-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
90910000-9 Послуги з прибирання (послуги з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території Кіровоградського обласного центру зайнятості та його міськрайонних і районних філій у 2023 році)
Закупівля послуг з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території Кіровоградського обласного центру зайнятості та його міськрайонних і районних філій у 2023 році
Завершена
2 689 007.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 445.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 445.03 UAH
Період оскарження:
27.09.2022 15:11 - 10.10.2022 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА про усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації
Номер:
e53b102ced78492ab02518c80464bf7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-27-007573-a.b1
Назва:
ВИМОГА про усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації
Вимога:
Ретельно ознайомившись з умовами тендерної документації щодо предмета закупівлі «Послуги з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території Кіровоградського обласного центру зайнятості та його міськрайонних і районних філій у 2023 році» (номер оголошення у системі Prozorro - UA-2022-09-27-007573-a), Товариство з обмеженою відповідальністю «Клінінг Гармонія Безпека плюс» виявило умови, що обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, тобто порушення ст. 5 та ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», що у свою чергу обмежує право Товариства з обмеженою відповідальністю «Клінінг Гармонія Безпека плюс» прийняти участь у даній закупівлі, а саме:
- Відповідно до п. 12 Додатку № 3 до тендерної документації «Перелік документів, які повинен розмістити Учасник в складі своєї пропозиції», Замовником встановлено вимогу про надання наступних документів: «Довідку в довільній формі про наявність працівників, які працевлаштовані в Учасника закупівлі для можливостей виконання умов Договору в кількості не менше 20 осіб, які підтверджені звітністю «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за ІІ кв. 2022 року».
Дана вимога є дискримінаційною для нас, як Учасника так інших підприємств - учасників, які не мають не менше 20 працевлаштованих осіб, станом на ІІ квартал 2022 року, оскільки такі учасники можуть мати не менше 20 працевлаштованих станом на ІІІ квартал 2022 року, чи пізніше, а також задовольнити потреби Замовника за рахунок залучених працівників на підставі цивільно-трудових угод або кадрового резерву, за рахунок якого можливо збільшити кількість працевлаштованих осіб до 20 та більше осіб. До того ж наявність у Учасника менше 20 працевлаштованих осіб, станом на ІІ квартал 2022 року ніяк не заважає Учаснику офіційно працевлаштувати більше 20 таких осіб до початку надання послуг з прибирання Замовнику.
Окрім того, Замовником ніяк не аргументовано кваліфікаційну вимогу про наявність не менше 20 працевлаштованих осіб, оскільки для прибирання займаних Замовником площ, відповідно до встановлених законодавством норм, необхідно більше 30 прибиральників, що є зловживанням правами.
Виходячи з аналізу практики Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ), встановлення подібних кваліфікаційних вимог, посилаючись на п. 2 ч. 1 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», є дискримінаційним, що підтверджується наступними рішеннями АМКУ:
1. №22608-р/пк-пз від 07.12.2020 року, оголошення UA-2020-11-13-002167-a;
2. №14091-р/пк-пз від 21.07.2020 року, оголошення UA-2020-07-01-008104-a;
3. №12768-р/пк-пз від 07.06.2021 року, оголошення UA-2021-04-29-005454-a;
4. №12960-р/пк-пз від 19.12.2018 року, оголошення UA-2018-11-05-000290-a.
Однак, якщо Замовник бажає щоб послуги йому надавалися працевлаштованим персоналом Учасника, то краще в договорі про публічну закупівлю прописати обов’язком Виконавця надання Замовнику, через певний проміжок часу після підписання такого договору, підтверджуючих документів про працевлаштування осіб, згідно трудового та податкового законодавства, що задіюються для виконання договірних обов’язків. А також Замовник може розмістити у технічній документації вимогу щодо надання послуг виключно персоналом, оформленим згідно вимог трудового та податкового законодавства, таким чином Замовник зможе дискваліфікувати недобросовісних Учасників, які хоч і мають більше 20 працевлаштованих осіб, але не планують залучати для виконання договірних обов’язків із Замовником таку кількість офіційно працевлаштованих осіб, а допускають лише частково офіційно працевлаштувати меншу частину таких осіб, що буде видно із цінової пропозиції такого учасника.
Враховуючи вище викладене, керуючись ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»,-
Вимагаємо:
1. Усунути порушення, що є дискримінацією певного кола учасників та обмежують конкуренцію серед учасників, а саме внести зміни до до п. 12 Додатку № 3 до тендерної документації «Перелік документів, які повинен розмістити Учасник в складі своєї пропозиції», звідки виключити дискримінаційну вимогу щодо кількості працевлаштованих осіб та документального підтвердження у вигляді податкової звітності за ІІ квартал 2022 року;
2. Прописати в тендерній документації більш прозорі вимоги, що не будуть дискримінувати Учасників та дозволять Замовнику отримати потрібні йому послуги в належній якості та із залучення до надання таких послуг офіційно працевлаштованих осіб, в незалежності від наявності не менше 20 працевлаштованих осіб в учасника, станом на ІІ квартал 2022 року.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.10.2022 19:27
Вирішення:
На вимогу ТОВ "Клінінг Гармонія Безпека плюс", повідомляємо, що під час оголошення процедури відкритих торгів послуг з комплексного прибирання службових приміщень і прибудинкової території Кіровоградського обласного центру зайнятості та його міськрайонних і районних філій у 2023 році (далі – послуги з прибирання), Кіровоградський обласний центр зайнятості керувався вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 –VIII (зі змінами) (далі – Закон), Законом України «Про оплату праці» від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР (зі змінами), наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25 грудня 2013 року №603 (зі змінами).
Кваліфікаційні критерії даної процедури закупівлі, в тому числі щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, встановлені у відповідності до вимог статті 16 Закону. Вищезазначена стаття Закону передбачає обов’язок Замовника вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому Закон не обмежує Замовника у виборі документів на підтвердження такої інформації. Оскільки податкова звітність «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» не є публічною інформацією, Замовником при обранні виду документального підтвердження встановленому кваліфікаційному критерію про наявність працівників, вимог Закону не порушено. Варто зауважити, що необхідність аргументації Замовником встановлення кваліфікаційних вимог законодавством також не встановлена, проте на вашу вимогу роз’яснюємо.
При встановленні виду документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію шляхом надання звітності саме за ІІ квартал 2022 року, Замовник виходив з наступних міркувань: на день оприлюднення даної закупівлі (27.09.2022 року) та на кінцевий строк подання тендерних пропозицій (14.10.2022 року) термін подання звітності «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» платниками податку ще не настає, тож вимога про надання такої звітності за наступний звітний період (ІІІ квартал 2022 року) не є можливою та не може призвести до навмисного звуження кола потенційних учасників.
Щодо вимоги про наявність працевлаштованих працівників в кількості не менше 20 осіб, дана (мінімальна) кількість зумовлена кількістю об’єктів надання послуг з прибирання, перелік та адреси яких наведені в Додатку 2 до тендерної документації.
Одночасно з цим, варто звернути увагу на абзац другий частини 3 статті 16 Закону, відповідно до якого передбачається право учасника залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження відповідності встановленому (-им) замовником кваліфікаційному (-им) критерію (-ям) про наявність обладнання та/або наявність працівників.
Наведені Вами рішення Антимонопольного комітету не спростовують вищевикладене і не підтверджують Ваші міркування, оскільки в одному випадку стосуються вимоги про надання копій трудових книжок, в інших – невідповідності вимог щодо кількості персоналу Ліцензійним умовам та навіть кількості персоналу в критеріях оцінки тендерних пропозицій.
Отже, жодної дискримінації або порушення принципів публічних закупівель з боку Замовника даної закупівлі не вбачається, підстави для задоволення вимоги ТОВ "Клінінг Гармонія Безпека плюс" відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено