2220.Закупівля здійснюється у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами). Місцезнаходження: Юридична адреса:ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 288, м. Жмеринка,23100. Адреса для листування:ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 288, м. Жмеринка,23100. Категорія замовника: Відповідно до п.3 ч.4 ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі» - юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями, які забезпечують потреби держави або територіальної громади. Місце поставки:ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 288, м. Жмеринка,23100. Поставка здійснюється до 21.11.2022 р. Найменування предмету закупівлі: ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби)-5 позицій та 5790 одиниць . Технічні, кількісні та якісні характеристики до товару вказані в Додатку № 2 до Оголошення. Єдиним критерієм оцінки є ціна.
Торги відмінено
1 224 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 120.00 UAH
Вирішення:Доброго дня! Повідомляю Вам, що закупівля згідно коду ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби), ідентифікатор закупівлі:UA-2022-09-15-010306-a буде скасована відповідно п. 2 ч.17 ст. 14 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:Задоволено
resolved
answered
Вимога
Вирішена
Вимога стосовно дискримінаційних положень Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:e374044b2b3e4aa988aec7c01f8a60fc
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-09-15-010306-a.b1
Назва:Вимога стосовно дискримінаційних положень Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Відповідно до умов Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) планується закупити 5 найменувань лікарських засобів в одному лоті. Медико-технічним вимогам до запланованих до закупівлі лікарських засобів, що зазначено в Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, відповідає декілька зареєстрованих в Україні лікарських засобів, що підтверджується інформацією з Державного реєстру лікарських засобів України http://www.drlz.com.ua/. Зокрема: Медико-технічним вимогам запланованого до закупівлі лікарського засобу за порядковим номером 5 Enoxaparin (Еноксапарин натрій ) р-н д/ін. 10000 анти-Ха МО шприц 1 мл №2, відповідає декілька зареєстрованих в Україні лікарських засобів: НОВОПАРИН® розчин для ін'єкцій, 100 мг (10 000 анти-фактор Ха МО)/мл; по 1,0 мл (100мг) у попередньо наповненому шприці, по 2 шприци в блістері, по 1 блістеру в картонній коробці; реєстраційне посвідчення № UA/9061/01/01; виробник Шенджен Текдоу Фармасьютикал Ко., Лтд, Китай; заявник - Дженофарм Лтд, Велика Британія; (далі НОВОПАРИН) НАРДІН® розчин для ін'єкцій по 1,0 мл (100 мг) у попередньо наповненому шприці, по 2 шприци у блістері, по 1 блістеру в картонній пачці; реєстраційне посвідчення № UA/19167/01/01; виробник ТОВ "Юрія-Фарм" (пакування із форми in bulk Шенджен Текдоу Фармасьютикал Ко., Лтд, Китай), Україна; заявник - ТОВ "Юрія-Фарм", Україна (далі НАРДІН). В той самий час в Реєстрі оптово - відпускних цін на лікарські засоби (https://moz.gov.ua/reestr-optovo-vidpusknih-cin-na-likarski-zasobi ) відсутня інформація про декларування оптово-відпускної ціни на лікарський засіб НАРДІН, що суперечить вимогам Постанови Кабінету Міністрів України «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби» від 02 липня 2014 року №240.
Звертаємо вашу увагу, що всі зареєстровані в Україні лікарські засоби, що відповідають Медико-технічним вимогам до запланованих до закупівлі лікарських засобів, що зазначено в Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі запланованого до закупівлі лікарського засобу за порядковим номером 5, є лікарськими засобами, що вироблені з лікарського засобу форми in bulk: НОВОПАРИН® розчин для ін'єкцій, 100 мг (10 000 анти-фактор Ха МО)/мл in bulk: по 1,0 мл (100 мг) у попередньо наповненому шприці, по 2 шприци в блістері, по 100 блістерів в картонній коробці; реєстраційне посвідчення № UA/18243/01/01; виробник Шенджен Текдоу Фармасьютикал Ко., Лтд, Китай; заявник - Дженофарм Лтд, Велика Британія (далі НОВОПАРИН in bulk), що підтверджується інформацією з Державного реєстру лікарських засобів України http://www.drlz.com.ua/. Тобто Медико-технічним вимогам до запланованих до закупівлі лікарських засобів, що зазначено в Додатку 2 запланованого до закупівлі лікарського засобу за порядковим номером 5 відповідають лікарські засоби, що вироблені лише одним виробником НОВОПАРИН in bulk - Шенджен Текдоу Фармасьютикал Ко., Лтд, Китай.
Відповідно до п. 7 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі наявна вимога надання гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником або відповідний лист від імені Учасника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені оголошенням. Об’єднання в один лот всіх запланованих до закупівлі лікарських засобів призводить до обмеження конкуренції та порушення вимог п.4 ст.22, ст.5, п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»; Постанови Кабінету Міністрів України «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби» від 02 липня 2014 року №240; Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) та призводить до здорожчання всього предмету закупівлі. В даній процедурі закупівлі зможуть взяти участь обмежене коло учасників, що можуть запропонувати до закупівлі весь перелік лікарських засобів по лоту. Неможливість запропонувати хоча б один лікарський засіб (в тому числі, що представлені на території України лише одним виробником), або ненадання гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) призведе до відхилення тендерної пропозиції, як такої, що не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами). В свою чергу дана ситуація ставить у привілейоване становище компанії, що мають договірні відносини з виробниками/дистриб’юторами лікарських засобів, що заплановані до закупівлі та представлені на території України лише одним виробником.
Запланований за порядковим номером 5 Enoxaparin (Еноксапарин натрій ) р-н д/ін. 10000 анти-Ха МО шприц 1 мл №2 може бути закуплений окремим лотом. Або запланована до закупівлі кількість лікарського засобу порядковим номером 5 Enoxaparin (Еноксапарин натрій ) р-н д/ін. 10000 анти-Ха МО шприц 1 мл №2 може бути закуплена в інших еквівалентних об’ємах та формах випуску з метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель, що визначені ст. 5 ЗУ Про публічні закупівлі: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. На фармацевтичному ринку України лікарські засоби з МНН Enoxaparin (Еноксапарин натрій ) в формі випуску р-н д/ін. 10000 анти-Ха МО випускаються: шприци 0,2 мл, 0,4 мл, 0,6 мл та 0,8 мл; флакони 3 мл, що підтверджується інформацією з Державного реєстру лікарських засобів України.
Враховуючи вищезазначене, просимо внести зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) відповідно до вимог п.4 ст.22, ст.5, п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»; Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами). Дані дії створять більш конкурентне середовище, що в свою чергу дозволить більшій кількості учасників (в тому числі й виробникам) прийняти участь в даних торгах.
Вирішення:Комунальне некомерційне підприємство "Жмеринська центральна районна лікарня" Жмеринської міської ради детально розглянуло Вашу вимогу від 21.09.2022 року, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон), Постановою КМУ № 169 від 28.02.2022 р. «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами), повідомляє наступне.
В Реєстрі оптово - відпускних цін на лікарські засоби від 4 серпня 2022 року є інформація щодо усіх зареєстрованих форм випуску та дозувань лікарських засобів з МНН Enoxaparin (Еноксапарин натрій ) в формі випуску р-н д/ін. 10000 анти-Ха МО, які випускаються: шприци 0,2 мл, 0,4 мл, 0,6 мл, 0,8 мл, флакони 3 мл та, в тому числі, шприци по 1,0 мл. https://moz.gov.ua/reestr-optovo-vidpusknih-cin-na-likarski-zasobi
Ми згодні, що представлені на території України лише одним виробником лікарські засоби – можуть ставити у привілейоване становище компанії, проте МНН Enoxaparin не перебуває під патентним захистом та усі суб’єкти фармацевтичного ринку мають право на розробку цього продукту. В Україні зареєстровано є 103 МНН, які представлені в Україні лише одним виробником, тому, дана ситуація не поодинока і вимагає ретельного нагляду МОЗ України.
Звертаємо Вашу увагу, що положення статті 22 Закону, про яку Ви згадуєте, не поширюється на закупівлю згідно коду ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби), ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-15-010306-a, а також дана закупівля не містить тендерної документації, про яку Ви зазначаєте, так як це спрощена закупівля, відповідно до ст.14. Закону, а також дана закупівля здійснюється у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами).
Щодо пункту 5 статті 14, ви самі написали, що в Україні зареєстровано 2 продукти з даним характеристиками. Також хочемо наголосити, що в Україні також зареєстровано 2 продукти однакові за характеристиками продукти з МНН Enoxaparin одного виробника - Хебей Чаньшань Біокемікал Фармасьютікал Ко., Лтд, що є обмеженням конкуренції відповідно до вашої скарги.
Згідно додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ», Замовником визначено, що з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником або відповідний лист від імені Учасника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені оголошенням. Гарантійний лист повинен включати дату оголошення про проведення спрощеної закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі згідно оголошення та назву Замовника.
Звертаємо Вашу увагу на те, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містить вимог до такого листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, у потенційного учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника. Вами не наведено фактів, які доводили б відмову виробників надати Вам гарантійні листи. Якщо учасник процедури закупівлі не може отримати даний лист, то це, на нашу думку, може свідчити про те, що виробник або представник виробника мають підстави не видавати такий лист учаснику з об’єктивних причин.
Вимога надати лист виробника щодо терміну придатності, яка є гарантією фізичної доступності та гарантії постачання цього товару Учаснику, а Учасник в свою чергу Замовнику зі строками придатності, що достатні для використання товару в повному обсязі до закінчення його терміну придатності. Складена Замовником «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ», яка містить вимогу про надання гарантійного листа виробника є загальноприйнятою при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки, з огляду на важкість захворювань, з метою лікування яких здійснюється закупівля, Замовника турбує своєчасність поставок лікарських засобів та їх якість, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування пацієнтів, відсутності ускладнень та побічних реакцій. Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі.
Зазначаємо, що абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Статтею 14 Закону передбачено, зокрема, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, яку замовник може включити до нього.
При цьому, частиною п’ятою вищевказаної статті встановлено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із вищенаведеного вбачається, що стаття 14 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення в оголошення про проведення спрощеної закупівлі, який не є виключним.
Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону.
Таким чином, оголошення про проведення спрощеної закупівлі складено з дотриманням вимог Закону.