-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Турнікет кровоспинний
Закупівля проводиться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану від 28.02.2022 № 169 (зі змінами). Національний класифікатор НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» (код 58128 «Джгут на верхню/нижню кінцівку, одноразового використання»)
Завершена
452 403.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 262.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 262.02 UAH
Період оскарження:
15.09.2022 14:42 - 21.09.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
23e0df5010bd4946ba2429d412ddf78f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-15-007606-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
Просимо видалити деякі вимоги, які зазначені в Додатку №1 ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Турнікет кровоспинний за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 33140000-3 Медичні матеріали, так як ці вимоги є дискримінаційними, оскільки направлені на забезпечення участі та перемоги конкретного виробника, що може привести до створення корупційних схем.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Надмірне звуження технічних характеристик, під які підходить вироби лише одного виробника є дискримінацією учасників, а саме
- Здатність припинювати кровоток на великих артеріях-метод УЗД
- наявність Сертифікату відповідності
- Умови зберігання при температурі від +1 до +35 ºС
- відповідність ДСТУ EN ISO 15223-1:2018, ДСТУ ISO 780-2001
- Товар повинен пройти санітарно-епідеміологічну експертизу за результатами якої мати позитивний висновок на відповідність встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, а саме: окислювальні домішки не більше 3,0 мг О2/100 см2, відновлювальні домішки не більше 1 см3, органічні домішки не більше 0,3, зміна рН не більше ± 1,0, рівні міграції у модельне середовище не більше ДКМ, а саме: формальдегіду 0,1 мг/л, акрилонітрилу 0,05 мг/л, стиролу 0,01 мг/л, та товар не повинен викликати подразнюючу та сенсибілізуючу дію згідно методичних вказівок «Токсиколого-гігієнічні та доклінічні дослідження полімерних матеріалів і виробів на їх основі медичного призначення», ISO 10993-10, надати підтверджуючий документ.
Обґрунтування:
1 «Здатність припинювати кровоток на великих артеріях-метод УЗД», дані вимоги не прописані в законодавстві України, в Україні не має спеціано на це акредитованих лабораторій , які б мали відповідну лабораторію і затверджені методики і форми висновків для проведення даних досліджень
2 «наявність Сертифікату відповідності», так як Джгут кровоспинний відноситься до першого класу медичних виробів, тому є обов’язковим для введення в обіг та/або експлуатацію на території України виробнику провести процедури оцінки відповідності щодо цих виробів, залежно від класу застосування медичних виробів та відповідно до вимог Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ від 02.10.2013 р. № 753. Для нанесення знаку відповідності технічним регламентам на медичні вироби, що відносяться до класу I , виробник повинен дотримуватися процедури, зазначеної в додатку 8, і скласти декларацію про відповідність, що є необхідним для введення медичного виробу в обіг. В даній процедурі не прописано процедуру щодо залучення Органу з оцінки відповідності, який видає Сертифікат відповідності.
3 «Умови зберігання при температурі від +1 до +35 ºС» - дані вимоги несуть обмежені характеристики медичних виробів і схожі на такі, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Якщо умови зберігання у медичного виробу будуть при температурі від -1 до +37 ºС – це означає що він вже не відповідає вимогам?!
4 «відповідність ДСТУ EN ISO 15223-1:2018» - цей стандарт відноситься до медичної техніки (ДСТУ EN ISO 15223-1:2018 Засоби медичної техніки. Умовні познаки на етикетках засобів медичної техніки, марковання та обов’язкові відомості. Частина 1. Загальні вимоги (EN ISO 15223-1:2016, IDT; ISO 15223-1:2016, Corrected version 2017-03, IDT)). Адже Джгут кровоспинний - це медичний виріб, просимо замінити на ДСТУ EN 980:2007 Символи графічні для маркування медичних виробів (EN 980:2003, IDT), який як раз відноситься жо медичних виробів!
5 ДСТУ ISO 780-2001 Пакования. Графічне марковання щодо поводження з товарами (ISO 780:1997, IDT), встановлює сферу застосовування набору знаків, стально використовуваних для маркування транспортних пакувань в ланцюзі фізичного розподілу під час транспортування відповідно до інструкцій з поводження. Цей стандарт не відноситься конкретно до самого медичного виробу. І медичні вироби не можуть йому відповідати. Це стосується умов лише транспортування.
6 Товар повинен пройти санітарно-епідеміологічну експертизу за результатами якої мати позитивний висновок на відповідність встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, а саме: окислювальні домішки не більше 3,0 мг О2/100 см2, відновлювальні домішки не більше 1 см3, органічні домішки не більше 0,3, зміна рН не більше ± 1,0, рівні міграції у модельне середовище не більше ДКМ, а саме: формальдегіду 0,1 мг/л, акрилонітрилу 0,05 мг/л, стиролу 0,01 мг/л, та товар не повинен викликати подразнюючу та сенсибілізуючу дію згідно методичних вказівок «Токсиколого-гігієнічні та доклінічні дослідження полімерних матеріалів і виробів на їх основі медичного призначення», ISO 10993-10, надати підтверджуючий документ.
З якого нормативного документу Ви взяли ці показники??? Адже в законодавстві немає нічого подібного. У кожного матеріалу існують свої показники, які відповідають нормам санітарно-епідеміологічній експертизі. Це також виглядає на обмежування конкуренції, що призводять до дискримінації учасників. Водночас зазначаємо, що необхідність обов’язкового проведення державного санітарно-епідеміологічного контролю та державної санітарно- епідеміологічного експертизи Технічним регламентом не передбачено. На підтвердження надаємо Лист Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Тому просимо виключити це пункт взагалі.
Враховуючи все вище викладене, просимо внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з характеристик виробу дискримінаційні умови, які зазначені вище!
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол Відповідь на вимогу.pdf 20.09.2022 16:30
Дата подачі:
19.09.2022 15:58
Вирішення:
Добрий день! Розглянувши вашу Вимогу про усунення порушення, повідомляємо наступне.
1. Згідно технічним вимогам, Здатність припинювати кровоток на великих артеріях-метод УЗД - Це дослідження виконують після накладання джгута-турнікета з метою визначення повноти припинення кровотоку в кінцівці нижче місця накладення джгута. Саме це дослідження дозволяє зробити висновок, чи виконує джгут свою функцію і чи повністю припиниться кровотеча після його накладання. Протокол ультразвукового ангіосканування артерій верхніх та нижніх кінцівок має надаватися виробником джгутів-турнікетів. Даний протокол Замовником не вимагається. Потенційний постачальник-виробнник, в загальному мав би володіти інформацією стосовно товару, який пропонується.
2. Згідно пункту третього Додатку №2 передбачено, що товар, запропонований Учасником, повинен відповідати вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого Постановою КМУ № 753 від 02.10.2013 р. На підтвердження цієї вимоги надати копію декларації про відповідність, в якій указано назву запропонованого товару. Згідно пункту четвертого Для підтвердження якості запропонованого товару, необхідно надати копію сертифікату відповідності, та протоколу випробувань. Замовник не вбачає необхідності зазначення серед умов документації додаткових вимог щодо процедури залучення Органу з оцінки відповідності, який видає Сертифікат відповідності. Учасник має право сам обирати орган з оцінки відповідності, у способи передбачені законодавством.
3. Згідно таблиці 1 Додатку №2 передбачено Термін придатності та умови зберігання товару: Гарантійний термін зберігання повинен бути не менше 3 роки від дати виготовлення; Умови зберігання при температурі від +1 до +35 ºС. Не вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що порушує права потенційних учасників та/або обмежує конкуренцію. Якщо вами буде надане документальне підтвердження від виробника щодо умов зберігання товару при температурі від -1 до +37 ºС, пропозиція щодо внесення змін буде розглянута.
4. Згідно таблиці 1 Додатку №2 передбачено Стандарти, яким повинен відповідати виріб: ДСТУ EN ISO 15223-1:2018; ДСТУ ISO 780-2001
ДСТУ EN ISO 15223-1:2018 Вироби медичні. Символи, застосовані під час маркування на медичних виробах, етикетках та в супровідній документації. Частина 1. Загальні вимоги (EN ISO 15223-1:2016, IDT; ISO 15223-1:2016, Corrected version 2017-03, IDT)
ДСТУ ISO 780-2001 Пакования. Графічне марковання щодо поводження з товарами (ISO 780:1997, IDT)
Дані нормативи не відносяться до медичного обладнання, та відповідають умовам предмету даної закупівлі.
5. Згідно частини шостої медико-технічних умов передбачено Товар повинен пройти санітарно-епідеміологічну експертизу за результатами якої мати позитивний висновок на відповідність встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, а саме: окислювальні домішки не більше 3,0 мг О2/100 см2, відновлювальні домішки не більше 1 см3, органічні домішки не більше 0,3, зміна рН не більше ± 1,0, рівні міграції у модельне середовище не більше ДКМ, а саме: формальдегіду 0,1 мг/л, акрилонітрилу 0,05 мг/л, стиролу 0,01 мг/л, та товар не повинен викликати подразнюючу та сенсибілізуючу дію згідно методичних вказівок «Токсиколого-гігієнічні та доклінічні дослідження полімерних матеріалів і виробів на їх основі медичного призначення», ISO 10993-10, надати підтверджуючий документ. Порядок отримання висновку за результатами санітарно-епідеміологічної експертизи передбачені відповідно до Наказу МОЗ N 247 від 09.10.2000р., що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 р. за N 4/5195 Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи, та Постанови КМУ Про затвердження порядку видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Кожен бажаючий згідно чинного законодавства України може звернутись до органів компетентних за проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та отримати висновок на відповідність встановленим медичним критеріям безпеки/показникам. При зверненні до компетентних органів (Держпродспоживслужби), заявник може встановити за якими показниками безпеки провести експертизу заявленого товару, отже не вважаємо дану вимогу, такою, що порушує права учасників, та обмежує конкуренцію чи порушує принципи встановлені статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" Стаття 11. Об'єкти державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають: продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей; Відповідно до р. 3 Тимчасового порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, Наказ від 09.10.2000р., № 247: Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт. Забороняється використання або функціонування об'єктів експертизи без наявності позитивного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Замовник не вимагає від учасників документи, які заборонені діючим законодавством України.
Одночасно зазначаємо, закупівля товару «Турнікет кровоспинний» № UA-2022-09-15-007606-a – спрощена! Вжитий термін у вашій Вимозі про усунення порушення, такий як «тендерна документація» та посилання на статтю 22 Закону України «Про публічні закупівлі» стосується лише процедур закупівель.
Алгоритм проведення спрощених закупівель визначено статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Ключове слово «може», а не зобов’язаний!
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.09.2022 16:32