-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо
Завершена
919 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 196.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 196.00 UAH
Період оскарження:
05.09.2022 11:29 - 17.09.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
7cdf372cb3384f88b969baab8e037098
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-05-002989-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Відділом освіти, сім'ї, молоді та спорту Семенівської селищної ради (далі – Замовник) була оголошена закупівля за предметом закупівлі – ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель Prozorro – UA-2022-09-05-002989-a) за процедурою відкритих торгів згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі – Закон).
Приватне підприємство «ЛІДЕР АКТИВ» (далі – ПП «ЛІДЕР АКТИВ») є учасником цієї процедури закупівлі, подало свою тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації зі змінами, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника 06.09.2022 та оприлюдненої в електронній системі закупівель в редакції від 06.09.2022 (далі – Документація). Аукціон в цьому тендері відбувся 21.09.2022.
За результатами розгляду нашої тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника було прийняте рішення про її відхилення, що підтверджується копією протоколу №15 уповноваженої особи Замовника від 29.09.2022 (далі – Протокол), який був оприлюднений в електронній системі закупівель. Підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції Замовник в Протоколі зазначив абз. 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону «не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства» та абз.2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
ПП «ЛІДЕР АКТИВ» не може погодитися з таким рішенням та вважає, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 Закону – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно здійснив розгляд нашої тендерної пропозиції і необґрунтовано її відхилив, порушив статтю 31 Закону. Замовником також порушені норми частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев’ятої статті 26 Закону. Згідно з ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) до способів захисту цивільних прав та інтересів відноситься, зокрема, – припинення дії, яка порушує право. Тому, ПП «ЛІДЕР АКТИВ» звертається до Органу оскарження.
Стосовно обставин, які зазначені в Протоколі, на підставі яких Замовник відхилив нашу тендерну пропозицію, повідомляємо таке.
1. Щодо нібито наданий учасником сертифікат якості не засвідчує якість запропонованого товару на відповідність встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документу, визначеного законодавством.
Згідно з п.2 Додатку №4 Документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати «Оригінал чи копію сертифіката якості на запропоновану марку вугілля кам’яного, що є предметом закупівлі, який засвідчує якість запропонованого товару на відповідність встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документу, визначеного законодавством. Сертифікат якості повинен бути виданий незалежною компетентною на здійснення випробувань вугілля кам’яного лабораторією не раніше 2020 року. На підтвердження технічної компетентності лабораторії надається у складі тендерної пропозиції свідоцтво (чи інший відповідний документ) про компетентність лабораторії щодо вимірювань твердого палива (вугілля).». На виконання встановленої вимоги учасником ПП «ЛІДЕР АКТИВ» наданий сертифікат якості реєстр.№ UA 0015/2020/2.1 від 09.01.2020 (файл Сертификат качества 0015-0016 Лидер Актив_20200110_0001.pdf) на вугілля кам’яне марки ДГ (13-100), яке закуповує Замовник у цьому тендері. Цей сертифікат виданий органом з оцінки відповідності (далі – ООВ) Випробувальною лабораторією товариства з обмеженою відповідальністю «СУЧАСНА СЕРТИФІКАЦІЯ ТА ІНСПЕКЦІЯ «ССІ», яке акредитовано Національним агентством з акредитації України, що підтверджується наданим у складі тендерної пропозиції атестатом акредитації зі сферою акредитації в файлі «копія атестату акредитації.pdf». В цьому сертифікаті якості зазначені показники, які встановлені Замовником в Документації (таблиця в Додатку №4) і які мають бути підтверджені учасниками – загальна волога на робочий стан палива %, не більше ніж 14; зольність на сухий стан палива %, не більше ніж 14; нижня теплота згорання на робочий стан палива, не нижче 5500 ккал/кг; вихід летких речовин на сухий беззольний стан %, не більше ніж 42; сіра на сухий беззольний стан %, не більше ніж 3. В сертифікаті якості, наданим учасником ПП «ЛІДЕР АКТИВ», зазначені такі показники запропонованого вугілля ДГ (13-100): загальна вологість – 3,5%, зольність – 2,8%, загальна сірка – 0,88%, вихід летких речовин – 35,1%, нижча теплота згоряння – 7660 ккал/кг, вища теплота згоряння – 8442 ккал/кг. Це повністю відповідає вимогам Замовника, встановленим в Документації, а також це повністю відповідає вимогам ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» (в таблиці 1 зазначеного стандарту для довгополум’яного вугілля ДГ встановлений показник вихід летких речовин в межах 35 – 44 відсотків), та ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» (в таблиці 1 зазначеного стандарту для довгополум’яного вугілля ДГ з розміром кусків 13-100 мм встановлені показники загальної вологості на робочий стан палива та зольності на сухий стан палива – до 14%, показник нижчої теплоти згорання – не нижче 5500 ккал/кг, а в таблиці 2 – показник загальної сірки на сухий стан палива для збагаченого вугілля – не більше ніж 3%, для незбагаченого вугілля – не більше ніж 4%), посилання на які Замовник зробив в Додатку №4 Документації і яким повинні відповідати якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля. В зазначеному сертифікаті якості є посилання на нормативні документи, відповідно до яких ООВ здійснювалися відбір проб та якими він керувався в дослідженні вугілля, при випробуванні і встановленні показників якості для вугілля певної марки і фракції – зольності, вологості, сірки, виходу летких речовин, нижчої і вищої теплоти згоряння, зокрема ДСТУ 4096-2002, ДСТУ ІSO 589:2015, ГОСТ 11022-95, ГОСТ 2059-95, ІSO 562:2010 тощо. Тобто, наданий учасником ПП «ЛІДЕР АКТИВ» сертифікат якості на запропоновану марку вугілля кам’яного ДГ (13-100) засвідчує його якість у відповідності до чинних стандартів України – ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» та ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація», оскільки за результатами дослідження вугілля його якісні, технологічні та фізико-механічні показники, що зазначені в сертифікаті якості відповідають згаданим державним стандартам. Чи відповідає досліджене вугілля певним стандартам, чи ні – це не є функцією ООВ, тому в сертифікаті якості зазначені лише нормативні документи щодо методів випробувань, проте показники цих випробувань (показники зольності, вологості, сірки, виходу летких речовин, нижчої і вищої теплоти згоряння) дають змогу встановити якість вугілля у відповідності до чинних в Україні державних стандартів. Вважаємо, що підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ЛІДЕР АКТИВ» з цього приводу у Замовника немає.
2. Щодо відсутності в тендерній пропозиції акту прийму-передачі до договору позички №31/12 від 31.12.2021.
Згідно з підпунктом 1.2 п.5 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Документації Замовником вимагалися документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію – наявність обладнання, матеріально-технічної тази та технологій, а саме «У разі, якщо учасник закупівлі користуватиметься залученим транспортним засобом, яким буде постачатися товар, або технічним засобом для навантаження вугілля або автомобільними вагами, необхідно надати: договір оренди/надання послуг щодо транспортного засобу, яким буде постачатися товар, чинний протягом періоду поставки; договір оренди/надання послуг щодо автомобільних вагів, чинний протягом періоду поставки; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, яким буде постачатися товар; свідоцтво про реєстрацію чи технічний талон технічного засобу/технологічного транспортного засобу/машини для навантаження.». Учасник ПП «ЛІДЕР АКТИВ» надав у складі тендерної пропозиції необхідні документи у файлі «ст.16.pdf»: договір про надання послуг по перевезенню №07/02/20-3 від 07.02.2020 щодо залучення спеціалізованого вантажного сідлового тягача Е (самоскид) марки MAN та спеціалізованого причепа ПР – самоскид – Е, марки JANMIL, договір надання послуг навантажувача №15/03 від 15.03.2021 та свідоцтва про реєстрацію цих транспортних засобів, документи, що підтверджують право власності учасника на автомобільні ваги. Крім того, з власної ініціативи учасником ПП «ЛІДЕР АКТИВ» було наданий в тендерній пропозиції договір позички №31/12 від 31.12.2021 (файл – договір маніпулятор 2022р.PDF) між ПП «ЛІДЕР АКТИВ» і фізичною особою Костаковою Л.І. на користування автомобілем марки DAF CF 85.430 з евакуаторною платформою і краном-маніпулятором, який Документацією не вимагався, оскільки є транспортним засобом для евакуації автомобільних вагів, а не для постачання товару. Дійсно, до цього згаданого договору не додавався учасником ПП «ЛІДЕР АКТИВ» акт приймання-передачі, який є невід’ємною частиною договору. Але ж і сам договір не вимагався Замовником в Документації. Якщо ж Замовник вважає, що у нього є зауваження при розгляді тендерної пропозиції ПП «ЛІДЕР АКТИВ» в частині ненаданням частини документу – акту приймання-передачі до договору позички користування транспортним засобом №31/12 від 31.12.2021, тоді підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ЛІДЕР АКТИВ» має бути не абз. 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону «не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства», як зазначено в Протоколі, а абз.2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону – «не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону», адже цей документ – договір позички №31/12 від 31.12.2021 відноситься до документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію – наявність у учасника обладнання, матеріально-технічної тази та технологій, тобто відноситься до документів по статті 16 Закону. Замовник, нехтуючи нормами частини шістнадцятої статті 29 Закону «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.», не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і не надав учаснику ПП «ЛІДЕР АКТИВ» 24 години на виправлення його тендерної пропозиції.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону в учасника процедури закупівлі є право виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник мав би розглядати подану тендерну пропозицію учасника ПП «ЛІДЕР АКТИВ» з урахуванням виправлення або невиправлення учасником виявлених невідповідностей. Але Замовник порушив норми частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев’ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що в діях Замовника міститься упереджений підхід до нас, як до учасника процедури закупівлі, що вплинуло на прийняття ним безпідставного і необґрунтованого рішення щодо відхилення нашої тендерної пропозиції.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ПП «ЛІДЕР АКТИВ» є учасником відповідної процедури, правомірно претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладення договору з Замовником, бо є реальним та добросовісним учасником ринку постачання вугільної продукції. Метою здійснення господарської діяльності ПП «ЛІДЕР АКТИВ» є, зокрема, отримання прибутку в наслідок задоволення законним шляхом інтересів та потреб фізичних та юридичних осіб. Замовник своїми діями щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції порушив наші законні інтереси щодо отримання такого прибутку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга неправомірне відхилення 03.10.2022 11:29
- sign.p7s 03.10.2022 12:25
- Рішення від 06.10.2022 № 6125.pdf 06.10.2022 16:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2022 № 6265.pdf 14.10.2022 14:11
- Рішення від 13.10.2022 № 6265.pdf 18.10.2022 13:43
- Пояснення по суті скарги.docx 07.10.2022 14:37
- пояснення по суті скарги.pdf 07.10.2022 14:37
- протокол 18.pdf 19.10.2022 11:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.10.2022 12:23
Дата розгляду скарги:
13.10.2022 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.10.2022 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.10.2022 13:43
Дата виконання рішення Замовником:
19.10.2022 11:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постіно діючої колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6265-р/пк-пз скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП "Лідер Актив" та рішення про визначення переможцем ПП "Аквант"