-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Спеціалізовані шкільні автобуси)
закупівля відбувається по очікуваній вартості
Завершена
4 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
Період оскарження:
20.09.2022 17:36 - 21.10.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
640118d87be143dfb35f919f13282fdb
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-20-011982-a.c2
Назва:
СКАРГА
Скарга:
СКАРГА
ЩОДО ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. ДСТУ_7013-2009.pdf 30.09.2022 13:57
- Скарга в АМКУ 30.09.22.pdf 30.09.2022 13:57
- Рішення від 04.10.2022 № 6092.pdf 04.10.2022 14:27
- інформація про перенесення розгляду скарги від 12.10.2022 № 1433.pdf 12.10.2022 14:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2022 № 6244.pdf 14.10.2022 14:26
- Рішення від 13.10.2022 № 6244.pdf 18.10.2022 13:27
- 11.4 Пропозиція ТРАК-БАС повний привід ATAMAN D093S201 15 09 2022 16-51.pdf 06.10.2022 15:36
- 4. Фотографії шкільного автобусу Богдан А22412..pdf 06.10.2022 15:36
- Письмове пояснення на скаргу.docx 06.10.2022 15:36
- 10. Виписка з електронними адресами кому надіслані запити цінової пропозиції.pdf 06.10.2022 15:36
- 3. Паспорт спеціалізованого автобусу для перевезення школярів А22412..PDF 06.10.2022 15:36
- 11.2 Пропозиція ТД Еталон 15 09 22 13-30.pdf 06.10.2022 15:36
- 9.Лист Замовника щодо надання цінових пропозицій потенційним Учасникам..pdf 06.10.2022 15:36
- 11.7 Пропозиція Укравтоснаб ЗАЗ 16 09 2022 13-37.pdf 06.10.2022 15:36
- 11.8 Пропозиція Хмельниччина-Авто 19 09 2022 в 10-22.pdf 06.10.2022 15:36
- 2. Настанова щодо експлуатування Автобусу А22412 (Богдан).pdf 06.10.2022 15:36
- Письмове пояснення на скаргу.pdf 06.10.2022 15:36
- 11.3 Пропозиція ТРАК-БАС ATAMAN D093S2 15 09 2022 16-51.pdf 06.10.2022 15:36
- 11.6 Пропозиція Укравтоснаб АТАМАН 16 09 2022 13-37.pdf 06.10.2022 15:36
- 6. Автобуси спеціалізовані шкільні тип р093 та їхні варіанти формуляр 0093-0000010 0 0 (відносно шкільного автобусу ataman d093s2).pdf 06.10.2022 15:36
- 8. Сертифікат відповідності шкільний автобус ЕТАЛОН А08116Ш,-0000021М.pdf 06.10.2022 15:36
- 7. Сертифікату типу колісного транспортного засобу № UA46Е003704, (ATAMAN).pdf 06.10.2022 15:36
- 1. Сертифікат відповідності шкільний автобус Богдан А 22412.pdf 06.10.2022 15:36
- 11.5 Пропозиція ТРАК-БАС інвалід ATAMAN D093S4 15 09 2022 16-51.pdf 06.10.2022 15:36
- 11.1 Пропозиція Дніпропетровськ-Авто 16 09 2022 16-06.pdf 06.10.2022 15:36
- 5. Сертифікат відповідності (шкільний автобус ATAMAN D093S2).pdf 06.10.2022 15:36
- 141 Протокол на виконання рішення Постійно діючої комісії АМК.pdf 17.10.2022 13:31
- 141 Протокол на виконання рішення Постійно діючої комісії АМК.pdf 18.10.2022 16:33
- 143 Пр рішення УО про внесення змін до ТД Шк автобуси.pdf 18.10.2022 16:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.09.2022 17:00
Дата розгляду скарги:
11.10.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.10.2022 14:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.10.2022 13:29
Дата виконання рішення Замовником:
18.10.2022 16:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації. Протокол № 141 від 17.10.2022 "Про виконання рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України", протокол № 143 від 17.10.2022 " Про внесення змін до тендерної документації" додаються.
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
a668737799684989a35804664220dd73
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-20-011982-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИКУ!
Звертаємось з даною вимогою і наголошуємо на порушенні Вами, як Замовником торгів, принципів здійснення публічних закупівель, що встановлюють дискримінаційні вимоги до учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та частини четвертої статті 22 Закону, а саме:
1. В Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», окрім іншого, зазначено:
Двигун • Об’єм двигуна не менше 5000 куб.см.
1.1. На нашу думку, КОНКРЕТИЗАЦІЯ та УТОЧНЕННЯ технічних характеристик (виду, параметрів) до об’єму двигуна не менше 5000 куб. см - є особистою вимогою Замовника, зазначені вище умови документації не узгоджуються з вимогами ДСТУ 7013:2009, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, в тому числі до нас, як потенціного учасника.
Згідно умов Тендерної документації, запропонований учасниками Товар повинен відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування Автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування). ДСТУ 7013:2009, на який посилається Замовник, встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус.
Зазначений стандарт містить виключний перелік технічних параметрів для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ дослідив дану ситуацію і надав відповідні роз’яснення, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (https://amcu.gov.ua/news/1). З огляду на цю позицію було задоволено скаргу у закупівлі UA-2021-04-06-001364-с, UA-2021-11-05-002686-a тощо.
У зв’язку з чим, вимагаємо усунути вище перелічені порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію, та викласти вказані вище пункти технічних вимог (Додаток 3) без дискримінаційних положень та у відповідності до ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги».
У разі незадоволення Вами, як Замовником торгів цієї вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.09.2022 11:06
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Після детального розгляду Вашої вимоги Уповноваженою особою управління, повідомляємо наступне.
Тендерна документація складена Замовником відповідно до принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі – Закон), а також з врахуванням наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» № 680 від 13.04.2016 року. Потенційний Учасник вважає незаконною наступну вимогу до Тендерної документації Замовника, а саме: в Додатку 3 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», окрім іншого, зазначено: «Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см.». При цьому, Вами акцентується, що вказана вимога є дискримінаційною, оскільки ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» не містить даних щодо об’єма двигуна.
Звертаємо Вашу увагу, що встановлення вказаної вимоги відповідає вимогам статті 22 Закону, за якою Замовник при формуванні тендерної документації зобов’язаний зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), а також відповідно до п.3. ст.22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статтею 23 Закону унормовано: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». Замовником визначено наступні характеристики: Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см. Зазначений об’єм двигуна необхідний для збільшення ресурсу його користування, забезпечення надійної та комфортної експлуатації транспортного засобу під час перевезення дітей автошляхами із незадовільним дорожнім покриттям. В окремих випадках, враховуючи дорожні обставини та рельєф автошляху необхідно забезпечити максимально ефективне використання потужності транспортного засобу з метою безпечного перевезення дітей. В зв’язку з цим Замовником погоджений мінімально необхідний об’єм двигуна транспортного засобу, який повинен становити не менше 5000 см. куб, що цілком, на думку Замовника, дозволить забезпечити ефективну та безпечну експлуатацію транспортного засобу за будь-яких погодних умов. Потужність двигуна – це важливий параметр у безпеці руху при подоланні підйомів/спусків, складного серпантину доріг та інше. Також в зимовий період, за умов снігопадів, потреба в потужному двигуні зростає.
Поряд з цим, Замовник не вказав при визначенні спірних характеристик ні конкретну марку чи виробника або конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи торгову марку, патент, тип або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Тобто з урахуванням вказаного вимоги, які зазначені Замовником цілком відповідають потребам Замовника та є можливими для виконання необмеженого кола Учасників процедури закупівлі. Варто зазначити, що Учасник не надав доказів, що на ринку автовиробників відсутні мінімум два автобуси, які відповідають заявленим характеристикам Замовника. Не надаючи доказів неможливості виконання вказаних вимог за тендерною документацією, данна вимога ґрунтується не на конкретних неможливостях Учасника виконати умови закупівлі, а на припущеннях. Саме тому, вважаємо, що потенційний Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі. Поняття «дискримінація» є суб’єктивним оціночним терміном, який потребує доведення зацікавленим суб’єктом господарювання, що підкріплюється належними доказами. Ваша Вимога не містить жодних доказів, що встановлення нами зазначених технічних характеристик, обмежує участь у закупівлі як різних товаровиробників так і їх дилерів. Таким чином, нами встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних Учасників закупівлі, а отже, правові підстави для задоволення вимоги відсутні.
Управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради діяв у рамках чинного законодавства. Вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено