-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (ліки)
Завершена
72 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 720.00 UAH
мін. крок: 1% або 720.00 UAH
Період оскарження:
05.09.2022 21:00 - 12.09.2022 21:05
Вимога
Відхилено
оригінал гарантійного листа виробника
Номер:
7aa475e6dda24d97a8803fc22bd96aca
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-05-010599-a.b1
Назва:
оригінал гарантійного листа виробника
Вимога:
виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога UA-2022-09-05-010599-a.docx 12.09.2022 11:58
Дата подачі:
12.09.2022 11:58
Вирішення:
Комунальне некомерційне підприємство «Центр терапії залежностей «Соціотерапія» Вінницької обласної Ради детально розглянуло Вашу вимогу від 12.09.2022 року, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон), повідомляє наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом. Звертаємо Вашу увагу, що положення статті 22 Закону, про яку Ви згадуєте, не поширюється на закупівлю згідно коду ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-09-05-010599-a, а також дана закупівля не містить тендерної документації, про яку Ви зазначаєте, так як це спрощена закупівля, відповідно до ст.14. Закону, а також дана закупівля здійснюється у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами).
Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Статтею 14 Закону передбачено, зокрема, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, яку замовник може включити до нього. При цьому, частиною п’ятою вищевказаної статті встановлено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із вищенаведеного вбачається, що стаття 14 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення в оголошення про проведення спрощеної закупівлі, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону.
Таким чином, оголошення про проведення спрощеної закупівлі складено з дотриманням вимог Закону. Згідно додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі: «Медико-технічні вимоги», Замовником визначено, що Строк придатності товару на момент поставки Замовнику повинен становити не менше 75 % від загального строку придатності, про що надати оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі кількість якого становить або перевищує 65 одиниць виміру з відповідними термінами придатності, визначеними цією документацію та пропозицією учасника торгів (з наданням підтверджуючих документів щодо таких повноважень для представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора у вигляді довіреностей, авторизаційних листів щодо представництва/дистриб’юції). Гарантійний лист/авторизаційний лист щодо дистриб'юції повинен місити назву замовника, номер оголошення та кількість товару.
Звертаємо Вашу увагу на те, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки Додаток 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містить вимог до такого листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, у потенційного учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника. Вами не наведено фактів, які доводили б відмову виробників надати Вам гарантійні листи. Якщо учасник процедури закупівлі не може отримати даний лист, на нашу думку, може свідчити про те, що виробник або представник виробника мають підстави не видавати такий лист учаснику з об’єктивних причин.
Вимога надати лист виробника щодо терміну придатності, яка є гарантією фізичної доступності та гарантії постачання цього товару Учаснику, а Учасник в свою чергу Замовнику зі строками придатності, що достатні для використання товару в повному обсязі до закінчення його терміну придатності.
Складена Замовником: «Медико-технічні вимоги», яка містить вимогу про надання гарантійного листа виробника є загальноприйнятою при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки, з огляду на важкість захворювань, з метою лікування яких здійснюється закупівля, Замовника турбує своєчасність поставок лікарських засобів, їх якість, достатній термін придатності лікарських засобів, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування пацієнтів, відсутності ускладнень та побічних реакцій, забезпечення закладу якісними лікарськими засобами з достатнім терміном придатності, все це є актуальними та життєво необхідним у забезпеченні ліками медичного закладу.
Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі. Крім цього надання гарантійного листа забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником, як правило, має можливість запропонувати нижчі ціни. (принцип максимальної економії).
Враховуючи наведене, за всіх інших рівних умов, будь-який потенційний учасник процедури закупівлі, що виявив бажання представляти певну продукцію, має можливість отримати гарантійний лист виробника на рівних засадах з іншими учасниками ринку. Окремо відзначаємо, що у відповідності до Закону, процедура буде проводитись за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи, яка забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, яка виключає втручання до такої процедури закупівлі будь-яких зловживань зі сторони як учасників так і Замовника. Враховуючи, ту обставину, що визначальним критерієм відбору (акцепту) переможця торгів, як того вимагає імперативні норми ст.28-30 Закону - ціна, за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи, а саме за допомогою електронного аукціону, буде визначено найменшу цінову пропозицію серед учасників, які виявили бажання приймати участь в такій закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено