• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Дорожнє обладнання (антипаркувальні обмежувальні стаціонарні стовпчики з нержавіючої сталі)

Торги відмінено

659 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 297.00 UAH
Період оскарження: 12.09.2022 15:45 - 16.09.2022 22:00
Вимога
Вирішена

Щодо усунення дискримінаційних вимог в Оголошенні на закупівлю

Номер: 740d4a12ca45459f9e184eaceb5b0482
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-12-008242-a.b1
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог в Оголошенні на закупівлю
Вимога:
12.09.2022 на майданчику Уповноваженого органу Замовником - Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Соломʼянського району» м. Києва було розміщено оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2022-09-12-008242-a щодо предмету закупівлі – Код 021-2015 - 34920000-2 -Дорожнє обладнання (антипаркувальні обмежувальні стаціонарні стовпчики з нержавіючої сталі). П. 5 ст. 14 «Закону про публічні закупівлі» визначено, що Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Натомість Замовником встановлено низку дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію, а саме: Дискримінаційна вимога 1: Додаток 2 1. Документальне підтвердження для юридичних осіб - резидентів України. 2. Провадження учасниками підприємницької діяльності відповідно до Статутів (положення): 2.2. В разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» учасник надає на підтвердження реєстрації Статуту або реєстрації змін до Статуту (нова редакція) наступні документи: - відповідно до ч. 2 ст. 44 ЗУ №2275-VIII від 06.02.2018 та ст. 98 ЦКУ, якщо учасник – юридична особа, що має форму власності «товариство з обмеженою або додатковою відповідальністю», то він повинен надати копію рішення загальних зборів Учасників товариства про надання згоди на вчинення правочину, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 % вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу. В іншому випадку учасник надає довідку на фірмовому бланку (при наявності) про те, що очікувана вартість закупівлі не перевищує 50 % вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу. Зауважуємо, що відповідно у ч. 2 ст. 44 ЗУ №2275-VIII від 06.02.2018 зазначено: «Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.» Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-XIV (зі змінами) деякі суб’єкти підприємництва можуть складати фінансову звітність раз на рік, а також сама вимога Замовника про надання рішення … вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу або довідку … вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу суперечить ч. 2 ст. 44 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» №2275-VIII від 06.02.2018. в якій зазначено «…до останньої затвердженої фінансової звітності». Дискримінаційна вимога 2: 1.2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: Учасник повинен надати довідку в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, в якій надається перелік достатньої кількості кваліфікованих працівників (із зазначенням ПІБ, посади, освіти та досвіду роботи на зазначеній посаді (для робочих спеціальностей - не менше 1 року), які мають необхідні знання та досвід і спроможні забезпечити належне виконання зобов‘язань за договором про закупівлю товару, який є предметом оголошених торгів. Підтвердити наявність на підприємстві не менше двох зварювальників відповідної кваліфікації згідно ДСТУ EN ISO 9606-1:2018 (або DIN EN ISO 9606-1:2017). Надати сертифікати, що підтверджують кваліфікацію зварювальників. Надати копії документів, що підтверджують трудові відносини між Учасником та зварювальниками, зазначеними у довідці (копії наказів та трудові книжки). Навіть у своїй вимозі Замовник сам визначив, що потрібно надати підтвердження щодо наявності працівників які мають необхідні знання та досвід і спроможні забезпечити належне виконання зобов‘язань саме за договором про закупівлю товару. Сама закупівля передбачає придбання товару, а не виконання робіт, кваліфікаційні критерії якої потребують зазначених професій, кваліфікацій працівників та їх кількості. Замовником висунуті дискримінаційні вимоги, а саме: підтвердити наявність на підприємстві не менше двох зварювальників відповідної кваліфікації згідно ДСТУ EN ISO 9606-1:2018 (або DIN EN ISO 9606-1:2017). Надати сертифікати, що підтверджують кваліфікацію зварювальників. Надати копії документів, що підтверджують трудові відносини між Учасником та зварювальниками, зазначеними у довідці (копії наказів та трудові книжки). Відповідно до чинного Законодавства України, а саме: - п. 3 cт. 64 Господарського кодексу України, підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис; - наказу Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників: – штатні працівники; – зовнішніх сумісники; – працюючі за цивільно-правовими договорами. Встановлюючи вимогу щодо наявності конкретних посад (професій) працівників, їх кількості є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до тих суб’єктів господарювання, які мають організаційну (штатну) структуру, відмінну від вимог Замовника, тобто займаються іншим видом господарської діяльності, наприклад торгівлею та мають у своєму штаті працівників з необхідним знанням та досвідом, які спроможні забезпечити належне виконання зобов’язань за договором про закупівлю товару або відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом. Таким чином Замовник свідомо штучно звужує коло потенційних Учасників закупівлі. Дискримінаційна вимога 3: Надання копій трудових книжок, наказів про прийняття на роботу, або інших документів, що містять персональні дні працівників, оскільки відповідно до ст. 32 Конституції України не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди та згідно з ст. 2 Закону України « Про захист персональних даних» від 01.06.2012 №2297-VI надання персональних даних - є добровільним волевиявленням особи. Тобто Учасники, працівники яких відмовляться від надання свої персональних даних, не зможуть прийняти участь у даній закупівлі, з причин що не залежать від Учасників, що є обмеженням прав Учасників на участі у даній закупівлі, тобто дискримінації. Таким чином замовник штучно звужує коло потенційних Учасників закупівлі. Дискримінаційна вимога 4: 1.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): Аналогічними договорами є договори, які підтверджують наявність у Учасника досвіду щодо поставки аналогічного предмету закупівлі. Учасник повинен підтвердити досвід роботи з комунальними підприємствами або іншими бюджетними установами, шляхом надання копій договорів; Дана вимога є необґрунтованою, якою Замовник штучно звужує коло потенційних Учасників закупівлі. Дискримінаційна вимога 5: Додаток 3 3. Організаційні положення, містить вимогу: 3.3. Надати лист гарантію, що з зазначеного переліку, згідно Додатку 3, на складі або в магазині учасника є в наявності не менше ніж 60% товару (дану умову Замовник має право самостійно перевірити шляхом відвідування складу/або магазину, а Учасник або представник Учасника повинен забезпечити можливість Замовнику ознайомитись (пересвідчитись) з наявністю такого товару шляхом огляду складських приміщень, та/або наданням документів підтверджуючих отримання відповідного переліку товару Учасником. Невиконання даних умов з боку Учасника сприймається Замовником як зазначення у тендерній пропозиції недостовірної інформації та є підставою для відхилення пропозиції такого Учасника. П. 9. ст. 14. Закону «Про публічні закупівлі» передбачає, що пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником. Таким чином, попередній огляд Замовником товару, що пропонується за його місцем знаходження не є складовою пропозиції. Вимога щодо надання учасником підтверджуючих документів можливого попереднього огляду товару є незаконним та дискримінаційним. Крім того, товар, який може пропонуватися потенційними учасниками може бути не виготовлений на момент проведення закупівлі або не ввезений на територію України, так як узяти участь у закупівлі згідно з оголошення можуть Учасники-нерезиденти. Вимога про надання гарантійного листа щодо можливості проведення попереднього огляду є дискримінаційним по відношенню до представників бізнесу, які пропонують імпортний товар, або товар, який ще не виготовлений. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати гарантійний лист щодо наявності необхідної кількості та можливістю проведення попереднього огляду, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Та й сам Замовник суперечить сам собі, бо пропонує можливість надання довідки виробника про заплановане виробництво Товару відповідно до цієї закупівлі. Замовник повинен зважати на інші норми Закону «Про публічні закупівлі» та чинне нормативне законодавство України і не порушувати його навіть якщо він керується ч. 3 ст.14 Закону «Про публічні закупівлі» та в праві зазначити іншу інформацію в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При здійсненні моніторингу за аналогічними предметами закупівель, можна спостерігати, що деякі ШЕУ м. Києва, користуючись воєнним станом в країні, на підставі Постанови КМУ від 28.02.2022 №169, проводять спрощені закупівлі в яких висувають ідентичні дискримінаційні вимоги та результати проведення закупівель свідчать про просування інтересів окремих компаній-Учасників, що є аморальним та неприйнятним особливо в умовах воєнного стану. Хочемо звернути увагу, що відповідно п.20. с.14 Закону з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником або до суду. Також нагадуємо про відповідальність які несуть службові (посадові) та уповноважені особи замовника за порушення вимог Закону «Про публічні закупівлі» відповідно до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні порушення, а в деяких випадках і Кримінального кодексу України. На підставі вищевикладеного вимагаємо внести зміни та привести вимоги оголошення (Вимоги до предмета закупівлі спрощеної процедури, затверджених рішенням уповноваженої особи від 12.09.2022 № 12/09) відповідно до чинного законодавства та виключити вищенаведені дискримінаційні вимоги, які порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та штучно звужують коло потенційних учасників закупівлі, а також такі, які не стосуються предмету закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Комунальне підприємство "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом’янського району" м. Києва у відповідь на вимогу «Щодо усунення дискримінаційних вимог в Оголошенні на закупівлю» (розміщену в електронній системі закупівель 15.09.2022, 14:41; ID: UA-2022-09-12-008242-A.B1) процедури закупівлі «Дорожнє обладнання (антипаркувальні обмежувальні стаціонарні стовпчики з нержавіючої сталі)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-09-12-008242-a) повідомляє наступне: 1. Щодо «Дискримінаційної» вимоги №1 потенційного Учасника процедури закупівлі: Згідно вимог п.п. 2.2. п. 2. «Провадження учасниками підприємницької діяльності відповідно до Статутів (положення)» Розділу 1 «ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ПРАВО ПІДПИСУ ПРОПОЗИЦІЇ ТА/АБО ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ» Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» вимог до предмета закупівлі спрощеної процедури зазначено наступне: «В разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» учасник надає на підтвердження реєстрації Статуту або реєстрації змін до Статуту (нова редакція) наступні документи: - відповідно до ч. 2 ст. 44 ЗУ №2275-VIII від 06.02.2018 та ст. 98 ЦКУ, якщо учасник – юридична особа, що має форму власності «товариство з обмеженою або додатковою відповідальністю», то він повинен надати копію рішення загальних зборів Учасників товариства про надання згоди на вчинення правочину, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 % вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу. В іншому випадку учасник надає довідку на фірмовому бланку (при наявності) про те, що очікувана вартість закупівлі не перевищує 50 % вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.» Відповідно до ч.2 ст.44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Якщо повноваження керівника Товариства на укладання правочинів не перевищує 50% вартості чистих активів відповідно до ч.2 ст.44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та закріплені в Статуті буде достатнім надання у складі тендерної пропозиції копії Статуту товариства. Поняття «Засновників» вжито в якості засновників (учасників) юридичної особи, які визначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» не визначає перелік документів, яким повинна підтверджуватись вартість чистих активів. Керівник підприємства керуючись ст. 44 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», укладаючи правочин, повинен перевірити правочин на значність і в разі позитивної відповіді отримати згоду Загальних зборів Учасників на його укладення. Відповідно, така згода (копія протоколу або витяг із протоколу Загальних зборів Учасників) повинен бути наданий Замовнику у складі тендерної пропозиції. Правочин, вчинений без відповідних повноважень, або перевищення повноважень, може бути визнано недійсним судом відповідно до ч. 3 ст. 215 ЦК України, у випадку, якщо будь-яка заінтересована особа заперечить його дійсність. Рішення замовника по даному пункту вимоги: Не задоволено. 2. Щодо «Дискримінаційної» вимоги №2 потенційного Учасника процедури закупівлі: Щодо зазначеного пункту вимоги Замовником будуть внесені зміни. 3. Щодо «Дискримінаційної» вимоги №3 потенційного Учасника процедури закупівлі: Щодо зазначеного пункту вимоги Замовником будуть внесені зміни. 4. Щодо «Дискримінаційної» вимоги №4 потенційного Учасника процедури закупівлі: Зазначена вимога не є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки не суперечить чинному законодавству, а надає замовнику можливість обрати надійного виконавця робіт, який має підтверджений досвід виконання аналогічних договорів. Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати вказану умову документації, а також не надав документальне підтвердження того, яким чином ця умова порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Рішення замовника по даному пункту вимоги: Не задоволено. 5. Щодо «Дискримінаційної» вимоги №5 потенційного Учасника процедури закупівлі: Щодо зазначеного пункту вимоги Замовником будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено