• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва

Торги не відбулися

1 045 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 227.00 UAH
Період оскарження: 23.09.2022 11:18 - 23.10.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 2d9b40a013ce49179d95be1d92047470
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-23-003401-a.b6
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Скарга у вкладених файлах
Дата розгляду скарги: 13.10.2022 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2022 17:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.10.2022 13:36
Дата виконання рішення Замовником: 19.10.2022 17:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник згідно рішення АМКУ № 6268 -р/пк-пз від 13.10.2022, вніс зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі — «Послуги з просочування деревини» код 77220000-8 за ЄЗС ДК 021:2015 (послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-09-23-003401-a.
Автор: ТОВ "УКРТЕХНОБЕЗ", Михайло Подоляк +380976619363 utb2020@ukr.net
Вимога
Відхилено

Сертифікати

Номер: a216e903977a4cfd86c45c10756fdacb
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-23-003401-a.c5
Назва: Сертифікати
Вимога:
Шановний замовник! Згідно п. 1.3. Додатка 1 тендерної документації вами встановлена вимога про надання: Довідки про наявність необхідних технологій з обов’язковим додаванням наступних документів: Сертифікат ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ або органом сертифікації, який акредитований іншим органом в Україні, що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації, з додаванням у пропозиції відповідних підтверджуючих документів щодо наявності такого права. Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ або органом сертифікації, який акредитований іншим органом в Україні, що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації, з додаванням у пропозиції відповідних підтверджуючих документів щодо наявності такого права. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги») чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ або органом сертифікації, який акредитований іншим органом в Україні, що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації, з додаванням у пропозиції відповідних підтверджуючих документів щодо наявності такого права. Вважаємо вимогу щодо надання Учасником Сертифіката ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», Сертифіката ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування» та Сертифіката ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги») дискримінаційною. Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робі протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов'язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Для прикладу хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ISO 45001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015), які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, як мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші ВИМОГИ». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ'ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи зміненім правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття, участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб'єкта господарювання, а не обов'язок. А все що не є обов'язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. З та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Ви, як замовник лобіюєте інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Враховуючи викладене, з метою дотримання необхідних принципів здійснення закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видаливши документи, що створюють дискримінаційні вимоги. У випадку не вирішення з Вашого боку питання по суті, змушені будемо звернутись до відповідних органів контролю та АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу, що Замовник самостійно формує умови документації про закупівлі, враховуючи ЗУ «Про публічні закупівлі» та норми чинного законодавства України. Закон не визначає виключного переліку документів, які Замовник має право вимагати в Учасників, з метою підтвердження їх кваліфікаційних критеріїв та отримання якісних послуг. Всі зазначені в тендерній документації сертифікати передбачені Законом «Про публічні закупівлі». Згідно п.4 ч.2 ст..22 Закону «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються такі відомості, в тому числі про: інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Відповідно до ч.5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Отже, вимога надання сертифікатів передбачена та не заборонена жодним нормативно-правовим актом. Законодавством не передбачено обмежень щодо отримання зазначених сертифікатів. Будь-який Учасник - суб’єкт господарювання може звернутися до відповідної організації, кількість яких досить значна в Україні, та отримати відповідні сертифікати.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 97d8cd9909d0489192ae2e0c65e511b1
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-23-003401-a.c4
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний замовник! Згідно п. 1 Додатка 2 тендерної документації вами вимагається надання документу, який підтверджує впровадження на підприємстві системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, отриманий на підставі діючого на даний час нормативного документу. Вважаємо вимога щодо надання Учасником Сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 ((ISO 50001:2018, IDT) "Системи енергетичного менеджменту"» є дискримінаційною. Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робі протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов'язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Для прикладу хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 50001:2020 які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, як мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші ВИМОГИ». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ'ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи зміненім правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття, участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі «Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб'єкта господарювання, а не обов'язок. А все що не є обов'язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. З та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Ви, як замовник лобіюєте інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Враховуючи викладене, з метою дотримання необхідних принципів здійснення закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видаливши документи, що створюють дискримінаційні вимоги. У випадку не вирішення з Вашого боку питання по суті, змушені будемо звернутись до відповідних органів контролю та АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Всі зазначені в тендерній документації сертифікати передбачені Законом «Про публічні закупівлі». Згідно п.4 ч.2 ст..22 Закону «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються такі відомості, в тому числі про: інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Відповідно до ч.5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Отже, вимога надання сертифікатів передбачена та не заборонена жодним нормативно-правовим актом. Законодавством не передбачено обмежень щодо отримання зазначених сертифікатів. Будь-який Учасник - суб’єкт господарювання може звернутися до відповідної організації, кількість яких досить значна в Україні, та отримати відповідні сертифікати.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Декларація з пожежної безпеки

Номер: efb34733cae140f6a5903adf8d63631a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-23-003401-a.c3
Назва: Декларація з пожежної безпеки
Вимога:
Шановний Замовнику в тендерній документації для проведення відкритих торгів через «Систему електронних закупівель» ви вимагаєте від Учасників згідно п. 1.2 Додаток 1 надання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, зареєстровану відповідно до чинного законодавства. Інформуємо Вас, що дана Декларація – це документ, що надає право на початок роботи новоутворених підприємств, чи початок використання суб’єктом господарювання об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) без отримання документа дозвільного характеру. Порядок подання і реєстрації декларації та її форма затверджені постановою КМУ від 05.06.2013 № 440 (далі — Порядок). У зв’язку з приведенням цього нормативного акта у відповідність до Законів України «Про адміністративні послуги» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами — підприємцями», у лютому 2018 року в нього були внесені відповідні зміни (постанова Кабміну № 80). Порядком передбачено, що декларація відповідності не подається: • у разі використання торговельних місць, кіосків та контейнерів, якщо їх розміщено на ринку відповідно до схеми, погодженої з органом державного пожежного нагляду; • орендарем об’єкта нерухомості (особою, яка використовує об’єкт нерухомості за цивільно-правовим договором, що не передбачає перехід права власності на такий об’єкт) за умови, що декларацію на об’єкт нерухомості зареєстровано його власником; • у разі використання об’єктів, що в установленому законодавством порядку приймаються в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту. Крім того ч.4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» містить таку норму: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.» Згідно чого вимагаємо видалити таку вимогу з тендерної документації або зазначити, що такий документ надається лише учасниками які відповідають критеріям отримання такого документу. Дії замовника в частині встановлення у тендерний документації наведеної вище вимоги порушують вимоги про недискримінацію учасників, а також права та законні інтереси Учасника пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу, що Замовник самостійно формує умови документації про закупівлі, враховуючи ЗУ «Про публічні закупівлі» та норми чинного законодавства України. Закон не визначає виключного переліку документів, які Замовник має право вимагати в Учасників, з метою підтвердження їх кваліфікаційних критеріїв та отримання якісних послуг. Відповідно до умов тендерної документації, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Стосовно послужного списку

Номер: 042e1e61dab4453998cfe3243b5612ca
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-23-003401-a.c2
Назва: Стосовно послужного списку
Вимога:
Шановний замовнику! Вами в п. 2 Таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації було встановлено наступну вимогу: - Довідка про працівників, які мають досвід та які будуть залучені до надання послуг, які є предметом закупівлі,. На кожного працівника вказаного у довідці необхідно надати посвідчення, які підтверджують знання з пожежної безпеки. Керівник робіт повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), що підтверджується копією диплому та стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років, що підтверджується копією послужного списку Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно із Закону України „Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Послужний список потрібен лише для того, щоб підтвердити стаж роботи на офіцерських і керівних посадах, і він потрібен тільки колишнім військовослужбовцям або особам, які працювали в правоохоронних органах, такий список можуть мати тільки посадовці, чиновники, військові. Тобто, якщо наш керівник не має стажу в жодній вище зазначеній структурі, але у нього достатньо записів в трудовій книжці, які можуть підтвердити його досвід згідно предмету закупівлі, взяти у участь в закупівлі ми не зможемо. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки стаж роботи може бути також підтверджувати трудовою книжкою. Вимога Замовника щодо підтвердження трудового стажу лише на підставі послужного списку є протиправною та дискримінаційною по відношенню до інших Учасників, адже трудовий стаж керівника робіт згідно даної закупівлі доцільно підтверджувати трудовою книжкою. Тому просимо Замовника внести відповідні зміни у Тендерну документацію, а саме: додати до переліку документів, що підтверджують трудовий стаж керівника робіт, окрім послужного списку, трудову книжку, працівника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! До ТД будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

ІСО - дискримінація

Номер: 16650a34f1f249f69ad6638d1b4294ee
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-23-003401-a.a1
Назва: ІСО - дискримінація
Вимога:
Замовнику просимо Вас не обмежувати доступ потенційних Учасників, Всі Сертифікат ISO які Ви вимагаєте є добровільним в отримані й не передбачені даним законодавством, Ви умисно обмежуєте кількість потенційних Учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Всі зазначені в тендерній документації сертифікати передбачені Законом «Про публічні закупівлі». Згідно п.4 ч.2 ст..22 Закону «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються такі відомості, в тому числі про: інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Відповідно до ч.5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Отже, вимога надання сертифікатів передбачена та не заборонена жодним нормативно-правовим актом. Законодавством не передбачено обмежень щодо отримання зазначених сертифікатів. Будь-який Учасник - суб’єкт господарювання може звернутися до відповідної організації, кількість яких досить значна в Україні, та отримати відповідні сертифікати.
Статус вимоги: Відхилено