• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги

Обов’язковий аудит фінансової звітності ДП «МТП «Южний» станом на 31.12.2022 та 31.12.2023, та за роки, які закінчуються зазначеними датами, складеної відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 1 071 день назад

1 780 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 080.00 UAH
Період оскарження: 07.09.2022 15:08 - 26.09.2022 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання

Скарга

Номер: 613fccfd7e614636992e0a87ac6d09bd
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-07-008103-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника. Детальний опис наведено у документації, що додається
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.10.2022 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.10.2022 15:55
Дата прийняття рішення по скарзі: 31.10.2022 16:06
Автор: ТОВ "МІЖНАРОДНА АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "ДЕ ВІЗУ", Віктор Іващенко +380442790000 tenders@devisu.ua
Вимога
Відхилено

Виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв

Номер: 5d6c8beabe9446f690db1b2cdbed1176
Ідентифікатор запиту: UA-2022-09-07-008103-a.c1
Назва: Виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв Додатком 1 до тендерної документації по предмету закупівлі на закупівлю послуг «Бухгалтерські та аудиторські послуги (обов’язковий аудит фінансової звітності ДП «МТП «Южний» станом на 31.12.2022 та 31.12.2023, та за роки, які закінчуються зазначеними датами, складеної відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності)», затвердженої рішенням уповноваженої особи від 07.09.2022 року, встановлено вимоги до документального підтвердження учасником процедури закупівлі (далі – Учасник) наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, Учасник повинен надати документи з метою підтвердження:  про наявність у складі аудиторської фірми не менш 30 працівників, які безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг і працюють на умовах повної зайнятості та з якими укладений трудовий договір (таким документом повинна бути: довідка з переліком працівників, з зазначенням ПІБ, посади та досвіду роботи).  про наявність у складі аудиторської фірми не менш як 25 працівників, які включені до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, який веде Аудиторська палата України, розділ «Аудитори», та працюють у Учасника на умовах повної зайнятості. На підтвердження надаються такі документи: - про наявність у складі аудиторської фірми не менше двох працівників, які мають принаймні один чинний сертифікат (диплом) професійних організацій, що підтверджує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з професійних організацій (АССА/AICPA/ACAEW) та не менше п’яти працівників-аудиторів, які включені до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності та мають диплом, що підтверджує високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, виданий однією з професійних організацій:  Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА/DipIFR);  Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (АІСРА);  Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності має забезпечити, зокрема, достатній рівень кваліфікації та досвіду аудиторів і персоналу, який залучається до надання відповідно до міжнародних стандартів аудиту. Так, при наданні послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), за основним місцем роботи має працювати не менше п'яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду. Вказаний перелік затверджено протокольним рішенням Ради нагляду № 6 від 13.12.2018 року (http://www.apob.org.ua/?page_id=1749, лист ДУ «Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю» № 9 від 14.12.2018 року), яким передбачено Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, а саме: Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА), у т. ч. Diploma in International Financial reporting (DipIFR); Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA); Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW). Таким чином, підтвердженням кваліфікації є включення до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності АБО наявність чинних сертифікатів (дипломів) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Отже, Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» не містить: - вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності у штаті не менш як 30 (тридцять) працівників, які безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг та працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір; - вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності не менш як 25 працівників, які включені до Реєстру аудиторів суб’єктів аудиторської діяльності у розділ «Аудитори»; - вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності не менш як 2 працівників, які є членами в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Крім того, в додатку І Тендерної документації містяться вимоги стосовно: Підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: -довідка учасника, що містить інформацію про досвід роботи з підприємствами транспортної галузі (КВЕД 52.22 або 50.20 або 50.40) ключових членів аудиторської групи та керівника (партнера), зокрема надання аудиторських послуг суб’єктам господарювання в транспортній галузі, зареєстрованих на території України, із зазначенням такої інформації по кожному з таких працівників: назва суб’єкта господарювання, основний вид господарської діяльності суб’єкта господарювання за КВЕД, предмет договору, місяць та рік початку роботи, місяць та рік завершення роботи, та посада даного працівника на момент закінчення завдання. -довідка про наявність у аудиторської фірми або мережі, до якої вона входить, досвіду надання аналогічних послуг (виконання протягом 2021 року не менше 2 (двох) завдань з аудиту річної фінансової звітності державних підприємств, основним видом діяльності яких є КВЕД 52.22 Допоміжне обслуговування водного транспорту, та які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» відносяться до великих підприємств та складають фінансову звітність за МСФЗ на основі таксономії фінансової звітності UA МСФЗ XBRL у єдиному електронному форматі iXBRL), за формою таблиці. На підтвердження наявності аналогічного досвіду необхідно надати копії відповідних договорів (не менше двох), актів наданих послуг, документів про здійснення розрахунків в повному обсязі, а також надати листи-відгуки про співпрацю та фактичне виконання договору, що завірені контрагентом. Відгук повинен містити вихідний номер та дату видачі такого документу та інформацію про надані послуги. Згідно з частиною першою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників попередньої кваліфікації подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно з частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Згідно частини другої статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» достатньо, щоб учасник підтвердив наявність документально підтвердженого досвіду виконання хоча б одного аналогічного договору, оскільки дана вимога обмежує коло потенційних учасників, які можуть надати копії договорів. Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги у Документації. Відповідно до ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Таким чином, вимоги Замовника щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації та надання копій відповідних договорів відповідних договорів (не менше двох) не відповідають спеціальному закону в сфері регулювання аудиторської діяльності – Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкуренцію, оскільки кількість суб’єктів аудиторської діяльності, які відповідають таким критеріям, суттєво обмежується. У зв’язку з вищезазначеним, просимо виключити з додатку І до Тендерної документації вимоги, які не відповідають вимогам п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» до суб’єктів аудиторської діяльності, що мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, у тому числі стосовно звуження переліку сертифікатів (дипломів), що необхідно подати в якості підтвердження високого рівня знань з міжнародних стандартів фінансової звітності та кількості договорів та довідок про досвід роботи з підприємствами транспортної галузі (КВЕД 52.22 або 50.20 або 50.40).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» № 2258 суб’єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності має забезпечити достатній рівень кваліфікації та досвіду аудиторів і персоналу, який залучається до надання послуг відповідно до міжнародних стандартів аудиту. При наданні послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), за основним місцем роботи має працювати не менше п’яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Стосовно кількості працівників аудиторської фірми, звертаємо увагу, що Закон визначає лише мінімальні вимоги суб’єктів аудиторської діяльності, які дозволяють включити їх до Реєстру суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності, що становить суспільний інтерес. Відповідно до ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підприємства, що становлять суспільний інтерес,- це підприємства- емітенти цінних паперів, цінні папери, яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до цього Закону належать до великих підприємств. Іншими словами, підприємства, що становлять суспільний інтерес, відрізняються між собою обсягами, видами діяльності, організаційною структурою та іншими показниками. Тому для проведення якісного аудиту різних підприємств, що становлять суспільний інтерес, може бути потрібна різна кількість аудиторів. З метою недопущення дискримінаційних вимог пропонуємо провести співставлення з іншими підприємствами, які мають суспільний інтерес та схожий напрямок діяльності. Щодо Закону України "Про публічні закупівлі" у п. 2 ст.16 зазначено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, а у п.п.3 необмежено кількість наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. ДП «МТП «Южний» зацікавлено залучити постачальника, який має достатньо досвіду у наданні аудиторських послуг в аналогічних галузях, та враховуючи те що підприємство являється об’єктом критичної інфраструктури, що потребує додаткових знань та досвіду.
Статус вимоги: Відхилено