• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Впровадження системи електронного документообігу

Впровадження системи електронного документообігу

Торги відмінено

1 800 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
Період оскарження: 07.11.2017 09:30 - 19.11.2017 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду

Про порушення законодавства у сфері закупівель

Номер: ec507cd480ba4a46a1c459dda9daf0b8
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-07-000228-c.a1
Назва: Про порушення законодавства у сфері закупівель
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері закупівель 07 листопада 2017 р., на вебсайті https://prozorro.gov.ua, опубліковано оголошення UA-2017-11-07-000228-c (1d3713c44836484881091b38de2e29da) про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю Впровадження системи електронного документообігу (ДК 021:2015: 72510000-3 Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями). Відповідно до ч.1 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Відповідно до п. 1 розділу 5 Тендерної документації «Впровадження системи електронного документообігу», затвердженої рішенням тендерного комітету Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 61 від 03.11.2017 р., зі змінами № 87 від 15.11.2017 р. визначено, що оцінка Пропозицій учасників здійснюватиметься за єдиним критерієм – ціна пропозиції. Відповідно до ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття пропозицій за формою, установленою Уповноваженим органом. За приписами ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Відповідно до ч. 6 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом. З інформації розміщеній на веб.сайті https://prozorro.gov.ua вбачається, що замовник розглянув чотири пропозиції учасників закупівлі та визначив переможцем торгів ТОВ «Айкюжн ІТ», що підтверджується наступним протоколом розкриття: Учасник Рішення Пропозиція ТОВ ТРАНСЛІНК КОНСАЛТИНГ # 37471425 Відхилено 1 220 000,00 UAH ТОВ НВП " ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ" # 30116577 Відхилено 1 227 000,00 UAH ТОВ "АЙКЮЖН ІТ" # 40026988 Переможець (пропозиція відповідає всім кваліфікаційним та технічним критеріям) 1 789 979,00 UAH ПрАТ "Центр комп'ютерних технологій "ІнфоПлюс" #40026988 пропозиція відповідає всім кваліфікаційним та технічним критеріям 1 795 000,00 UAH При цьому, необхідно відмітити що замовник прийняв безпідставне та необґрунтоване рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Транслінк Консалтинг» та внаслідок цього протиправно визначив переможцем закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Айкюжн ІТ», дані фактичні обставини закупівлі підтверджуються наступним. Відповідно до ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Відповідно до п. 29 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Пункт 30 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» вказує, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Пункт 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. 30 листопада 2017 року на веб.сайті https://prozorro.gov.ua було оприлюднено Протокол розгляду тендерних пропозицій по закупівлі «Впровадження системи електронного документообігу», прийнятий 29 листопада 2017 року. Вказаний протокол вказує, що тендерна пропозиція ТОВ «Транслінк Консалтинг» відхилена, як така, що не відповідає технічним критеріям, однак відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг» є безпідставним та необґрунтованим, що підтверджується наступними фактичними обставинами, які не були дослідженні тендерним комітетом замовника. Щодо відповідності програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1», вимогам тендерної документації. Як вбачається, з протоколу розгляду тендерних пропозицій по закупівлі «Впровадження системи електронного документообігу» ДК 021-2015: 72510000-3 (Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями), від 29 листопада 2017 р. та який опублікований 30 листопада 2017 р. на веб.сайті https://prozorro.gov.ua, в розділі UA-2017-11-07-000228-c, замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Транслінк Консалтинг» у зв’язку з тим, що Автоматизована система управління документами «ДОК ПРОФ 3» містить у своєму спеціалізоване програмне забезпечення “ІІТ Користувач ЦСК-1”, дане підтверджує наступний витяг з вказаного протоколу, в якому Замовник чітко зазначає таке … пропозиція ТОВ «Транслінк Консалтинг», не відповідає технічним критеріям, а саме: у складі своєї тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг», у відповідності до вимог до захисту інформації, запропонував використання Комплексу програмного користувача центру сертифікації ключів “ІІТ Користувач ЦСК-1”. Але по доступній технічній інформації щодо функціональних характеристик даного засобу можна бачити, що основні вимоги щодо забезпечення конфіденційності та цілісності даних, що зберігаються у файловому сховищі, які висунуті у тендерних вимогах – не забезпечуються та документально не підтверджені. При цьому, зазначене твердження, Замовник обґрунтовує наступним …також в табл.1 надається інформація щодо відповідності запропонованого рішення ТОВ «Транслінк Консалтінг» щодо захисту інформації у складі системи електронного документообігу для Міністерства енергетики та вугільної промисловості тендерним вимогам. Таблиця 1 № Вимога до захисту інформації тендерної документації Міністерства енергетики та вугільної промисловості Технічні характеристики пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтінг» Відповідність Для забезпечення конфіденційності та цілісності даних, що зберігаються у файловому сховищі, повинен застосовуватися програмний засіб криптографічного захисту інформації, що відповідає наступним загальним вимогам: 1 повинен бути призначений для забезпечення конфіденційності та цілісності інформації шляхом здійсненні її криптографічного перетворення (виконання функцій шифрування та дешифрування) та здійснювати розмежування доступу до такої інформації, що зберігається на носіях інформації (жорсткий диск комп’ютера, переносний жорсткий диск, флеш-накопичувач) відповідно до ключових даних та сертифікатів відкритих ключів та забезпечувати: Комплекс у складі системи електронного документообігу чи іншої прикладної системи (далі - системи) призначений для: автентифікації користувачів системи при підключенні до сервера та забезпечення конфіденційності і цілісності даних, які передаються між користувачами та сервером; Автентифікація користувачів системи на сервері здійснюється під час підключення користувачів до сервера (встановлення з’єднання з сервером) шляхом реалізації протоколу взаємної автентифікації сторін. Забезпечення конфіденційності та цілісності інформації, яка передається між користувачем та сервером системи під час їх взаємодії, реалізується шляхом шифрування інформації та формування і перевіряння криптографічних контрольних сум. Частково відповідає 2 створення та використання шифрованих файлових контейнерів (шифрованих віртуальних дисків); Відсутня інформація про забезпечення вказаного функціоналу Не відповідає 3 створення шифрованих контейнерів без файлової системи або з файловою системою NTFS чи FAT; Відсутня інформація про забезпечення вказаного функціоналу Не відповідає 4 можливість створення динамічних шифрованих файлових контейнерів; Відсутня інформація про забезпечення вказаного функціоналу Не відповідає 5 створення шифрованого носія на основі переносного жорсткого диску, флеш-накопичувача; Відсутня інформація про забезпечення вказаного функціоналу Не відповідає 6 можливість шифрування логічних дисків (томів) жорсткого диску комп’ютера, переносного жорсткого диску, флеш-накопичувача; Відсутня інформація про забезпечення вказаного функціоналу Не відповідає За таких обставин вважаємо за необхідне зазначити, що у вказаному протоколі зазначено безпідставну, надуману та необґрунтовану причину для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг», що підтверджується наступним. Пункт 3 « Основі вимоги», Розділ ІІ «Технічні вимоги до програмного забезпечення СЕД», Додатку 3 «Технічні вимоги до предмета закупівлі», Тендерної документації «Впровадження системи електронного документообігу», затвердженої рішенням тендерного комітету Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 61 від 03.11.2017 р., зі змінами № 87 від 15.11.2017 р., містить підпункт «ВИМОГИ ДО ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ», який формулюється заступником так: «Вимоги до захисту інформації. Для захисту інформації в системі необхідно забезпечити: Протоколювання зміни даних користувачів системи. Ідентифікація та автентифікація користувачів (у тому числі інтеграція з ActiveDirectory). Розмежування прав доступу (від конкретних документів до атрибутів будь-якого з типів документів). Контроль цілісності компонентів системи. Протоколювання роботи користувачів системи. У складі засобів захисту повинні бути застосовані програмні засоби криптографічного захисту інформації, які мають діючі позитивні експертні висновки Держспецзв’язку України. Для забезпечення конфіденційності та цілісності даних, що зберігаються у файловому сховищі, повинен застосовуватися програмний засіб криптографічного захисту інформації, що відповідає наступним загальним вимогам: повинен бути призначений для забезпечення конфіденційності та цілісності інформації шляхом здійсненні її криптографічного перетворення (виконання функцій шифрування та дешифрування) та здійснювати розмежування доступу до такої інформації, що зберігається на носіях інформації (жорсткий диск комп’ютера, переносний жорсткий диск, флеш-накопичувач) відповідно до ключових даних та сертифікатів відкритих ключів та забезпечувати: створення та використання шифрованих файлових контейнерів (шифрованих віртуальних дисків); створення шифрованих контейнерів без файлової системи або з файловою системою NTFS чи FAT; можливість створення динамічних шифрованих файлових контейнерів; створення шифрованого носія на основі переносного жорсткого диску, флеш-накопичувача; можливість шифрування логічних дисків (томів) жорсткого диску комп’ютера, переносного жорсткого диску, флеш-накопичувача; повинен бути реалізований у вигляді набору програмних модулів, готових до використання та мати можливість бути використаним у якості її окремої та незалежної частини (складової) з визначеним переліком функцій; повинен реалізувати наступні криптографічні алгоритми: алгоритм шифрування даних відповідно до ДСТУ ГОСТ 28147:2009; алгоритм шифрування даних з контролем цілісності відповідно до ДСТУ ГОСТ 28147:2009; алгоритм гешування даних відповідно до ГОСТ 34.311-95; алгоритм перевірки електронного цифрового підпису в поліноміальному базисі відповідно до ДСТУ 4145-2002.» Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; П. 6. «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Тендерної документації, вказує що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (згідно з Додатком 3 до тендерної документації). Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції: - довідку в довільній формі за підписом керівника (уповноваженої особи) учасника та завірену печаткою (у разі наявності) з описом технічних, якісних та кількісних характеристик пакетів ліцензійного програмного забезпечення для системи електронного документообігу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України згідно вимог до предмету закупівлі, викладених в Додатку 3 до тендерної документації; - копії чинних позитивних експертних висновків, зареєстрованих в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України на ліцензійне програмне забезпечення системи електронного документообігу (крім програмного забезпечення для мобільних пристроїв), запропоноване Учасником для системи електронного документообігу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України - копію листа від виробника програмних засобів криптографічного захисту інформації, запропонованих Учасником для системи електронного документообігу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, яким підтверджується право Учасника на розповсюдження зазначених засобів, їх подальше технічне обслуговування Учасником та підтвердження гарантійної підтримки безпосередньо виробником; - копії чинних позитивних експертних висновків Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України на засоби криптографічного захисту, запропоновані Учасником для системи електронного документообігу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України. Частина 1 додатку 3 Тендерної документації визначає, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, наведеним у цьому додатку тендерної документації. Інформація про відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, наведеним у цьому додатку тендерної документації, надається у вигляді таблиці відповідності, у якій Учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції по кожній позиції (пункту, підпункту, абзацу) технічних вимог, наведених у розділі ІІ Додатку № 2 до тендерної документації, з наданням постатейних коментарів. Учасник торгів повинен бути готовий до демонстрації функціональності запропонованого програмного забезпечення за запитом Замовника. Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції: копію листа від виробника програмних засобів криптографічного захисту інформації, запропонованих Учасником для системи електронного документообігу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, яким підтверджується право Учасника на розповсюдження зазначених засобів, їх подальше технічне обслуговування Учасником та підтвердження гарантійної підтримки безпосередньо виробником; копії чинних позитивних експертних висновків Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України на засоби криптографічного захисту, запропоновані Учасником для системи електронного документообігу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України. Таким чином, виключно п. 6 розділу 3 та додаток 3 Тендерної документації, регулюють питання технічних критеріїв предмета закупівлі, при цьому вказані частини тендерної документації містять вичерпний перелік документів, яким учасник повинен довести відповідність своєї тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації. ТОВ «Транслінк консалтинг», у чіткій відповідності з вказаними вимогами Тендерної документації, надано в складі своєї тендерної пропозиції: - опис технічних, якісних та кількісних характеристик пакетів ліцензійного програмного забезпечення для системи електронного документообігу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України; - авторизаційний лист, виробника програмних засобів криптографічного захисту інформації, АТ «ІІТ» від 14.11.2017 р. - експертний висновок Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 05.04.2017 р. на програмний комплекс «ІІТ Користувач ЦСК-1» При цьому, з вище викладеного чітко вбачається, що Тендерна документація, фактично окремо виділяє та врегульовує питання: технічного критерію, що ставиться до вимог захисту інформації. Згідно вище зазначених норм Тендерної документації вбачається, що належна захищеність програмного продукту має бути підтверджена: - виробником програмних засобів криптографічного захисту; - експертним висновком Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України на засіб криптографічного захисту. Приватне акціонерне товариство «Інститут інформаційних технологій», як виробник програмного засобу криптографічного захисту «ІІТ Користувач», надав офіційний лист вих. № 6/348/1 від 14.11.2017 р. в якому вказав: «Програмний комплекс «ІІТ Користувач ЦСК-1» - це спеціальне програмне забезпечення у вигляді окремого програмного модуля, який призначений для шифрування та дешифрування даних, для застосування ЕЦП Центр Сертифікації Ключів створених із використанням технологій АТ «ІІТ». Програмний комплекс має експертний висновок Адміністрації Держспецзв'язку України від 05.04.2016 р. № 05/02/02-1424 в галузі криптографічного захисту інформації. Дане спеціальне програмне забезпечення повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) – впровадження системи електронного документообігу (ДК 021:2015: 72510000-3 Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями)» Вказаний лист був поданий ТОВ «Транслінк Консалтинг» в складі тендерної пропозиції, він не оскаржений та його висновки не спростовані. З огляду на викладене, твердження Замовника про те, що використання програмного комплексу “ІІТ Користувач ЦСК-1” не забезпечує належного захисту є безпідставними. Відповідно до п. 1 Розділу 5 Тендерної документації визначено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що одним з основних принципів здійснення закупівель є - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Таким чином, в силу приписів п. 1 Розділу 5 Тендерної документації та ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник судячи про функціональні характеристики «Автоматизованої системи управління документами «ДОК ПРОФ 3» повинен був врахувати наступне: 1. В «Автоматизованій системі управління документами «ДОК ПРОФ 3» в якості файлового сховища використовується промислова система керування базами даних Oracle, що забезпечує на порядок вищу надійність та захищеність порівняно з використанням файлової системи, та не потребує використання додаткових інструментів для забезпечення конфіденційності та цілісності крім тих, які входять до складу «Автоматизованої системи управління документами «ДОК ПРОФ 3» згідно експертного висновку від 28.04.2017 р №717. 2. Експертний висновок від 28.04.2017 р №717 на «Автоматизовану систему управління документами «ДОК ПРОФ 3» підтверджує наявність у профілі захисту елементу ЦА-2, що має суттєві переваги порівняно з елементом ЦА-1, адже у випадку ЦА-2 модифікація об’єктів захисту виконується тільки авторизованими процесами, а не користувачами, як у випадку ЦА-1.
 3. «Автоматизована система управління документами «ДОК ПРОФ 3» цілком і повністю відповідає наведеним тендерним вимогам, в тому числі в частині забезпечення конфіденційності та цілісності даних, що зберігаються у файловому сховищі. З огляду на викладене, ТОВ «Транслінк Консалтинг» було подано авторизаційний лист виробника програмних засобів криптографічного захисту та експертний висновок на засіб криптографічного захисту, виключно у зв’язку з наявністю даної вимоги в тендерній документації Замовника. 2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Айкюжн ІТ» вимогам чинного законодавства та вимогам тендерної документації. Відповідно до п. 1.2 «Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації», яке затверджено Адміністрацією державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 16.05.2007 N 93, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 16 липня 2007 р. за N 820/14087 визначено, що Державна експертиза в сфері технічного захисту інформації (далі - експертиза) проводиться з метою дослідження, перевірки, аналізу та оцінки об'єктів експертизи щодо їх відповідності вимогам нормативних документів із технічного захисту інформації та можливості їх використання для забезпечення технічного захисту інформації (далі - ТЗІ). Пунктом 1.4 Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації, визначено що об'єктами експертизи є: комплексні системи захисту інформації (далі - КСЗІ), які є невід'ємною складовою частиною інформаційної, телекомунікаційної або інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - ІТС); технічні та програмні засоби, які реалізують функції ТЗІ (далі - засоби ТЗІ). Відповідно до пункту 1.5. Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації визначено, що експертиза КСЗІ є процедурою підтвердження відповідності КСЗІ вимогам нормативних документів із ТЗІ і проводиться шляхом експертних випробувань або шляхом аналізу декларації про відповідність КСЗІ вимогам нормативних документів із ТЗІ (далі - декларація). Експертиза засобів ТЗІ проводиться шляхом експертних випробувань. Пункт 1.7. Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації, визначає що експертиза може бути первинною, додатковою та контрольною. Первинна експертиза є основним видом експертизи і передбачає виконання Організатором усіх потрібних заходів, визначених у розділі 3 цього Положення, для підготовки та прийняття рішення щодо об'єкта експертизи. Додаткова експертиза проводиться стосовно об'єктів експертизи, щодо яких відкрилися нові наукові та науково-технічні обставини або в зв'язку з закінченням терміну дії документів, що засвідчують результати експертизи. Контрольна експертиза проводиться іншим Організатором з ініціативи Замовника за наявністю у нього обґрунтованих претензій до висновку первинної чи додаткової експертизи або з ініціативи Адміністрації для перевірки висновку первинної чи додаткової експертизи. Пункт 3.29 Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації, визначає: «За результатами проведених робіт Організатор складає Експертний висновок (додаток 7) відповідного змісту (додаток 8) щодо відповідності об'єкта експертизи вимогам нормативних документів з ТЗІ, підписує його і разом із протоколами виконання робіт подає до Адміністрації» Додаток 8 до пункту 3.29 Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації, визначає зміст експертного висновку та вказує, що в ньому відображаються: 1. Загальні відомості щодо об'єкта експертизи: тип, місце розташування, власник. 2. Загальна характеристика об'єкта експертизи (призначення, функції, можливості). 3. Вимоги нормативних документів з технічного захисту інформації, на відповідність яким здійснюється оцінка об'єкта експертизи. 4. Назва окремої методики, згідно з якою здійснювалася оцінка об'єкта експертизи, ким розроблена та затверджена, реєстраційний номер та дата затвердження. 5. Перелік документів і специфікацій програмних та технічних засобів, які надано замовником організатору експертизи. 6. Результати робіт щодо кожного пункту окремої методики експертизи об'єкта. 7. Розгорнутий висновок щодо відповідності об'єкта експертизи вимогам нормативних документів системи ТЗІ. 8. Сфера використання (вимоги до умов експлуатації) об'єкта експертизи. 9.Термін дії експертного висновку. 10. Особливі думки експертів, зафіксовані в протоколах. З огляду на вищевикладене, вважаємо за необхідне відмітити, що ТОВ «Айкюжн ІТ», в складі своєї тендерної пропозиції подано: - експертний висновок, зареєстрований в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України «10» листопада 2015 р. за №595 на «Систему електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів Megapolis.DocNet» версії 1.х.; - експертний висновок виданий 25.10.2017р. на програмний засіб криптографічного захисту інформації на інформаційних носіях «Криптософт Storage». Водночас, необхідно відмітити, що ТОВ «Айкюжн ІТ» беручи участь у тендері Генеральної прокуратури України, «Пакети програмного забезпечення для створення документів ДК 021:2015:48310000-4», UA-2017-09-18-001946-c - подало у складі своєї тендерної пропозиції не лише вищезазначений експертний висновок, зареєстрований в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України «10» листопада 2015 р. за №595 на «Систему електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів Megapolis.DocNet» версії 1.х., а й зміст даного експертного висновку. При цьому окремо, слід зазначити що п.п. 7.4.11 та 7.4.12 пункту 7 «Результати робіт щодо кожного пункту окремої методики експертизи об'єкта» змісту експертного висновку від «10» листопада 2015 р. за №595 на «Систему електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів Megapolis.DocNet» версії 1.х., вказує що для реалізації послуги до складу комплексу входить засіб криптографічного захисту інформації «Програмний комплекс центру сертифікації ключів «ІІТ Користувач ЦСК-1». За таких обставин та в силу вище зазначених приписів Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації, для використання в «Системі електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів Megapolis.DocNet» програмного засобу криптографічного захисту інформації «Криптософт Storage», необхідне проведення додаткової експертизи за результатами, якої складається новий експертний висновок. У зв’язку з викладеним необхідно відмітити, що пропонування ТОВ «Айкюжн ІТ», свого продукту «Система електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів Megapolis.DocNet», з програмним засобом криптографічного захисту інформації «Криптософт Storage», який не пройшов перевірку, уповноваженим державним органом, на злагодженість роботи з основним програмним забезпеченням - є протиправним, в силу наявності імперативних приписів публічного права, відповідно до яких встановлюється механізм підтвердження статусу захищеності програмного забезпечення. 3. Щодо тендерної пропозиції ПрАТ "Центр комп'ютерних технологій "ІнфоПлюс" Пункт 6 протоколу розгляду тендерних пропозицій від 29.11.2017 р., опублікованому 30 листопада 2017 р. вказує таке: «Результат розгляду тендерних пропозицій (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону): - пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг» та ТОВ НВП «Інформаційні технології» відхилені, як такі, що не відповідають технічним критеріям; - пропозиції ТОВ «Айкюжн ІТ» та ПрАТ «Центр комп’ютерних технологій «ІнфоПлюс» відповідають всім кваліфікаційним та технічним критеріям.» Разом з цим, вважаємо за необхідне відмітити що ПрАТ «Центр комп’ютерних технологій «ІнфоПлюс» в складі своєї тендерної пропозиції пропонує, програмний продукт під назвою «АСКОД» до складу, якого входить спеціальне програмне забезпечення: - «ІІТ Користувач ЦСК-1». Як зазначалось вище, програмний засіб криптографічного захисту «ІІТ Користувач ЦСК-1» входить до складу програмного продукту ТОВ «Транслінк Консалтинг» та його наявність в складі тендерної пропозиції, стало приводом та підставою для висновку тендерного комітету Замовника, про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк консалтинг» вимогам тендерної документації. Однак, ПрАТ "Центр комп'ютерних технологій "ІнфоПлюс" також використовує в складі свого програмного забезпечення програмний засіб криптографічного захисту «ІІТ Користувач ЦСК-1» і не зважаючи на цей факт, тендерний комітет замовника чітко вказує, про відповідність тендерної пропозиції вказаної компанії технічним критеріям. Таким чином, вище описані об’єктивні обставини вказують, що замовник в порушення ст. 3 та ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» застосував дискримінаційний підхід в процесі оцінки тендерних пропозицій ТОВ «Транслінк Консалтинг» та ПрАТ"Центр комп'ютерних технологій "ІнфоПлюс". У зв’язку з викладеним, вважаємо за необхідне зазначити, наступні імперативні приписи чинного законодавства України. Стаття 8 Конституції України, вказує що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Відповідно до ст. 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплює такі принципи здійснення закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. В силу описаних вище фактичних та правових обставин справи, вважаємо що приймаючи рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг» замовник порушив наступні приписи здійснення закупівель, встановлені ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: - максимальна економія та ефективність ( ціна тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк Конслатинг» - 1 220 000,00 грн., ціна тендерної пропозиції ТОВ "АЙКЮЖН ІТ" - 1 789 979,00 грн.) - недискримінація учасників (перехід до розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство "ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ", внаслідок безпідставного та необґрунтованого відхилення пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг»); - об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій (взагалі не досліджено технічну складову тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг»; зазначено, що пропозиція ПрАТ "Центр комп'ютерних технологій "ІнфоПлюс" з програмним комплексом КЗІ «ІІТ Користувач ЦСК-1» відповідає вимогам тендерної документації, однак з огляду на той факт, що ТОВ «Транслінк Консалтинг» використовує КЗІ «ІІТ Користувач ЦСК-1» його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації). Слід відзначити, що своїми діями Замовник порушив не лише принципи здійснення публічних закупівель, а й приписи чинного законодавства, зокрема ст. 28, ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Статтею 28 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій. При цьому, відповідно до приписів ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Однак, протокол розгляду тендерних пропозицій від 29 листопада 2017 р., опублікований 30 листопада 2017 р., на веб-порталі Уповноваженого органу, вказує що Замовник не надав належної оцінки тендерній пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг», що підтверджується тим фактом що вказаний правочин не містить посилань будь-якого обґрунтування яке б підтверджувало, невідповідності пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг» вимогами тендерної документації, у вказаному протоколі взагалі відсутні посилання на умови тендерної документації порушенні ТОВ «Транслінк Консалтинг», не надано аналізу документам тендерної пропозиції. Дана обставина, надає правові підстави стверджувати про те, що тендерна пропозиція ТОВ «Транслінк Консалтинг» взагалі не розглядалась по суті – така ситуація є грубим порушенням ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі». Частиною першою статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону або не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю або не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. За таких обставин, замовник повинен був вказати у своєму протоколі розгляду тендерної пропозиції, які документи тендерної пропозиції ТОВ «Транслінк Консалтинг» не відповідають умовам тендерної документації та вказати чому, пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство "ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з КЗІ «ІІТ Користувач ЦСК-1» відповідає умовам тендерної документації. Приписи ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» які вказують, що у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Вище описані фактичні та правові обставини справи, підтверджують той факт що Замовник не мав права, розглядати пропозицію ТОВ «АЙКЮЖН ІТ». Тому рішення, про визначення вказаного учасника переможцем є протиправним та прийнятим в супереч нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, допущені Замовником під час розгляду тендерної пропозиції порушення призвели до неправомірного акцепту пропозиції ТОВ «АЙКЮЖН ІТ» та визнання його переможцем, що в свою чергу має наслідком порушення прав ТОВ «ТРАНСЛІНК КОНСАЛТИНК», чия тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації, що підтверджує фактично сам замовник визнаючи тендерну пропозицію ПрАТ "Центр комп'ютерних технологій "ІнфоПлюс" такою, що відповідає вимогам тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Після розміщення скарги суб'єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб'єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що орган оскарження - Антимонопольний комітет України. Відповідно до п. 9. ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до ч. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що орган оскарження має право зобов’язати замовника усунути порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника. На підставі вище викладених та правових обставин, керуючись приписами Закону України «Про публічні закупівлі», Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНСЛІНК КОНСАЛТИНГ», - ПРОСИТЬ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСЛІНК КОНСАЛТИНГ», по закупівлі «Впровадження системи електронного документообігу» (ДК 021:2015: 72510000-3 Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями), оформлене протоколом розгляду тендерних пропозиції, від 29 листопада 2017 р., опублікованому 30 листопада 2017 р., оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-11-07-000228-c. 4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем закупівлі «Впровадження системи електронного документообігу» (ДК 021:2015: 72510000-3 Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями) Товариства з обмеженою відповідальністю «Айкюжн ІТ» та укладення з даним Учасником договору про закупівлю, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозиції, від 29 листопада 2017 р., опублікованому 30 листопада 2017 р. та повідомленням про намір укласти договір, без дати, опублікованому 30 листопада 2017 р. о 13:01, оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-11-07-000228-c. Додаток: 1. документ про здійснення оплати за подання скарги 2. тендерна документація 3. протокол розгляду тендерних пропозицій від 29.11.2017 р. 4. експертний висновок від 10.11.2015 р. за №595 на Megapolis.DocNet» версії 1.х. та його зміст. 5. авторизаційний лист ТОВ «Айкюжн ІТ» від 14.11.2017 р. 6. експертний висновок від 25.10.2017 р. на програму «Криптософт Storage» 7. авторизаційний лист ТОВ «Транслінк Консалтинг» від 14.11.2017 р. 8. експертний висновок від 05.04.2016 р. на комплекс «ІІТ Користувач ЦСК-1» 9. авторизаційний лист ПрАТ "Центр комп'ютерних технологій "ІнфоПлюс" від 31.08.2017 р. 10. експертний висновок від 05.04.2016 р. на комплекс «ІІТ Користувач ЦСК-1» 11. повідомлення про намір укласти договір
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Автор: ТОВ ТРАНСЛІНК КОНСАЛТИНГ, Шмідко Володимир Миколайович +380949284394 volodymyr.shmidko@gmail.com http://www.translink.com.ua