Закупівля проводиться для задоволення потреб в умовах воєнного стану та на підставі норм постанови КМУ від 28 лютого 2022 р. № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану»
Оцінка пропозицій здійснюється на основі єдиного критерію – ціна пропозиції.
Питома вага цінового критерію – 100 %.
Методика оцінки: Оцінка пропозицій проводиться за цінами пропозицій з врахування податку на додану вартість (з ПДВ). Найбільш економічно вигідною пропозицією визнається така, ціна якої є найнижча за результатами проведення електронного аукціону. У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично стає найбільш економічно вигідною пропозицією.
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі:
Запропоноване Учасником вугілля повинне мати наступні якісні, хімічні та технічні характеристики, а саме:
- вугілля кам`яне марки Г(Г2), клас (або фракція) 13-100 мм, кількість 137 тонн повинне мати наступні якісні показники або кращі: нижча теплота згорання на робочий стан палива – не менше 5300 ккал/кг; зольність на сухий стан палива Ad, - не більше 24%; загальна волога на робочий стан палива Wrt, – не більше 8%
Поставка вугілля здійснюється за адресою замовника автомобільним транспортом за рахунок учасника-переможця партіями. Поставка вугілля (транспортні витрати) здійснюється за рахунок переможця спрощеної закупівлі. Ціна пропозиції повинна враховувати вартість доставки до місця призначення автомобільним транспортом, вартість навантаження, зважування, зберігання, підвезення, розвантаження та інш.
Під час здійснення поставки товару, який є предметом закупівлі, учасником повинен забезпечуватись комплекс заходів, що унеможливлять попадання у вугілля різних домішок, в тому числі ґрунту, каміння, сміття, а також інших речовин, що негативно впливають на технічні і якісні характеристики вугілля, про що учасником повинен бути наданий відповідний гарантійний лист довільної форми у складі пропозиції.
Кожна поставка (відвантаження) вугілля супроводжується посвідченням якості або іншим документом, що підтверджує якісні характеристики товару. Якщо вугілля згідно наданого посвідчення якості (або іншого документа, що підтверджує якісні характеристики товару), не відповідає технічним вимогам та умовам договору – замовник не приймає даний товар.
Приймання Товару за кількістю і якістю здійснюється представником замовника.
Завершена
1 726 200.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 262.00 UAH
Період оскарження:02.09.2022 09:51 - 08.09.2022 17:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:82d89e33512b4278ae51713f534986b3
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-09-02-001149-a.c1
Назва:Дискримінаційні вимоги
Вимога:
В оголошенні встановлені наступні вимоги:
6. Довідку в довільній формі із посиланням на висновок з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017 року (вказати чіткі реквізити висновку з оцінки впливу на довкілля: №, дату видачі) в якому зазначено використання сировини (марки вугілля), яке закуповується Замовником. (У випадку, якщо доступ до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля обмежено, учасник надає копію висновку з оцінки впливу на довкілля)
7. Сканкопію з оригіналу документу (-ів) дозвільного характеру на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, дійсного (-их) на дату розкриття пропозицій та виданого Уповноваженим органом на виробника пропонованого вугілля (або будь-якого іншого суб’єкта господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження вугілля на адресу учасника торгів) та договір з яким надано у складі пропозиції відповідно до підпункту 2 пункту 17.2. цих вимог до предмету закупівлі.
Дані вимоги є дискримінаційними для нашої організації, через наступне:
1. Ми не маємо господарських відносин з виробником безпосередньо, проте маємо товар, що є предметом закупівлі у наявності.
Пояснюємо: Розпорядником документів, що ви вимагаєте є безпосередньо виробник. Це документи, що стосуються його господарської діяльності. Тобто дати такі документи (зазначимо, що доступ до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля обмежено наразі) може лише виробник.
Наша організація станом на дату виходу оголошення має весь обсяг необхідного Вам товару і документи, що підтверджують якість такого товару (у тому числі сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, протокол та сертифікат якості, тощо). Отримати документи, що ви вимагаєте у нас не має можливості – ми телефонували виробнику свого товару (адже відомості хто виробник у нас є) із запитом отримати документи, що вимагаються оголошенням, проте, Виробник відмовив нам у видачі таких документів через те, що він не має з нами навіть господарських відносин і не збирається надавати документи, що стосуються його діяльності (також наголосив, що втручання у господарську діяльність незаконною).
Інших способів ніж отримати документи «за доброю волею» реквізити висновку з оцінки впливу на довкілля: №, дату видачі) в якому зазначено використання сировини (марки вугілля), яке закуповується Замовником або копію висновку з оцінки впливу на довкілля та Сканкопію з оригіналу документу (-ів) дозвільного характеру на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, дійсного (-их) на дату розкриття пропозицій та виданого Уповноваженим органом на виробника пропонованого вугілля НЕ ІСНУЄ.
Отже, вбачається обмеження конкуренції даною вимогою.
2. Дана вимога є такою, що суперечить чинному законодавству. Зокрема, з положень Цивільного та Господарського кодексів України, при договору купівлі-продажу або поставки Покупець має право вимагати документи, що стосуються безспосередньо товару, а не дозвільних документів виробника. Наголошуємо, що Вами пропоновано саме договір поставки товару – товару, що вже готовий до споживання.
Вказані вимоги лише обмежують коло потенційних учасників.
3. Вимоги у вказаній редакції обмежують коло учасників, які не є виробниками, які не мають господарських та дружніх відносин з виробником, учасників, що пропонують імпортований товар.
Вимагаємо виключити незаконні, дискримінаційні вимоги, що вказані у першому абзаці даної вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:06.09.2022 11:16
Вирішення:Щодо 1 питання
На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовується для потреб побутових споживачів поширюється ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». В свою чергу Замовник відноситься саме до «побутових споживачів», а тому користується під час закупівлі положеннями ДСТУ 7146:2010. Крім того, положеннями ДСТУ 7146:2010 повинні керуватися як виробники вугілля так і постачальники вугілля, які не є виробниками.
Розділом 4 ДСТУ 7146:2010 визначено «вимоги щодо безпеки та охорони довкілля». Тобто, стандартом встановлені вимоги щодо охорони довкілля, які повинні виконуватись під час операцій з вугіллям кам’яним (видобування або переробка, або збагачення або сортування або дроблення або постачання споживачам, тощо) і ці вимоги поширюються як на виробників вугілля кам’яного так і на суб’єктів господарювання, що здійснюють постачання вугілля споживачам.
Слід зазначити, що розділ 4 ДСТУ 7146:2010 серед іншого містить наступні вимоги: «4.2 Атмосферне повітря населених місць на границі санітарно-захисної зони необхідно охороняти згідно з ДСП 201 [1].
4.5 Стічні води треба очищати згідно з вимогами СанПин 4630 [4].
4.6 Ґрунт від забруднення побутовими та промисловими відходами охороняють відповідно до вимог СанПин 42-128-4690 [5].»
Також зазначаємо, що відповідно до ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Отже, саме положення ДСТУ 7146:2010 та норми Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» дають право Замовнику встановлювати вимоги до забезпечення ВСІМА учасниками процесу постачання вугілля кам’яного (чи то виробник чи то суб’єкт господарювання, що здійснює лише постачання вугілля споживачам чи то споживач) заходів щодо охорони та захисту довкілля
Згідно норм частини 1 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
При цьому нормами пункту 3 частини 3 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачено, що такі види планованої діяльності та об’єкти, як
- видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням;
- перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;
можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля. Отже, виробники кам’яного вугілля ПОВИННІ здійснити оцінку впливу на довкілля згідно з Законом України «Про оцінку впливу на довкілля»
Зауважимо, що вимога надання висновку з оцінки впливу на довкілля, отримання якого є обов’язковим, встановлений на підтвердження того, що пропонований Учасниками товар за своїми екологічними характеристиками відповідає вимогам чинного законодавства. Крім того, необхідність застосування заходів щодо безпеки та охорони довкілля, визначені ДСТУ 7146:2010, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" та Законом України "Про відходи".
Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися для опалення приміщень лікувального закладу, де тривалий час перебуває велика кількість людей, питання екологічної безпеки має бути забезпечено керівництвом закладу.
Зазначаємо, що Замовником здійснюється закупівля вугілля марки Г(Г2) 13-100, яке отримується шляхом збагачення (переробки)/ сортування корисних копалин за класом. Тобто, якщо виробник, вугілля якого пропонуватиме учасник, займається легальним виробництвом сортового вугілля, то він повинен обов’язково здійснити оцінку впливу на довкілля задля запобігання шкоді довкіллю, забезпеченню екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та врахувати державні, громадські та приватні інтереси. В іншому разі, виробництво вугілля здійснюється незаконно та не відповідає нормам екологічного законодавства України. Адже саме Замовник буде кінцевим споживачем товару в рамках предмету закупівлі та таким чином Замовник повинен попередити можливе порушення діючого екологічного законодавства України.
Крім зазначеного вище додаємо, що під час підготовки та подання своєї пропозиції учасник повинен визначити вартість, за яку він згоден виконати замовлення щодо постачання вугілля. Для формування вартості пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції, яку він планує постачати. Не маючи договірних відносин з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику, на нашу думку учасник не може сформувати вартість пропозиції для участі у торгах та включити до неї всі необхідні витрати, оскільки в нього відсутня точна інформація щодо собівартості продукції. Отже для підготовки своєї пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції за якою він буде закуповувати вугілля для подальшої його реалізації.
Тому учасник, який не є виробником та який вирішив прийняти участь у зазначених торгах на момент подання пропозиції повинен для формування вартості своєї пропозиції укласти договір на постачання вугілля необхідної марки з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику. В свою чергу, інший суб’єкт господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику, повинен також мати укладений договір на постачання вугілля необхідної марки з виробником вугілля.
Зазначимо, що уклавши договір на постачання вугілля учасник або інший суб’єкт господарювання, з яким в учасника укладено договір на постачання та відвантаження вугілля, може отримати у виробника (вугілля виробництва якого пропонується учасником до постачання) копію висновку з оцінки впливу на довкілля.
Додатково повідомляємо, що відповідно до наявної в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля інформації, в Україні є безліч виробників вугілля кам’яного, які здійснюють свою діяльність у відповідності до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та мають висновок з оцінки впливу на довкілля (наприклад, ТОВ «Коалтрейдіндастрі», ТОВ «Укркарбо», ТОВ «Вуглепостач Транс» та ін. (висновки з оцінки впливу додаються). Такі виробники співпрацюють та постачають свою продукцію різним суб’єктам господарювання, дилерам, дистриб'юторам, покупцям, постачальникам, ін. та надають свої дозвільні документи на їх вимогу.
Таким чином, Замовником встановлено, що в Україні достатньо виробників, які мають та надають на вимогу покупців усі дозвільні документи, в т.ч. і висновок з оцінки впливу на довкілля, а це означає, що Ви не обмежені у співпраці з іншими виробниками, які дотримуються усіх законодавчих вимог стосовно ведення господарської діяльності, та на рівні з іншими учасниками має усі можливості для участі у торгах, і при цьому гарантувати екологічну безпеку, охорону довкілля та ін.
Крім того, висновки з оцінки впливу на довкілля оприлюднені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля, а отже знаходяться у вільному доступі для учасників та не потребують звернення до ВИРОБНИКІВ. До того ж, Замовником не встановлювалася вимога завіряння висновку самим виробником або надання дозволу від виробника про його використання на торгах.
Зауважимо, Колегією неодноразово приймалися рішення щодо правомірності встановлення Замовниками вимоги надання учасниками висновку з оцінки впливу на довкілля, який є обов’язковим для вітчизняного виробника вугілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (рішення Колегії №3757-р/пк-пз від 01.03.2021р. (UA-2021-02-07-000069-a), рішення № 3751-р/пк-пз від 01.03.2021р. (UA-2021-02-05-003315-b), рішення № 20187-р/пк-пз від 29.10.2020р. (UA-2020-10-05-005219-c)).
Таким чином, вимога, встановлена замовником, не призводить до дискримінації учасників
Щодо 2 питання
Зазначимо, що уклавши договір на постачання вугілля необхідної марки з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику, учасник або інший суб’єкт господарювання, з яким в учасника укладено договір на постачання та відвантаження вугілля, може отримати у виробника (вугілля виробництва якого пропонується учасником до постачання) сканкопію з оригіналу документу (-ів) дозвільного характеру на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, дійсного (-их) на дату розкриття пропозицій та виданого Уповноваженим органом.