-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Охоронні послуги
наведені у прикріплених документах (файлах): технічний опис, кваліфікаційні критерії, проект договору з приміткою, інструкція учаснику закупівлі з додатками. Відповідальний за закупівлю – Зубенко Олександр Миколайович, головний інженер, +38 057 732-28-69, zan67@ukr.net.
Завершена
77 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 775.00 UAH
мін. крок: 1% або 775.00 UAH
Період оскарження:
06.12.2017 15:55 - 12.12.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Порушення Замовником діючого законодавства при формуванні планової ціни на 2018 рік
Номер:
76fe746b1a6b4d1bb4c03acb1efa2a85
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-06-003428-c.a1
Назва:
Порушення Замовником діючого законодавства при формуванні планової ціни на 2018 рік
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної через систему електронних закупівель очікувана вартість закупівлі становить 77 500,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до оголошення та тендерної документації строк поставки надання послуг: з 01.01.2018 по 31.03.2018.
Та оголошення, яке було розміщено на сайті офіційного органу 28.11.2017 року. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-06-003428-c
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 січня 2018 — 31 березня 2018.
Відповідно до Тендерної документації «Технічне завдання» в якому наведено повний перелік об’єктів, які підлягають охороні, Замовнику необхідно забезпечити охорону об’єктів за адресою: м. Харків, майдан Фейєрбаха, 8 та м. Харків, пров. Деповський, 2а. Для цього потрібно 2 пости охорони з режимом роботи: в робочі дні з 19.00 до 07.00, та у вихідні та святкові цілодобово. При цьому загальна кількість годин праці охоронників по двох постах складає 3 100 людино-годин.
Щоб визначити вартість 1 людино-години необхідно очікувану вартість закупівлі розділити на загальну кількість людино-годин по двох об’єктах: 77 500,00 / 3100 = 25,00 грн. з ПДВ (або в такому випадку 20,83 грн без ПДВ).
До того ж Замовник є суб’єктом державної власності та повинен чітко дотримуватися усіх законодавчих актів, що діють на території України.
Таким чином згідно наданої документації, ціна учасника повинна бути визначена з урахуванням вартості усіх витрат на сплату податків, транспортування, страхування, розподілення особового складу Учасника по постах охорони Замовника та інших обов’язкових платежів і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам в українських гривнях у т.ч. ПДВ.
Планова ціна яка була визначена Замовником повинна складатися як мінімум з урахуванням вищезазначених витрат, які були бути включені до неї при плануванні та визначенні остаточної планової ціни закупівлі у відповідності до Закону України «Про Державний бюджет на 2017 рік», яким визначено, що мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі: з 1 січня 2017 року повинна складати не менше ніж - 19,34 гривні (ст. 8 цього Закону).
Мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці (ст. 3 Закону України «Про оплату праці»). Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» кожне підприємство зобов’язане сплатити єдиний соціальний внесок (22%), а також, єдиний податок (5%) або податок на додану вартість (20%) (в залежності від системи оподаткування, на якому підприємство працює).
Обрахуємо мінімальний розмір вартості 1 людино-години з урахуванням єдиного соціального внеску та податку: (єдиний соціальний внесок =4,25 грн., та єдиний податок ≈1,18 (або податок на додану вартість ≈ 4,72 грн.) 19,34+4,25 +1,18 = 24,77 грн. Якщо ж Учасник сплачує податок на додану вартість, то вартість 1 людино-години буде ще більша 19,34+4,25 +4,72 = 28,31 грн .
Тобто, очікуваної вартості предмета закупівлі у розмірі 77 500,00 (з ПДВ). (25,00 грн. з ПДВ (20,83 грн без ПДВ) за 1 людино-годину) навіть не вистачить на оплату праці у мінімальному гарантованому розмірі та сплату єдиного соціального внеску та єдиного податку (24,77 грн. за людино-годину без ПДВ), не говорячи вже про інші витрати учасника пов’язані з наданням послуг та отримання учасником прибутку, та які він обов’язково повинен передбачити згідно діючого законодавства.
Дана сума за одну годину роботи охоронника також не включає в себе вимоги ст. 108 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпПУ) робота в нічний час (з 22:00 до 06:00 (1/3 доби) згідно зі ст. 54 КЗпПУ) оплачується у підвищеному розмірі, встановлюваному генеральною, галузевою (регіональною) угодами та колективним договором, але не нижче 20 відсотків тарифної ставки (окладу) за кожну годину роботи у нічний час;
- відповідно до ст. 107 КЗпПУ оплата роботи у святкові дні працівникам, праця яких оплачується за годинними або денними ставками, - у розмірі подвійної годинної або денної ставки;
- відповідно до: - ст. 23 Закону України «Про відпустки»: повинні бути передбачені кошти на оплату відпусток; - ст. 74 КЗпПУ: надаються щорічні (основна та додаткові) відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати; - ст. 75 КЗпПУ: щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору та закупівлю спецодягу, спецзасобів, засобів індивідуального захисту, платити заробітну своєму адміністративно-управлінському персоналу, буде працювати без прибутку, а охоронці не ходитимуть в оплачувані відпустки та лікарняні.
Таким чином замовник, який повинен чітко дотримуватися діючого законодавства, встановлює планову вартість закупівлі, яка як мінімум йде в супереч з діючими законодавчими актами (КЗпПУ та Закону України "Про державний бюджет України на 2017 рік") та визначив бюджет закупівлі, який навіть не покриває витрати учасників для оплати всіх обов'язкових податків, зборів платежів, які зобов'язаний оплачувати в бюджет України суб'єкт господарювання при здійсненні своєї господарської діяльності, не кажучи вже про загальновиробничі і адміністративні витрати.
Замовник виставляючи планову вартість торгів у 2017 році, в якій закладена розрахункова ціна за годину роботи нижче мінімальної заробітної плати затвердженої законодавством на 2017 рік, порушує чинне законодавство, яке зобов'язаний сам же й дотримуватися.
З наявної в нас інформації Ви чомусь не сплачуєте своїм співробітникам суму заробітної плати, що є меншою ніж визначено діючим законодавством у 2017 році. До того ж ваші співробітники щороку отримують оплачувані відпустки, премії та інше відповідне забезпечення яке забезпечується державними гарантіями та відповідними законодавчими актами України.
Окрім того, вищенаведені розрахунки робилися з урахуванням розміру мінімальної заробітної палати закріпленого в Законі України «Про Державний бюджет на 2017 рік», а послуги фактично будуть надаватися у 2018 році, що визначено згідно документації та оголошення, з 01 січня 2018 — 31 березня 2018 р.
У проекті Закону України «Про Державний бюджет на 2018 рік» №7000 від 15.09.2017, який вже затверджено у першому читанні (14.11.2017), мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі: з 1 січня повинна становити не менше ніж – 22,41 гривні , а розмір мінімальної заробітної платні повинен буде складати не менше ніж 3 723,00 грн в місяць (ст. 8 цього проекту Закону). Таким чином вартість 1 людино-години з урахуванням єдиного соціального внеску та податку: (єдиний соціальний внесок =4,93 грн., єдиний податок ≈1,36 (або податок на додану вартість ≈ 5,46 грн.), 22,41+4,93 +1,37 = 28,71 грн. без ПДВ. А як що учасник є платником податку на загальних підставах то: 22,41+4,93 +5,47 = 32,80 грн з ПДВ. Також даний розрахунок не враховує інші витрати учасника пов’язані з наданням послуг та які обов’язково повинні також бути включені при розрахунку своїх пропозицій учасниками (отримання учасником мінімального прибутку, щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, закупівля спецодягу, спецзасобів, засобів індивідуального захисту, засобів зв’язку, обслуговування автотранспорту, встановлення тривожних кнопок (по сигналу спрацювання яких повинні прибувати групи швидкого реагування, які також вимагаються замовником) та інше).
В даному випадку можна стверджувати, що Замовник свідомо підштовхує майбутніх учасників до порушення законодавства та встановив планову суму закупівлі з істотними порушеннями статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», тому що послуги будуть фактично надаватися вже у 2018 році. До того ж на даний час у верховній раді триває обговорення проекту бюджету на 2018 рік, в який вже запропоновано внести зміни та правки, які стосуються збільшенню розміру мінімальної заробітної платні до рівня 4 100,00 грн вже на початку 2018 року.
Своїми діями Ви підштовхуєте майбутніх учасників до порушення податкового, трудового законодавства у 2018 році (що потягне за собою відповідальність за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці) та у випадку несплати всіх відповідних податків, зборів, платежів це становитиме склад злочину, передбачений ст. 212 Кримінального кодексу України.
Дані дії замовника можуть завдати непоправної шкоди економіки країни у вигляді несплати учасниками всіх необхідних платежів до бюджету, з якого Замовник так само отримує кошти для своєї роботи.
Вимагаємо усунути виявлені порушення шляхом відміни даної закупівлі в цілому, здійснивши повний перерахунок планової ціни закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», тому шо послуги планується надавати фактично у 2018 році, а не у 2017.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.12.2017 19:38
Вирішення:
відсутність підстав для відміни закупівлі
Статус вимоги:
Не задоволено