-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними та небезпечними відходами» (Перевезення та утилізація відходів медичного походження).
Закупівля проводиться відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» зі змінами та доповненнями.
Торги не відбулися
270 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
Період оскарження:
16.09.2022 10:24 - 22.09.2022 09:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога Замовника до майбутніх Учасників
Номер:
59931dc91cdd40d598de639c9104763b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-16-001975-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога Замовника до майбутніх Учасників
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Шановний Замовнику.
Вивчивши документацію щодо спрощеної закупівлі UA-2022-09-16-001975-a, визначили та переконані щодо дискримінаційних вимог майбутніх Учасників. Відповідно Додатку 1 Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі Оголошення про спрощену закупівлю Замовник вимагає:
«Учасник процедури закупівлі повинен надати:
2. Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент (інструкцію) щодо поводження з медичними відходами (використаними засобами індивідуального захисту, медичним одягом та іншими засобами одноразового використання), які пов’язані з пандемією гострої респіраторної коронавірусної хвороби (COVID-19));
7. Виконавець повинен надати документ, що підтверджує наявність в штаті:
- уповноваженого з системи протидії COVID-19;
8. Виконавець повинен надати діючі сертифікати ISO SIC. COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організації» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку підтвердження).»
Відповідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил й норм щодо поводження з медичними відходами, затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я від 8 червня 2015 року № 325 (далі — ДСанПіН), які регламентують поводження з медичними відходами в Україні, медичні відходи поділяються на 4 категорії: категорія А – епідемічно безпечні медичні відходи; категорія В – епідемічно небезпечні медичні відходи (до категорії В відноситься й Коронавірусна хвороба 2019 (далі COVID-19) — інфекційна хвороба, яка почалася як спалах, що розвинулася у пандемію); категорія С – токсикологічно небезпечні медичні відходи; категорія D - радіологічно небезпечні медичні відходи.
В свою чергу до категорії В (епідемічно небезпечні медичні відходи (червоне маркування)) відносяться інфіковані та потенційно інфіковані відходи, тобто такі, що контактували з біологічним середовищем інфікованого матеріалу.
Також медичний персонал має обов'язково знезаражувати (проводити дезінфекцію) зазначених відходів у місцях їх утворення для передачі ліцензіатам (суб’єктами господарювання та фізичними особами-підприємцями, які отримали ліцензію на поводження з небезпечними медичними відходами) знезаражених відходів категорії В для подальшого поводження з ними. Заклади охорони здоров’я укладають договір із ліцензіатами. Відходи, які передаються для знешкодження ліцензіатам, підлягають хімічній дезінфекції та транспортуванню до місця передачі.
В Україні поводження з медичними відходами (збирання, транспортування, зберігання, сортування, обробка (переробка), утилізація, вивезення, дезінфекція, знешкодження, знищення) в ЗОЗ проводиться відповідно до положень Закону України «Про відходи» та ДСанПіН. Що стосується поводження із відходами що утворилися в наслідок коронавірусної хвороби COVID-19, то їх регламентують лише Дорожня карта з впровадження вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і проведення масової вакцинації у відповідь на пандемію COVID-19 в Україні у 2021–2022 роках, затверджена наказом МОЗ від 24.12.2020 № 3018 (далі — Дорожня карта)*.
У розділі Поводження з медичними відходами Дорожньої карти крім Закону України "Про відходи", ДСанПіН та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами інших нормативних документів не зазначено.
Замовник вимагає наявність Сертифікату ISO SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку щорічного підтвердження)
Спеціальні вимоги до цього стандарту містять:
- забезпечення та підтримання в робочому стані виробничого середовища, яке не несе ризиків здоров’ю та безпеці працівників, включаючи ризики, пов'язані з COVID-19;
- забезпечення працівників засобами захисту для профілактики інфікування;
- інформування персоналу про застосування засобів і процедур захисту;
- уповноваженого з системи протидії COVID-19.
Даний Сертифікат немає відношення до поводження з небезпечними відходами категорії В та є необов’язковим, оскільки направлений на забезпечення та підтримання в робочому стані виробничого середовища, забезпечення працівників засобами захисту та інформування про них, відповідальність за що несе уповноважений з системи протидії COVID-19.
Оскільки, як було зазначено вище, відходи що утворилися в наслідок коронавірусної хвороби COVID-19, на законодавчому рівні, віднесені до категорії В, вимагаємо вилучити з оголошення вимоги:
- позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент (інструкцію) щодо поводження з медичними відходами (використаними засобами індивідуального захисту, медичним одягом та іншими засобами одноразового використання), які пов’язані з пандемією гострої респіраторної коронавірусної хвороби (COVID-19));
- наявність в штаті уповноваженого з системи протидії COVID-19;
- ISO SIC. COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організації» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку підтвердження).
У разі відхилення нашої вимоги, залишаємо за собою право подати скаргу до АМК України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог.docx 21.09.2022 20:40
Дата подачі:
21.09.2022 20:42
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Документацію щодо Спрощеної закупівлі було складено у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» згідно порядку проведення Спрощених закупівель, що регламентується ст.14 Закону, з урахуванням статті 16 Закону, зокрема ч.2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; та з урахуванням статті 22 абзацу першого ч.3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Щодо надання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент (інструкцію) щодо поводження з медичними відходами (використаними засобами індивідуального захисту, медичним одягом та іншими засобами одноразового використання), які пов’язані з пандемією гострої респіраторної коронавірусної хвороби (COVID-19), зазначаємо наступне. Отримати зазначений висновок може кожен Учасник закупівлі, звернувшись до відповідної установи із необхідним пакетом документів. Жодним чином дана вимога не є дискримінаційною, адже допускає участь у процедурі закупівлі будь-якого учасника за умови документального підтвердження відповідності Учасників вимогам Замовника. Оскільки, згідно ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами передбачено наявність в Учасників відповідних технологічних регламентів здійснення кожної операції поводження з небезпечними відходами, то в умовах пандемії COVID-19 та поширення коронавірусної інфекції в Україні, Замовник вважає за необхідне вимагати від Учасників документи, що підтверджують наявність технологій (інструкцій) поводження з відповідними медичними відходами. Так само це стосується і вимоги наявності в Учасників відповідних сертифікатів, які кожен з Учасників може отримати, пройшовши сертифікацію (отримавши щорічне підтвердження). Враховуючи вищевикладене, і те, що Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість отримання ним документів, які вимагаються Замовником та неможливість виконати зазначену умову Документації та не довів, яким чином дана вимога перешкоджає Замовнику взяти участь у процедурі закупівлі, вважаємо відсутніми підстави для задоволення вимоги Учасника.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні