до обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі чітко визначені в документі ICAO DOC 9137 AN/898 Руководство по аэропортовым службам Часть 2 Состояние поверхности покрытия в якому відсутні якісь заборони або обмеження щодо використання певних типів обладнання, а навпаки наряду з обладнанням Skiddometer описано обладнання GRIPTESTER, MU-METER та інші.
Вбачається, що замовник бажає на безальтернативній умові придбати саме обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі Skiddometer BV 11 виробництва Moventor Oy Inc. Viherkiitäjä 2 FI-33960 Pirkkala, Finland. При цьому слід прийняти до уваги, що в 2016 році при проведенні аналогічної закупівлі, учасник був дискваліфікований замовником згідно з Протоколом №41 від 04.11.2016, в тому числі на підставі листа отриманого 04.11.2016 замовником від компанії Moventor Oy Inc., де нібито зазначено що « …Починаючи з 2013 року офіційним та ексклюзивним дистриб’ютором нашої компанії в Україні являється Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «Зар Ейр Системс»…». Тобто закупівля планувалася на безальтернативній умові як щодо самого товару, так і щодо постачальника, що є порушенням вимог ч.3 ст.5, ч.2 та ч.4 ст.22 ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про публічні закупівлі.
На підставі вищевикладеного вимагаємо внести зміни в ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ щодо предмета закупівлі: Обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі ДК021:2015-34223000-6 «Причепи та напівпричепи» :
-видалити «маточини коліс шасі обладнані обгінними муфтами»;
-вказати «розмір вимірювального колеса та коліс шасі дюйм – 4.00х8 тип Т520 або еквівалент»;
- вказати « вага від 200 до 400 кг»;
- видалити «діапазон вимірювальної швидкості – від 20 до 120 км/год».
Пов'язані документи:
Учасник
- АУФБАУ вимога до КП МА Київ щодо обладнання ВКЗ.pdf 08.12.2017 18:54
Дата подачі:
08.12.2017 18:54
Вирішення:
Тендерною документацією встановлено, що: "Будь-які посилання в найменуванні та/або технічних характеристиках на конкретного виробника, торговельну марку або тип тощо передбачає надання еквіваленту (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими). У разі надання еквіваленту, Учасник в Тендерній пропозиції (технічній частині) повинен зазначити запропонований еквівалент та його технічні характеристики в разі, якщо такі визначені Документацією.
Посилання Замовником в найменуванні та/або технічних характеристиках на виробників, торговельну марку або тип тощо обумовлено наданням Учасникам загального уявлення про технічні характеристики чи складові Товару".
Враховуючи викладене учасник має право запропонувати в своїй тендерній пропозиції еквівалент товару, що є предметом закупівлі вказавшши в технічному завданні його технічні характеристики.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Залишено без розгляду
Щодо процедури закупівлі: Обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі
Номер:
e4aa92fe59a9467e8e3973b08c04b815
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-04-002767-c.a3
Назва:
Щодо процедури закупівлі: Обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі
Скарга:
12.12.2017 о 15:50 Замовник опублікував Протокол №44 засідання тендерного комітету КП МА «Київ» від 12 грудня 2017 року в якому повторив свою позицію щодо вимоги учасника, та не надавши посилань на конкретні вимоги чи приписи регламентуючих документів, які б пояснили який саме «людський фактор» приймає до уваги Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі і як обладнання відмінне від обраного замовником, але допущене для виконання вимірювання коефіцієнту зчеплення міжнародними і національними стандартами цивільної авіації може впливати на безпеку польотів і як наслідок життя людей, та інші загальні фрази використані замість чіткого обгрунтування необхідності саме конкретної конструкції обладнання. В той самий час своїми словами «… було обрано обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі саме Skiddometer BV 11 та підготовлено технічне завдання, що викладене в Додатку 4 тендерної документації з урахуванням вимог Закону» Замовник чітко і однозначно підтвердив, що вибір конкретного товару ним вже зроблено на безальтернативній основі.
Також Замовник повідомляє, що учаснику не забороняється звернутися до виробника обладнання, що обрав для себе замовник…», забуваючи про надану ним же інформацію в Протоколі №41 від 04.11.2016, про інформацію отриману від компанії Moventor Oy Inc., де нібито зазначено що « …Починаючи з 2013 року офіційним та ексклюзивним дистриб’ютором нашої компанії в Україні являється Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «Зар Ейр Системс»…».
Зауваження Замовника на те, що ТОВ «АУФБАУ» вчиняє тиск на Замовника та «нав’язує придбання невідомого замовнику обладнання» свідчить про необізнаність Замовника щодо сучаних технологій та обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі або його небажання розглядати будь які альтернативи, навіть при формальній згоді приймати до розгляду «еквівалент».
Суб’єкт оскарження вважає таку відповідь замовника необгрунтованою, неприйнятною, та такою, що заздалегідь унеможливлює подання учасниками пропозиції, що відповідала б вимогам тендерної документації.
Словник іншомовних слів за редакцією члена-кореспондента АН УРСР О. С. Мельничука в виданні 1985 року дає таке визначення терміну «еквівалент» - «ЕКВІВАЛЕНТ еквівале́нт [від aequivalens (aequivalentis) – рівноцінний] 1. Рівноцінне, рівносильне, рівнозначне; предмет або кількість, що відповідає іншим предметам або кількостям, може замінювати або виражати їx». Замовник в своїй відповіді не надав іншого тлумачення цього терміну та критеріїв або вимог за якими буде визначатися чи є запропонований учасником предмет закупівлі еквівалентом чи ні.
Очевидно, що неможливо визнати за будь яких умов еквівалентом товар з вагою, наприклад 220кг, якщо у Технічних вимогах замовника зазначено «вага – від 300 до 400 кг». Бо вимога Замовника чітко і однозначно визначає, що бажаний Замовником товар має мати вагу в діапазоні від 300 до 400 кг., і жодним чином неможливо обгрунтувати навіть теоретичну наявність еквіваленту діапазону числових значень, що виражають міру ваги в метричній системі. При бажанні, Замовник мав би зазначити « вага – не більше 400кг», надавши обгрунтування цієї вимоги.
Не зрозуміло чи буде визнавати Замовник аналогом обладнання у якого маточини коліс шасі не обладнані обгінними муфтами, але воно при цьому в цілому виконує своє призначення щодо виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі та є допущеним як кваліфікований вимірювальний пристрій регламентуючими документами цивільної авіації.
Не зрозуміло чи буде визнавати Замовник аналогом обладнання у якого розмір вимірювального колеса та коліс шасі є різними між собою, що визначається їх передовою технологією та конструкцією, але вони не відповідають вимозі Замовника мати розмір «дюйм – 4.00х8 тип Т520».
Вимога Замовника, «діапазон вимірювальної швидкості – від 20 до 120 км/год» взагалі є не обгрунтованою та абсурдною, бо як пояснив в своїй вимозі Суб’єкт оскарження, Предмет закупівлі - обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі є спеціалізованим обладнанням для вимірювання коефіцієнту зчеплення, а не швидкості. Для вимірювання швидкості використовується обладнання іншої конструкції і призначення. Тобто будь яка характеристика предмету закупівлі зазначена в цьому розділі учасником буде недостовірною і не може бути еквівалентом до характеристик зазначених Замовником.
При цьому Замовник проігнорував посилання Суб’єкта оскарження на те, що відповідно до ПРАВИЛ СЕРТИФІКАЦІЇ АЕРОПОРТІВ затверджених Наказом Державіаслужби 13.06.2006 N 407 і зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23 червня 2006 р. за N 740/12614 використовуються нормативні посилання на Порадник IATA із аеропортового обслуговування (Airport Handling Manual АНМ-810 IATA)" та Doc 9137 "Руководство по аэропортовым службам" ІКАО частини 1-9. Жодний із зазначених документів не містить будь яких обмежень, щодо використання обладнання для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі відмінного від Skiddometer BV 11 виробництва Moventor Oy Inc., або особливих вимог до конструкції такого обладнання чи його додаткової комплектації. Та навіть навпаки, в ICAO DOC 9137 AN/898 Руководство по аэропортовым службам Часть 2 Состояние поверхности покрытия наряду з обладнанням Skiddometer BV 11 описано обладнання GRIPTESTER, MU-METER та інші види обладнання що допущені для виміру коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій смузі в аеропортах цивільної авіації без будь яких виключень або обмежень.
Також Замовник не звернув увагу на те, що згідно з ДОДАТОК 4 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Особливі вимоги до предмету закупівлі він вимагає:
« 2. Додаткове обладнання і розхідні матеріали, які обов’язкові для поставки:
• обладнання для проведення калібрування та діагностики вимірювального механізму – 1 компл.;
• папір – 20 рул.;
• вимірювальна маточина – 1 од.;
• запобіжники – 5 компл.;
• з’єднувальний кабель – 2 шт.;
• обгінна муфта маточини шасі – 1 шт.;
• ланцюг коліс шасі – 1 компл;
• ланцюг піднімання/опускання вимірювального колеса – 2 компл.;
• ланцюг вимірювального колеса – 1 компл;
• вимірювальна шина з камерою – 5 од.».
Тобто при наданні учасником еківаленту предмета закупівлі, який не містить в своїй конструкції наступних компонентів: обгінна муфта маточини шасі, ланцюг коліс шасі, ланцюг піднімання/опускання вимірювального колеса, ланцюг вимірювального колеса, вимірювальна маточина, надання зазначених вище розхідних матеріалів учасником не є можливим. Так само учасник виходячі із конструкції предмету закупівлі виробника відмінного від Moventor Oy Inc. не має можливості зазначити якісь еквіваленти цим розхідним матеріалам, оскільки їх не існує і відповідно його пропозиція буде відхилена Замовником. При цьому, при наданні учасником еквіваленту предмета закупівлі який має відмінну від Skiddometer BV 11 конструкцію і відповідно не має в своєму складі зазначених вище компонентів, необхідність в них, як в розхідних матеріалах у Замовника відсутня і тому вимога, щодо їх наявності є необгрунтованою.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Таким чином Замовник не надав обгрунтування своїм технічним вимогам які посилаються на конкретну торговельну марку, конструкцію та тип предмета закупівлі, джерело його походження та виробника, не надав контраргументи на аргументи і обгрунтування викладені в вимозі Суб’єкта оскарження, та не надав роз’яснення чи визначення методики визначення «еквіваленту», чим створив дискримінаційні умови для учасників, яки пропонують предмет закупівлі відмінний від Skiddometer BV 11 і порушив приписи ст.3 Закону та ст.22 Закону, яка говорить, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо зобов’язати замовника усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення змін до неї з урахуванням наступного:
1) В ДОДАТКУ 4 Тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ видалити :
- «маточини коліс шасі обладнані обгінними муфтами»;
-вказати «розмір вимірювального колеса та коліс шасі дюйм – 4.00х8 тип Т520 або еквівалент»;
- вказати « вага від 200 до 400 кг» або «вага не більше 400 кг» ;
- видалити «діапазон вимірювальної швидкості – від 20 до 120 км/год».
2) В ДОДАТОК 4 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Особливі вимоги до предмету закупівлі 2. Додаткове обладнання і розхідні матеріали, які обов’язкові для поставки видалити:
• вимірювальна маточина – 1 од.;
• обгінна муфта маточини шасі – 1 шт.;
• ланцюг коліс шасі – 1 компл;
• ланцюг піднімання/опускання вимірювального колеса – 2 компл.;
• ланцюг вимірювального колеса – 1 компл;
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА_121217.pdf 12.12.2017 17:04
- 1. ТД Обладнання для виміру коеф.зчеплення на зліт.-посад.смузі ДК021 2017-34223000-6 Причепи та напівпричепи.pdf 12.12.2017 17:04
- 2. ВИМОГА щодо закупівлі Обладнання для виміру коеф.зчеплення на зліт.-посад.смузі від 08.12.2017.pdf 12.12.2017 17:04
- 3. Відповідь Замовника від 11.12.2017.pdf 12.12.2017 17:04
- 4. Протокол №44 засід.тендерн.комітету КП МА Київ від 12 грудня 2017 року.pdf 12.12.2017 17:04
- 5. ICAO DOC 9137 AN 898 Руководство по аэропортовым службам Часть 2 Состояние поверхности покрытия.pdf 12.12.2017 17:04
- 6. Підтвердження внесення плати за подання скарги 12.12.2017 17:04
- відповідь на скаргу 1090.pdf 13.12.2017 16:08
- Рішення від 15.12.2017 № 8871.pdf 15.12.2017 17:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2017 17:04
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.12.2017 17:42
Скарга
Залишено без розгляду
///
Номер:
5b18c198dbb9471fa3ab7f8bd838a384
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-04-002767-c.c2
Назва:
///
Скарга:
////
Пов'язані документи:
Учасник
- платежка.docx 12.12.2017 12:01
- протокол 44 (розгляд вимоги).pdf 12.12.2017 15:50
- лист органу оскарження 1086.pdf 12.12.2017 16:37
- Рішення від 15.12.2017 № 8872.pdf 15.12.2017 17:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2017 12:01
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.12.2017 17:23