-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (Технічний нагляд за виконанням робіт «Капітальний ремонт приміщень бібліотеки фізико-хімічного корпусу Національного медичного університету імені О.О. Богомольця за адресою: м. Київ, проспект Перемоги,34» (коригування) (ДК 021:2015 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи))
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
27.09.2022 14:41 - 03.10.2022 00:00
Вимога
Вирішена
ВИМОГА Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель (ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-27-007263-a)
Номер:
9db65e2cc95e47ceb1266896417d00fc
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-27-007263-a.a1
Назва:
ВИМОГА Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель (ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-27-007263-a)
Вимога:
ВИМОГА
Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-27-007263-a)
Закупівля :«71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (Технічний нагляд за виконанням робіт «Капітальний ремонт приміщень бібліотеки фізико-хімічного корпусу Національного медичного університету імені О.О. Богомольця за адресою: м. Київ, проспект Перемоги,34» (коригування) (ДК 021:2015 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи))»
Уважно проаналізувавши положення оголошення по закупівлі, вимоги чинного законодавства було виявлено невідповідності у вимог оголошення спрощеної закупівлі.
Встановлення Вами у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимог, що наведені нижче, порушують вимоги частини четвертої статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Слід наголосити, що відмінність у поводженні і ставленні Замовника до учасників закупівлі, висуванні вимог до учасників в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Наведені в цій вимозі доводи, щодо протиправності окремих положень оголошення спрощеної закупівлі свідчать про встановлення Вами обмеження прав учасників на участь у закупівлі, відсутність раціонального обґрунтування відносно встановлення таких положень, що призводить до обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг одним учасникам над іншими (адже не кожен учасник через наявність дискримінаційних положень в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зможе взяти участь у закупівлі) , та наявність в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі цих положень не є об’єктивно виправданою.
Відповідно до п. 16.2 оголошення по закупівлі передбачено, що Учасник повинен надати 16.2. Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою:
№
з/п Посада Прізвище, ім’я, по батькові Освіта та спеціальність
(згідно диплому) Номер та дата видачі кваліфікаційного сертифікату Загальний стаж роботи в будівництві
( років ) Досвід роботи на інженером технічного нагляду (років) Штатний/ найманий працівник
16.2.1. Кількість працівників учасника повинна дозволяти виконувати роботи передбачені предметом закупівлі, а отже Учасник повинен мати у штаті:
- не менше 2-х інженерів технічного нагляду сертифікованих на виконання відповідних робіт щодо об'єктів класу наслідків (відповідальності), не нижче СС2. Досвід роботи з будівельних спеціальностей та загальний стаж роботи в будівництві не менше 10 років, в тому числі стаж роботи інженером технічного нагляду не менше 5 років;
- працівника з чинним сертифікатом на право експертизи кошторисної документації;
- працівника чинним сертифікатом на право експертизи проектної документації у частині забезпечення механічного опору та стійкості;
- працівника з чинним сертифікатом на право експертизи проектної документації у частині забезпечення економії енергії;
- працівника з чинним сертифікатом на право експертизи проектної документації у частині забезпечення безпеки експлуатації та вимог охорони праці, захисту від шуму;
- працівника з чинним сертифікатом інженер-консультант (будівництво) (е*, а*).
16.2.2. До довідки про наявність працівників (16.2.) надати документи, що підтверджують працевлаштування працівників зазначених в ній (копію наказу про працевлаштування та/або копії трудової книжки та/або договір цивільно-правового характеру, якщо працівник по-за штатом).
16.2.3. Чинні (діючі) кваліфікаційні сертифікати працівників вказаних в п. 16.2.1 цього оголошення та документи щодо підвищення кваліфікації, якщо підтвердження чинності кваліфікаційного сертифікату вимагає наявності такого свідоцтва за законодавством України. Вказані документи мають бути завірені уповноваженої особи Учасника. Надані Учасником сертифікати мають бути видані належним органом у порядку передбаченому законодавством.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Вимога Замовника щодо кількості працівників у штаті та їх стажу роботи є дискримінаційною. Законом передбачено, що Замовник може установити наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, однак не передбачено встановлення конкретного стажу роботи або конкретного стажу роботи на певній посаді, також Законом не передбачено можливість встановлення конкретної кількості працівників по кожній окремій спеціальності.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність наявності не менше 2-х інженерів технічного нагляду та інших сертифікованих працівників.
Такі вимоги суттєво звужують коло потенційних учасників закупівлі, адже учасник, який має у штаті 1 (одного) інженера технічного нагляду автоматично не зможе прийняти участь в закупівлі. Також, Учасник, який має у штаті інженерів технічного нагляду, загальний стаж роботи в будівництві яких менше 10 років (до прикладу 5 чи 7 років), теж не зможе взяти участь у закупівлі на рівних правах з іншими учасниками. Кількість років стажу не є показником професійності працівника. Зокрема, ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» та п. 3 «Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури» передбачено, що технічний нагляд здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Як бачимо, законодавством не встановлено жодних вимог до стажу роботи, тому що наявність кваліфікаційного сертифікату уже означає наявність стажу роботи за фахом, адже це одна з вимог допущення особи до професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури.
Враховуючи вищевикладене, вимога щодо подання у пропозиції не менше 2-х інженерів технічного нагляду сертифікованих на виконання відповідних робіт щодо об'єктів класу наслідків (відповідальності), не нижче СС2. Досвід роботи з будівельних спеціальностей та загальний стаж роботи в будівництві не менше 10 років, в тому числі стаж роботи інженером технічного нагляду не менше 5 років підлягає виключенню з оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Враховуючи наведене, за умов воєнного стану не може обмежувати участь такого учасника у закупівлі і бути підставою від відмови учаснику у участі у закупівлі. Тому вимога до Учасника надати довідку в довільній формі з інформацією про наявність не менше 2-х інженерів технічного нагляду сертифікованих на виконання відповідних робіт щодо об'єктів класу наслідків (відповідальності), не нижче СС2 має бути виключена із оголошення по закупівлі (в тому числі із врахуванням мотивів викладених у п. 2 цієї вимоги).
Звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є «71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (Технічний нагляд за виконанням робіт «Капітальний ремонт приміщень бібліотеки фізико-хімічного корпусу Національного медичного університету імені О.О. Богомольця за адресою: м. Київ, проспект Перемоги,34» (коригування) (ДК 021:2015 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)).
Замовником здійснюється закупівля конкретно послуг з технічного нагляду.
Відповідно до п. 5 «Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури» передбачено, що особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку:
наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об’єкта, — технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;
виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки:
робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;
органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов’язані з технічним наглядом на відповідному об’єкті.
Звідси робимо висновок, що до повноважень інженера технічного нагляду не належить здійснення експертизи кошторисної документації, експертизи проектної документації у частині забезпечення механічного опору та стійкості, експертизи проектної документації у частині забезпечення економії енергії, експертизи проектної документації у частині забезпечення безпеки експлуатації та вимог охорони праці, захисту від шуму, виконання функцій інженера-консультанта.
Звертаємо вашу увагу, що відповідно до п. 4-1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» інженер-консультант - фахівець із кваліфікаційним рівнем, підтвердженим органом із сертифікації персоналу, акредитованим у відповідній сфері згідно із законом, та/або суб’єкт господарювання, що має у своєму складі таких фахівців, який здійснює управління проектом, забезпечує організаційне і консультаційне супроводження комплексу робіт, пов’язаних із створенням об’єкта архітектури, приймає від імені замовника відповідні рішення та виконує інші функції, визначені договором
Послуги інженера-консультанта закуповуються державними замовниками окремо, за кодами ДК 021:2015 71530000-2 Консультаційні послуги в галузі будівництва, ДК 021:2015: 71310000-4 - Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва.
Таким чином, усі вищезазначені вимоги свідчать про дискримінаційну складову і призводять до обмеження конкуренції, позбавляючи потенційних учасників, які не мають у штаті такої кількості сертифікованих виконавців, брати участь у закупівлі.
Фактично наведені вище положення оголошені унеможливлюють участь у даній закупівлі, що є дискримінаційним відносно учасників. Також Вами не надано жодного обгрунтування необхідності встановлення вимоги надання:
16.2. Надати довідку про наявність відповідної кваліфікації, що підтверджують необхідні знання та досвід роботи (в довільній формі)
Заслуговує на увагу і той факт, що у зв’язку із змінами у законодавстві та його адаптацією до умов воєнного часу у органів державної влади, що здійснюють контроль за господарською діяльністю та податковою дисципліною, відсутні будь-які претензії до учасника. Відповідно Замовник не вправі вимагати від учасника того, що не вимагається навіть контролюючими органами.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Оголошенні наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги п. 4 ч. 1 ст. 5 та ч. 5 ст. 14 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також наші права та законні інтереси як потенційного учасника.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 02.10.2022 21:13
Дата подачі:
02.10.2022 21:14
Вирішення:
Шановний Учасник. Відповідно до ч.4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Згідно пп. «Ж» п. 4.2. ДБН А.3.1-5:2016, організація будівельного виробництва включає заходи щодо здійснення авторського та технічного нагляду під час будівництва об'єктів, а також, за необхідності, науково-технічного супроводу відповідно до ДБН В.1.2-5.
Також, відповідно до п. 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903, технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об’єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об’єкта.
Враховуючи підвищену складність будівельних робіт по об'єкту, Замовник вважає за необхідне наявність спеціалістів визначених вимогами Оголошення у штаті організації, що буде здійснювати технічний нагляд за будівництвом, задля належного та ефективного виконання робіт по об'єкту.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні