-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 79210000-9 - Бухгалтерські та аудиторські послуги (Надання аудиторських послуг з виконання узгоджених процедур стосовно фінансової інформації)
Завершена
125 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 625.00 UAH
Період оскарження:
21.09.2022 15:41 - 27.09.2022 15:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні кваліфікаційні критерії
Номер:
40a9fde73b594a3b86ec090d077c3bf6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-21-009359-a.a1
Назва:
Дискримінаційні кваліфікаційні критерії
Вимога:
Шановний замовник!
1. У Додатку 3.1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі ДК 021:2015 - 79210000-9 - Бухгалтерські та аудиторські послуги (Надання аудиторських послуг з виконання узгоджених процедур стосовно фінансової інформації) пп. 1.2. п.1. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід визначено необхідність подання у складі пропозиції наступної інформації/документів: «1.2. Наявність працівників, які мають наукове звання із спеціальності державне управління. На підтвердження наданої в довідці інформації, учасник надає копії документів, які свідчать про присвоєння наукового ступеню.»
Відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21 грудня 2017 року № 2258-VIII чітко визначено:
ч. 1 ст. 1 «21) суб’єкт аудиторської діяльності - аудиторська фірма або аудитор, що відповідає таким критеріям: провадить аудиторську діяльність як фізична особа - підприємець або провадить незалежну професійну діяльність; набув права на провадження аудиторської діяльності на підставах та в порядку, передбачених цим Законом; включений до Реєстру як суб’єкт аудиторської діяльності»;
ч. 1 ст. 1 «2) аудитор - фізична особа, яка підтвердила кваліфікаційну придатність до провадження аудиторської діяльності, має відповідний практичний досвід та включена до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності;»;
ч. 1 ст. 4 «Аудитор набуває права на провадження аудиторської діяльності після підтвердження кваліфікаційної придатності та набуття практичного досвіду в порядку, визначеному цим Законом. Аудитор, який набув права на провадження аудиторської діяльності, включається до Реєстру. Аудитор має право провадити аудиторську діяльність одноосібно лише після включення його до Реєстру як суб’єкта аудиторської діяльності».
Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторські діяльність» жодним чином не вимагається наявність у суб’єкта аудиторської діяльності працівників, які мають наукове звання із спеціальності державне управління.
Виходячи з вищенаведеного вимагаємо виключити кваліфікаційну вимогу щодо наявності працівників, які мають наукове звання із спеціальності державне управління, з переліку кваліфікаційних вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі ДК 021:2015 - 79210000-9 - Бухгалтерські та аудиторські послуги (Надання аудиторських послуг з виконання узгоджених процедур стосовно фінансової інформації), як таку, що є дискримінаційної вимогою та протирічить вимогам ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
2. У Додатку 3.1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі ДК 021:2015 - 79210000-9 - Бухгалтерські та аудиторські послуги (Надання аудиторських послуг з виконання узгоджених процедур стосовно фінансової інформації) п. 2 визначені Інші документи, що вимагаються від учасників процедури закупівлі та повинні бути надані учасниками у складі тендерної пропозиції, а саме: 1. Довідка в довільній формі із зазначенням фактичного досвіду (не менше 20 років) на ринку надання аудиторських чи бухгалтерських послуг.
Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21 грудня 2017 року № 2258-VIII ст. 23. визначено вимоги до внутрішньої організації суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності «…4) достатній рівень кваліфікації та досвіду аудиторів і персоналу, який залучається до надання послуг відповідно до міжнародних стандартів аудиту. В суб’єкті аудиторської діяльності за основним місцем роботи має працювати не менше трьох аудиторів. При наданні послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), за основним місцем роботи має працювати не менше п’яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду;».
Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21 грудня 2017 року № 2258-VIII не регламентує необхідність наявності фактичного досвіду (не менше 20 років) на ринку надання аудиторських чи бухгалтерських послуг як кваліфікаційного критерію для суб’єкта аудиторської діяльності, який може надавати аудиторські послуги з виконання узгоджених процедур стосовно фінансової інформації.
Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII визначає в якості кваліфікаційних критеріїв у тому числі «…2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);…».
З огляду на вищенаведене вимагаємо виключити кваліфікаційну вимогу щодо наявності фактичного досвіду (не менше 20 років) на ринку надання аудиторських чи бухгалтерських послуг з переліку кваліфікаційних вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі ДК 021:2015 - 79210000-9 - Бухгалтерські та аудиторські послуги (Надання аудиторських послуг з виконання узгоджених процедур стосовно фінансової інформації), як таку, що є дискримінаційної вимогою та протирічить вимогам ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.09.2022 16:07
Вирішення:
Шановний потенційний учасник!
1. Відповідно до частини третьої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) умови оплати;
7) очікувана вартість предмета закупівлі;
8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);
9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);
10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;
11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);
12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Таким чином, у відповідності до норм Закону, Замовник може зазначати іншу інформацію в оголошенні.
В свою чергу, Замовником проаналізовано ринок надання аудиторских чи бухгалтерских послуг, аналогічні закупівлі, проведені замовниками та включено до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі інформацію про відповідність вимогам, які повинні бути надані учасником у складі пропозиції закупівлі, вимогу наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, про наявність працівників, які мають наукове звання із спеціальності державне управління.
Зазначена вимога спрямована на підтвердження наявності в учасника (виконавця послуг) кваліфікованих працівників, що мають, зокрема, наукове звання із спеціальності державне управління.
Отже, Замовник включивши вимогу наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено