-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (33191110-9 – Автоклави) (НК 024:2019 – 38671- Стерилізатор паровий)
Завершена
340 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
Період оскарження:
05.09.2022 15:09 - 09.09.2022 00:00
Вимога
Відхилено
щодо усунення порушення під час проведення тендеру шляхом внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (в порядку ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
23ef1dc516244430ac276796389be75c
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-05-007270-a.b1
Назва:
щодо усунення порушення під час проведення тендеру шляхом внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
(в порядку ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
Замовнику
Комунального некомерційного підприємства "Київський міський центр радіаційного захисту населення міста Києва від наслідків Чорнобильської катастрофи" виконавчого органу київської міської Ради (Київської міської державної адміністрації)
01004, Україна, Київська область, Київ. вулиця Пушкінська, будинок 40
ВИМОГА
щодо усунення порушення під час проведення тендеру шляхом внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
(в порядку ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»)
1. Комунальним некомерційним підприємством "Київський міський центр радіаційного захисту населення міста Києва від наслідків Чорнобильської катастрофи" виконавчого органу київської міської Ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі – Замовник) здійснено оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-05-007270-a, дата створення 05 вересня 2022 р в 15:09, щодо предмету закупівлі: Стерилізатор паровий ГК-100 з горизонтальним завантаженням, об'ємом камери 100 л.
ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні
При цьому, Додатки 3 і 4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначено назву предмета закупівлі - Стерилізатор паровий СП ГК-100. До того ж Додаток 3 до оголошення зазначено: «ЕКВІВАЛЕНТ НА ЗАЯВЛЕНИЙ ТОВАР НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО. У РАЗІ, ЯКЩО ЗАПРОПОНОВАНИЙ ПЕРЕМОЖЦЕМ АУКЦІОНУ ТОВАР ВИЯВИТЬСЯ ЕКВІВАЛЕНТОМ, ПРОПОЗИЦІЮ БУДЕ ВІДХИЛЕНО!»
Отже потенційний Учасник має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання пропозиції щодо конкретної назви предмета зазначеної вище закупівлі Стерилізаторів парових, а саме: Стерилізатора парового СП ГК-100 без обґрунтування потреби в даній закупівлі і не додали до конкретної назви товару вираз або "еквівалент".
Тому дані обставини, потребують за законодавчо врегульованою процедурою внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме в цій частині, з наступних підстав:
Згідно з пунктом 18 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, які закуповує замовник у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам можна подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі замовник визначає в порядку, установленому Уповноваженим органом, а саме відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок). Відповідно до абзацу 2 частини 1 розділу ІІ Порядку предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Пунктом 2 частини 4 статті 14 Закону, передбачено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, які закуповують, у тому числі їхні технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення і термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, які закуповують, передбачені чинними міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, то воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
У частині 3 статті 23 Закону також зазначено, що у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тобто, щоб не обмежувати коло учасників, замовник у технічних вимогах до предмета закупівлі не повинен посилатися на конкретну марку / виробника / тощо, але якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
В проекті договору (Додаток 4 до оголошення), який міститься у складі оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника та технічних вимогах також зазначено назву предмета закупівлі - Стерилізатор паровий СП ГК-100.
Також нагадаємо, що частиною 4 статті 36 Закону встановлено норму, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту оголошення про проведення спрощеної закупівлі за результатами аукціону, а отже, у такому випадку замовник матиме ситуацію, в якій конкретна назва предмета закупівлі, зазначена в річному плані закупівель/оголошенні про проведення процедури закупівлі/повідомленні про намір укласти договір/ звіті про результати проведення процедури закупівлі, відрізнятиметься від предмета договору, укладеного за результатами такої процедури закупівлі, що, звичайно, може спричинити ряд питань не лише під час реєстрації зобов’язань за договором в органах виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (або банках), а й під час подальших перевірок органами, уповноваженими на здійснення контролю у сфері закупівель.
Враховуючи вимоги Постанови Кабінет Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» під час здійснення закупівель, замовники повинні відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Як визначено пунктами 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), серед основних принципів, за якими здійснюються публічні закупівлі, є добросовісна конкуренція, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України “Про оборонні закупівлі” дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель: - своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; - ефективність використання коштів, результативність.
Відповідно до а ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи дане, можна прийти до висновку, що дані умови Оголошення та Технічні вимоги створюють передумови для можливого спотворення конкуренції, та сприяють зловживанням у процедурі закупівлі як замовником так і учасниками.
Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації про проведення закупівлі: виключити дану вимогу, яка є дискрімінаційною.
На підставі вище викладеного, керуючись ст. ст. 1, 5, 14, 18, 22, 23, Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОШУ:
Комунальним некомерційним підприємством "Київський міський центр радіаційного захисту населення міста Києва від наслідків Чорнобильської катастрофи" виконавчого органу київської міської Ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі – Замовник) здійснено оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-05-007270-a, дата створення 05 вересня 2022 р в 15:09, щодо предмету закупівлі: Стерилізатор паровий ГК-100 з горизонтальним завантаженням, об'ємом камери 100 л.
ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, - визначивши у Додатку 3 та Додатку 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі предмет даної закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства, виключивши з ней дискримінаційні вимоги, а саме додати до конкретної назви товару вираз або "еквівалент":
- Стерилізатор паровий ГК-100 або «еквівалент» з горизонтальним завантаженням, об'ємом камери 100 л.
ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога замовнику Київський міський чентр радіаційного захисту.pdf 05.09.2022 16:05
Дата подачі:
05.09.2022 16:05
Вирішення:
При проведенні спрощеної закупівлі в замовника є вибір: або вказати, які еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, або не вказувати еквіваленти зовсім. Це прописано в частині 4 статті 14 Закону «Про публічні закупівлі», у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Враховуючи вищевикладене, Замовник дотримується усіх принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечення вільного доступу необмеженого кола потенційних постачальників товару та можливість взяти участь в даній процедурі закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель.. Отже, в даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення цієї вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено