• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Технічне обслуговування та ремонт ліфтів у житлових будинках м.Нетішин

Торги не відбулися

2 004 171.86 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 19.12.2017 09:57 - 01.01.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо внесення змін до тендерної документації з метою виключення корупційних складових

Номер: c3d4c8b072b94cb093d56672e0e99f70
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-19-000379-c.c1
Назва: Щодо внесення змін до тендерної документації з метою виключення корупційних складових
Вимога:
Між СРБП «Хмельницькліфт» та КП НМР «ЖКО» 16.03.2017 року укладено Договір №160 на технічне обслуговування та ремонт ліфтів на 2017 рік. Зважаючи на довготривалу співпрацю між СРБП «Хмельницькліфт» та КП НМР «ЖКО», враховуючи усі об’єктивні обставини та суспільну значимість послуг з технічного обслуговування та ремонту ліфтів для громади м. Нетішина, сторони встановили вартість договору із врахуванням ПДВ у розмірі 1 962 814,30 грн., що унеможливлює отримання прибутку виконавцем договору та є нижчим за розмір економічно обґрунтованих витрат на виробництво цих послуг. Разом з тим п. 11.9 Договору сторони передбачили, що у разі зміни протягом дії даного Договору вартості тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, що встановлюється у відповідності до чинного законодавства органом місцевого самоврядування, а саме складової вказаного тарифу – «Обслуговування ліфтів», сторони вносять зміни до даного договору шляхом укладання додаткової угоди. П. 11.3.5 Договору також передбачена зміна істотних умов Договору у разі зміни регульованих цін (тарифів), що стосується прийняття відповідних рішень органом місцевого самоврядування про зміну тарифів. Згідно Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869, тарифи на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у м. Нетішин встановлюються органом місцевого самоврядування на підставі розрахунків, що надаються КП НМР «ЖКО». У 2017 році у м. Нетішин відбулося зростання тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Однак у складі тарифу КП НМР «ЖКО» складову «Обслуговування ліфтів» не переглянуто, вартість технічного обслуговування залишено без змін. У тендерній документації (проект договору) є пункт наступного змісту: 11.9. У разі зміни протягом дії даного Договору вартості тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, що встановлюються у відповідності до чинного законодавства органом місцевого самоврядування, а саме складової вказаного тарифу – «Обслуговування ліфтів», Сторони вносять зміни до даного договору шляхом укладання додаткової угоди. Вказаний пункт договору не дає жодних гарантій учаснику, що у разі зміни тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій буде переглянуто вартість технічного обслуговування ліфтів та внесено зміни до договору. Більше того, у разі збільшення вартості технічного обслуговування ліфтів під час перегляду (коригування) тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій будуть усі підстави стверджувати про наявність корупційної складової у вказаних діях, оскільки посадові особи КП НМР «ЖКО» за власним суб’єктивним переконанням визначають, чи необхідно здійснювати перегляд вартості технічного обслуговування ліфтів для підприємства-переможця, чи ні. Слід зазначити, що тарифи переглядаються у разі зміни розміру заробітної плати та податків, інфляційних факторів, зростання вартості матеріалів та інших складових. Вказані зміни впливають на господарську діяльність як КП НМР «ЖКО» так і підрядників, які спеціалізуються на наданні окремих послуг. З огляду на викладене, з метою уникнення корупційних складових та забезпечення споживачів безпечними та якісними послугами з технічного обслуговування ліфтів, вважаємо за доцільне пункт 11.9 викласти у наступній редакції: 11.9. У разі зміни протягом дії даного Договору вартості тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, що встановлюються у відповідності до чинного законодавства органом місцевого самоврядування, розмір складової вказаного тарифу – «Обслуговування ліфтів» встановлюється у економічно обґрунтованому розмірі згідно розрахунку базової ціни, який здійснює спеціалізована ліфтова організація, яка отримала в установленому законодавством порядку дозвіл на виконання робіт з технічного обслуговування ліфтів (п. 2.4. Порядку встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації, затвердженого Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України 09.11.2006 N 369 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2006 р. за N 1344/13218). У разі зміни протягом дії даного Договору вартості тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, розмір складової вказаного тарифу «Обслуговування ліфтів» змінюється на відсоток, що дорівнює або перевищує відсоток зростання тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Сторони вносять зміни до даного договору шляхом укладання додаткової угоди.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Комунальне підприємство Нетішинської міської ради «Житлово-комунальне об»єднання» (надалі за текстом – КП НМР «ЖКО» або Замовник) Ваше звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення закупівлі «Технічне обслуговування та ремонт ліфтів у житлових будинках м.Нетішин» за процедурою «відкриті торги» розглянуто, у зв»язку з чим повідомляємо наступне. У вказаній вимозі Ви зазначаєте про необхідність внесення змін до тендерної документації, зокрема викладення положень примірного договору у запропонованій Вами редакції в частині змін умов такого договору, а саме у разі змін регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю. Тендерним комітетом КП НМР «ЖКО» затверджено тендерну документацію на закупівлю послуг з технічного обслуговування та ремонту ліфтів у житлових будинках міста Нетішин (код ДК 012:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів). Дана тендерна документація розроблена у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (ст.22 Закону), Примірної тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 680 від 13.04.2016р. Відповідно, до складу тендерної документації на закупівлю послуг з технічного обслуговування та ремонту ліфтів у житлових будинках міста Нетішин (код ДК 012:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів) включено всі передбачені Законом умови, в тому числі і проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Так, частиною четвертою статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім встановлених цією частиною випадків. До таких випадків, зокрема, відноситься зміна ціни договору у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (п. 2) та у випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Поняття регульованих цін та тарифи визначено Законом України “Про ціни і ціноутворення”. Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про ціни та ціноутворення» державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб’єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Отже, тарифи та ціни суб’єктів, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку (до яких відносяться КП НМР «ЖКО») є регульованими. Таким чином, у разі укладення договору на закупівлю товару, постачання послуг чи виконання робіт, на які існують встановлені уповноваженими компетентними органами тарифи (ціни), наявна правова можливість змінити суму договору як в бік зменшення, так і збільшення. Пунктом 11.9 Проекту договору на закупівлю визначено, що у разі зміни протягом дії даного Договору вартості тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, що встановлюються у відповідності до чинного законодавства органом місцевого самоврядування, а саме складової вказаного тарифу – «Обслуговування ліфтів. Сторони вносять зміни до даного договору шляхом укладання додаткової угоди». Необхідно зазначити, що Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги». Пунктом 11 даного Порядку встановлено розрахунок витрат з технічного обслуговування ліфтів: «Витрати з технічного обслуговування ліфтів (Влз) визначаються за формулою: Влз = (Вл х Кл + Н) : Пзл,де Вл - вартість обслуговування (без електроенергії) одного ліфта з розрахунку на місяць (обчислюється відповідно до Порядку встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації, затвердженого Мінрегіоном); Кл - кількість ліфтів у житловому будинку (гуртожитку); Пзл - сумарна загальна площа квартир (житлових приміщень у гуртожитку), нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку) (крім квартир (житлових приміщень у гуртожитку) та нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку) першого поверху). Врахування накладних витрат (Н) у розрахунку згідно з формулою, наведеною у цьому пункті, здійснюється виконавцем у разі забезпечення технічного обслуговування ліфтів на умовах договорів субпідряду. У разі надання послуг з технічного обслуговування ліфтів безпосередньо виконавцем накладні витрати враховуються у базовій ціні технічного обслуговування ліфта, що розраховується згідно з Порядком встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації». Згідно ст.31 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», - тарифи на житлово-комунальні послуги встановлюють органи місцевого самоврядування. А тому внесення КП НМР «ЖКО» як замовником торгів з технічного обслуговування та ремонту ліфтів у житлових будинках м.Нетішин до Проекту договору пункту 11.9 у вказаній вище редакції відповідає вимогам чинного законодавства. Окрім того, статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються принципи здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Описана Вами вище можливість зміни ціни договору, суперечить нормам та положенням вищеозначених нормативних актів, внесення пропонованих Вами змін може призвести до недобросовісної конкуренції, зловживань та корупційних дій, як наслідок тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є очевидним порушенням принципів закупівлі. А тому, КП НМР «ЖКО» відхиляє Вашу вимогу щодо внесення змін до п.11.9 Проекту договору шляхом викладення його у запропонованій Вами редакції. (Рішення тендерного комітету, протокол № 38 від 22 грудня 2017 року). Голова тендерного комітету К.М.Калінський Секретар Н.П.Шпарук
Статус вимоги: Відхилено