-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Друкована продукція з елементами захисту
Завершена
99 856.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 998.57 UAH
мін. крок: 1% або 998.57 UAH
Період оскарження:
09.09.2022 11:07 - 15.09.2022 16:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо оскарження дискваліфікації учасника та відміни торгів
Номер:
4731f02858874e94a31d4c18fe2f3910
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-09-003076-a.c1
Назва:
Вимога щодо оскарження дискваліфікації учасника та відміни торгів
Вимога:
ТОВ «Друкарський дім «САМ» прийняв участь у спрощеній закупівлі № 17654838 за предметом Бланки ветеринарних документів, код ДК 021:2015 – 22450000-9 — Друкована продукція з елементами захисту, яку було оголошено Запорізькою районною державною лікарнею ветеринарної медицини (далі – Замовник), ідентифікатор закупівлі у системі Prozorro UA-2022-09-09-003076-a.
21 вересня 2022 року відбулося розкриття тендерних пропозицій (аукціон). В аукціоні брали участь 2 учасника.
Пропозиція учасника ТОВ «Друкарський дім «САМ» за результатами торгів виявилась найбільш економічно вигідною і перейшла на розгляд Замовника.
22.09.2022 року Рішенням Уповноваженої особи Замовника №7 ТОВ «Друкарський дім «САМ» був дискваліфікований в зазначеній закупівлі на підставі його невідповідності Закону України «Про адміністративні послуги».
Звертаємо увагу Замовника на безпідставність такої позиції. Пункт 5.2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначає підстави відхилення пропозицій Замовником, а саме:
5.2.1. Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Жодна із зазначених підстав не може бути застосована до Учасника, оскільки ТОВ «Друкарський дім «САМ» повністю виконав умови вимоги до предмета закупівлі, визначені в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, надав у складі своєї пропозиції усі документи, які вимагалися Замовником відповідно до документації цієї спрощеної закупівлі, а відповідність учасника та/або пропозиції вимогам Закону України «Про адміністративні послуги» не була прописана Замовником в документації спрощеної закупівлі, отже, не може бути підставою для дискваліфікації.
Водночас звертаємо увагу Замовника на наступне. У Рішенні №7 від 22.09.2022 року Замовник зазначає, що не може визнати ТОВ «Друкарський дім «САМ» переможцем торгів, оскільки, відповідно до частини 2 статті 18 ЗУ «Про адміністративні послуги», органи виконавчої влади, інші державні органи здійснюють закупівлю бланків для оформлення результатів надання адміністративних послуг (крім власних бланків цих органів) у державних підприємств, що входять до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності, а підприємство ТОВ «Друкарський дім «САМ» таким не є.
Слід зауважити, що, відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, а в документації цієї закупівлі не було ніяких вимог щодо того, що учасник має бути саме державним підприємством та входити до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності (тобто Міністерства економіки України).
Крім того, звертаємо увагу Замовника на той факт, що підприємство ДП Київська офсетна фабрика, визнане переможцем закупівлі Рішенням №8 від 22.09.2022 року, також не є державним підприємством, що входять до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності (Міністерство економіки України). Учасник є державним підприємством, але таким, що відноситься до сфери управління іншого центрального органу виконавчої влади – Міністерства фінансів України, яке забезпечує формування державної політики у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності. Отже, пропозиція цього учасника також має бути відхилена Замовником відповідно до частини 2 статті 18 ЗУ «Про адміністративні послуги», на яку він посилається.
Подібний підхід Замовника до реалізації процедури закупівлі свідчить про упередженість та необґрунтованість дій, вільне трактування законодавчої бази, яке приводить до спотворення результатів, а також про халатність при підготовці документації закупівлі, які порушують такі принципи публічних закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі тощо.
До того ж, посилання Замовника торгів на частину 2 статті 18 ЗУ «Про адміністративні послуги», на підставі якої пропозиція ТОВ «Друкарський дім «САМ» була відхилена, є хибним, оскільки пункт 1 частини 1 статті 1 Закону України «Про адміністративні послуги» визначає, що адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або здійснення обов’язків такої особи відповідно до закону.
Пункт 3 цієї норми визначає, що суб’єкт надання адміністративної послуги – орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державний реєстратор, суб’єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.
Частина 2 статті 5 Закону України «Про адміністративні послуги» встановлює, що адміністративні послуги визначаються виключно законом.
Тобто, Замовник торгів на власний розсуд самостійно визначив, що зазначені у торгах послуги належать до адміністративних послуг, що є порушенням Закону та не відповідає дійсності, оскільки адміністративні послуги надаються суб’єктами надання адміністративних послуг (орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державний реєстратор, суб’єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги) безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг. Перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри надання адміністративних послуг, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. № 523 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2021 р. № 969-р).
Ветеринарні клініки не є суб’єктами надання адміністративної послуги. Відповідні послуги також не надаються через центри надання адміністративних послуг.
Зрештою, частина 2 статті 18 Закону України "Про адміністративні послуги" визначає, що закупівля товарів, робіт і послуг для надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, звертаємо увагу Замовника на наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до абзацу тринадцятого частини третьої статті 2 Закону його дія не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, — паспорти, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, бланки інших документів, що відповідно до законодавства України потребують використання спеціальних елементів захисту, марки акцизного податку, що виготовляються підприємствами, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності, а також товари і послуги, необхідні для їх виготовлення.
Таким чином, у разі, якщо Замовником передбачена закупівля бланків документів, що відповідно до законодавства України потребують використання спеціальних елементів захисту та виготовляються саме підприємствами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності, то таку закупівлю замовник здійснює без проведення процедур закупівель на підставі абзацу тринадцятого частини третьої статті 2 Закону.
Водночас, керуючись вимогою частини другої ст. 18 ЗУ «Про адміністративні послуги» товар (бланки для оформлення результатів надання адміністративних послуг) має бути поставлений виключно від державних підприємств, що входять до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків, а саме Міністерства економіки України.
З огляду на зазначене, вимагаємо від Замовника
1) скасувати рішення про дискваліфікацію учасника ТОВ «Друкарський дім «САМ» та визнання переможцем ДП Київська офсетна фабрика;
2) відмінити спрощену закупівлю за предметом Бланки ветеринарних документів, код ДК 021:2015 – 22450000-9 — Друкована продукція з елементами захисту, ідентифікатор закупівлі у системі Prozorro UA-2022-09-09-003076-a.
В іншому випадку, з метою захисту від зловживань у сфері закупівель, а також від порушення наших прав та інтересів як учасника закупівельного процесу, залишаємо за собою право звернутися до суду та вимагати визнати незаконним результат проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.09.2022 18:59