-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти ℹ
Закупівля здійснюється у відповідності до Постанови КМУ № 169 від 28.02.2022 року. Згідно постанови КМУ від 2 березня 2022 № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану», якою передбачено, що до скасування чи припинення воєнного стану, введеного Указом Президента України від24 лютого 2022 р. № 64, операції з постачання товару для заправки (дозаправки) транспорту Державної служби з надзвичайних ситуацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Завершена
3 950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 750.00 UAH
Період оскарження:
14.09.2022 13:07 - 20.09.2022 08:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
159fe4df7aa94a85aa199e2e8cc49ef0
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-14-005380-a.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Зважаючи на зазначене просимо Замовника внести зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вилучити зазначені дискримінаційні умови.
Пов'язані документи:
Учасник
- дискримінаційні умови 19.09.2022.pdf 19.09.2022 20:01
Дата подачі:
19.09.2022 20:01
Вирішення:
Про надання відповіді на вимогу
У відповідь на вашу вимогу від 19.09.2022 року №UA-2022-09-14-005380-a.b1 повідомляємо наступне:
1. Оголошення і всі додатки до нього підготовлені Замовником з дотриманням усіх вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, при підготовці оголошення Замовником вибірково здійснено аналіз інших аналогічних закупівель. Торги відбувалися за достатньої кількості учасників, жодних звернень чи нарікань на аналогічні вимоги від Учасників не надходили. Якщо партнерський договір з власником (зберігачем) палива на АЗС підписаний, укладений та приведений у дію, за таких обставин, отримати такий гарантійний лист не повинно складати для будь-якого з Учасників жодних проблем. Такий документ від партнера Учасника є підтвердженням, що договір з тих чи інших причин не розірваний, є дійсним, і поставка пального, його зберігання, відпуск та транспортування для Замовника буде гарантоване. Гарантійний лист – це пропозиція чи відповідь на пропозицію про виникнення певних відносин (гарантування наявності продукції, гарантування вчасного постачання продукції; постачання в тих розмірах, які потрібні замовнику; наявність виробничих потужностей, ліцензій та дозволів, що дають змогу виконати таке замовлення та здійснювати такі види діяльності; надання листа про наявність товару на складі або можливість її поставити в строки, що передбачив замовник та інші).
При цьому, будь-яка затримка у постачанні ПММ, незабезпеченні його зберігання, транспортування та відпуску може призвести до виникнення надзвичайний ситуацій та загибелі майна та людей.
В свою чергу, Вами не підтверджено неможливість надання зазначених документів та неможливість виконати зазначену умову Документації та не доведено, яким чином ці вимоги перешкоджають Учаснику взяти участь у Процедурі закупівлі.
Гарантійний лист – це пропозиція чи відповідь на пропозицію про виникнення певних відносин (гарантування наявності продукції, гарантування вчасного постачання продукції; постачання в тих розмірах, які потрібні замовнику; наявність виробничих потужностей, ліцензій та дозволів, що дають змогу виконати таке замовлення та здійснювати такі види діяльності; надання листа про наявність товару на складі або можливість її поставити в строки, що передбачив замовник та інші).
Наразі, Замовник є структурним підрозділом Державної служби України з надзвичайних ситуацій - центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в сферах цивільного захисту, захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідацію надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежну та техногенну безпеки.
Разом з тим, Вами, як Учасником не доведено та не підтверджено неможливість отримання ним зазначеного гарантійного листа та неможливість виконати зазначену умову Документації та не доведено, яким чином дана вимога перешкоджає Учаснику взяти участь у Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення Вимоги в цій частині.
2. Партнерський (корпоративний) договір — угода сторін про організацію їхніх майбутніх взаємин у будь-якій сфері діяльності щодо їхніх прав та обов’язків. Така згода свідчить про партнерство та встановлює його правила – таким чином, у розумінні законодавства така угода не є попереднім договором. Тому, враховуючи той факт, що Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних/партнерських або на підставі іншого правочину, укладеного згідно з чинним законодавством, а має можливість пропонувати АЗС своїх партнерів іт.ін. Замовник вважає вимоги оголошення обґрунтованими та не вбачає в них дискримінаційних порушень Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Стосовно дискримінації вимог про те що у учасника повинні перебувати на праві користування резервуари. В оголошенні зазначено, що в учасника на праві користування на підставі договору або іншого правочину укладеного у письмовій формі повинні перебувати резервуари. Замовник не вважає це дискримінаційною вимогою тому що закупається велика кількість пального наливом, яке має бути передано на відповідальне зберігання Учаснику, а учасники зобов’язані забезпечити таке відповідальне зберігання придбаного Замовником пального, які можуть укласти з власниками резервуарів та ємностей договір або інший правочин в будь-який час, це залежить від бажання учасника.
В оголошенні про закупівлю зазначено можливість прийняття участі у закупівлі учасників, які здійснюють продаж нафтопродуктів на партнерських АЗС.
Зазначена вимога не є дискримінаційною, Замовник (розпорядник державних коштів) несе відповідальність за виділені бюджетні кошти й повинен контролювати якісне та своєчасне надання Товарів. У зв’язку з дією в Україні воєнного стану на підставі Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» та Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», беручи до уваги специфіку роботи підрозділів Замовника та необхідність бути у постійній готовності до виконання підрозділами завдань за призначенням вимога щодо наявності в учасника спеціалізованого автотранспорту в тих районах області, де відсутні АЗС, для перевезення небезпечних вантажів для забезпечення постійної та безперебійної дозаправки транспортних засобів Замовника є цілком обґрунтованою.
4. Відповідно до п. 1 Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель учасник має надати скановану копію з оригіналу наступних документів:
- ліцензію на право оптової/роздрібної торгівлі пальним, видані на місця торгівлі учасника/партнера(ів) учасника по м. Кропивницький та Кіровоградській області які планується задіяти при виконанні договору.
- дозвіл на експлуатацію устаткування, пов’язане з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням вибухо- та пожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, виданий на ім’я учасника, виданий територіальним органом Держпраці,
- ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, видану на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника (автотранспорт якого використовується для перевезення товару),
- ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання, що буде задіяне учасником при виконанні умов договору про закупівлю. Документ має бути виданий на ім’я учасника та/або партнера учасника (якщо резервуари та ємності для зберігання нафтопродуктів знаходяться в учасника на праві користування),
- дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданий на ім’я учасника.
Наведені вище документи, повинні бути чинними не менше ніж до 21.11.2022.
У відповідності до листа АМКУ від 24.04.2020 № 128-29/08-5961 «Про надання копій рекомендацій а саме п.37 Рекомендації від 09.04.2020 № 17-рк зазначено, що якщо б замовник стосовно ліцензій вимагав дані підтвердження саме у учасника, то ці б вимоги вважались дискримінаційними, а в вимогах до оголошення зазначено що ці вимоги застосовуються також до партнерів учасника яких планується задіяти при виконанні договору.
В документації не встановлено вимоги щодо надання вказаних ліцензій та дозволів саме Учасником. Вимогою є надання копії ліцензій, дозволів Учасника або його партнерів. Учасники, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів та отримали ліцензію на право оптової/роздрібної торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі надають, згідно з вимогою, копії ліцензій партнерів.
Вказана вимога не є дискримінаційною, так як жодним чином не обмежує конкуренції, а тільки уточнює та підтверджує можливість учасника забезпечити поставку товару, який на законних підставах здійснює свою господарську діяльність по відпуску, зберіганню та транспортуванню світлих нафтопродуктів на власних чи партнерських АЗС.
Виконання умов, викладених в Документації, покладені забезпечити наявність відповідності кваліфікаційним критеріям. Разом з тим, здійснення господарської діяльності без дозвільних документів, передбачених законом, заборонено.
Учасник не довів та не підтвердив неможливість надання ним зазначених документів та неможливість виконати зазначену умову Документації та не довів, яким чином дані вимоги перешкоджають Учаснику взяти участь у закупівлі.
5. Відповідно до умов документації відпуск Товару Замовнику здійснюється наливом за місцезнаходженням АЗС Постачальника/його партнера по місту Кропивницький та Кіровоградській області за роздавальною відомістю, яка ведеться на АЗС. Перелік АЗС Постачальника або його партнерів, зазначено у Додатку 2 до Договору.
Для задоволення потреби Замовника щодо заправки його транспортних засобів за місцем їх дислокації в Кіровоградській області, де відсутні АЗС Постачальника/його партнера- відпуск Товару здійснюється з використанням спеціалізованого транспорту (бензовозу та/або міні АЗС), наявного у Постачальника у власності та/або користуванні, іншого правочину, укладеного Постачальником згідно чинного законодавства України.
Поставка Товару по Кіровоградській області до місць дислокації автотранспорту Замовника здійснюється спеціалізованим транспортом для перевезення нафтопродуктів відповідно до вимог Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених наказом МВС України від 04.08.2018 № 656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів».
Відповідно до п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПКУ акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі. Відповідно до умов документації, невід’ємною частиною якої є проект договору про закупівлю, передача пального на зберігання, в тому числі, на АЗС оформляється договором відповідального зберігання. За ним одна сторона (зберігач) зобов’язується зберігати передану їй другою стороною (поклажодавцем) річ і повернути її поклажодавцеві у схоронності (ст. 936 гл. 66 ЦКУ).
Подальший відпуск пального для заправки автомобілів проводиться за Відомістю на відпуск нафтопродуктів.
Відомість – це первинний документ, котрий свідчить про повернення пального зі зберігання.
Згідно пп. 14.1.32 п. 14.1 ст. 14 ПКУ відповідальне зберігання – господарська операція, що здійснюється платником податків і передбачає передачу згідно з договорами схову матеріальних цінностей на зберігання іншій фізичній чи юридичній особі без права використання у господарському обороті такої особи з подальшим поверненням таких матеріальних цінностей платнику податків без зміни якісних або кількісних характеристик.
Враховуючи викладене, вказана вимога не є дискримінаційною, так як жодним чином не обмежує конкуренції, а тільки уточнює та підтверджує можливість учасника забезпечити поставку та фактичне зберігання товару та видачу товару зі зберігання, на власних, орендованих чи партнерських АЗС.
Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які не володіють належною матеріально-технічною базою, та демпінгують ціни. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що заявник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. В Україні відсутнє прецедентне право (правило, встановлене у попередній юридичній справі, яке є обов'язковим чи переконливим при вирішенні подальших справ із подібними питаннями або фактами) в практичному контексті.
Згідно встановленої практики Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу документації більш ніж одним учасником закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено