-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Охоронні послуги
Завершена
274 898.04
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 42.00 UAH
мін. крок: 0% або 42.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2017 16:41 - 10.12.2017 00:00
Вимога
Відхилено
Порушення Замовником законодавства при формуванні планової ціни
Номер:
88d9b9cbdcc94c85be0b637b36429296
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-11-29-003348-c.a1
Назва:
Порушення Замовником законодавства при формуванні планової ціни
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної через систему електронних закупівель очікувана вартість закупівлі по Лоту № 3 становить 239 984,40 грн. з ПДВ.
Відповідно до п. 4. Тендерної документації строк поставки надання послуг: з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року включно.
Та оголошення, яке було розміщено на сайті офіційного органу 28.11.2017 року. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-11-29-003348-c
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. від 01.01.2018 до 31.12.2018.
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (по Лоту № 3)» в якому наведено вимоги замовника, адреса об’єкту, який підлягає охороні. Згідно якого Замовнику необхідно забезпечити охорону об’єкту за адресою: Миколаївська область, м. Миколаїв, пр-т Богоявленський, буд. 55-Е. Для цього потрібен 1 цілодобовий пост охорони.
Таким чином, як що для розрахунку брати кількість постів, які будуть безпосередньо здійснювати охорону на об’єктах замовника у період надання послуг з 01 січня 2018 — 31 грудня 2018 включно,
1 цілодобовий пост (365 днів) (24 години): що складає 365*24*1= 8760 людино-годин.
Щоб визначити вартість 1 людино-години необхідно очікувану вартість закупівлі розділити на загальну кількість людино-годин по об’єкту 1 та об’єкту 2: 239 498,00 / 8 760 ≈ 27,34 грн. з ПДВ (або в такому випадку 22,78 грн без ПДВ).
До того ж Замовником є суб’єктом державної власності, а також згідно ввірених йому повноважень, повинен чітко дотримуватися усіх законодавчих актів, що діють на території України.
Таким чином згідно наданої документації, ціна учасника повинна бути визначена з урахуванням вартості усіх витрат на сплату податків, транспортування, страхування, розподілення особового складу Учасника по постах охорони Замовника та інших обов’язкових платежів і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам в українських гривнях у т.ч. ПДВ. А також повинна враховувати всі вимоги що виставлені замовником в наданій документації по Лоту № 3, такі як: 1. надання охоронних послуги з використанням та обслуговуванням устаткування охоронної сигналізації; 2. забезпечення офіційного працевлаштування в Учасника та відповідної підготовки працівників, залучених до охорони об'єкта; 3. -забезпечення працівників, залучених до охорони об'єкта, спеціальними засобами охорони, які застосовуються згідно з чинним законодавством, засобами зв'язку та спеціальним (форменим) одягом; 4. - охорона об'єкту в нічний час, в позаштатний та понаднормований час по периметру на території та в приміщенні.
Планова ціна, яка була визначена Замовником повинна складатися як мінімум з урахуванням вищезазначених витрат, які були включені до неї при плануванні та визначенні остаточної планової ціни закупівлі у відповідності до Закону України «Про Державний бюджет на 2017 рік», яким визначено, що мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі: з 1 січня 2017 року повинна складати не менше ніж - 19,34 гривні (ст. 8 цього Закону).
Мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці (ст. 3 Закону України «Про оплату праці»). Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» кожне підприємство зобов’язане сплатити єдиний соціальний внесок (22%), а також, єдиний податок (5%) або податок на додану вартість (20%) (в залежності від системи оподаткування, на якому підприємство працює).
Обрахуємо мінімальний розмір вартості 1 людино-години з урахуванням єдиного соціального внеску та податку: (єдиний соціальний внесок =4,25 грн., та єдиний податок ≈1,18 (або податок на додану вартість ≈ 4,72 грн.) 19,34+4,25 +1,18 = 24,77 грн. Якщо ж Учасник сплачує податок на додану вартість, то вартість 1 людино-години буде ще більша 19,34+4,25 +4,72 = 28,31 грн .
Тобто, очікуваної вартості предмета закупівлі у розмірі 239 498,00 (з ПДВ). (27,34 грн. з ПДВ (22,78 грн без ПДВ) за 1 людино-годину) навіть не вистачить на оплату праці у мінімальному гарантованому розмірі та сплату єдиного соціального внеску та єдиного податку (27,34 грн. за людино-годину без ПДВ), не говорячи вже про інші витрати учасника пов’язані з наданням послуг та отримання учасником прибутку, та які він обов’язково повинен передбачити згідно діючого законодавства.
Дана сума за одну годину роботи охоронника також не включає в себе вимоги ст. 108 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпПУ) робота в нічний час (з 22:00 до 06:00 (1/3 доби) згідно зі ст. 54 КЗпПУ) оплачується у підвищеному розмірі, встановлюваному генеральною, галузевою (регіональною) угодами та колективним договором, але не нижче 20 відсотків тарифної ставки (окладу) за кожну годину роботи у нічний час;
- відповідно до ст. 107 КЗпПУ оплата роботи у святкові дні працівникам, праця яких оплачується за годинними або денними ставками, - у розмірі подвійної годинної або денної ставки;
- відповідно до: - ст. 23 Закону України «Про відпустки»: повинні бути передбачені кошти на оплату відпусток; - ст. 74 КЗпПУ: надаються щорічні (основна та додаткові) відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати; - ст. 75 КЗпПУ: щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору та закупівлю спецодягу, спецзасобів, засобів індивідуального захисту, платити заробітну своєму адміністративно-управлінському персоналу, буде працювати без прибутку, а охоронці не ходитимуть в оплачувані відпустки та лікарняні.
Таким чином замовник, який повинен чітко дотримуватися діючого законодавства, встановлює планову вартість закупівлі, яка як мінімум йде в супереч з діючими законодавчими актами (КЗпПУ та Закону України "Про державний бюджет України на 2017 рік") та визначив бюджет закупівлі, який навіть не покриває витрати учасників для оплати всіх обов'язкових податків, зборів платежів, які зобов'язаний оплачувати в бюджет України суб'єкт господарювання при здійсненні своєї господарської діяльності, не кажучи вже про загальновиробничі і адміністративні витрати, що вимагаються замовником згідно документації.
Замовник виставляючи планову вартість торгів які намагається провести у 2017 році, в якій закладена розрахункова ціна за годину роботи нижче мінімальної заробітної плати затвердженої законодавством на 2017 рік, порушує чинне законодавство, яке зобов'язаний сам же й дотримуватися.
З наявної в нас інформації Ви чомусь не сплачуєте своїм співробітникам суму заробітної плати, що є меншою ніж визначено діючим законодавством у 2017 році. До того ж ваші співробітники щороку отримують оплачувані відпустки, премії та інше відповідне забезпечення.
Окрім того, вищенаведені розрахунки робилися з урахуванням розміру мінімальної заробітної палати закріпленого в Законі України «Про Державний бюджет на 2017 рік», а послуги фактично будуть надаватися у 2018 році, що визначено згідно документації та оголошення, з 01 січня 2018 — 31 грудня 2018 р включно.
У проекті Закону України «Про Державний бюджет на 2018 рік» №7000 від 15.09.2017, який вже затверджено у першому читанні (14.11.2017), мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі: з 1 січня повинна становити не менше ніж – 22,41 гривні (ст. 8 цього проекту Закону). Таким чином вартість 1 людино-години з урахуванням єдиного соціального внеску та податку: (єдиний соціальний внесок =4,93 грн., єдиний податок ≈1,36 (або податок на додану вартість ≈ 5,46 грн.), 22,41+4,93 +1,37 = 28,71 грн. без ПДВ. А як що учасник є платником податку на загальних підставах то: 22,41+4,93 +5,47 = 32,80 грн з ПДВ. Також даний розрахунок не враховує інші витрати учасника пов’язані з наданням послуг та які обов’язково повинні також бути включені при розрахунку своїх пропозицій учасниками (отримання учасником мінімального прибутку, щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, закупівля спецодягу, спецзасобів, засобів індивідуального захисту, обслуговування автотранспорту, підключення та обслуговування діючої системи сігналізації замовника до пульту спостереження (як вимагає замовник) та інше).
В даному випадку можна стверджувати, що Замовник свідомо підштовхує майбутніх учасників до порушення законодавства та встановив планову суму закупівлі з істотними порушеннями статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», тому що послуги будуть фактично надаватися вже у 2018 році.
Своїми діями Ви підштовхуєте майбутніх учасників до порушення податкового, трудового законодавства у 2018 році (що потягне за собою відповідальність за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці) та у випадку несплати всіх відповідних податків, зборів, платежів це становитиме склад злочину, передбачений ст. 212 Кримінального кодексу України.
Дані дії замовника можуть завдати непоправної шкоди економіки країни у вигляді несплати учасниками всіх необхідних платежів до бюджету, з якого Замовник так само отримує кошти для виплати своїм співробітникам заробітної платні та свого утримання.
Вимагаємо усунути виявлені порушення шляхом відміни даної закупівлі в цілому, здійснивши повний перерахунок планової ціни закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», тому шо послуги планується надавати фактично у 2018 році, а не у 2017.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.12.2017 15:03
Вирішення:
Згідно із статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Чинне законодавство не містить зобов’язань для замовників визначати очікувану вартість закупівлі, грунтуючись на будь-якому переліку можливих витрат учасників при наданні ними послуг, що закуповуються.
Натомість, згідно із статтею 3 Закону України „Про публічні закупівлі”, одним із принципів здійснення закупівель є максимальна економія та ефективність.
Замовник фінансується з бюджету.
Відповідно до частин першої та другої статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України.
Пунктами 20 та 29 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України визначено, що взяття зобов’язань без відповідних бюджетних асигнувань та здійснення видатків бюджету з перевищенням бюджетних призначень є порушеннями бюджетного законодавства.
Крім того, Замовник при розрахунку очікуваної вартості закупівлі керувався постановою правління Пенсійного фонду України від 16.11.2016 № 26-1 «Про заходи щодо ефективного використання коштів Пенсійного фонду України».
Додатково повідомляємо, що при розрахунку очікуваної вартості закупівлі Замовник враховував позиції проекту Закону України «Про Державний бюджет на 2018 рік», а саме: можливість збільшення мінімальної заробітної плати та виходив з планових вартісних показників.
Враховуючи вищевикладене, правові підстави для задоволення Вашої вимоги (скарги) відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено