-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Муфти кабельні
Торги відмінено
7 150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
12.10.2017 13:18 - 07.11.2017 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
Протиправне рішення замовника щодо допущення до аукціону учасників ТОВ «Електробізнес-груп» та ТОВ «Укренерготранс», протиправне відхилення пропозиції ТОВ "ТД Термофіт"
Номер:
a91d549bb0214d8385b9f942d3a69dc3
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-10-12-000993-a.a3
Назва:
Протиправне рішення замовника щодо допущення до аукціону учасників ТОВ «Електробізнес-груп» та ТОВ «Укренерготранс», протиправне відхилення пропозиції ТОВ "ТД Термофіт"
Скарга:
Замовник: Приватне акціонерне товариство «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ» (ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ»), ідентифікаційний код юридичної особи 35858132, місцезнаходження: 61037, Харківська обл., місто Харків, вулиця Плеханівська, будинок 117
СКАРГА
12 жовтня 2017 року ПРАТ «Київобленерго» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару «Муфти кабельні» (ДК 021:2015: 31340000-1 — Приладдя до ізольованих кабелів) очікуваною вартістю 7 150 000,00 гривень.
Номер закупівлі у ЦБД – UA-2017-10-12-000993-a.
Тендерні пропозиції для участі в закупівлі було подано учасниками: ТОВ «Електробізнес-груп», Приватне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «Сознаніє», Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ», ПП Партнер, ТОВ «Укренерготранс».
30 листопада 2017 року Замовником було здійснено розгляд тендерних пропозицій учасників. Відповідно до пункту 7 протоколу розгляду тендерних пропозицій від 30 листопада 2017 року, в результаті проведеної передкваліфікації, Тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення:
допустити до аукціону ТОВ «Електробізнес-груп», допустити до аукціону Приватне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «Сознаніє», відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», відхилити тендерну пропозицію ПП Партнер, допустити до аукціону ТОВ «Укренерготранс».
Відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», Замовник посилався на таке: сертифікати відповідності, що надані учасником у складі тендерної пропозиції, а саме - сертифікат UA1.066.000212-17 на муфти термоусаджувальні на напругу до 1 кВ з’єднувальні марок: СТп, ПСТп; кінцеві зовнішньої установки марки КНТп, кінцеві внутрішньої установки марки КВТп та сертифікат UA1.066.0002103-17 на муфти термоусаджувальні на напругу до 10 кВ, 20 кВ, 35 кВ включно - з’єднувальні марок СТп, ПСТп; кінцеві зовнішньої установки марок КНТп, ПКНТп, кінцеві внутрішньої установки марок: КВТп, ПКВТп не підтверджують відповідності кабельних муфт вимогам п. 2.13 ГОСТ 13781.0-86.
Вважаємо протиправними та дискримінаційними рішення Замовника щодо допущення до аукціону ТОВ «Електробізнес-груп», допущення до аукціону ТОВ «Укренерготранс» та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», виходячи з наступного.
1. Протиправність рішення Замовника про допущення учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» до аукціону.
У Технічних вимогах до муфт термоусаджувальних кабельних 10 кВ, встановлених у складі вимог до якості товару Технічної частини Тендерної документації (Додаток № 4 до Тендерної документації), Замовником було встановлено такі вимоги:
З'єднувальні та перехідні термоусаджувальні кабельні муфти для алюмінієвих та мідних трьохжильних кабелів з просоченою паперовою ізоляцією в загальній металевій оболонці на напругу 10 кВ мають бути виконані та укомплектовані наступним чином:
- муфти повинні відповідати вимогам ГОСТ 13781.0-86, п.1.1-1.3, п.2.1-1.4, п.2.10, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, п.2.18-2.25, п.2.27, 3.1 та мати Сертифікати відповідності та Протоколи випробування акредитованою лабораторії.
Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2. , ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження);
Кінцеві термоусаджувальні кабельні муфти для алюмінієвих та мідних трьохжильних кабелів з просоченою паперовою ізоляцією в загальній металевій оболонці на напругу 10 кВ мають бути виконані та укомплектовані наступним чином:
- муфти повинні відповідати вимогам ГОСТ 13781.0-86, п.1.1-1.3, п.2.1-1.4, п.2.10, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, п.2.18-2.25, п.2.27, 3.1 та мати Сертифікати відповідності та Протоколи випробування акредитованою лабораторії.
Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2., ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження).
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Електробізнес-груп» не відповідала вимогам тендерної документації в частині надання сертифікатів та протоколів випробувань на муфти термоусаджувальні кабельні, а саме:
1.1. Сертифікат відповідності на муфти з’єднувальні та кінцеві термоусаджувальні, наданий у складі тендерної пропозиції учасника (Документи – Техніка – Сертифікат відповідності.pdf) не містить інформацію про відповідність товару пунктам п.1.1-1.3, п.2.1-1.4, п.2.10, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, п.2.18, 2.20-2.25, п.2.27, 3.1 ГОСТ 13781.0-86. Незважаючи на те, що зазначений сертифікат містить позначку про відповідність товару вимогам ГОСТ 13781.0-86, дана позначка спростовується змістом протоколів випробувань, на підставі яких виданий сертифікат.
Зокрема, у висновку протоколу випробувань № 120-2-16/1 (Документи – Техніка – Протокол випробувань муфти кінцеві.pdf, сторінка 1) зазначено, що муфти кінцеві термоусаджувальні відповідають вимогам п. 2.19 ГОСТ 13781.0-86. Інформації про відповідність іншим пунктам ГОСТ 13781.0-86 зазначений протокол не містить, про проведення випробувань на відповідність товару іншим пунктам ГОСТ 13781.0-86 - також не містить.
Дане положення деталізується у пункті 2.1 Протоколу, згідно з яким метою випробувань була перевірка відповідності муфт вимогам саме п. 2.19 ГОСТ 13781.0-86.
Аналогічна інформація міститься у висновку протоколу випробувань муфт з’єднувальних термоусаджувальних № 120-2-16/2 (Документи – Техніка – Протокол випробувань муфти зєднувальні.pdf, сторінка 1), пункт 2.1 Протоколу містить аналогічну інформацію щодо мети випробувань.
Таким чином, учасником ТОВ «Електробізнес-груп» у складі тендерної пропозиції не було надано сертифікатів та протоколів випробування акредитованою лабораторією, які б підтверджували відповідність муфт кабельних термоусаджувальних вимогам ГОСТ 13781.0-86, п.1.1-1.3, п.2.1-1.4, п.2.10, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, п.2.18, 2.20-2.25, п.2.27, 3.1.
1.2. Надання учасником сертифікату відповідності та протоколів випробувань на товар, що не є предметом закупівлі. Зокрема, відповідно до пункту 4.3 пункту 4 «Інформація про предмет закупівлі» розділу І «Загальні положення» Тендерної документації, предметом закупівлі є товар «Муфти кабельні 0,4-10 кВ».
Згідно з додатком 4 до Тендерної документації «Технічна частина», замовником також встановлено вимоги до якості товару «Муфти термоусаджувальні кабельні 10 кВ».
Усупереч вимогам Тендерної документації, учасником ТОВ «Електробізнес-груп» у складі тендерної пропозиції надано сертифікати відповідності та протоколи випробувань на муфти кабельні на напругу 35 кВ (Документи – Техніка – Сертифікат відповідності.pdf, Протокол випробувань муфти з’єднувальні.pdf, Протокол випробувань муфти кінцеві.pdf).
Зазначений товар не є еквівалентом предмету закупівлі: зокрема, у протоколі випробувань № 120-2-16/1 (Документи – Техніка – Протокол випробувань муфти кінцеві.pdf, сторінка 1) зазначено, що об’єктом випробувань є муфти кінцеві на напругу 35 кВ. У підпункті 1.5 Протоколу деталізується, що зазначений виріб призначений для окінцевання силових одножильних кабелів на номінальну міжфазну змінну напругу 35 кВ. Аналогічна інформація у тих самих підпунктах міститься у протоколі випробувань муфт з’єднувальних термоусаджувальних № 120-2-16/2 (Документи – Техніка – Протокол випробувань муфти зєднувальні.pdf, сторінка 1).
Таким чином, усупереч вимогам Технічної частини Тендерної документації, учасником ТОВ «Електробізнес-груп» не було надано сертифікат відповідності та протоколи випробувань на товар, що є предметом закупівлі – муфти кабельні термоусаджувальні на напругу 10 кВ.
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Електробізнес-груп» також не відповідала вимогам Технічної частини Тендерної документації в частині надання протоколів випробувань на контактну арматуру, а саме:
1.3. Надання учасником ТОВ «Електробізнес-груп» у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань контактних з’єднань наконечників типу «Термофіт» (Документи – Техніка – Протокол випробувань наконечник.pdf), який не містить інформації про випробування та відповідність контактних з’єднань пункту 2.3.2 ГОСТ 10434-82, що прямо вимагається Технічною частиною Тендерної документації (додаток 4 до Тендерної документації).
Зокрема, згідно з пунктом 1 Протоколу метою випробувань є перевірка контактних з’єднань наконечників типу «термофіт» на відповідність вимогам ГОСТ 10434 п. 2.2.1, 2.2.4, 2.2.3. Проте усупереч вимозі Технічної частини Тендерної документації, зазначений протокол не містить інформації про випробування та відповідність контактних з’єднань пункту 2.3.2 ГОСТ 10434-82.
1.4. Учасником ТОВ «Електробізнес-груп» надано протокол випробувань контактних з’єднань (кінцевих), виготовлений ЗАТ «ИКАПЛАСТ» (Російська Федерація), щодо якого не надано підтвердження акредитації, яке прямо вимагалося в Технічній частині Тендерної документації.
1.5. Надання учасником ТОВ «Електробізнес-груп» у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань з’єднувачів болтових (Документи – Техніка – Протокол випробувань з’єднувачі.pdf), який не містить інформацію про відповідність зазначених контактних з’єднань підпунктам 2.3.2, 2.2.3 ГОСТ 10434-82.
Зокрема, згідно з пунктом 2.1 Протоколу, метою випробувань є перевірка відповідності наданих зразків з’єднувачів болтових виробництва ЗАТ «Термофіт» вимогам п.п. 2.2.1 та 2.2.4 ГОСТ 10434-82. Висновки, викладені у пункті 6 Протоколу, також містять відомості лише про відповідність з’єднувачів болтових виробництва ЗАТ «Термофіт» вимогам п.п. 2.2.1 та 2.2.4 ГОСТ 10434-82. Проте усупереч вимогам Технічної частини Тендерної документації, зазначений протокол не містить інформації про випробування та відповідність контактних з’єднань підпунктам 2.3.2, 2.2.3 ГОСТ 10434.
1.6. Учасником ТОВ «Електробізнес-груп» надано протокол випробувань з’єднувачів болтових, виготовлений ВАТ «НИИПТ» (Російська Федерація), щодо якого не надано підтвердження акредитації, яке прямо вимагалося в Технічній частині Тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» не відповідає вимогам Технічної частини Тендерної документації. Отже, рішення Замовника допустити до аукціону ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП», викладене у протоколі від 30.11.2017 року, не відповідає вимогам пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, рішення Замовника щодо допущення учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» до аукціону в закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a підлягає скасуванню.
2. Протиправність рішення Замовника про допущення учасника ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС» до аукціону.
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Укренерготранс» також не відповідала вимогам Технічної частини Тендерної документації в частині надання протоколів випробувань на контактну арматуру, а саме:
2.1. Надання учасником ТОВ «Укренерготранс» у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань з’єднувачів зі зривними болтами типу 4СБ 70-120 (Документи – Технічна частина – Протокол випробувань з’єднувач.pdf), який не підтверджує інформацію про відповідність з’єднувачів вимогам пунктів 2,5, 2.8 ГОСТ 17441-84, а також вимогам підпункту 2.3.2 ГОСТ 10434-82, відповідність яким прямо вимагалася Технічною частиною Тендерної документації.
У якості мети випробувань, згідно з протоколом № 34 випробувань від 12 квітня 2017 року, було вказано визначити відповідність зразків вимогам нормативних документів з програмою випробувань за ГОСТ 17441-84. «Нормативні документи, на відповідність яким проводяться випробування» - ГОСТ 10434-82.
Протокол містить інформацію про відповідність зразків з’єднувача лише вимогам ГОСТ 17441-84 п.п. 2.6.1 (таблиця 1, ст. 2 протоколу), вимогам ГОСТ 17441-84 п.п. 2.7 (таблиця 5, с. 6 протоколу).
Таким чином, усупереч вимогам Технічної частини Тендерної документації, протокол випробувань не містить інформації про відповідність з’єднувачів вимогам пунктів 2,5, 2.8 ГОСТ 17441-84, а також вимогам підпункту 2.3.2 ГОСТ 10434-82.
2.2. Учасником ТОВ «Укренерготранс» у складі тендерної пропозиції надано протокол № 34 випробувань з’єднувача зі зривними болтами від 12 квітня 2017 року (Документи – Технічна частина – Протокол випробувань з’єднувач.pdf), у якому зазначено у якості виробника товару ТОВ «Одеський завод кабельної арматури», проведених ТОВ «Південна електротехнічна компанія».
Разом із тим, учасником ТОВ «Укренерготранс» було надано технічні умови на контактну арматуру власного виробництва (Документи – Технічна частина – ТУ зєднувачі, наконечники, гільзи.pdf), що входила до складу товару, який пропонувався в якості предмету закупівлі.
У документах тендерної пропозиції ТОВ «Укренерготранс» вбачається невідповідність між документами, що містять інформацію про предмет закупівлі: технічні умови надано на товар, який вироблено учасником; протокол випробувань надано на товар, який вироблено іншим суб’єктом господарювання.
Отже, пропонуючи у складі предмету закупівлі контактну арматуру власного виробництва, учасником надано протокол випробувань контактної арматури іншого виробника. Таким чином, на контактну арматуру власного виробництва, що пропонується у складі предмету закупівлі, учасником не надано протоколу випробувань, який прямо вимагався Технічною частиною Тендерної документації.
2.3. Учасником ТОВ «Укренерготранс» надано протокол випробувань контактної арматури, (Документи – Технічна частина – Протокол випробувань з’єднувач.pdf), виданий лабораторією, щодо якої не надано підтвердження акредитації, яке прямо вимагалося Технічною частиною Тендерної документації.
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Укренерготранс» не відповідала вимогам тендерної документації в частині надання сертифікатів та протоколів випробувань на муфти термоусаджувальні кабельні, а саме:
2.4. Учасником ТОВ «Укренерготранс» надано сертифікат відповідності на муфти з’єднувальні (Документи – Технічна частина – Сертифікат відповідності муфти з’єднувальні.pdf). У сертифікаті на муфти з’єднувальні на 10 кВ зазначено про відповідність товару ГОСТ 13781.0-86 за всіма тими пунктами, що вказані в Технічній частині Тендерної документації. Проте щодо відповідності ГОСТ 10434-82 зазначено лише про відповідність пункту 2.2.3 ГОСТ 10434-82, не зазначено про відповідність іншим пунктам ГОСТ 10434-82, відповідність яким вимагається від складових частин товару (п.2.2.1, п.2.2.4, п.2.3.2).
Сертифікат видано на підставі протоколу № 2017.02.08.07.01 від 07.08.2017 року, виданого ВЛ ТОВ «Академтест» (Документи – Технічна частина – Протокол випробувань муфта з’єднувальна.pdf). У пунктах 2 (Мета випробувань) та 9 (Висновки) зазначеного протоколу окреслено той самий обсяг відповідності муфт вимогам ГОСТ, як і у сертифікаті.
Аналогічна ситуація спостерігається і щодо сертифікатів та протоколів випробувань на муфти кінцеві на 10 кВ включно. Учасником ТОВ «Укренерготранс» надано сертифікат відповідності на муфти кінцеві (Документи – Технічна частина – Сертифікат відповідності муфти кінцеві.pdf). У сертифікаті зазначено про відповідність вимогам ГОСТ 13781-0.86 за пунктами, які зазначено в тендерній документації, проте Проте щодо відповідності ГОСТ 10434-82 зазначено лише про відповідність пункту 2.2.3 ГОСТ 10434-82, не зазначено про відповідність іншим пунктам ГОСТ 10434-82, відповідність яким вимагається від складових частин товару (п.2.2.1, п.2.2.4, п.2.3.2).
Сертифікат видано на підставі протоколу № 2017.02.08.07.02 від 07.08.2017 року, виданого ВЛ ТОВ "Академтест" (Документи – Технічна частина – Протокол випробувань муфта кінцева.pdf). У пунктах 2 (Мета випробувань) та 9 (Висновки) зазначеного протоколу окреслено той самий обсяг відповідності муфт вимогам ГОСТ, як і у сертифікаті.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Укренерготранс» не відповідає вимогам Технічної частини Тендерної документації. Отже, рішення Замовника допустити до аукціону ТОВ «Укренерготранс», викладене у протоколі від 30.11.2017 року, не відповідає вимогам пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, рішення Замовника щодо допущення учасника ТОВ «Укренерготранс» до аукціону в закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a підлягає скасуванню.
3. Протиправність рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ».
Відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», Замовник посилався на таке: сертифікати відповідності, що надані учасником у складі тендерної пропозиції, а саме - сертифікат UA1.066.000212-17 на муфти термоусаджувальні на напругу до 1 кВ з’єднувальні марок: СТп, ПСТп; кінцеві зовнішньої установки марки КНТп, кінцеві внутрішньої установки марки КВТп та сертифікат UA1.066.0002103-17 на муфти термоусаджувальні на напругу до 10 кВ, 20 кВ, 35 кВ включно - з’єднувальні марок СТп, ПСТп; кінцеві зовнішньої установки марок КНТп, ПКНТп, кінцеві внутрішньої установки марок: КВТп, ПКВТп не підтверджують відповідності кабельних муфт вимогам п. 2.13 ГОСТ 13781.0-86.
Вважаємо протиправним та дискримінаційним рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», виходячи з наступного.
3.1. Надання документу на підтвердження відповідності кабельних муфт вимогам п. 2.13 ГОСТ 13781.0-86 не передбачено чинним законодавством України.
Контактна арматура (гільзи та наконечники) не підлягають обов’язковій сертифікації в Україні, що підтверджується Висновком про необхідність проведення робіт щодо обов’язкової сертифікації продукції в Державній системі сертифікації, наданим листом органу із сертифікації "МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ І СИСТЕМИ" від 22.09.2017 № 066/1145 (копія висновку додається). Зазначений висновок також було надано учасником у складі тендерної пропозиції до відома Замовника (Документи - Технічна частина - 3.Гильзы-наконечники – Висновок гільзи-наконечники.pdf).
Згідно з частиною 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Таким чином, відхиляючи тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», Замовником було порушено вимоги частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
3.2. Відповідність контактної арматури у складі товару, пропонованого учасником ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», вимогам Технічної частини Тендерної документації – підтверджується протоколами випробувань контактної арматури, наданими у складі тендерної пропозиції учасника.
Зокрема, у якості підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ» Замовник зазначає те, що наданий учасником сертифікат відповідності не підтверджує відповідність кабельних муфт вимогам п. 2.13 ГОСТ 13781.0-86.
Зміст пункту 2.13 ГОСТ 13781.0-86 полягає в наступному: контактні з’єднання муфт повинні відповідати вимогам ГОСТ 10434-82. Отже, за текстом ГОСТ, вимога відповідності муфт пункту 2.13 ГОСТ 13781.0-86 – це вимога відповідності контактних з’єднань муфт вимогам ГОСТ 10434-82.
Підтвердження відповідності кабельних муфт вимогам пункту 2.13 ГОСТ 13781.0-86 (тобто вимога відповідності їх контактних з’єднань вимогам ГОСТ 10434-82) у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ» міститься не у сертифікаті відповідності на кабельні муфти, а у документації, що стосується безпосередньо контактних з’єднань.
Зокрема, учасником надано Протокол випробувань з’єднувачів болтових виробництва ЗАТ "Термофіт", виданий ЗАТ "НИИПТ" (Документи - Технічна частина - 3.Гильзы-наконечники - Протоколы соединители.pdf). Зазначений протокол містить висновок про відповідність з’єднувачів болтових вимогам підпунктів 2.2.1 та 2.2.4 ГОСТ 10434-82.
Звертаємо увагу, що Технічна частина Тендерної документації не містить вимоги, що саме сертифікат відповідності повинен містити інформацію про відповідність кабельних муфт вимогам пункту 2.13 ГОСТ 13781.0-86 (вимога відповідності їх контактних з’єднань вимогам ГОСТ 10434-82). Технічною частиною Тендерної документації не встановлено вимог до змісту сертифікату відповідності.
Отже, висновок про відповідність кабельних муфт вимозі пункту 2.13 ГОСТ 13781.0-86 (вимозі відповідності їх контактних з’єднань вимогам ГОСТ 10434-82) Замовник може зробити не лише із змісту сертифікату відповідності, але й зі змісту інших документів, наданих учасником у складі тендерної пропозиції. У даному випадку – зі змісту Протоколу випробувань з’єднувачів болтових виробництва ЗАТ "Термофіт", виданий ЗАТ "НИИПТ" (Документи - Технічна частина - 3.Гильзы-наконечники - Протоколы соединители.pdf), у якому зазначено безпосередньо про відповідність контактної арматури вимогам відповідних пунктів ГОСТ 10434-82.
3.3. Дискримінаційний підхід Замовника під час прийняття рішення.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Зазначені принципи було порушено замовником під час прийняття оскаржуваних рішень від 30 листопада 2017 року, оскільки Замовником було застосовано різні підходи до надання оцінки тендерним пропозиціям учасників: було допущено до аукціону учасників, у тендерних пропозиціях яких було допущено значну кількість невідповідностей вимогам Технічної частини Тендерної документації, описаних у попередніх частинах цієї скарги; водночас було відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ», яка відповідала вимогам Тендерної документації.
Окрім допущення до аукціону ТОВ “Укренерготранс» та ТОВ «Електробізнес-груп», Замовником було прийнято рішення допустити до аукціону учасника Приватне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «Сознаніє».
У тендерній пропозиції учасника Приватне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «Сознаніє» міститься сертифікат відповідності (Документи - файл Сертификат-Укр,протокол, Св, письма.pdf, сторінка 4), який також не містить інформацію про відповідність кабельних муфт підпункту 2.13 ГОСТ 13781.0-86, як і відповідний сертифікат у тендерній пропозиції ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ». Проте цього учасника було допущено до аукціону, у зв’язку з чим вбачається диференційований, дискримінаційний, упереджений підхід Замовника до оцінки тендерних пропозицій учасників.
Згідно з частиною 1 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.
Рішенням тендерного комітету Замовника від 30 листопада 2017 року було відхилено тендерну пропозицію Суб’єкта оскарження, чим порушено його права та законні інтереси брати участь в аукціоні.
Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Відповідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі викладеного вище, керуючись статтями 3, 11, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником Приватним акціонерним товариством «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б) пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», у формі прийняття рішення від 30 листопада 2017 року про допущення до аукціону учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергобізнес-груп» у процедурі закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a.
3. Зобов’язати замовника Приватне акціонерне товариство «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б) скасувати рішення від 30 листопада 2017 року в частині допущення до аукціону учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергобізнес-груп» у процедурі закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a.
4. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником Приватним акціонерним товариством «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б) пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», у формі прийняття рішення від 30 листопада 2017 року про допущення до аукціону учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Укренерготранс» у процедурі закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a.
5. Зобов’язати замовника Приватне акціонерне товариство «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б) скасувати рішення від 30 листопада 2017 року в частині допущення до аукціону учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Укренерготранс» у процедурі закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a.
6. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником Приватним акціонерним товариством «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б) статей 3, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у формі прийняття рішення від 30 листопада 2017 року про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ» у процедурі закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a.
7. Зобов’язати замовника Приватне акціонерне товариство «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б) скасувати рішення від 30 листопада 2017 року в частині рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ» у процедурі закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a.
8. За неможливості виправити допущені порушення зобов’язати замовника Приватне акціонерне товариство «КИЇВОБЛЕНЕРГО» (ПРАТ «Київобленерго»), ідентифікаційний код юридичної особи 23243188, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б) відмінити процедуру закупівлі № UA-2017-10-12-000993-a.
Додатки:
1. Документ про здійснення оплати за подання скарги.
2. Копія висновку про необхідність проведення робіт щодо обов’язкової сертифікації продукції в Державній системі сертифікації, наданим листом органу із сертифікації "МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ І СИСТЕМИ" від 22.09.2017 № 066/1145.
05 грудня 2017 року
Директор ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ» С. Ходикін
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.Документ про здійснення оплати.pdf 05.12.2017 18:24
- 2.Копія висновку про необхідність.pdf 05.12.2017 18:24
- Скарга до АМК.pdf 05.12.2017 18:24
- 35858132_2888411637_DS161216141148.ZS2 05.12.2017 18:24
- Рішення від 07.12.17 № 8596.pdf 08.12.2017 16:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.12.2017 № 9054.pdf 22.12.2017 22:55
- Рішення від 22.12.2017 № 9054.pdf 27.12.2017 21:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2017 18:24
Дата прийняття рішення по скарзі:
27.12.2017 21:50
Задовільнена:
Так
Вимога
Без відповіді
Змова двох учасників
Номер:
d76e064f7eca4265aa4ce466a97b66f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-10-12-000993-a.c2
Назва:
Змова двох учасників
Вимога:
Інформація про пов'язаність двох учасників.
Дані обставини підтверджуються наступним:
05.05.2017 р. на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднене оголошення про проведення процедури закупівлі товарів за темою: (ДК 021:2015)- код 31340000-1 Приладдя до ізольованих кабелів, Ідентифікатор закупівлі UA-2017-05-05-001130-b.
Тендерна документація з Додатками до зазначеної процедури закупівлі була оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу.
В процедурі від 05.05.2017 приймали участь ті ж учасники, що і в поточній процедурі.
Були подані пропозиції підприємством Товариство з обмеженою відповідальністю «Укренерготранс» (надалі – ТОВ «Укренерготранс») та Товариство з обмеженою відповідальністю «Електробізнес-груп” (надалі – ТОВ «Електробізнес-груп»).
В своїй тендерній пропозиції ТОВ «Електробізнес-груп» “Технічна частина 2” надані “Протокол випробувань 1” та “Протокол випробувань 2” заявник в яких є іньший учасник ТОВ «Укренерготранс».
Крім того в наданій ними “Технічній таблиці відповідності” допущені технічні помилки, а саме:
а) рядки 56, 57 “35 КВТп8, 9» є муфтами на трьохжильний кабель, а запропоновані на одножильний.
б) рядок 70 «35СТпП-(3/150-240)» та рядок 35 «35СТп-9» використовуються на кабель у окремих оболонках (пункт 8 та 9 в наданих ними ж схемах монтажу відповідно), а запропонована в загальній.
в) рядки 71,72,73 в тендерній документації TRAJ 12/1() - використовуються на кабелі в загальних оболонках, а запропоновані для кабеля в окремих.
В таблицях з переліком товару, що підлягає поставці, рядки 67-69 учасниками зроблено ідентичні помилки, а саме: «з пластмасовою ізоляції» замість «з пластмасовою ізоляцією».
В таблицях з переліком товару, що підлягає поставці, рядок 70 учасниками зроблено ідентичні помилки, а саме: «може з'єднувань кабелі с».
Кожна з пропозицій учасників містить надзвичайно велику кількість ідентичних помилок як технічного характеру, так і граматичних помилок, на підставі чого можна зробити висновок про те, що пропозиції учасників було підготовлено однією особою/групою осіб.
В той час, як відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі», - кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота). Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом.
Також вважаємо за необхідне звернути увагу на цінову поведінку ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС» та ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» у межах даних торгів.
Первинна пропозиція учасника ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС» складала 33 459 763,06 гривень, а остаточна – 18 700 000,00 гривень.
При цьому первинна пропозиція учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» складала 35 868 941,83 гривень, остаточна пропозиція – 35 868 941,83 гривень, тобто залишилася незмінною.
Отже, первинні пропозиції ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС» та ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» відрізнялись одна від одної на 6,72 %. Первинна пропозиція ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС» перевищувала остаточну цінову пропозицію переможця у 1,79 рази. Первинна пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» перевищувала остаточну цінову пропозицію переможця у 1,92 рази.
Наведена інформація може свідчити про узгодженість цінової поведінки ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС» та ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» на стадії подання первинних цінових пропозицій.
Відповідно до технічних частин тендерних пропозицій ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС», ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» та ТОВ «ТД Термофіт», виробником товарів, які пропонувалися для продажу усіма трьома учасниками є ТОВ «ТЕРМОФІТ» та Rayhem. Таким чином, не існувало об’єктивних чинників для перевищення ціновими пропозиціями ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС», ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» майже у два рази цінової пропозиції ТОВ «ТД Термофіт».
Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 1 Закону, - пов’язана особа - особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак:
- юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі;
- фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі;
- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи;
- фізичні особи - члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Такі антиконкурентні узгоджені дії учасників, призвели до спотворення результату процедури закупівлі, порушення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Згідно з пунктом 1, підпунктом 4 пункту 2, статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», - антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів».
Нормативно-правові підстави кваліфікації дій
Як неодноразово зазначалося у рішеннях Антимонопольного комітету України, держава та суспільство зацікавлені у тому, щоб укласти контракти на закупівлю товарів робіт або послуг із суб’єктом господарювання, який запропонує найкращу, максимальну низьку ціну та найвищу якість, що повністю відповідає вимогам процедури закупівлі.
Відповідно до статті 42 Конституції України, кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
Частиною другою статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що суб’єкти господарювання повинні сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Згідно з пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» порушенням законодавства про захист економічної конкуренції є антиконкурентні узгоджені дії.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції передбачено, що узгодженими діями є, зокрема, укладення суб’єктами господарювання угод у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб’єктів господарювання; частиною другою цієї статті встановлено, що особи, які чинять або мають намір чинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення чи обмеження конкуренції, а пунктом 4 частини другої цієї статті встановлено, що антиконкурентними узгодженими діями визначаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, тендерів.
Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із Законом.
Прошу:
1. Прийняти інформацію до розгляду.
2. Дискваліфікувати ТОВ «УКРЕНЕРГОТРАНС» та ТОВ «ЕЛЕКТРОБІЗНЕС-ГРУП» у зв'язку в вищевикладеним.
Додатки:
1) Тендерна документація доступна на Порталі за посиланням https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/1600556/
2) Скріншоти перебігу закупівлі з 4-х файлів
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
04.12.2017 13:43
Вимога
Без відповіді
Скарга на рішення
Номер:
803fdfebe06745f299a2be28c5f8e724
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-10-12-000993-a.c1
Назва:
Скарга на рішення
Вимога:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення 01.12.2017 10:15
Дата подачі:
01.12.2017 10:15