-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
бандажі чорнові для залізничного рухомого складу
бандажі чорнові для залізничного рухомого складу
Завершена
27 698 530.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 4 192.26 UAH
мін. крок: 0% або 4 192.26 UAH
Період оскарження:
28.09.2017 18:24 - 06.11.2017 00:00
Скарга
Відхилено
Протокол розгляду тендерних пропозицій № 1202/659/17-Т від 16.11.2017р., яким тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКСПЕЦСТАЛЬ» (лот 2) була відхилена та недопущена до проведення аукціону
Номер:
adf73e27e949465da30088f1d8526579
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-28-001841-a.b1
Назва:
Протокол розгляду тендерних пропозицій № 1202/659/17-Т від 16.11.2017р., яким тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКСПЕЦСТАЛЬ» (лот 2) була відхилена та недопущена до проведення аукціону
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКСПЕЦСТАЛЬ» (ТОВ «ДСС») (далі – Скаржник) прийняв участь у процедурі закупівлі: 34630000-2 Частин залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (бандажі чорнові для залізничного рухомого складу), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2017-09-28-001841-a.
Рішення, дії/бездіяльність Замовника, що оскаржуються: Протокол розгляду тендерних пропозицій № 1202/659/17-Т від 16.11.2017р., яким тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКСПЕЦСТАЛЬ» (лот 2) була відхилена та недопущена до проведення аукціону.
16 листопада 2017 року рішенням тендерного комітету Замовника (Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця», код ЄДРПОУ 40081347, адреса: 03049, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15, згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 1202/659/17-Т від 16.11.2017р.) було відхилено пропозицію Учасника ТОВ «ДСС» (лот 2) з причини не відповідності умовам тендерної документації, а саме: учасником надано пропозицію, яка містить документи які не належним чином підтверджують, що продукція запропонована учасником до постачання буде проходити інспекційний та приймальний контроль, надано копію першого аркушу договору №1892779 від 07.04.2016 між виробником продукції та ОАО «РЖД» про інспекційний та приймальний контроль та супровідні листи від учасника про конфіденційність інших умов зазначеного договору, з наданих документів не можливо встановити чинність зазначеного договору та те що продукція запропонована до постачання (виготовлена не раніше 01.11.2016р.) буде проходити інспекційний та приймальний контроль, що не відповідає умовам п.п.3.2. п.3. додатку 1 тендерної документації. Тендерна пропозиція відхилена на підставі п.4. ч.1. ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо зазначене рішення Замовника упередженим, дискримінаційним. протиправним, таким що не ґрунтується на приписах діючого законодавства України (суперечить законодавству у сфері публічних закупівель) та підлягає скасуванню виходячи із наступного.
Відповідно до статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія та ефективність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників;
• об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
1. Відповідно до п. п. 3.2., п. 3. Додатку 1 Тендерної документації, продукція, підлягає інспекційному та приймальному контролю відповідно до наказу Укрзалізниці від 01.02.2016 № 044-Ц, Учасник повинен надати скановані копії документів:
а) скановану копію договору про надання послуг з інспекційного та приймального контролю продукції укладеним з уповноваженою організацією ПАТ «Укрзалізниця» (філія «НДКТІ» ПАТ «Укрзалізниця»);
або:
б) витяг з вказаного в п.3.2 договору який містить першу та останню сторінки договору (з підписами) та перелік продукції;
або:
в) скановану копію листа від уповноваженої організації ПАТ «Укрзалізниця» (філія «НДКТІ» ПАТ «Укрзалізниця»), який підтверджує, що при постачанні кожна партія продукції буде проходити інспекційний та приймальний контроль;
На продукцію, яка виготовлена на території Російської Федерації, дозволяється надавати документи про підтвердження щодо інспекційного та приймального контролю продукції від Центру технічного аудиту ВАТ «РЖД» чи їх копії, завірені тим, кому видані.
На продукцію іноземного виробництва вимоги аналогічні тим, що встановлені для вітчизняної продукції, за виключенням тієї продукції, що вже має досвід її використання за призначенням на території України до 2011 року. Для продукції, що має вказаний досвід використання і є оригінальними запасними частинами учасник торгів має надати:
- скановану копію листа-довідки від виробника або скановану копію листа профільного департаменту Укрзалізниці про позитивний досвід постачання та використання продукції для потреб залізничного транспорту України.
Пояснення, які в повній мірі підтверджують неправомірність дій Замовника:
Тендерний комітет Замовника помилково або упереджено дійшов висновку, що надані Учасником документи на підтвердження інспекційного та приймального контролю перша сторінка Договору № 1892779 від 07 квітня 2016 року на надання послуг з інспекційного контролю продукції, укладений між ВАТ «РЖД» та ВАТ «ЄВРАЗ НТМК» (Виробник продукції)) не дають можливості Замовнику встановити чинність зазначеного Договору, та те, що продукція запропонована до постачання (виготовлена не раніше 01.11.2016р.) буде проходити інспекційний та приймальний контроль. (в протоколі замість ВАТ «РЖД» зазначено АОА «РЖД»).
Продукція, що пропонується до постачання суб’єктом оскарження є виготовленою на території Російської Федерації, та на підтвердження відповідності якої до тендерної пропозиції були надані всі підтверджуючі документи, зокрема чинні сертифікати відповідності та документи про підтвердження щодо інспекційного та приймального контролю продукції від Центру технічного аудиту ВАТ «РЖД».
п. 3.2. Додатку 1 Тендерної документації чітко визначає порядок підтвердження Учасником проходження продукції інспекційного та приймального контролю, окремо звертаючи увагу на особливості підтвердження відносно продукції, яка виготовлена на території РФ. При цьому відносно продукції іноземного виробництва вимоги аналогічні тим, що встановлені для вітчизняної продукції, за виключенням тієї продукції, що вже має досвід використання за призначенням на території України до 2011 року. Для продукції, що має вказаний досвід використання і є оригінальними частинами учасник торгів скановану копію листа-довідки від виробника або скановану копію листа профільного департаменту Укрзалізниці про позитивний досвід постачання та використання продукції для потреб залізничного транспорту України.
Відповідно до ч.4. ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Замовнику достеменно відомо про позитивний досвід постачання та використання продукції для потреб залізничного транспорту України, оскільки саме Замовником неодноразово приймались рішення, щодо придбання продукції, яка є предметом цієї закупівлі.
В даному випадку висновок Замовника щодо документів на підтвердження інспекційного та приймального контролю є в повній мірі упередженим, оскільки саме на підставі першого аркушу Договору № 1892779 від 07 квітня 2016 року на надання послуг з інспекційного контролю продукції, укладений між ВАТ «РЖД» та ВАТ «ЄВРАЗ НТМК» (Виробник продукції) (того документу, який, наразі, є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ДСС» Замовником було допущено ТОВ «ДСС» до участі у відкритих торгах, зокрема:
• закупівля № UA-2016-09-22-000574-a (завершена 12.10.2016р.), Замовник - Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця». Предмет закупівлі - бандажі чорнові для залізничного рухомого складу. Вимоги щодо підтвердження інспекційного та приймального контролю у випадку виробництва на території РФ аналогічні із цією закупівлею (UA-2017-09-28-001841-a). Документи на підтвердження інспекційного контролю - перший аркуш Договору № 1892779 від 07 квітня 2016 року на надання послуг з інспекційного контролю продукції, укладений між ВАТ «РЖД» та ВАТ «ЄВРАЗ НТМК» (Виробник продукції). Переможець закупівлі – ТОВ «ДСС». Відповідно до Протоколу № 126/78/-16-Т від 27.10.2016р. пропозиція ТОВ «ДСС» відповідає вимогам тендерної документації, зокрема і технічним характеристикам предмету закупівлі.
Зазначена обставина виключає можливість відхилення тендерної пропозиції Учасника, оскільки на підставі ідентичних документів, останній був допущений для участі у відкрити торгах, був обраний переможцем та успішно здійснив постачання аналогічної продукції за укладеним з Замовником Договором.
Фактично, обґрунтуванням відхилення тендерної пропозиції, на думку Замовника є дві обставини:
1. З наданих документів неможливо встановити чинність Договору про проходження інспекційного та приймального контролю. ПОЯСНЕННЯ як доводять безпідставність такого висновку Замовника:
П.3.2. Додатку №1 Тендерної документації не встановлює будь-яких вимог, щодо типу документів, які підтверджують проходження інспекційного та приймального контролю продукції від ЦТА ВАТ «РЖД», відповідно даний пункт не містить вимоги, щодо надання всього Договору або його копії, або аркушів Договору із зазначенням терміну його чинності. Таким чином учасником було надано документи, які жодним чином не суперечать п.3.2. додатку 1 Тендерної документації: перша сторінка Договору № 1892779 від 07 квітня 2016 року та сертифікат якості, в якому зазначено про приймальний та інспекційний контроль з боку ЦТА ВАТ «РЖД» (містяться відповідні підписи та печатки), сертифікат чинний до 25.09.2021р (зауваження, щодо неможливості встановити чинність документів є безпідставним);
2. З наданих документів неможливо встановити, що продукція запропонована до постачання виготовлена не раніше 01.11.2016 буде проходити інспекційний та приймальний контроль. ПОЯСНЕННЯ як доводять безпідставність такого висновку Замовника:
П.3.2. Додатку №1 Тендерної документації не містить вимог, щодо зазначення періоду виготовлення продукції. Підтвердженням виготовлення продукції після 01.11.2016р. є наступні документи: довідка «дані про товар», сертифікат відповідності, сертифікат якості. А документи на підтвердження приймального і інспекційного контролю з боку ЦТА ВАТ «РЖД» підтверджують проходження відповідного контролю саме в цей період.
Звертаємо увагу, що НТМК «Євраз» є найбільшим у світі виробником бандажів, та єдиним постачальником рейок, коліс та бандажів на РЖД, що виключає можливість відсутності проходження продукції інспекційного та приймального контролю з боку ЦТА ВАТ «РЖД».
Вважаємо, що наслідком відхилення суб’єкта оскарження до участі в аукціоні може бути переплата за продукцію однієї якості, з боку Замовника, який є розпорядником бюджетних коштів.
Відповідно до ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Додатково, нормативними обґрунтуванням є наступне:
Відповідно до п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Згідно п.3.8. Тендерної документації зазначено, що допускається еквівалент товару (технічні параметри та характеристики еквіваленту повинні відповідати вимогам зазначеним в тендерній документації або мати не гірші показники ніж зазначені в цій документації).
Враховуючи викладене вище, специфіку продукції що пропонується до постачання, обсяг доданої до тендерної пропозиції документації (сертифікати відповідності, документи про підтвердження щодо інспекційного та приймального контролю продукції від Центру технічного аудиту ВАТ «РЖД», що підтверджують відповідність продукції, що пропонується до постачання, ВИСНОВОК Замовника, що тендерна препозиція ТОВ «ДСС» не відповідає умовам тендерної документації є безпідставним, необґрунтованим та таким, що прийнятим без врахування фактичних обставин справи.
Відповідно до ч.2 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Вважаємо, що в порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» філія «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» (як підприємства, засновником та акціонером якого є держава в особі – Кабінету Міністрів України, із 100% статутного капіталу) тендерний комітет філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» не дотримався принципу об’єктивної та неупередженої оцінки учасника. Відхилення пропозиції ТОВ «ДСС» було здійснено за формальними ознаками, результатом чого може бути не суворе дотримання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», а негативний економічний ефект для Замовника зокрема, та Держави в цілому. А зважаючи на той факт, що за результатом розгляду пропозицій учасників, запропонована ТОВ «ДСС» пропозиція могла бути найменшою, а учасник і Замовник мали успішний досвід співпраці (як по технічним характеристикам продукції так і по комерційним умовам), можливо ставити питання щодо ознак корупційних діянь у мотивах та діях членів тендерного комітету та відповідальних посадових осіб філія «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця». У разі не задоволення скарги органом оскарження, ТОВ «ДСС» буде гарантовано вдаватись до всіх інших можливих способів захисту порушених прав (судового, звернення до правоохоронних органів, тощо.)
На підставі викладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКСПЕЦСТАЛЬ» до розгляду та задовольнити її повністю;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (Номер процедури закупівлі UA-2017-09-28-001841-a);
3. Зобов’язати Замовника прийняти рішення, яким визначити, що тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКСПЕЦСТАЛЬ», (лот 2) відповідає умовам тендерної документації та допустити до аукціону.
Додатки:
• Документ, що підтверджує плату за подання скарги у встановленому розмірі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення.PDF 20.11.2017 14:33
- Скарга.pdf 20.11.2017 14:33
- Протокол 1202_659.pdf 20.11.2017 14:33
- Рішення від 23.11.2017 № 8236 + Лист Замовнику.pdf 23.11.2017 21:22
- інформація про резулятивну частину рішення від 07.12.2017 № 8622.pdf 08.12.2017 20:34
- Рішення від 07.12.17 № 8622.pdf 12.12.2017 19:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.11.2017 14:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
12.12.2017 19:15
Задовільнена:
Так