• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт пошкодженої будівлі поліклініки Комунального некомерційного підприємства «Макарівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» Макарівської селищної ради, код за ДК 021:2015:45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи».

Спрощена закупівля здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 169 від 28.02.2022 року «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами).

Завершена

5 940 739.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 703.70 UAH
Період оскарження: 08.09.2022 10:00 - 14.09.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне визначення переможця

Номер: 1af3c19a679c4ebaa7fe29c68ae6f974
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-08-001377-a.a1
Назва: Неправомірне визначення переможця
Вимога:
Шановний Замовник звертаємося до вас з вимогою дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді пропозицій учасників і не порушувати основних принципів закупівель статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної за-купівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. А також дотримуватися вимог частини 13 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовни-ком; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із за-мовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Детально вивчивши вимоги до учасників Закупівлі затверджені рішенням уповноваженої особи Макаренко Н.А. Протокол №259 від 07.09.2022 р. та протокольне рішення № 285 від 22 вересня 2022 року, за яким було визнано переможцем ФОП Цівіна В. В. ТОВ «ГРАНД ПРИНТ 25» не погоджується з таким рішення у зв’язку з тим, що: 1. відповідно до п. 9 Оголошення : «З метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни пропозиції учасник надає лист в довільній формі за підписом та печаткою уповноваженої ним особи, в якому інформує замовника щодо гаранту-вання порядку формування своєї цінової пропозиції за середньо ринковими цінами на товари, що складають предмет закупівлі. А також підтвердити відповідність своєї участі у закупівлі вимогам щодо розрахунку вартості предмета закупівлі під час участі в публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. З огляду на це, учасники подають у складі пропозиції документи, що підтверджують запровадження в господарській діяльності учасника методики щодо розрахунку запропо-нованої вартості предмета закупівлі при участі у публічних закупівлях «prozorro». Додат-ково надається наказ або рішення - учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання методики разом із документом, що відобра-жає порядок здійснення розрахунку запропонованої вартості пропозиції У ФОП Цівіна В. В. відсутній лист в довільній формі за підписом та печаткою уповно-важеної ним особи, в якому він інформує замовника щодо гарантування порядку формуван-ня своєї цінової пропозиції за середньо ринковими цінами на товари, що складають пред-мет закупівлі та документ, що відображає порядок здійснення розрахунку запропонованої вартості пропозиції. У ФОП Цівіна В. В. є затверджена Методика та призначений уповноважений за конт-ролем та дотриманням методики, але у вимозі чітко вказано, що це має бути саме уповнова-жений працівник, а ФОП Цівіна В.В. у Довідці №22 від 14.09.2022 зазначає, що він є самозайня-тою особою та відповідно до п.п. 14.1.226 п 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України та є підпри-ємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи професійної діяльності. У Довідці №22 від 14.09.2022 ФОП Цівіна В.В. зазначив, що не має працівників отже він не може виконати таку вимогу, а інше Оголошенням не передбачено. Також у ФОП Цівіна В.В. відсутній документ, що відображає порядок здійснення розраху-нку запропонованої вартості пропозиції. 2. Відповідно до п. 13 Оголошення Замовником вимагалося надати список документів ви-кладених іншою ніж українська мова або пояснення про відсутність таких. У ФОП Цівіна В. В відсутній як список документів іншою ніж українська мова так і пояснення про його відсутність. ФОП Цівіна В. В. у довідці №3 від 14.09.2022 лише повідомив про відсутність документів викладених іншою мовою та не надав пояснення такої відсутності. 3. Відповідно до Додатку 2 п. 9 Учасник до проекту договору додає підсумкову відомість ресурсів. У складі пропозиції учасника є документ Відомість ресурсів до локального кошторису, але відсутній документ підсумкова відомість ресурсів. 4. У Додатку 6 Відомості про учасника відповідно до п. 5 та п. 6 зазначена наступна адреса 20901, Черкаська обл., м.Чигирин, вул. Б.Хмельницького, 17/84, але у витязі про сплату єдиного податку зазначена податкова адреса Україна, 20901, Черкаська область, Чигирин-ський район/м. Чигирин вул. Богдана Хмельницького буд 17 кв. 2 Статтею 45 ПКУ визначено, що платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків – фізичної особи визначається місце її прожи-вання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової ад-реси. Відповідно до п. 65.1 ПКУ взяття на облік фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських фор-мувань (далі – ЄДР), наданих державним реєстратором згідно із Законом України від 15.05.2003 р. №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755). Відповідно до ст. 9 Закону №755 в ЄДР містяться, зокрема, відомості про місцезнаходжен-ня ФОП (адреса місця проживання, за якою здійснюється зв’язок з ФОП). Відомості, які містяться в ЄДР контролюючі органи отримують у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами контролюючого органу. Отже, першоджерелом відомостей щодо місцезнаходження ФОП є ЄДР. Витяг діє до внесення змін до реєстру. Відповідно до наданої інформації у документах ФОП, а саме у Витязі з ЄДР від 13.09.2022р. місцем знаходження вказано адресу, яка відрізняється від адреси зазначеної у витязі з реєстру платників єдиного податку, отже ФОП мав надати оновлений витяг з реєстру платників єдиного податку так як попередні втратив чинність. Отже ФОП Цівіна В.В. надав недостовірну інформацію у Витязі з реєстру платників єдиного податку. 5. У Додатку 6 Відомості про учасника відповідно до п. 13 зазначено, що учасниик має Ор-ганізаційно-правову форму, яка називається Організаційно-правова форма. Відповідно до клacифікaтopа opгaнізaційнo-пpaвoвиx фopм гocпoдapювaння (КОПФГ) зазначеної учасником організаційно-правової форми не існує. Отже Учасник надав недостовірну інформацію. 6. У Додатку 6 Відомості про учасника відповідно до п. 6 зазначено, що Цівіна Володимир Володимирович займає посаду керівника. Керівник — це узагальнене поняття, для назв посад його не використовують. З позиції трудового законодавства прийняти на роботу директора в підприємця (ФОП) теж не вийде. Ди-ректорові, як і іншим найманим працівникам, слід внести запис до трудової книжки. Згідно з п. 2.14 Інструкції, затвердженої спільним наказом Мінпраці України, Мін’юсту України, Мінсоцза-хисту від 29.07.93 р. № 58, у формулюванні запису про найменування роботи, професії або поса-ди, на яку прийнято працівника, використовують найменування із Класифікатора професій ДК 003:2010. У ньому така посада, як директор підприємця, не передбачена. Є тільки директор (начальник, інший керівник) підприємства (код КП 1210.1). Отже ФОП Цівіна В.В. знову надає неправдиву інформацію, яка суперечить чинному зако-нодавству. 7. Відповідно до Додатку 1 Оголошення в якому зазначена Інформація про технічні вимоги та інші характеристики предмета закупівлі зазначено, що Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання будівельних робіт=1 та Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання монтажних робітні 1, але ФОП застосовує Коефіцієнт для урахуван-ня впливу умов виконання будівельних робіт=1,2 Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання монтажних робіт=1,2, що суперечить вимогам Додатку 1 Якщо пропозиція закупівлі учасника містить не всі види послуг або зміну обсягів та скла-ду послуг згідно з документацією закупівель, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам документації закупівлі та відхиляється замовником. 8. Відповідно до Додатку 4 Оголошення учасник повинен подати Цінову пропозицію від-повідно до визначеної ним форми. У ціновій пропозиції учасника заповнена не вся інформація, а саме відсутня назва уча-сника. Цей список можна продовжити ще не одним пунктом. Тому вимагаю розглядати пропози-ції Учасників на відповідність вимогам визначених в Оголошенні про проведення закупівлі не порушуючи законодавства про публічні закупівлі. З наведених вище підстав пропозиція ФОП Цівіна В.В. має бути відхилена відповідно до п.1 частини 13 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини 20 стаття 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замов-ника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Ставлю до відома Замовника про те, що орган, що здійснює контроль над замовником вже поінформований про дії вчинені уповноваженою особою Замовника Макаренко Наталією Ана-толієвною починаючи від визначених вимог в Оголошенні про проведення закупівлі, які затвер-джені Протоколом №259 від 07.09.2022 р. та прийняттям рішення про визначення переможця протокольним рішенням № 285 від 22 вересня 2022 року з численними порушеннями.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНД ПРИНТ 25" ЄДРПОУ 01994698, Місцезнаходження: (юридичне): 08500, Україна, Київська обл., м. Фастів, провулок Кутузова,буд.8; (фактичне): 08500, Україна, Київська обл., м. Фастів, провулок Кутузова,буд.8 Номер вимоги: UA-2022-09-08-001377-a.a1 від 22 вересня 2022 року 16 год 08 хв ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГУ Комунальне некомерційне підприємство "Макарівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування" Макарівської селищної ради під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 11 частини 1 статті 1 Закону. Комунальним некомерційним підприємством "Макарівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування" Макарівської селищної ради (далі – Замовник) було оголошено спрощену закупівлю поглуг по предмету: ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт пошкодженої будівлі поліклініки Комунального некомерційного підприємства «Макарівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» Макарівської селищної ради, код за ДК 021:2015:45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-09-08-001377-a), далі – предмет закупівлі за адресою www.prozorro.gov.ua. На Вашу вимогу завантажену в систему «Prozorro» 22.09.2022 року стосовно нібито неправомірного визначення переможцем учасника - ФОП Цівіна Володимир Володимирович, код за ЄДРПОУ/ІПН 2786601990 та необхідності відхилення тендерної пропозиції ФОП Цівіна Володимир Володимирович повідомляємо наступне. При здійсненні розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі Уповноважена особа керувалась принципами здійснення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Разом з цим, Замовником приймались рішення щодо встановлення виключно суттєвих істотних обставин в частині виконання чи невиконання учасниками закупівлі, вимог, що передбачені умовами тендерної документації. Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. УО Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою УО не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про УО, як наслідок не може ставити під сумнів, тим більш безпідставно відхиляти тендерну пропозицію будь-якого учасника без достатнього на те аргументованого дослідження інформації. УО здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України. 1. Щодо оскарження нібито неправомірного визначення переможцем тендерної пропозиції ФОП Цівіна Володимир Володимирович. 1) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за пунктом 9 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: «Переможцем закупівлі з числа учасників, пропозиції яких не було відхилено згідно з Законом, визначається учасник, ціна пропозиції якого є найменшою. З метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни пропозиції учасник надає лист в довільній формі за підписом та печаткою уповноваженої ним особи, в якому інформує замовника щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньо ринковими цінами на товари, що складають предмет закупівлі. А також підтвердити відповідність своєї участі у закупівлі вимогам щодо розрахунку вартості предмета закупівлі під час участі в публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. З огляду на це, учасники подають у складі пропозиції документи, що підтверджують запровадження в господарській діяльності учасника методики щодо розрахунку запропонованої вартості предмета закупівлі при участі у публічних закупівлях «prozorro». Додатково надається наказ або рішення - учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання методики разом із документом, що відображає порядок здійснення розрахунку запропонованої вартості пропозиції». В обґрунтування нібито підстав відхилення тендерної пропозиції ФОП Цівіна Володимир Володимирович, Скаржник повідомляє про те, що за інформацією у складі тендерної пропозиції ФОП Цівіна Володимир Володимирович є само зайнятою особою та не має працівників, а вимога за Оголошенням вимагала саме наявність працівників. Далі цитата із Вимоги: «У ФОП Цівіна В. В. є затверджена Методика та призначений уповноважений за контролем та дотриманням методики, але у вимозі чітко вказано, що це має бути саме уповноважений працівник, а ФОП Цівіна В.В. у Довідці №22 від 14.09.2022 зазначає, що він є самозайнятою особою та відповідно до п.п. 14.1.226 п 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України та є підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи професійної діяльності. У Довідці №22 від 14.09.2022 ФОП Цівіна В.В. зазначив, що не має працівників отже він не може виконати таку вимогу, а інше Оголошенням не передбачено». Не можемо погодитись із таким формуванням надуманих підстав для відхилення з наступних причин: По-перше: власне безпосередньо вимогами тендерної документації передбачено, що у випадку, «якщо учасником закупівлі є самозайнята особа, вимога про обов’язкову наявність працівників та відповідне документальне підтвердження таких працівників на умовах документації, не вимагається. При цьому, необхідно розуміти, що відповідно до п.п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України самозайнята особа – платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності. В такому випадку учасники закупівлі, що є самозайнятими особами надають гарантійний лист про можливість забезпечити виконання умов Договору про закупівлю власними силами та засобами» - підпункт 2.1. пункту 2 Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Тобто Замовником передбачена можливість участі у процедурі закупівлі само зайнятих осіб-підприємців – ФОП, що не мають найманих працівників. По-друге: вимогами тендерної документації не формувалось визначення поняття «працівник». Тобто припущення Скаржника, що працівник необхідно розуміти саме в розрізі трудового законодавства не відповідає дійсності і не є підставою для відхилення пропозиції. Звертаємо увагу, що фізична особа-підприємець, що володіє повною дієздатністю повністю відповідає поняттю «працівник», оскільки суміщає трудові функції, зокрема доказом чого слугують відрахування страхових внесків до Пенсійного фонду України та функції підприємця. Також варто відзначити, що теза Скаржника про «відсутній документ, що відображає порядок здійснення розрахунку запропонованої вартості пропозиції.» не відповідає дійсності з огляду на поданий файл з ім’ям «Документація 1», який містить порядок розрахунку договірної ціни згідно Розділу ІІІ, а також підтверджується власне розрахунками договірної ціни, що надана в складі тендерної пропозиції, як доказ цінової пропозиції. По-третє: учасником-переможцем надано гарантійний лист №17 від 14.09.2022 року щодо необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни пропозиції. 2) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за пунктом 13 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено пропозиції: Під час проведення спрощених закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення закупівлі усі документи, що мають відношення до пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів, складених мовою іншою, ніж українська мова такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Учасники в складі пропозиції надають список документів викладених іншою ніж українська мова або пояснення про відсутність таких.». Скаржник звертає увагу, що у складі пропозиції ФОП Цівіна Володимир Володимирович далі цитата «відсутній як список документів іншою ніж українська мова так і пояснення про його відсутність. ФОП Цівіна В. В. у довідці №3 від 14.09.2022 лише повідомив про відсутність документів викладених іншою мовою та не надав пояснення такої відсутності» Звертаємо увагу, що сам скаржник підтверджує належне виконання вимоги замовника учасником-переможцем, оскільки не спростовує факт наявності Довідки №3 від 14.09.2022 наступного змісту: «ФОП Цівіна Володимир Володимирович повідомляє про відсутність документів викладених іншою мовою ніж українська мова». При цьому зміст тендерної пропозиції ФОП Цівіна Володимир Володимирович не містить документів, що викладені іншою мовою ніж українська. Саме з цих підстав жодних «списків» документів учасник-переможець надавати не зобов’язаний. Пояснення про відсутність документів викладених іншою мовою ніж українська мова у тій формі, що наданий ФОП Цівіна Володимир Володимирович за Довідкою №3 від 14.09.2022 року є цілком достатньо для виконання вказаної вимоги. Більш того, Замовником за оголошенням про закупівлю не визначалась форма або порядок формування списку документів, так само як не визначалась форма пояснень щодо відсутності таких документів, що свідчить про можливість виконання вказаної вимоги у формі Довідки в довільній формі, яка складена ФОП Цівіна Володимир Володимирович за Довідкою №3 від 14.09.2022 року. 3) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за пунктом 9 додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: «Додати до проекту договору завірену належним чином кошторисну документацію (договірна ціна, локальний кошторис, дефектний акт, зведений кошторисний розрахунок, підсумкова відомість ресурсів)». За вимогою Скаржник зазначає: «У складі пропозиції учасника є документ Відомість ресурсів до локального кошторису, але відсутній документ підсумкова відомість ресурсів.». При розрахунку вартості послуг із поточного ремонту, учасники повинні керуватись Кошторисними нормами України, зокрема згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 року № 281 та інших нормативно-правових актів, що розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства розвитку громад та територій України за посиланням https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/pricing/koshtorysni-normy-ukrayiny/, в тому числі Настанови із визначення вартості будівництва (далі - Настанова). Звертаємо увагу, що розділом V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» затверджено загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни). Серед них визначено: «5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника). 5.2. Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.». Поряд з цим, Настановою затверджено наступні форми розрахунку відомості ресурсів: ФОРМА відомості ресурсів до локального кошторису (Додаток 4 до Настанови (пункт 3.21); ФОРМА відомості ресурсів до об’єктного кошторису (Додаток 6 до Настанови (пункт 3.26); ФОРМА відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (Додаток 11 до Настанови (пункт 3.40). Як можемо переконатись згідно Настанов не передбачено окремої форми складання так званої підсумкової відомості ресурсів. Згідно Настанов, а отже і згідно власне вимог за Оголошенням про закупівлю необхідно розуміти, що під поняттям «підсумкова відомість ресурсів» необхідно розуміти Форму відомостей до локального кошторису, яка надана учасником у складі тендерної пропозиції у файлі з ім’ям «Документація 3». Таким чином учасником-переможцем належним чином виконано вимоги за тендерною документацією і підстави для відхилення його пропозиції відсутні. Припущення Скаржника в цій частині є надуманими, оскільки базуються виключно на буквальному розумінні словосполучення «підсумкова відомість ресурсів» без врахування нормативно-правових актів, передусім Настанов, які визначають порядок та форму обрахунку і складання відомостей ресурсів як частини Договірної ціни. 4) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за додатком 6 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме неналежним чином на його думку заповнення відомостей про учасника в частині зазначення інформації за пунктами 5,6, що на думку Скаржника свідчить про надання недостовірної інформації. Не можемо погодитись із такими вільним припущенням. Так Замовником визначена вимога про надання інформації за додатком 6 Оголошення про закупівлю. В рядках 5 та 6 необхідно було заповнити інформацію про: 5 Фактична адреса Учасника 6 Керівництво (прізвище, ім’я по батькові, посада) ФОП Цівіна Володимир Володимирович у складі тендерної пропозиції надав файл із ім’ям «Документація 1», який серед іншого містить Довідку №11 від 14.09.2022 року «Відомості про учасника», де зокрема зазначено достовірну інформацію: 5 Фактична адреса Учасника: 20901, Черкаська обл., м. Чигирин, вул. Б. Хмельницького, 17/84 6 Керівництво (прізвище, ім’я по батькові, посада): Цівіна Володимир Володимирович, керівник Вказана інформація також підтверджена у змісті файлу з ім’ям «Витяг з ЄДР». Вимоги Оголошення про закупівлю не містили обов’язку, щоб інформація, яка зазначена у формі Відомості про учасника збігалась з інформацією в інших файлах, тим більше інформація щодо фактичної адреси Учасника у Відомостях про учасника із Витягом платника податку. Інформація про актуальні дані платника податку міститься в електронному кабінеті платника податку за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/, і виключно обов’язком учасника перед органами ДФС є актуалізація вказаних даних. Витяг платника податку не є тим, документом, що підтверджує фактичне перебування особи за місцем проживання, відтак розбіжність інформації в зазначених документах не є юридично значущою інформацією, що може свідчити про достовірність або недостовірність даних. З огляду на вказане відхилення пропозиції учасника з зазначених підстав незаконне. 5) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за додатком 6 Оголошення про закупівлю, де на думку учасника невірним чином зазначено інформацію в пункті 13 «Організаційно-правова форма». Звертаємо увагу, що умови закупівлі не містили зразку або додаткових даних щодо способу підтвердження інформації за вказаною формою. З огляду на це, учасники зобов’язані були заповнити інформацію у спосіб, що на їх погляд відповідає заявленій вимозі. ФОП Цівіна Володимир Володимирович у складі тендерної пропозиції надав файл із ім’ям «Документація 1», який серед іншого містить Довідку №11 від 14.09.2022 року «Відомості про учасника», де зокрема зазначено достовірну інформацію: 13 Організаційно-правова форма: Організаційно-правова форма ФОП Цівіна Володимир Володимирович не є юридичною особою, відтак інформація щодо організаційно-правової форми учасника співпадає власне із статусом його як фізичної особи, що є само зайнята. Так частиною 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» зазначено: «В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: … 3) організаційно-правова форма;». При цьому, як можемо встановити положення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» не визначають вимог щодо обов’язку визначення для фізичних осіб – підприємців організаційно-правової форми. Саме з цих підстав, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що наданий у файлі «Витяг з ЄДР» також не містить інформації щодо окремо взятої організаційно-правової форми фізичної особи-підприємця. З огляду на вказане, ФОП Цівіна Володимир Володимирович належним чином заповнено додаток 6 Оголошення про закупівлю, ввівши загальну інформацію «організаційно-правова форма», оскільки зазначення іншої інформації могло б бути предметом вивчення щодо достовірності поданих даних. Тобто наявність організаційно-правової форми є ознакою юридичної особи, а не фізичної особи-підприємця, яким є Цівіна Володимир Володимирович, що власне підтверджується статтею 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», якою визначено: «Найменування юридичної особи повинно містити інформацію про її організаційно-правову форму (крім державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ, а також випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини) та назву. Організаційно-правова форма юридичної особи визначається відповідно до класифікації організаційно-правових форм господарювання, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері технічного регулювання.» З огляду на вказане Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію учасника ФОП Цівіна Володимир Володимирович з підстав, описаних за Скаргою. 6) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за додатком 6 Оголошення про закупівлю, де на думку учасника невірним чином зазначено інформацію в пункті 6 в частині визначення посади для фізичної-особи підприємця як «керівника». Знову ж таки не можемо погодитись із таким вільним трактуванням як вимог за тендерною документацією, так і вимог законодавства вцілому. Так під фізичною особою, що має можливість стати індивідуальним підприємцем, розуміють як громадян України, так і іноземних громадян та осіб без громадянства. Цивільна дієздатність настає з 18 років. Здійснення приватної діяльності можливе після її реєстрації на державному рівні. Тоді громадянин отримує статус ФОП. Право громадян на не заборонену законом підприємницьку діяльність підтверджене 42 статтею Конституції України. Роз’ясненням Міністерства юстиції України від 14.01.2011 року «Статус фізичної особи - підприємця: проблеми застосування законодавства» зокрема визначено: «Насамперед, слід зазначити, що підпунктом 3.8.1 пункту 3.8 розділу III Класифікації організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004, затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 р. N 97, визначено, що підприємцем є фізична особа, яка є громадянином України, іноземним громадянином, особою без громадянства, що здійснює підприємницьку діяльність. Тобто, підприємцем є фізична особа - громадянин. Водночас, згідно з частиною першою статті 128 Господарського кодексу України громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. Саме у господарських відносинах фізичні особи - підприємці приймають участь перш за все як підприємці, а не як фізичні особи, та лише на підставі їх реєстрації і внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців. Статтею 51 Цивільного кодексу України передбачено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно - правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.» Пунктом 14.1.226 Податкового кодексу України визначено: «самозайнята особа - платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.». З огляду на вказане, фізична особа-підприємець не є працівником в розумінні трудового законодавства, поряд з цим виконує трудову функцію але з ознаками підприємництва. ФОП не є також посадовою особою, відтак не зобов’язаний мати якусь посаду, що мають працівники в розумінні трудового законодавства. Саме тому під поняття «посада» для ФОП підходить виключно термін «керівник». Згідно Академічного словника української мови «КЕРІВНИ́К», - «Той, хто керує ким-, чим-небудь, очолює когось, щось.». Тому ФОП Цівіна Володимир Володимирович належним чином заповнено додаток 6 Оголошення про закупівлю, ввівши загальну інформацію в місці «посада» як «керівник», оскільки зазначення іншої інформації могло б бути предметом вивчення щодо достовірності поданих даних. Відтак, вимоги Скаржника щодо нібито невідповідності тендерної пропозиції учасника-переможця умовам документації спростовуються загальним розумінням понять згідно законодавства, що регулює правовий статус та форму діяльності фізичних осіб-підприємців, яким є Цівіна Володимир Володимирович. 7) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за додатком 1 Оголошення, в якому зі слів Скаржника «зазначена Інформація про технічні вимоги та інші характеристики предмета закупівлі зазначено, що Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання будівельних робіт=1 та Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання монтажних робітні 1, але ФОП застосовує Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання будівельних робіт=1,2 Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання монтажних робіт=1,2, що суперечить вимогам Додатку 1». Не можемо погодитись із таким хибним розумінням змісту розрахунків ФОП Цівіна Володимир Володимирович у складі Договірної ціни, що подані у файлі із ім’ям «Документація 3». Так наочним переглядом змісту Файлу із ім’ям «Документація 3» може встановити, що в розрахунках загальновиробничих витрат до локального кошторису №02-01-03 на електромонтажні роботи при розрахунку усереднених коефіцієнтів переходу від нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, що передбачені в прямих витратах, до трудових витрат працівників, заробітня плата яких вираховується в загальновиробничих витратах, застосовано коефіцієнт «1». Це ж саме відображено і в розрахунках формули (графа 8+графа9*Н124)*Н21/100 Де Н124 – коефіцієнт, що визначається платником самостійно і враховує приведення розрахункової суми єдиного внеску до суми, не меншої за розмір мінімального страхового внеску. (16428+103845*1)*0,0078*0,22=206. Аналогічним чином, розрахунки з застосуванням коефіцієнту «1» розроблено учасником-переможцем і до інших локальних кошторисів. Звинувачення Скаржника про той факт, що учасником-переможцем застосовано коефіцієнт «1,2» не відповідає дійсності в розрізі вивчення кожного окремого розрахунку загальновиробничих витрат до локального кошторису. Наголошуємо, що учасником розрахунки були підготовлені з урахуванням Настанови із визначення вартості будівництва, яка в свою чергу містить методику визначення в т.ч. коефіцієнту, як складової частини загальновиробничих витрат. Так пунктом 4.14. Настанов визначено: «Загальновиробничі витрати ― це витрати будівельної організації, до яких відносяться: витрати, пов’язані з управлінням та обслуговуванням будівельного виробництва; витрати на організацію робіт на будівельних майданчиках і вдосконалення технології; витрати на здійснення заходів з охорони праці на будівельних майданчиках; інші загальновиробничі витрати. Загальновиробничі витрати включаються до виробничої собівартості будівельних робіт. Перелік витрат, що враховуються у складі загальновиробничих витрат, наведено у додатку 10 цієї Настанови.» Коефіцієнт визначається як відношення вартості частин, що швидко спрацьовуються, на момент складання розрахунку до вартості цих частин на період, зазначений в показниках, рекомендованих центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, кошторисних норм і нормативів з ціноутворення у будівництві, за номенклатурою основних частин, що швидко спрацьовуються, з урахуванням конкретного парку будівельних машин та механізмів підрядної організації. Коефіцієнт визначається, як відношення вартості матеріальних ресурсів на момент складання розрахунку до вартості цих ресурсів на період, зазначений в показниках, рекомендованих центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, кошторисних норм і нормативів з ціноутворення у будівництві, за номенклатурою основних матеріальних ресурсів, з урахуванням конкретного парку будівельних машин та механізмів підрядної організації. ФОП Цівіна Володимир Володимирович визначено в розрахунках коефіцієнт «1» згідно Форми «МІЖРОЗРЯДНІ КОЕФІЦІЄНТИ по розрядах робіт у будівництві» за додатком 15 до Настанови (пункти 4.3, 5.3); Форми «КОЕФІЦІЄНТИ до вартості людино-години залежно від тривалості робочого тижня та умов виконання будівельних робіт» за Додатком 16 до Настанови (пункти 4.4, 4.5). З огляду на вказане Скаржником не доведено порушення учасником-переможцем методики та порядку розрахунків коефіцієнтів при формуванні Договірної ціни та її складових. 8) Скаржник повідомляє про нібито невиконання вимоги учасником-переможцем за додатком 4 Оголошення, в якому зі слів Скаржника «У ціновій пропозиції учасника заповнена не вся інформація, а саме відсутня назва учасника.» Знову ж таки не можемо погодитись із таким вільним трактуванням вимог Оголошення про закупівлю. Звертаємо увагу, що Замовником визначено за Додатком 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Форму "ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ". Примітками до цієї ж Форми зазначено: «Форма „Пропозиція" подається у вигляді, наведеному нижче. Учасник не повинен відступати від даної форми.». На виконання вказаної вимоги, учасником-переможцем подано архівний файл із ім’ям «Цінова пропозиція» - довідка №11 від 20.09.2022 року. Довідка №11 від 20.09.2022 року розміщена на фірмовому бланку учасника-переможця, що містить його назву – «ФОП Цівіна Володимир Володимирович», а також містить місце реквізитів підпису та печатки учасника з роз шифровкою «Фізична особа-підприємець /Цівіна В.В./». З огляду на вказане, Додаток 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить заповнену Форму "ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ", що в тому числі містить інформацію про назву учасника - ФОП Цівіна Володимир Володимирович. З огляду на вказане вимога Скаржника є такою, що не відповідає дійсності і спростовується власне наочним переглядом змісту поданого файлу учасником-переможцем закупівлі. Узагальнюючи все вищевикладене, Замовник не має правових підстав для задоволення Вашої вимоги та перегляду прийнятих рішень. Законність підтвердження правомірності визначення переможця закупівлі може нами бути доведена і в правоохоронних і контрольно-ревізійних органах з урахуванням практики розгляду Скарг із аналогічних питань. Уповноважена особа _____________________ Макаренко Н.А.
Статус вимоги: Не задоволено