• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти

Закупівля здійснюється у відповідності до норм Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 зі змінами в порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі»

Торги не відбулися

57 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 285.00 UAH
Період оскарження: 23.09.2022 16:58 - 29.09.2022 10:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: ace0bb7363d84ceba14a71f12357e1a1
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-23-010931-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі ProZorro по закупівлі № UA-2022-09-23-010931-a по предмету закупівлі Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистилятив Тендерній документації Замовника зазначені дискримінаційні вимоги до учасників даної закупівлі, а саме: В Додатку №4 , розділу 1, п. 1.3 зазначено: «Відпуск нафтопродуктів буде відбуватися на автозаправних станціях (АЗС), які належать Продавцю на праві власності чи оренди і знаходяться за адресою:» Зазначена вимога обмежує в участі у закупівлі тих учасників, які не мають власних або орендованих АЗС, а здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога ТД щодо наявності в учасника саме власної/орендованої матеріально-технічної бази (АЗС) – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив, «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Зазначене вище підтверджує думку Скаржника, що вимогою щодо наявності орендованих АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. На підставі вищенаведеного Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі», у разі ігнорування вимоги будемо змушені звернутись до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Зазначаємо, що участь у закупівлі можуть прийняти будь-які Учасники, які можуть підтвердити свою відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Згідно Додатку №4 , розділу 1, п. 1.3 зазначено: «Відпуск нафтопродуктів буде відбуватися на автозаправних станціях (АЗС), які належать Продавцю на праві власності чи оренди і знаходяться за адресою:». У разі якщо Учасник процедури не має власної мережі АЗС, він надає у складі цінової пропозиції документи, які підтверджують наявність договірних відносин з суб'єктом господарювання, який має дану мережу (договори оренди). Наявність прямих контрактів з власником АЗС або орендарем є запорукою вибору надійного постачальника з пропозицією найменшої конкурентної ціни і відсіювання недавностворених компаній-прокладок без репутації, без відповідальності та гарантій виконання зобов’язань. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. Враховуючи вищевикладене з метою гарантованого забезпечення пальним та ефективного використання коштів, внесення заявлених Вами змін до оголошення не є доцільним, оскільки наші вимоги вважаємо обґрунтованими та не вбачаємо порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а отже законних та обґрунтованих підстав для внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі немає.
Статус вимоги: Відхилено