Відповідний код 38432100-3.
Закупівля здійснюється із використанням порядку проведення спрощених закупівель, враховуючи вимоги Постанови КМУ №169 від 28.02.2022р. «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану».
Усі документи, що мають відношення до пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Торги відмінено
780 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 900.00 UAH
Період оскарження:10.09.2022 14:07 - 15.09.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо спрощеної закупівлі Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 в комплекті UA-2022-09-10-000177-a ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори
Номер:05e83f994dd447a5af4d5c8eeddc4f7e
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-09-10-000177-a.a2
Назва:Вимога щодо спрощеної закупівлі Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 в комплекті UA-2022-09-10-000177-a ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори
Вимога:
Шановний Замовник, доброго дня! Оголошення про проведення спрощеної закупівлі складене з порушенням діючого законодавства в сфері публічних закупівель. Зокрема, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 23 Закону України «Про стандартизацію», ст. 9 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
28.02.2022 р. Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі — Постанова № 169).
Крім іншого, Постановою № 169 передбачено обов’язок замовників дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
При цьому, метою проведення публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах.
Національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 9 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров’я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману.
Визначення в різних чинних технічних регламентах спеціальних вимог, що спрямовані на запобігання або усунення певного виду ризику стосовно одного і того самого виду (категорії, групи) продукції, що використовується за одним і тим самим призначенням, забороняється.
Так, Додаток № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» містить, серед іншого, вказівку на те, що предмет закупівлі має відповідати вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ від 02 жовтня 2013 року №753.
Так, відповідно до ст. 16 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», передбачено здійснення оцінки відповідності законодавчо регульованих ЗВТ вимогам технічних регламентів та ведення реєстру затверджених типів ЗВТ.
На вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих ЗВТ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94, яка набрала чинності 04.09.2016 року (пункт 2 Загальної частини, пункт 14 Додатку 1 Технічного регламенту).
Згідно з наказом Мінекономрозвитку від 13.07.2016 № 1161 «Деякі питання ведення Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки», зареєстрованого в Мін’юсті 03.08.2016 за № 1081/29211 ДП «Укрметртестстандарт» уповноважено на ведення та формування Реєстру, який розміщується на веб-сайті підприємства (www.ukrcsm.kiev.ua).
При цьому, Міністерство охорони здоров’я України за результатами напрацювань Робочої групи з питань удосконалення оцінки відповідності законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що застосовуються для забезпечення захисту життя та охорони здоров’я громадян, утвореної наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.02.2017 року № 129 ініціювало виведення з-під регуляторної дії Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 року № 94 медичних виробів з функцією вимірювання, на які поширюється дія Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 року № 753 або Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 року № 754.
В результаті чого, вирішено проблемну ситуацію щодо необхідності подвійної оцінки відповідності медичних виробів з функцією вимірювання вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки та одночасно Технічного регламенту щодо медичних виробів або Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 року № 598 Про внесення змін до Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, внесено зміни до Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94, зокрема Пункт 2 викладено в такій редакції: «Дія цього Технічного регламенту поширюється на засоби вимірювальної техніки, перелік яких наведено у додатку 1 (14. Вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається)».
Окремо варто звернути увагу на те, що Відповідно до Положення про Міністерство економіки України, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459, Міністерство економіки України (Мінекономіки) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінекономіки є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, державну цінову політику, державну політику у сфері технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності, управління об’єктами державної власності, реалізації майна (майнових прав, інших активів) або прав на нього на конкурентних засадах у формі аукціонів, зокрема електронних, та здійснення контролю за її реалізацією, інтелектуальної власності, публічних закупівель, а також державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів.
Основними завданнями Мінекономіки є забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності та державної політики у сфері публічних закупівель.
Так, листом від 21.01.2021 №3423-06/3110-03, Мінекономіки, вказало на необхідність враховувати при здійсненні публічних закупівель газоаналізаторів інформацію про те, що газоаналізатори не є предметом поширення дії Технічного регламенту щодо медичних виробів.
Відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, Міністерство охорони здоров'я України (МОЗ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
МОЗ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, а також забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах, зокрема:
технічного регулювання медичних виробів, медичних виробів для діагностики in vitro, активних медичних виробів, які імплантують, косметичної продукції.
Так, листом від 28.12.2021 № 24-04/38925/2-21, МОЗ вказало на те, що вироби, які будуть використовуватися виключно тільки в цілях забезпечення правоздатності, наприклад, тести на наркотики або тести на наркотики/вживання алкоголю, не кваліфікуються як медичні вироби in vitro з передбачуваного застосування за призначенням, тобто дія Технічного регламенту щодо медичних виробів не поширюватиметься на них. При цьому, газоаналізатори не є предметом поширення дії Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 No753.
Крім іншого, Процедура проведення огляду водіїв транспортних засобів на стан сп’яніння визначена нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення, Інструкцією «Про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», затвердженої спільним наказом МОЗ України та МВС України №1452/735 від 09.11.2015 року (надалі – Інструкція та «Порядком направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1103 від 17.12.2008 року (надалі – Порядок).
Відповідно до п. 1 Порядку Цей Порядок визначає процедуру направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (далі - огляд), і проведення такого огляду.
Відповідно до п. 2 Порядку Огляду підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського є підстави вважати, що вони перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (далі - стан сп'яніння), згідно з ознаками такого стану, установленими МОЗ і МВС.
Відповідно до п. 3 Порядку Огляд проводиться:
поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ і Держспоживстандартом;
лікарем закладу охорони здоров'я (в сільській місцевості за відсутності лікаря – фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку).
Відповідно до п. 6 Розділу I «Загальні положення» Інструкції Огляд на стан сп’яніння проводиться:
поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (далі – спеціальні технічні засоби);
лікарем закладу охорони здоров’я (у сільській місцевості за відсутності лікаря – фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку).
Відповідно до п. 1 Розділу IІ «Проведення огляду на стан алкогольного сп’яніння поліцейським і оформлення його результатів» Інструкції За наявності ознак, передбачених пунктом 3 розділу І цієї Інструкції, поліцейський проводить огляд на стан сп’яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом.
Відповідно до п. 3 Розділу IІ «Проведення огляду на стан алкогольного сп’яніння поліцейським і оформлення його результатів» Інструкції Поліцейськими використовуються спеціальні технічні засоби, які мають, зокрема, сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Відповідно до ч. 2 ст. 266 Кодексу України про адміністративні правопорушення Огляд водія (судноводія) на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів.
Проблематика питання полягає в тому, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У чинному законодавстві України не передбачено процедури (порядку) видачі Міністерством охорони здоров’я України «дозволу» на використання/застосування певного виду засобів вимірювальної техніки або інших спеціальних технічних засобів.
Враховуючи зазначене, Міністерством охорони здоров’я України не формувався перелік засобів вимірювальної техніки або інших спеціальних технічних засобів дозволених до застосування для встановлення ознак сп’яніння у водіїв.
Теж саме, зазначає і Міністерство економіки України оскільки, на сьогодні відсутній, затверджений Мінекономіки, перелік спеціальних технічних засобів, дозволених Держспоживстандартом (правонаступником функцій якого є Мінекономіки) до застосування поліцейськими для проведення огляду на стан сп’яніння водіїв на місці зупинки транспортного засобу.
У зв’язку з чим просимо усунути порушення шляхом внесення відповідних змін до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі через систему електронних торгів.
Вирішення:Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 9 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров’я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману.
Відповідно до пункту 13 статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів.
Відповідно до пункту 20 статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про стандартизацію»: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах; національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Добровільність застосування стандартів стосується застосування їх виробником. Застосування стандартів дозволяє підвищити якість та конкурентоспроможність товару. Тільки користувач (покупець) може визначати які властивості товару важливі щодо його сфери застосування і має на це законне право.
Відповідно до п.6 розділу I «Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» огляд на стан сп’яніння проводиться: поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (далі - спеціальні технічні засоби); лікарем закладу охорони здоров’я (у сільській місцевості за відсутності лікаря - фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку). Норма п.6 розділу I Інструкції кореспондує п.3 Порядку, який зокрема передбачає, що огляд проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ і Держспоживстандартом; лікарем закладу охорони здоров’я (у сільській місцевості за відсутності лікаря - фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку).
Згідно з п.1 розділу II Інструкції за наявності ознак, передбачених п.3 розділу І цієї Інструкції, поліцейський проводить огляд на стан сп’яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом.
Відповідно до п.3 розділу II Інструкції поліцейськими використовуються спеціальні технічні засоби, які мають, зокрема, сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Пунктом 5 розділу II Інструкції встановлено, що перед проведенням огляду на стан сп’яніння поліцейський інформує особу, яка підлягає огляду на стан сп’яніння, про порядок застосування спеціального технічного засобу та на її вимогу надає сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Відповідно до Сертифікату відповідності №UA.TR.039.645 від 18.02.2019 (перше видання 08.06.2018) згідно Технічного регламенту щодо медичних виробів та додатку до нього – газоаналізатори Dräger Alcotest 6820 є медичним виробом.
Відповідно до ст.266 КУпАП огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.
Частиною 1 статті 11 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що продукція, що вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а згідно з деякими технічними регламентами – також продукція, що виготовляється та/або вводиться в експлуатацію виробником для використання у власних цілях, повинна відповідати вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції, крім випадків, визначених у статті 12 цього Закону та у відповідних технічних регламентах.
При цьому виробник має право на принцип добровільності проведення оцінки відповідності своєї продукції технічним регламентам.
Відповідно до визначення виробником Dräger Safety AG & Co. KGaA медичного призначення Dräger Alcotest є медичними виробами з функцією вимірювання та є об`єктом поширення дії Технічного регламенту щодо медичних виробів, що затверджений Постановою КМУ №753 від 02.10.2013.
Листи Мінекономіки №3423-06/3110-03 від 21.01.2021 та МОЗ №24-04/38925/2-21 від 28.12.2021 не є нормативно-правовими актами і не встановлюють правових норм.
Саме виробники та особи, які мають доступ до технічної документації на відповідну продукцію, володіють інформацією, яка надає можливість визначити, дія яких саме технічних регламентів поширюється на таку продукцію, з огляду на її конструкцію, призначення та ризики, які ця продукція може становити.
Відповідно до наказу МОЗ України №122 від 10.02.2017 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них», Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі - Держлікслужба) здійснює ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг (далі - Реєстр осіб).
Відповідно до Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, який розміщено на офіційному веб-сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, доступ до якого є відкритим і загальнодоступним https://www.dls.gov.ua/%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96-%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B8/%D1%80%D0%B5%D1%94%D1%81%D1%82%D1%80-%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1-%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD/, за №2780 зазначено, що Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 виробництва Dräger Safety AG & Co. KGaA відповідає Технічному регламенту щодо медичних виробів, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013.
У відповідності до абзацу 2 пункту 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Відповідно, Закон надає лише право, але не зобов’язує Замовника здійснювати закупівлю аналогів предмету закупівлі. В даній спрощеній закупівлі надання аналогів не передбачається.
Частиною третьою статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) визначено, в т.ч. що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
Технічна специфікація містить детальний опис товару що закуповується, у тому числі його технічні та якісні характеристики.
Відповідно до європейського стандарту EN 15964:2011 «Breath alcohol test devices other than single use devices - Requirements and test methods», що прийнято як національний стандарт ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань»: пристрої для тестування алкоголю у видихуваному повітрі використовують разом з мундштуками для відбору проб дихання. Згідно з приписами пункту 5.2 Стандарту пристрій повинен виключати можливість вдихання забрудненого повітря від попередніх користувачів. Мундштук призначений тільки для одноразового використання. Повинна бути забезпечена можливість брати ці мундштуки, не торкаючись частини, що буде і була в контакті з губами особи, яку перевіряють. Мундштуки повинні бути в індивідуальній герметичній упаковці, яку можна легко відкрити. Саме мундштуки Dräger Аlcotest Mouthpieces Standard відповідають всім зазначеним вимогам.
Згідно з вимогами Технічного регламенту щодо медичних виробів прилади та мундштуки до Dräger Alcotest 6820 пройшли необхідні випробування та дослідження на предмет забезпечення гігієнічних та інших параметрів, зокрема, тести на біологічне оцінювання, випробування на роздратування і сенсибілізацію, токсиколого-гігієнічні, доклінічні та клінічні дослідження полімерних матеріалів і виробів на їх основі, саме за результатами яких виробнику Dräger видано Сертифікат відповідності №UA.TR.039.645 від 18.02.2019 (Перше видання 08.06.2018).
Предметом цієї СПРОЩЕННОЇ закупівлі є газоаналізатори Dräger Alcotest 6820 в комплекті, які будуть використовуватися відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України «Про Національну поліцію», «Про дорожній рух» та «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними», постанови Кабінету Міністрів України №1103 від 17.12.2008 «Про затвердження Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду», затвердженої спільним наказом МВС України та МОЗ України №1452/735 від 09.11.2015 Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, тому замовник визначив, що предмет закупівлі повинен відповідати Технічному регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013.
Тільки замовник може визначати які властивості товару важливі щодо його сфери застосування.
Таким чином,
Вимоги закупівлі повністю відповідають ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснюється за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі повністю відповідають ч.3 та ч.5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в т.ч. не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:17.09.2022 22:39
invalid
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо спрощеної закупівлі Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 в комплекті UA-2022-09-10-000177-a ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори
Номер:b70f33b643ab4b4886073054cbadf82c
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-09-10-000177-a.b1
Назва:Вимога щодо спрощеної закупівлі Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 в комплекті UA-2022-09-10-000177-a ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори
Вимога:
Шановний Замовник, доброго дня! Оголошення про проведення спрощеної закупівлі складене з порушенням діючого законодавства в сфері публічних закупівель. Зокрема, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
28.02.2022 р. Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі — Постанова № 169).
Крім іншого, Постановою № 169 передбачено обов’язок замовників дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
При цьому, метою проведення публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно ч. 5 до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 10 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язково зазначається перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв.
При цьому, єдиним вітчизняним уповноваженим постачальником приладу Dräger Alcotest 6820 виробництва компанії «Dräger Safety AG & Co. KGaA», Німеччина є ТОВ «АТЗТ КОМПАНІЯ «САТУРН ДЕЙТА ІНТЕРНЕШЕНЛ» ідентифікаційний код юридичної особи 23733900.
Тобто, використовуючи зміни порядку проведення публічних закупівель, передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», зумовлені саме воєнним станом в країні, фактично розпочато пряму закупівлю конкретного приладу у конкретного постачальника.
А оголошення про проведення спрощеної закупівлі та додатки до нього не містять визначення критеріїв та методики оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв.
У зв’язку з чим просимо усунути порушення шляхом внесення відповідних змін до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі через систему електронних торгів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:14.09.2022 17:29
Вирішення:Перелік критеріїв пропозиції визначено Додатком № 1 до ОГОЛОШЕННЯ - Цінова пропозиція, тип файлу зазначеним як «Критерії оцінки» і є єдиним визначеним в оголошені та відповідає вимогам статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Частиною третьою статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) визначено, в т.ч. що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
Технічна специфікація містить детальний опис товару що закуповується, у тому числі його технічні та якісні характеристики.
У відповідності до абзацу 2 пункту 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Відповідно, Закон надає лише право, але не зобов’язує Замовника здійснювати закупівлю аналогів предмету закупівлі. В даній спрощеній (допороговій) процедурі закупівлі надання аналогів не передбачається.
Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тільки замовник може визначати які властивості товару важливі щодо його сфери застосування.
Предметом цієї СПРОЩЕННОЇ закупівлі є газоаналізатори Dräger Alcotest 6820 в комплекті, які будуть використовуватися відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України «Про Національну поліцію», «Про дорожній рух» та «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними», постанови Кабінету Міністрів України №1103 від 17.12.2008 «Про затвердження Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду», затвердженої спільним наказом МВС України та МОЗ України №1452/735 від 09.11.2015 Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, тому замовник визначив, що предмет закупівлі повинен відповідати Технічному регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013.
Предмет закупівлі неодноразово був предметом державних закупівель, на що вказує простий пошук аналогічних закупівель в системі та є конкурентним.
Крім зазначеного, відповідно до частини першої ст.43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Таким чином,
Вимоги закупівлі повністю відповідають ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснюється за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі повністю відповідають ч.3 та ч.5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в т.ч. не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:17.09.2022 22:26