Категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Закупівля проводиться керуючись постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (зі змінами) - лише для потреб періоду воєнного стану затвердженого відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» та Указу Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».
Завершена
676 650.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 383.25 UAH
Період оскарження:13.09.2022 16:28 - 19.09.2022 16:00
Вимога
Відхилено
ISO 45001:2018
Номер:8017e49a5b6744f2a4aec83d1b6daabf
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-09-13-010214-a.a1
Назва:ISO 45001:2018
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2022-09-13-010214-a, за предметом За кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 30120000-6 «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» (Картриджі)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
1.1. Відповідно до п. 10.3. Додатку №3 до Тендерної документації від учасників вимагається: «копію сертифікату професійної безпеки та здоров’я ISO 45001:2018, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності, діючого на момент подання тендерної пропозиції, дійсного на момент подання пропозицій;»
Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: «… один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Згідно з приписами ч. 1 ст. 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Ч. 3 ст. 23 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Ч. 5 ст. 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Таким чином, Закон дозволяє встановлювати:
- кваліфікаційні вимоги щодо учасників;
- технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів, послуг чи робіт шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти.
Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання копію сертифікату професійної безпеки та здоров’я ISO 45001:2018, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності, діючого на момент подання тендерної пропозиції, дійсного на момент подання пропозицій не відповідає вимогам статей 22, 23 Закону.
Дана вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату ISO 45001:2018 виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару.
Також хочемо зауважити, що отримання виробником Сертифікату ISO 45001:2018 не є обов’язковим так як цей стандарт ISO 45001:2018 своїми положенням слідує Структурі високого рівня інших стандартів ISO, таких як ISO 9001 (система управління якості) та ISO 14001 (система екологічного управління), тобто стандарт ISO 45001:2018 дублює положення які описуються у стандартах ISO 9001 та ISO 14001. Отже стандарт ISO 45001:2018 спрямований на інтеграцію з іншими стандартами системи управління, такими як ISO 9001 та ISO 14001, щоб підприємству було простіше ввести стандарти ISO 9001 та ISO 14001.
Враховуючи наведене вище вимагаємо виключити дискримінаційну вимогу що вказана в п. 10.3. Додатку №3 до Тендерної документації, а саме: «-копію сертифікату професійної безпеки та здоров’я ISO 45001:2018, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності, діючого на момент подання тендерної пропозиції, дійсного на момент подання пропозицій», оскільки вимога щодо надання сертифікату ISO 45001:2018 порушує принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Вирішення:Відхилити Вимогу (скаргу), 14.09.2022, 10:28. ID: UA-2022-09-13-010214-A.A1, яка надійшла в рамках оголошення на закупівлю товару за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 30120000-6 - Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Картриджі), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-09-13-010214-a.