• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція ((Кетамін (Ketamine), Морфін (Morphine), Діазепам (Diazepam), Діазепам (Diazepam), Фентаніл (Fentanyl), Натрію оксибутират (Sodium oxybate))

Спрощена закупівля здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 (зі змінами).

Завершена

1 642 896.50 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 214.48 UAH
Період оскарження: 22.09.2022 11:35 - 28.09.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі

Номер: 5015c049993940b1bf62fdf32f3d8ef3
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-22-004049-a.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
вимога щодо дискримінаційних умов
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник! У п.8 листа Мінекономрозвитку і торгівлі України та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018р. «Щодо закупівлі лікарських засобів» зазначено, що не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Проте спільним листом Мінекономрозвитку і торгівлі України та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018р. не рекомендовано висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу. Вимоги ж оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачають надання учасниками такого гарантійного листа не виключно від виробників лікарських засобів, а також і від представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представника, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником. Більш того, вищевказаний лист носить виключно рекомендаційний характер при закупівлі лікарських засобів. В той же час, усі учасники, замовники і організатори державних закупівель всіх форм власності та організаційно-правових форм керуються чинним Законом України «Про публічні закупівлі», який є нормативно-правовим актом прямої дії. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами. Проведення закупівлі без поділу на лоти зменшує вартість товару, зокрема тому, що зменшуються витрати на доставку товару (економічно вигідніше доставити одразу всі препарати, а не кожен окремо, додаткового навантаження на працівників лікарні щодо проведення процедурних питань з різними постачальниками, тощо). З метою забезпечення безперебійного здійснення лікувальних процедур, забезпечення під час них усіма необхідними медикаментами, та унеможливлення відсутності якогось із перелічених в медико-технічних вимогах лікарського засобу, що призведе до неналежного надання медичної допомоги пацієнтам, вважаємо необхідним, щоб закупівля та поставка лікарських засобів здійснювалась в цілому. Вимога щодо надання у складі пропозиції гарантійного листа сформована виключно в рамках норм чинного законодавства, оскільки підтверджує той факт, що учасник закупівлі дійсно матиме можливість постачати саме якісні лікарські засоби в необхідній кількості для здійснення безперебійної роботи клінічних лікарень, від якої залежить життя та здоров’я громадян, які отримують лікування. Метою встановлення у тендерній документації до закупівлі вимоги щодо надання гарантійних листів від виробника чи уповноважених представників є уникнення можливості постачання фальсифікованих лікарських засобів та запобігання можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) лікарських засобів, чи постачання не в повному обсязі та є гарантією вчасної поставки фармацевтичної продукції, що особливо важливо для медичних закладів. Крім того, автором вказаної вимоги не надано жодних підтверджень того, яким чином вимога, встановлена в Додатку 1 оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо надання учасником гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, порушує чи обмежує права автора на участь в закупівлі. Вимога щодо надання гарантійного листа не обмежується вимогою до учасників отримувати такий гарантійний лист виключно у виробника. Твердження автора щодо можливості виробниками лікарських засобів штучно не допускати учасників до закупівлі шляхом ненадання листа авторизації є таким, що не відповідає дійсності, оскільки такий гарантійний лист може бути отримано також у представників, дистриб’юторів, філій виробників, яких на ринку значна кількість. Крім того, автор вимоги тільки припускає можливість ненадання гарантійних листів виробниками, в той же час не вказує, що ним було отримано відмову від виробника (представництва, філії виробника) або представника, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником в отриманні таких гарантійних листів. На підставі вищевикладеного, в вимозі щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовлено.
Статус вимоги: Відхилено