-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Шкільний автобус (автобус спеціалізований для перевезення школярів)
Закупівля проводиться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 "Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану" (зі змінами). Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі відповідно до додатку 2 до оголошення. Забезпечення виконання договору не вимагається. Забезпечення пропозиції не вимагається. Критеріями оцінки є – «Ціна». Питома вага критерію «Ціна» - 100 %.
Завершена
2 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
16.09.2022 13:47 - 22.09.2022 18:00
Вимога
Відхилено
Вимога про внесення змін в тендерну документацію.
Номер:
c6d602aafd0a4948bef8a939bb8fb7e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-16-006160-a.a1
Назва:
Вимога про внесення змін в тендерну документацію.
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИКУ!
Звертаємось з даною вимогою і наголошуємо на порушенні Вами, як Замовником торгів, принципів здійснення публічних закупівель, що встановлюють дискримінаційні вимоги до учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та частини четвертої статті 22 Закону, а саме: 1. В Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», окрім іншого, зазначено:
Кількість місць для сидіння не менше 25 місць ( без сидіння водія).
Двигун - Об’єм двигуна не менше 5000 куб.см.
Довжина/ширина/висота/ від 8000 до 8600 мм/від 2300 до 2500 мм /2700 до 3000мм/
Колісна база не менше 4300 мм.
1.1. Зазначені вимоги Тендерної документації є необгрунтованими та дискримінаційними обмеженнями, не передбаченими ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Пунктом 4 «Технічні вимоги» в ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» регламентовано, що Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів (автобуси ІІІ класу) призначені для перевезення більше 22 пасажирів. Визначення Замовником в тендерній документації мінімальної кількості місць саме не менше 25 є дискримінаційним, таким, що звужує коло потенційних учасників тендеру, та штучно обмежуючи таким чином конкуренцію на відкритих торгах.
1.2. На нашу думку, КОНКРЕТИЗАЦІЯ та УТОЧНЕННЯ технічних характеристик, а також встановлена вимога до об’єму двигуна не менше 5000 куб. см - є особистою вимогою Замовника, зазначені вище умови документації не узгоджуються з вимогами ДСТУ 7013:2009, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, в тому числі до нас, як потенціного учасника. Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки фактично дає змогу прийняти участь у процедурі закупівлі лише певним виробникам, обмежуючи при цьому в праві запропонувати свій товар іншим учасникам в разі меншого об’єму двигуна.
1.3 У тендерній документації щодо закупівлі, що Ви організовуєте, містяться вимоги щодо технічних параметрів (довжина/ширина/висота, колісна база, тощо). Всі ці додаткові вимоги у тендерній документації для шкільного автобуса не відповідають і не кореспондують із ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги».
Згідно умов Тендерної документації, запропонований учасниками Товар повинен відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування Автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування). ДСТУ 7013:2009, на який посилається Замовник, встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус. Зазначений стандарт містить виключний перелік технічних параметрів для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу. Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ дослідив дану ситуацію і надав відповідні роз’яснення, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (https://amcu.gov.ua/news/1). З огляду на цю позицію було задоволено скаргу у закупівлі UA-2021-04-06-001364-с, UA-2021-11-05-002686-a тощо.
У зв’язку з чим, вимагаємо усунути вище перелічені порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію, та викласти вказані вище пункти технічних вимог без дискримінаційних положень та у відповідності до ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги». У разі незадоволення Вами, як Замовником торгів цієї вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.09.2022 09:45
Вирішення:
Добрий день. Уповноважена особа Відділу освіти Пулинської селищної ради ознайомилась з Вашою вимогою щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» (Шкільний автобус (автобус спеціалізований для перевезення школярів). Повідомляємо, що за результатом аналізу вимоги не можемо погодитись, що зазначені в технічному завданні вимоги, щодо кількості місць для сидіння не менше 25 місць (без сидіння водія); Двигун - Об’єм двигуна не менше 5000 куб.см.; Довжина/ширина/висота/ від 8000 до 8600 мм/від 2300 до 2500 мм /2700 до 3000мм/; Колісна база не менше 4300 мм. є дискримінаційними та необгрунтованими та ставлять потенційних Учасників в нерівне становище.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати товар, який відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі від різних виробників продукції.
Серед вибору шкільних автобусів, які представлені сьогодні на ринку України, Замовник формує характеристики предмета закупівлі, у тому числі і кількість місць для сидіння, об’єм двигуна, довжину/ширину/висоту, колісну базу виходячи з наявної потреби Замовника.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником в технічному завданні передбачено до більшості параметрів приписку «не нижче», «не менше», «від» щоб уникнути випадку, що технічні характеристики предмету закупівлі, відповідають лише продукції одного виробника.
Крім того, в примітці в Додатку №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначено - Якщо у цій специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент».
Якщо ця технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент».
Еквівалент товару або його складової частини – вживається у значенні, як рівнозначний товар або його складова частина, що виражається в наявності однозначних співвідношень між технічними та якісними характеристиками до предмету закупівлі, що визначені Замовником згідно вимог цієї документації, або якісно перевищують відповідні вимоги Замовника.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Статус вимоги:
Відхилено